Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SVNC: Aanvechten verboden

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ik krijg regelmatig hier de indruk dat mensen hier denken dat Gommers tegen een vuurwerkverbod is. Dat is hij helemaal niet. Hij is gewoon voor een vuurwerkverbod.

    Het is er echter op tegen dat corona hiervoor gebruikt wordt. Hij geeft aan dat de politiek corona gebruikt heeft voor het uitvoeren van hun politieke agenda. Dit heeft hij al vaker aangegeven bij andere besluiten. Dat staat hem tegen, niet het vuurwerkverbod zelf. Daar is hij voor.
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
      Ik krijg regelmatig hier de indruk dat mensen hier denken dat Gommers tegen een vuurwerkverbod is. Dat is hij helemaal niet. Hij is gewoon voor een vuurwerkverbod.

      Het is er echter op tegen dat corona hiervoor gebruikt wordt. Hij geeft aan dat de politiek corona gebruikt heeft voor het uitvoeren van hun politieke agenda. Dit heeft hij al vaker aangegeven bij andere besluiten. Dat staat hem tegen, niet het vuurwerkverbod zelf. Daar is hij voor.
      Dan nog vind ik dat een heel stuk respectabeler dan wat bonte, bruls, van riel etc etc doen. Gommers heeft een mening (waar wij het niet mee eens zijn) maar is blijkbaar tegen politieke corruptie en daar kan ik wel achter staan.

      Zijn mening omtrent vuurwerk neemt niet weg dat zijn uitspraken, als hoge baas van de IC's, munitie voor ons is in deze discussie. Maarja ik heb sowieso nog weinig hoop voor deze discussie, helemaal als je ziet dat onze Duitste vrienden helaas ons voorbeeld gevolgd hebben met het verbod
      When you stand for nothing, you fall for anything.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
        Dan nog vind ik dat een heel stuk respectabeler dan wat bonte, bruls, van riel etc etc doen. Gommers heeft een mening (waar wij het niet mee eens zijn) maar is blijkbaar tegen politieke corruptie en daar kan ik wel achter staan.

        Zijn mening omtrent vuurwerk neemt niet weg dat zijn uitspraken, als hoge baas van de IC's, munitie voor ons is in deze discussie. Maarja ik heb sowieso nog weinig hoop voor deze discussie, helemaal als je ziet dat onze Duitste vrienden helaas ons voorbeeld gevolgd hebben met het verbod
        Dat valt zeker te prijzen van die man.

        Maar me moeten die man niet gaan zien als de verlosser tegen het vuurwerkverbod, zoals velen hem hier wel zien.
        https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
          Ik krijg regelmatig hier de indruk dat mensen hier denken dat Gommers tegen een vuurwerkverbod is. Dat is hij helemaal niet. Hij is gewoon voor een vuurwerkverbod.

          Het is er echter op tegen dat corona hiervoor gebruikt wordt. Hij geeft aan dat de politiek corona gebruikt heeft voor het uitvoeren van hun politieke agenda. Dit heeft hij al vaker aangegeven bij andere besluiten. Dat staat hem tegen, niet het vuurwerkverbod zelf. Daar is hij voor.
          bron?.....

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Pauls Bekijk bericht
            Hij is hoofd van de IC, de vuurwerkcijfers zijn niet echt zijn hoofdaandachtspunt. Hij geeft eerder aan dat vuurwerk amper/geen enkele druk op IC geeft. Ik vind dat je hier echt de plank misslaat als je Gommers nu de schuld wilt gaan geven omdat hij niet gelijk geschreeuwd heeft dat het cijfer niet klopten, hij weet zelf waarschijnlijk amper wat deze zijn, want totaal niet van belang voor hem. Waarom ga je dan niet op Beau in? Op de politiek? Op de politie? Om de quote uit te breiden:

            Beau: "Het ging om ongeveer - ik geloof - 1300 slachtoffers per jaar die op de eerste hulp terecht komen. Dus het is wel een stoot aan mensen die je daar dan binnenkrijgt in het ziekenhuis...". Gommers: "Ja"

            Uiteindelijk is 400 mensen alsnog gewoon een hoop mensen in korte tijd. We kunnen hier met zijn allen alles blijven ontkennen, het verbod is natuurlijk onzin, daar niet van, maar als ik aan jou vraag of 400 mensen extra op de SEH met alleen vuurwerkgerelateerde klachten "een stoot aan mensen" is, dan kan ik echt geen nee antwoorden. Kijk het nog eens terug, kijk nog eens naar wat je zegt. Het klopt namelijk van geen kanten. Gommers is zo ongeveer de enige persoon die uit heeft durven spreken dat het vuurwerkverbod op valse gronden werd ingevoerd.
            Niet perse de schuld; het is voor mij meer onderdeel van een rode draad. Waarbij ik een aantal uitspraken koppel die tegenstrijdig lijken te zijn.

            Dat de vuurwerkdiscussie los gezien inderdaad niet alleen in zijn schoenen 'geschoven' kan worden ben ik direct met je eens ;) maar dat hij het er niet mee eens was,.. mwah, ik weet het zo net nog niet.

            Daarbij ontken ik niet dat 400 man niet veel is, maar de urgentie is wel wat lager dan vergeleken met 1300 man en het blijft een feit dat dhr Gommers dit niet terugneemt. Iemand in zijn positie heeft die cijfers wel paraat. En ook de media training om dat direct terug te draaien. Toch koos hij ervoor dat niet te doen. (die 400 kwamen overigens niet allemaal op één dag op de SEH terecht maar dat terzijde. En dhr Gommers had ook kunnen weten dat een verbod op een paar productgroepen dit jaar ook al voor minder slachtoffers zou kunnen gaan zorgen. Niet zonder reden geven SEH artsen zelf aan dat een vuurwerkverbod niet nodig was en is. En dhr Gommers geeft zelf ook al aan dat hij daar eigenlijk helemaal geen uitspraak over kan doen. Maar toch heeft gedaan; als adviseur zijnde.)
            "Amor fati: let that be my love henceforth!

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
              bron?.....
              Hij is adviseur voor het landelijk beleid. Dat betekent dat hij achter de schermen heeft aangestuurd op een verbod en / of het er zodanig mee eens was dat het erdoor is gekomen. Dat blijkt volgens mij ook uit dat filmpje gedeeld hier van Twitter. Daar wordt door Beau aangegeven dat hij een adviserende rol heeft. En niet zomaar een klein rolletje, maar een doorslaggevende.
              "Amor fati: let that be my love henceforth!

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
                bron?.....
                Dit kun je prima uit zijn woorden opmaken. In die uitzending bij Beau zei hij ook iets in de trant van: ja we praten al jaren over het vuurwerkverbod. Nou dat praten over het vuurwerk doet hij niet omdat ze vinden dat het vuurwerk moet blijven.
                https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                Comment

                Working...
                X