[Verslag] Bezoek aan Broekhoff Dronten 23-09-2007!

Lev-he

VWC lid
broekhoff_bezoek_005-border.jpg

Afgelopen zaterdag zijn Moontan, Gerwin en ik afgereist naar Dronten om daar geïnformeerd en rond geleid te worden.
Wij werden zeer gastvrij ontvangen. En er was voor ons een complete planning gemaakt voor deze dag.
We werden, onder het genot van een kopje koffie en cake, hartelijk welkom geheten.
Men begon bij het begin, stelde zich allemaal voor. Met ongeveer 7 personen van Broekhoff aan de leiding stuurde zij ons (de 8 gasten), duidelijk en professioneel langs elke afdeling van het bedrijf.
Ons werd o.a. uitgelegt hoe Broekhoff ontstaan is en hoe men zo groot is geworden zoals ze nu zijn.. Zulke dingen zijn erg interessant.
Vervolgens gingen we naar de showroom waar de gehele collectie uitgestald stond. Waaronder de de Fryslan collectie, en de 500 grams producten.

broekhoff_bezoek_008-border.jpg

broekhoff_bezoek_057-border.jpg

broekhoff_bezoek_056-border.jpg

Ook krijgen enkele producten nieuwe labals. Waaronder de Super 4:

broekhoff_bezoek_019-border.jpg

Toen iedereen de producten goed had bekeken, kregen wij de film te zien van de grootste show geschoten in China. Deze was in opdracht van Broekhoff.

Het werd tijd om naar de bunkers te gaan. Paar honderd meter verderop stonde het gigantische complex van bunkers. Per bunker een limiet van 50.000 kilo vuurwerkopslag, met een totaal opslag van 4 miljoen (!) kilo.

broekhoff_bezoek_098-border.jpg

Mooi shot in de gigantische bunker met Moontan in het middelpunt.
broekhoff_bezoek_102-border.jpg

De gang die naar alle bunkers toe leiden.
broekhoff_bezoek_095-border.jpg

Voor al die gigantische bunkers, is er dus ook een bijzonder groot sprinklersysteem nodig, voor áls het fout gaat.
Dit zijn de 2 dieselmotoren die er voor zorgen dat al het water wordt rondgepompt. Dit wordt met 1 dieselmotor gedaan. De 2e staat er als backup. Sommige bedrijven hebben een aggregaat als backup, maar Broekhoff heeft er voor gekozen om een 2e dieselmotor te plaatsen.

broekhoff_bezoek_078-border.jpg

Dit is de ruimte waar het water wordt gesplitst naar elke bunker:
broekhoff_bezoek_110-border.jpg

Broekhoff heeft ruim 1 miljoen moeten investeren nadat de wetgeving strenger werd.
Vanuit die kamer gaat alles omhoog en door de gangen naar elke bunker toe:

broekhoff_bezoek_113-border.jpg

Eenmaal dus in de bunkers gekomen zijn er verschillende eisen waaraan men moet voldoen.
Het vuurwerk mag niet hoger opgestapeld worden dan een x aantal meter.
De dozen mogen ook niet dichter bij de muur stana dan 2 cm, vandaar dat de planken de maximale stapelhoogte aangeven en tegelijkertijd de ruimte tussen de muur en de dozen verzorgt.

broekhoff_bezoek_101-border.jpg

Vervolgens gingen we naar de waterkant, waar vroeger het vuurwerk per boot werd aangeleverd. Tegenwoordig wordt dit niet meer gedaan maar de oude steiger staat er nog altijd.

broekhoff_bezoek_129-border.jpg

Daar staan ook nog de oudere bunkers waar de druk via het dak (roosters) moest ontsnappen bij een explosie/brandgevaar.

broekhoff_bezoek_131-border.jpg

Vervolgens kwamen we op het einde van de mooie ochtend aan. En liepen we naar de Promotie kamer (laat ik het even zo noemen). Hier mochten we pakken wat we pakken wilden. Dat hoefde ze tegen ons, Hollanders, maar 1 keer te zeggen natuurlijk

broekhoff_bezoek_135-border.jpg

Voor meer foto’s verwijs ik je naar ons album:
http://www.utbunkertje.nl/foto/showgallery.php?cat=510

Hierbij willen we Broekhoff Vuurwerk heel erg bedanken voor de uitgebreide, uiterst goed verzorgde rondleiding, die voor ons als vuurwerkwebsites werd georganiseerd.
Wij hebben hier zéér veel aan gehad, en hebben genoten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Super verslag lev-he :) was idd super gezellig bij broekhoff :) en wat een bunkers hebben hun man hield maar niet op :shocked:

Wat een supper mooi en duidelijk verslag weer. Na het lezen en bekijken van de foto's moeten jullie een geweldige dag hebben gehad. Wat een hoop vuurwerk licht daar, niet normaal meer.
Bedankt voor deze leuke bijdrage.

