Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf half 6 ging het hier in de omgeving aardig los. Zaten wel wat meer pauzes in dan andere jaren, maar 00.00 was zoals altijd. Ging genoeg de lucht in, in de omgeving. In de straat zelf was het qua vuurwerk wel wat rustiger. Veel mensen waren toch op Cat. 1 over gegaan. Maar ze waren blij dat ik toch nog een F2 blokje schoot. Heb een aantal mensen gesproken en die vonden het stuk voor stuk jammer dat er een verbod was dit jaar.

Oh... en, ik heb voor het eerst van mijn leven meegemaakt dat er een flinke groep mensen stond te applaudisseren en juichen vanwege een budget F2 blokje :p

Edit: Het rommelt nog steeds lekker buiten!

Dit jaar toch anders zoals alle jaren... Deze dag had ik al dik omcirkelt in mijn agenda en vrij genomen van het werk. In Friesland is het toch redelijk ver weg om even naar het buitenland te toeren voor vuurwerk en ook daar was het al redelijk onmogelijk om dit jaar vuurwerk te halen.
Van CAT 1 vuurwerk moet ik het persoonlijk niet zo hebben. Het was dat het vorig jaar zo mistig was dat ik nog 2 vuurwerk boxen had staan. Mijn dag begon met de honden uitlaten van mijn ouders. Deze honden hebben alles tegen vuurwerk. Horen ze een knal dan duiken ze al gelijk naar me toe. Ik snap dat honden eigenaren iets tegen vuurwerk hebben maar je weet gewoon dat er tussen de normale afsteek tijden 18:00 / 02:00 vuurwerk de lucht in kan gaan en je daar rekening mee moet houden. Daarna ging ik door naar fifa en bier, daarna met de 2 pakketten vuurwerk door naar vrienden waar wij de eerste box afstaken in een parkje om toch maar de sfeer mee te pakken. De andere de "Immortal gold" staken we af waar we gingen eten bij een vriend voor de flat. Het blijft toch illegaal en daar voel ik me niet zo veilig en lekker bij om het "normaal" af te steken. Hierna zaten wij in een flat met een binnenplaats binnen de stad Leeuwarden. Overal hoorde je de knallen wel, maar het ultieme nieuwjaarsgevoel had je er niet bij. Ondanks dat ik een leuke avond had gehad met mijn vrienden overheerst toch wel het teleurgestelde gevoel. Het gevoel dat het illegale vuurwerk het weer heeft gewonnen van het siervuurwerk, het heerlijke geur van het juist afgestoken vuurwerk. Het idee van met zijn allen om 12u naar buiten om eerst van de rest te genieten en daarna zelf los te gaan,. Integendeel stond ik om 12,05 buiten op de binnenplaats waar een vrouwtje vanuit de flat naar beneden keek en zij, een gelukkig nieuw jaar buurman. Terwijl ik er niet woon, ze zij wat kijk je sip, ik wou er verder niet over praten, en ging helaas teleurgesteld weer naar binnen. Ik heb verder geen vuurwerk kunnen zien, ik wist waar ik oud en nieuw jaar dit jaar zou vieren. Terwijl ik dit bericht typ hoor ik het vuurwerk om me heen los gaan, terwijl ik naar huis ging zag ik een mooie shell in de lucht vliegen dat ik dacht "WAUW". Maar hoe ik dit bericht ook typ met heel veel bier op overheerst toch nog steeds het teleurgestelde gevoel. ( ik woon alleen, vrienden, familie en toch het vuurwerk ) zijn alles voor me. hopen op een beter 2021 mocht vuurwerk verboden worden in Nederland wil ik persoonlijk niet z'n oud en nieuw mee maken...

Heerlijk genoten!
Begon zelf de hele avond door met beetje cat 1 stoken en hoorde/zag af en toe al wat cakes de lucht in gaan!
Rond 23:45 werd er 1 straat verderop even een prof blok de lucht in gejaagd.
00:00 moment was wel redelijk stil, maar niet voor lang, rond 00:15 ging het helemaal los in Oostzaan, Zaandam en Amsterdam-Noord. Zag in de verte een hoop Shells en prof blokken de lucht in gaan!

Toen gauw aan de andere kant gaan kijken (Landsmeer) en ook daar ging het vanuit dezelfde straat weer volledig los!

Toen zag ik al gauw 2 straten verder een aantal Shells de lucht in gaan rond een uur of 00:30. Gelijk die kant op gelopen en jaa hoor, stonden flink Shells te stoken, afwisselend met prof blokken. Stuk of 20 shells gezien (6 inch en groter) en 4 prof blokken! Kortom; ik heb genoten!

Oohjaa, en het was ook erg gezellig daar in de straat! Trok toch steeds meer mensen, maar iedereen hield zich netjes aan de anderhalve meter en er hing gewoon een hele gezellige sfeer!

31 december, de mooiste dag van het jaar... Nou niet echt. Overdag op een enkele harde knal en wat categorie 1 vuurwerk, verder niks gehoord hier in de wijk.
23.30 uur. Rustig op straat, wat categorie 1 bij de buren verder een verdwaalde knal.
23.45 uur. Ik steek vast de van vorig jaar overgebleven golden illusions van vuurwerk mania aan. Ik denk bij mezelf, laat ik eens gek doen en kijken wat er gebeurd. Na afloop van drie kanten applaus. Dit had ik zeker niet verwacht.
00.00 uur. Er gebeurt niks...
00.05 uur. En we gaan los! Dit had ik effe niet zien aankomen zeg! Dikke shells, profblokken en noodsignalen voor de scheepvaart. Wow, wat een uitzicht!
Ja je kon duidelijk zien, dat de illegale handelaren, een aardige omzet hebben gedraaid.
00.15 uur. De overbuurman steekt even een doos aan. Bijna 5 minuten non-stop vuurwerk met aan het einde dikke salutes, wtf?
00.25 uur. Het meeste siervuurwerk is voorbij op enkele shells na.
00.35 uur. Ik denk dat het voorbij is, gaan er aan de andere kant van de straat nog 2 blokken de lucht in.
00.45 uur. De rust keert terug, op enkele zware knallers na dan.
01.00 uur. Het besef dringt bij mij door. Een vuurwerkverbod? Hahaha, ik dacht het niet hoor. En geen ene handhaver of agent gezien na 22.30 uur.
Ondanks dat ik zelf weinig gestookt heb, geen interesse had voor categorie 1 vuurwerk, heb ik toch een hele gave jaarwisseling gehad. Op naar 31 december volgend jaar.

Laatst bewerkt:
Heerlijk genoten!
Begon zelf de hele avond door met beetje cat 1 stoken en hoorde/zag af en toe al wat cakes de lucht in gaan!
Rond 23:45 werd er 1 straat verderop even een prof blok de lucht in gejaagd.
00:00 moment was wel redelijk stil, maar niet voor lang, rond 00:15 ging het helemaal los in Oostzaan, Zaandam en Amsterdam-Noord. Zag in de verte een hoop Shells en prof blokken de lucht in gaan!

Toen gauw aan de andere kant gaan kijken (Landsmeer) en ook daar ging het vanuit dezelfde straat weer volledig los!

Toen zag ik al gauw 2 straten verder een aantal Shells de lucht in gaan rond een uur of 00:30. Gelijk die kant op gelopen en jaa hoor, stonden flink Shells te stoken, afwisselend met prof blokken. Stuk of 20 shells gezien (6 inch en groter) en 4 prof blokken! Kortom; ik heb genoten!

Oohjaa, en het was ook erg gezellig daar in de straat! Trok toch steeds meer mensen, maar iedereen hield zich netjes aan de anderhalve meter en er hing gewoon een hele gezellige sfeer!

Nadeel trouwens: nu heb ik nog wel meer dan de helft van mijn cat 1 over.:bonk:

Achjaa, had dit voor geen goud willen missen!

Ging helemaal los hier, wij hadden echt 6-7 dikke Funke blokken en nog 6-7niet nader te omschrijven zieke zieke blokken. Hele lucht gewoon gevuld van 00.00-01.00

Om ons heen ging ook echt veel prof af

Laatst bewerkt:
Idd, veel profblokken gezien! Die vielen nu erg op! Niet geheel ontevreden over de avond, maar ik mis gewoon echt het massale geknal op oudjaarsavond! 12 uur moment was wel okee en gingen ze hier en daar goed los! Hopelijk over 365 dagen weer als vanouds!

1800 moment was dit jaar heel duidelijk aanwezig. Veel siervuurwerk en veel zware dreunen vanuit de wijde omgeving en dit ging de hele avond door. Van een verbod was niets te merken en baal er eigenlijk wel van dat ik zelf niks heb kunnen stoken. Politie reed rond en keek ernaar.

Na 0000 was het wat minder vol in de lucht maar juist wel zwaarder vuurwerk. Na verloop van tijd zwakte dit af maar heb nu tot ruim na 2 uur naar een ander zijn vuurwerk kunnen kijken. Ook wel een bijzondere ervaring voor de verandering. Dat dan weer wel. Daarna de bekende rondtrekkende groepjes met de zware losse knallers. Mooie afsluiter en toch redelijk voldaan naar bed.

