Mensen die tegen vuurwerk zijn

mijn ouders waren gisteren wel even boos toen ik in de avond weer met een zak vuurwerk thuis kwam, dit is echt gestoord dat je zoveel koopt, je kan zelf wel een winkel beginnen:p

Heb net in de achtertuin wat knal uitgeprobeerd, op zich geen probleem zolang het konijn maar rustig blijft :P. Vorig jaar was mijn hoogtepunt mijn 3 Achtungs, dat was ook de eerste keer dat ik illegaal vuurwerk had en ik was toen 13. Volgend jaar wil mijn vader misschien wel naar België maar dan moet ik alles betalen.

:) de mijne vind het allemaal mooi en prachtig, gaat ook altijd mee ophalen. halverwege 31dec dan heeft ze er soms ef genoeg van maar dat kan ik snappen haha, dan ga ik ef rondje om en dan is het wel weer oke, sier vind ze savonds super. zolang ik het allemaal zelf betaal is er niks aan de hand:cool:

lol :p......

Mijn ouders kopen zelf voor ongeveer 120,- aan sier.
Zelf koop ik dan nog (veel) legaal erbij.
Illegaal doen ze eerst altijd moeilijk over, maar we vieren s'avonds altijd met 3 families en dan zitten ze binnen en doen ze ineens niet moeilijk meer over illegaal.
Zelf koop ik dan ook stiekem illegaal, en verstop het gewoon goed :)
(2 pakjes Fenix, 1 pakje Spanish cracker -c, 4 x Cobra 6, 1 x Weco Corsair)
M'n moeder maakt het allemaal niet zo veel uit, m'n vader wel, die zeurt dan eerst over'Nitraatbommen' enzo.... XD

Mijn vriendin gaat morgen mee naar de uitverkoop, het is een wonder! heb wel beloofd niet al te veel te halen aangezien ik al meer dan genoeg heb. Ze weet dat het een erg grote hobby(liefde) van me is, dus ze accepteert het, ze wil alleen niks van het financiële aspect weten.

M'n vriendin beleeft niet het plezier aan vuurwerk wat ik er aan beleef, maar ze vind het prachtig om te zien hoe ik er helemaal in op ga, en dat vind ze fantastisch. Ze accepteerd inmiddels dat ze 29/30/31 op de 2e plaats komt:rolleyes: maar dat moet de weken daarop wel weer goed gemaakt worden haha. :D
Het budget wat ik er aan uitgeef (+- 400/500 euri) vind ze hoog, maar kzeg altijd maar zo: ik tune geen auto, rij geen paard of cross geen motor, en dat is toch veel duurder :) Dit vind zij ook en daarom kan ze er prima mee leven.
Dit jaar voor 't eerst samen naar de Lidl geweest en naar Elten. Wel leuk 6 uur op staan en vertrekken samen er een leuk dagje uit van gemaakt.

Wat mij betreft volgend jaar weer :D

ik heb alleen deze hobby en zij acepteerd het maar er zit wel wat tegenover zij zelf is niet echt van het vuurwerk maar ze vindt het wel leuk om te zien.
maar ik mag zeker niet boven de 500euro uitkomen
want ze is zelf vindt het ook wel leuk voor me
maar ze wil niet dat ik de heledag op pad ben om vuurwerk overal te halen
kortom ze acepteerd mijn hobby en is er niet moeilijk over
alleen ze zegt wel van je bent gek:P

me vriendin vondt het dit jaar allemaal maar te langzaam gaan
ik wou niet al me projecten binnen een uur er doorheen jagen
maar verder wel lol gehad en we waren allebij totally wasted

Ze vinden het niet erg als ik veel uitgeef, maar ze betalen niet zoveel mee. M'n pa gaat wel elk jaar mee naar Baarle. :)

mijn vader doet voor zo'n 50euro, de rest moet ik zelf betalen. mag ook geen illegaal en dat snap ik wel dus doe ik dat ook niet. hij vindt het zelf wel zonde maar hij ziet dat ik er veel lol in heb, dat maakt het dan wel weer enigszins goed.

rutgervg

Mijn ouders waren in shock toen ik zei dat ik dit jaar 175 euro ging uitgeven, zo zie je maar weer dat ik de slimste van ons gezin ben! :wink::)

Mijn vader vindt (sinds ik een freak ben) vuurwerk ook mooi en koopt nu ook aardig wat vuurwerk, hiervoor kocht hij nooit vuurwerk dus ik heb hem aangestoken. :p Hij vindt het ook niet erg dat ik veel uitgeef, het is volgens hem mijn eigen keus

Mijn moeder is er minder blij mee dat ik veel uitgeef. Ik had vorig jaar niet verteld hoeveel ik uit had gegeven dus ze schrok wel toen ik terug kwam met mijn bestelling bij 123vuurwerk. Ze zei dat ik er vast wel van zou leren dat het zonde van mijn geld was maar dat heeft ze helemaal mis. Ik ga gewoon lekker door :)

Mijn vader gaat er nu ook wel mee akkoord dat ik van vuurwerk houd! Ik zit sinds oktober met m'n neus in de folders. Op een dag kwam ie m'n kamer binnen. Of ik ook wel een leuk pakket voor hem uit wou zoeken.
Nou, maar al te graag!

Illegaal vuurwerk is andere koek, daar hoef ik niet om te vragen en begin er dus ook niet aan. Ik ben blij dat ik vuurwerk van mijn ouders mag, en dat wil ik graag zo houden. Als ze illegaal vuurwerk vinden slaap ik namelijk in het konijnenhok!

Ik ben 15 jaar.
En begin in augutus alweer over vuurwerk, en ben dan al stiekem weer druk aan het aftellen.

Ik weet dat mijn ouder vuurwerk wel mooi vinden, maar duur en zonde om er veel geld aan uit te geven. ( logies dat wel )
Maar, zij hadden vroeger bijvoorbeeld rotjes een zakje vol.
daar waren ze dan afentoe mee aan het afsteken.

Maar tegenwoordig koop je sloffen waar al 200 rotjes in zitten, dan hoor ik mijn vader nog zeggen: Jongen dat krijg je nooit op!
( 20 min. is het weg hoor(A) )

Dit was mijn verhaaltje, tijden veranderen.

mijn vader zou zeggen niks kopen maar mijn moeder die snapt dat we het leuk vinden en zegt zolang het veilig gebeurd. geen illegaal en wij besteden rond de 100 euro p.p.

Had een keer een astronaut die bij de knal en groene flits gaf........
mwa niet super bijzonder maar toch, het was wel geinig.

Bij mij thuis boeid het niet zo veel wat ik afsteek als het maar onder het budget blijft (55€/60) Ik zou bijvoorbeeld ook gewoon vuurwerk uit België mogen afsteken alleen me vader wilt geen 200 km een en weer voor een beetje vuurwerk.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan