'Bijna helft Nederlanders voor vuurwerkverbod'

Ieder jaar voetbaldoden? Waar vallen die dan?
En dat de kosten ieder jaar stijgen komt omdat men achterlijk veel politie inzet terwijl dat niet nodig is. Zo lopende kosten ieder jaar absurd op. Daarnaast spelen die wedstrijden zich niet landelijk af. Terwijl een vuurwerkverbod wel landelijk moet gelden. Gerwin, je vergelijkt nu appels met peren als je het mij vraagt.

De enige overeenkomsten zijn dat het een bepaalde upperclass is die grof verdient aan voetbal maar ook aan vuurwerk. En het is ook dezelfde upperclass die voetbal en feesten exclusief willen houden. Niet voor de gewone mens dus. En de volgende overeenkomst is dat ze dezelfde smerige indoctrinatie gebruiken bij het voetbal als nu bij vuurwerk. Hoe langer je herhaalt dat alles levensgevaarlijk is, des te sneller kan je het gaan verbieden of overal regeltjes aan vastleggen.

Bij voetbal is er de clubcard, voor vuurwerk geven ze dan de fireworkcard af waar je flink voor moet betalen en die bepaald hoeveel vuurwerk je mag kopen ofzo. Laat ik over de uitwerking mijn mond maar houden, anders breng ik de linkse neo fascisten nog op ideëen.

Ik weet niet of je die serie op discovery hebt gekeken ? kwam ook artikelen in voor over nederland waaronder die voetbal rel naast de snelweg waar iemand voor de camer dood getrapt en geslagen is.

Daarnaast vind ik het niet appels met peren vergelijken. Want het is altijd het vuurwerk wat de boosdoener is en heb dus nu een ander voorbeeld genomen van de vele voorbeelden die er zijn wat velemalen meer kwaad doet in onze samenleving.

Laatst bewerkt:
Dat is niet jaarlijks Gerwin. Als dat zo zou zijn, dan was voetbal hier al lang verboden. :D
En dat was trouwens ook een samenloop van omstandigheden. Men mocht al jaren niets meer in en rond het stadion, ja dan zoek je elkaar elders op terwijl de frustratie groeit. En dan krijg je excessen.
Net als nu met Oud & Nieuw. Je mag nooit dronken over straat hobbelen, maar met de jaarwisseling doen zo veel mensen dat omdat ze weten dat ze toch niet iedereen kunnen oppakken. En dan krijg je net zulk gestoord gedrag.

Soms is iets door de vingers zien dan louter aanpakken en straffen. Als die gasten in het stadion hadden kunnen matten, was die gast niet dood geweest. En als mensen eens een biertje op straat mogen drinken, dan is het niet bijzonder meer om met de jaarwisseling bezopen de straat op te gaan en de boel te slopen. Zelfde geldt met fikjes. Laat een klein fikkie gewoon gaan, dan is er niets aan de hand. Ga je steeds blussen, dan breekt de pleuris gewoon uit.

Over het algemeen zijn er niet veel problemen in het leven. Maar sommige instanties en groepen mensen creëeren problemen omdat ze daar baat bij hebben.

De balans is zoek in Nederland, dat is het enige dat je kan zeggen.

Laatst bewerkt:
kan je wel zeggen ja! ze zullen het hier heus niet bij laten rond oud en nieuw is er altijd wel veel aandacht voor de mogelijke vele slachtoffers die hierbij (eventueel) zullen vallen. Ze zoeken altijd wel iets om aan te pakken alleen stellen ze verkeerde prioriteiten. Kom op beetje het vuurwerk aanpakken, een jaarlijks festijn dat maar 1 keer per jaar plaatsvind. Jah tuurlijk er vallen slachtoffers en er breken rellen uit, maar dit is niet alleen bij vuurwerk het geval. Vuurwerk is nooit 100% veilig (helemaal als je kijkt naar legaal vuurwerk, maar liefst 30% werd bij voorbaat uit de handel gehaald en er zijn vele verhalen te vinden over slechte ervaring met dit, zogenaamd, "veilige" vuurwerk. ik snap daarom de comotie rond illegaal vuurwerk ook niet, persoonlijk vind ik veel van deze prodcuten beter afgerond.), maar het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Buiten dat moeten ze het vandalisme wat tijdens deze dagen voorvalt, harder aanpakken. Maar dit is natuurlijk geen optie voor onze grote vrienden in de regering. Nee we schaffen vuurwerk maar af en organiseren centrale vuurwerkshows, dat is lekker makkelijk. Maar even serieus wie zit hier nou werkelijk op te wachten? Ik niet (en welke vuurwerkfreak trouwens wel, geen een), dan haal je het hele concept gewoon weg.

En nog iets; milieuvervuiling. Dit vind ik wel heel hypocriet om naar voren te halen Kom op het is een keer per jaar. En ja tuurlijk het zal best enige schade toedienen tot het milieu, dat sluit niemand uit. Maar ondertussen hebben vele gezinnen meerdere auto's tot hun beschikking en toeft Nederland lekker door met de auto. En dit geldt net zo goed voor onze "vertegenwoordigers" in de tweede kamer. Maar inderdaad, zoals al eerder genoemd werd, kom niet aan hun kostbare auto.

Nou ik zal zeggen raadsleden, stel jullie prioriteiten en sta een stil bij de zaken die er echt toe doen en stop met deze nutteloze propagande en onrust zaaiing.

dit was mijn mening

:bye:

Het wordt allemaal nog spannender:

Kamerleden zijn vuurwerkoverlast beu
Uitgegeven: 8 januari 2008 10:41
Laatst gewijzigd: 8 januari 2008 12:01

DEN HAAG - In de Tweede Kamer gaan stemmen op om de vuurwerkoverlast tijdens de jaarwisseling aan banden te leggen. Een verbod op consumentenvuurwerk zoals GroenLinks voorstaat, gaat de meeste fracties te ver.

Volgens CDA-Kamerlid Bas-Jan van Bochove is een verbod nauwelijks te controleren, ook al niet vanwege de open grenzen. "We hebben niet zoveel mensen om straten stil te leggen," stelde hij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

Uitdagen

Het CDA pleit ervoor in overleg met gemeenten te kijken naar maatregelen zoals het aanwijzen van locaties waar op grote schaal vuurwerk mag worden aangestoken.

"Gemeenten zouden ook zelf mooi vuurwerk kunnen aanbieden om mensen uit te dagen zelf minder vuurwerk te kopen." Volgens Van Bochove is een rol weggelegd voor de ministers van Binnenlandse Zaken en VROM, maar gemeenten moeten het voortouw hebben.

Beperken

PvdA-collega Ton Heerts is ook voorstander van zulk overleg. VVD-Kamerlid Fred Teeven is dat praten beu. "Actieplannen en convenanten leveren niets op, mensen moeten zich eraan houden."

Hij is voorstander van het beperken van de verkoop van vuurwerk tot twee (nu drie) dagen (30 en 31 december) en het afsteken zou bovendien beperkt moet worden tot een aantal uren op oudejaarsavond in plaats van vanaf 's ochtends tien uur.

Daarnaast moet de jacht op illegaal vuurwerk worden heropend, aldus Teeven. Volgens Van Bochove zijn zulke beperkende maatregelen "marginaal".

Omstanders

Heerts gelooft het meest in het steviger aanpakken van 'rotzooizoekers'. "Dit soort gasten die bewust materiële en immateriële schade toebrengen, moeten krachtig in hun portemonnee gepakt worden.

De schade moet tot op de laatste cent op ze verhaald worden." Omstanders zouden ook meer bereid moeten zijn om deze lastpakken aan te spreken en aan te geven.

'Niet bederven'

SP'er Remi Poppe zoekt het dan weer meer in scherpere kwaliteitseisen om vervuilend en zwaar vuurwerk tegen te gaan ten voordele van minder gevaarlijk vuurwerk en sierwerk. Zo'n aanpak is gemakkelijk te controleren via het toch al teruggebrachte aantal verkooppunten.

Andere maatregelen zoals een verbod op het afsteken van vuurwerk op bepaalde lokaties, halen volgens hem weinig uit. "Wel verkopen, niet afsteken gaat niet lukken. Ik wil het feest ook niet bederven."

bron: Nu.nl

Sommigen zeggen wel nuttige dingen, maar het grootste probleem blijft toch die echte rotzooitrappers. Die kan je vanalles verbieden, en allerlei regeltjes opleggen... maar dat blijft tuig, en dat houdt zich nu eenmaal niet aan regels en gaat toch wel zijn eigen gang!
Wat Heerst zegt zit wel wat in; gewoon knetterhard ALLE schade verhalen op dat tuig, eindelijk eens echt aanpakken! Maarja, zie ze maar eens te pakken te krijgen...

Beperken van verkoopdagen en afsteektijden haalt overigens helemaal niks uit.
De overlast blijft dan toch?! Alleen misschien iets geconcentreerder.. :frusty:
En het 'illegale' spul beperkt zich sowieso al niet tot de laatste 3 dagen.

Hij is voorstander van het beperken van de verkoop van vuurwerk tot twee (nu drie) dagen (30 en 31 december) en het afsteken zou bovendien beperkt moet worden tot een aantal uren op oudejaarsavond in plaats van vanaf 's ochtends tien uur.

Verkoop minderen ? wat helpt dat ? lijdt tot meer wachttijden meer frustaties meet files voor het ophalen en ga maar zo door doe dan een dag extra :bonk:

Stook tijd verkorten heeft ook TOTAAL geen nut. Je krijgt dan mensen die volop gaan stoken savonds wat lijdt tot meer ongelukken (mensen stoken meer weg in minder tijd) Daarnaast beginnen ze toch wel zodra de verkoop begint dus. Dus is het een nutteloze oplossing die tot meer frustaties leveren alsof we nog niet genoeg frustaties hebben hier in nederland :bonk:

Wat een idioot is die Teeven toch. Dacht dat de VVD zo liberaal was? Nee, dan ga je je potentiële stemmers op deze manier te kakken zetten.

Die kerel wordt vervelend. Zag hem na de veroordeling van Holleeder ook al zo blij zitten doen in dat programma met Pauw en Witteman. Nee, die denkt nu dat hij god is, omdat hij 2 jaar terug Willem op heeft laten pakken.

Moet maar weer eens wat gebeuren wil dit populistische gedrag over zijn. Zelfde als met Holleeder, voetbalrellen, uit de hand gelopen scholierenstakingen, housefeesten of wat dan ook. Altijd maar dat eeuwige populisme van die zeikstralen.

Als je dit zo nu leest, wat blijft er straks eigenlijk nog over om op te stemmen? Iemand enig idee?

Back
Bovenaan