Mooie aanvulling was de zeer dikke mist. Kon soms letterlijk geen hand voor ogen zien. De cat 1 fonteinen boden uitkomst. Maar had liever lontjes van andere producten aangestoken

Als afsluiting van een apart jaar kon het ook eigenlijk niet anders dat het een aparte jaarwisseling zou worden.

Overdag was het redelijk tam met af en toe flinke knallen en naarmate de dag vorderde werd dit steeds meer.

Had gehoopt dat het los zou gaan wanneer het donker zou zijn maar dit viel wel een beetje tegen. Af en toe een cake en veel shells in de buurt.

Viel me wel op dat de tegenstanders ineens veel actiever waren. Kwamen naar buiten om te klagen. En 1 vrouw zelfs in haar pyjama van 15 huizen verder al schreeuwend dat het niet mocht wat we deden. Politie is later hiervoor nog langs geweest maar vond het prima en ging die mevrouw nog even bellen.

Na 12en was het op meerdere plekken een paar flinke boxen en klaar. Onder andere einde van onze straat een 726 shots triplex. Mooi spul!!!

Zelf ben ik eindelijk af van mijn setjes Brasillian box en Fairytail assortiment die al jaren in de kast lagen:D

Was echt fantastisch mannen, had ik echt niet verwacht. Burst klonk zo ongelofelijk hard als je de enigste bent in de straat die stookt. Toch wel mooi afgesloten

Het was hier wel rustiger dan normaal, aan de andere kant heb ik nog nooit zoveel shells en illegale blokken gezien.

Oef, wel een dikke opluchting na een verpeste jaarwisseling, klotenvermoeiend rotjaar en rottig vermoeide oudjaarsdag. Flinke catharsis om lekker te stoken om 00u en iedereen en alles gewoon los te zien gaan. Had ik echt ff nodig. Maar 'ns gaan denken aan en focussen op komende jaarwisseling. Meeeeeeeeeeeer dan genoeg cat 1 over in elk geval :bonk:

Zelf staan stoken tot 02.00
Nu wordt er door de kleinkinderen van de buren lekker cat1 gestookt voor de deur.:D

Hier in het Dorp was het gewoon o&n, bizar wat hier de lucht is in gegaan.

Veel prof spul is er de lucht ingegaan.

DEN HAAG THE FUCKING PLACE TO BE!!!

Man man man ik kan hier een verhaal van zeker 10000 letters gaan typen maar PyrosDH had het niet beter kunnen doen dit jaar! Als je een beetje bekend bent in alle wijken van Den-Haag dan weet je wel waar je moet zijn, maar toch in een vreemd jaar als 2020 weet je maar nooit of het dan ook gebeuren gaat!

Heel het jaar door bezig met het verzinnen van projecten, wat gaan we doen hoe gaan we het doen en welk tijdstip... Welk filmmateriaal hebben we, gaan we drones aanschaffen en hoe zullen we het doorlonten! Tripjes maken shows bezoeken enz.. Uiteindelijk waren de mannen van hoog niveau in den haag dan ook weer degene welke besloten om een catf2 en hoger vuurwerkverbod in te stellen! NOU EEN HELE DIKKE VINGER NAAR JULLIE ALLEMAAL WANT DAT IS NIET GELUKT IN DEN HAAG EN MEERDERE GROTE STEDEN!

Dit jaar waren we dan ook een soort van onvoorbereid met genoeg materiaal om content te maken en proberen om zoveel mogelijk te filmen.

Om 10uur hadden we besloten om een stil rookproject te houden, op het dak van iemand waarvoor grote dank! 20x de Zena Black Smoke... Man man man aardig vlam en rook kwam daar vanaf voor het komende jaar hebben we een veel leuker project op het oog, dat gaat echt dik worden! Meer nieuws zullen jullie later zien!

Vervolgens snel een hapje eten en op weg naar het feest van duindorp! Prachtig om de saamhorigheid te zien aldaar echt het nummer 1 team 1 taak verwoord exact wat het is! Even daar wat gestookt en op de bank gezeten en weer door!

Erna zijn we maar even gaan stoken in moerwijk waar het flink losging en waar er geen optredens waren! Volgens mij was er ook gewoon een gedoogbeleid of iets dergelijks onder de agenten of puur angst niet vanwege dat ze bekogeld zouden worden maar meer uit het oogpunt dat als de mensen er goed mee omgaan ze het toelaten als er maar geen gevaar is! Want uiteindelijk ging het daar ook om toch? De zorg ontlasten dat kan ook met afsteken met je volle 100% verstand erbij!