:thumbsup:Echt geweldig die verslagen.. 4 miljoen kilo?! Is dat trouwens bruto of netto?

Maar jullie hebben zeker geen filmpje gemaakt, maarja, toch een superverslag !

:thumbsup:

Bedankt voor het verslag, leuk om te lezen en je hebt geweldige foto's gemaakt daar, klasse! Leuk dat ze speciaal zo'n dag hadden georganiseerd voor vuurwerksites.

:bye:

Een uitstekend verslag Lev-He.
Ik kan ook niet anders stellen dan dat Broekhoff een enorme zet in de goede richting doet om websites te betrekken bij het proces om klanten van zoveel mogelijk informatie te voorzien. Internet blijkt nu eenmaal een enorm belangrijk communicatiemiddel te zijn om de weg naar het juiste product te vinden.
Complimenten en dank naar Broekhoff voor de wijze waarop wij ontvangen zijn en de wijze waarop zij zich aan ons hebben gepresenteerd.
Ze hebben er echt tijd voor uit getrokken door 7 man personeel af te staan voor deze morgen waar slechts 2 websites (wij dus en AVP) aanwezig waren.

De showroom was een indrukwekkende grote ruimte waar alle producten van alle collecties zijn uitgestald. Deze showroom geeft een rustige uitstraling, doordat alles netjes is ingedeeld en er een ruime loopruimte bestaat.
Opvallend detail is dat de Crown collectie een nieuw label gaat krijgen. Hetzelfde label wat de nieuwe producten van Crown ook hebben.

Er is door Broekhoff ook veel verteld over de gevolgen van het vuurwerkbesluit uit 2002.
Het betekende voor het bedrijf enorme aanpassingen en investeringen waar miljoenen euro,s mee gemoeid waren.
Alleen al de sprinklerinstallatie kostte al 1 miljoen euro.
In 2008 komt er een evaluatieronde van het vuurwerkbesluit waarbij de Handel,de politie en brandweer, en de overheid bij betrokken zijn.
Momenteel staan er al 235 punten uit het vuurwerkbesluit ter discussie.

Nog even wat getallen:
Broekhoff is zo,n 35 jaar geleden begonnen.
Begin 1990 werd het merk Crown succesvol geintroduceerd.
Om de vraag van de detaillisten tegemoet te komen werden later de merken Dynamic,Phoenix en High Performance op de markt gebracht.
Broekhoff kent momenteel maar liefst 1.600 verkooppunten verspreid over heel Nederland.

Ik wil Broekhoff persoonlijk bedanken voor de bijzondere gastvrije en warme ontvangst en wens Broekhoff bijzonder veel succes toe bij de verkoop van hun producten.

Haha, leuk dat je daar naar vraagt Vinnie.
Toen wij die ruimte binnenkwamen rolden mijn ogen bijna uit de kassen, zo verzot ik ben op oud vuurwerk en oud materiaal.
Maar al gauw bleek was dat elk voorraadartikel, ook folders en posters, een eigen artikelnummer kennen.
Laat nu net de folders beginnen met artikelnummers in de serie 1990 en verder. :p
jammer, maar je kan niet altijd geluk hebben.

:bye:

Altijd leuk om een oud topic weer eens op te halen, ik heb zitten te genieten van de foto's, ik had ze namelijk nog nooit gezien.

ik woon mijn hele leven (al is dat nog maar 20jaar ;) )al in dronten, woon ongeveer 2min ervandaan, maar heb het nog nooit van binnen gezien.
echt super leuk indd om al die fotos en het filmpje te zien.
bij een evt volgend bezoek wil ik ook wel even mee *haha*

En dit was niet zó maar een bezoek zoals we die normaal hebben he. Dit was een soort opendag voor verschillende vuurwerkwebsites. Eigenlijk uniek in zijn soort.

Ze hebben ook alweer dik 3 jaar meer niveau opgebouwd :p

Nee, nee.
Begrijp me niet verkeerd zo bedoel ik het niet.
Ik bedoel meer dat dit verslag heel anders is opgebouwd dan de andere verslagen die ik heb gelezen sinds mijn aanmelding vorig jaar.
Als ik de reactie van Lev-He lees zie ik ook dat dit om een ander soort bezoek ging.

Back
Bovenaan