Vervolgens aangekomen in het centrum hier even bij een van de crewleden van PyrosDH gegeten! Een heerlijke avondmaal met allerlei culinaire hoogstandjes uit de Surinaamse keuken! Binnen anderhalf uur waren we alweer weg! Gewoon omdat het stoken voorrang heeft en het drank daar rijkelijk vloeit en we wel met onze 100% volle verstand bij alles willen blijven! Ook hier hadden we geen last ervan!

Opweg naar de volgende plek en daar begint het kat en muisspel... ***buurt man man man volgens mij hadden ze daar 6 bikers en 2 bussen opgezet want om de 5 minuten kwamen ze langs... Zelfs terwijl we de eerste cake de lucht in jaagde reed er net een bus voorbij maar wederom reed hij door vervolgens was de cake klaar en gingen we even naar binnen.. De bikers reden langs die keken erna en liepen door! Wij even een drankje doen en weer terug wat denk je weer die bus met de bikers toen zijn we maar wat categorie 1 gaan afsteken! Nou er moesten nog wat blokken de lucht in dus we hebben een uur het kat en muisspelletje volgehouden waarna we klaar waren!

Daarna zijn we maar een andere wijk ingereden, hier waren we ook binnen 45minuten weg omdat we er in 45minuten denk ik 6 undercover auto's zagen 2 politiebussen en 2 politieauto's... na 15minuten deed 1 van de crewleden de kofferbak open en kwam er toevallig een auto de hoek om, JAHOOR POLITIE zijn bovenste richtlampen aan en kijken wat er lag. Gelukkig waren we wel zo slim om er alleen cat1 in te hebben. De beste agent wilde ook geen kijkje nemen en vertelde zelfs dat als we cat2 afstaken en we er normaal mee omgingen hij er geen problemen mee zou hebben... Ja je leest het goed geen problemen mee hebben... Maarja als zijn collega straks langs komt heb ik niks aan deze loze belofte dus we zijn er maar snel weggegaan.

Op de terugweg hebben we overlegd om te kijken of de locatie voor het 00:00 moment juist zou zijn... Nou dat was niet het geval... Maar door de vele day after foto's weet ik altijd wel waar ik moet zijn omdat ik ze zelf maak. Met 2 auto's volgeladen in een kwartier tijd wat nog een hele operatie was en 4 straten verderop gereden waar al 5 vuurtonnen gedurende dag buiten stonden en al een hele tijd heel veel geknald werd! Tradities verbroken door niet thuis het 00:00 moment te beleven maargoed het kon gewoon niet anders (dat gaat me wel een etentje kosten kan ik je verzekeren).

00:00 de flessen popte open en de cakes gingen 1 voor 1 omhoog! Alles zonder om ons heen te kijken en plezierig stoken! Naast Duindorp en het centrum waren dit echt de oud en nieuw plekken waar je het gevoel krijgt! Ook ik weet dat Laakkwartier, Moerwijk, Spoorwijk, Schilderswijk kunnen maar als de wijk is afgesloten door ME bussen en je er niet inkomt wat in het verleden vaak gebeurd is denk ik wel 2 keer na of ik daar de avond vier!

Al met al een prachtig oud en nieuw! We gaan alleen maar harder en ik heb nu al onwijs veel projecten in me hoofd zitten welke we op tafel gaan leggen! Voor nu een dikke SO naar de PyrosDH Crew en een dikke SO naar jullie allemaal! Ik hoop dat een ieder genoten heeft en niet teveel om zichzelf heeft hoeven heen kijken!

Ook een gezond en gezegend 2021 voor jullie allemaal, dat Corona onder de duim gedrukt kan worden en de overheid maar weer eens dingen gaat toelaten! Want aan het slap geouwehoer in de kroeg daar ben ik weer aan toe! Pyros laat jullie niet kennen en ga door maar wel met het volle verstand erbij dat is de enige weg waar we onze traditie in eer kunnen houden!

Owja de compilatie volgt nog! Alles te zien op het youtube kanaal! En owja... Sorry voor de vele tekst het typen liep uit de hand toen ik me emoties liet gaan!

Laterrrrrrrrrrrr

Laatst bewerkt:
Nieuwegein
Ging compleet los
Heerlijk al die funke bakken
Stond pal naast de cloud
Wat een prachtbak
Buurman bedankt voor al het moois

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan