Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[SHOW] Festa del Rendatore (Venetië)

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [SHOW] Festa del Rendatore (Venetië)

    Stad/dorp: Venetië
    Land: Italië
    Locatie: San Marco - Ponte della Paglia
    Datum: 15 juli 2023
    Tijdstip: 23.30
    Schietbedrijf: Parente
    Max. kaliber: ?

    Kan er te weinig wind staan voor vuurwerk? Sinds Venetië kan ik dat met een volmondig JA beantwoorden. Deze show had mijn (vuurwerk)hoogtepunt van de vakantie moeten worden. Heb er vanuit de Dolemieten best moeite voor moeten doen (3 uur heen en 3 uur terug).

    Wat zijn er mooie producten geschoten en in zeer grote aantallen, maar wat heb ik er (buiten de drukgolven/knallen) weinig van gezien door de rook. Heb filmpjes vanaf andere locaties moeten kijken om te zien wat ik allemaal niet heb gezien. Ik verwacht ook niet dat iemand onderstaand filmpje gaat uitkijken. Maar denk dat het op zich voldoende impressie geeft en overtuigend genoeg is dat deze show de moeite is als je in de regio zit.

    Maar een dikke chapeau voor hoe de Italianen aan crowd management doen. Er zijn verschillende blokken gemaakt waar je op je ticket (overigens gratis te verkrijgen) aangegeven tijd mag melden. Hierdoor in een gezellige drukte op een kade zitten wachten op de show. Overal kleedjes, hapjes, drankjes en vrolijke mensen aan het babbelen en spelletjes doen. En zonder zon was de temperatuur ook weer goed te doen.
    Ook na de show als zo'n 500.000 bezoekers weer huiswaard gaan, en een al gemoedelijkheid. Alleen de bus Venetië uit (stond in Mestre geparkeerd)- was wel even als haringen in een ton, maar niet in de buurt van de chaos zoals het de laatste edities van het Internationaal Vuurwerkfestival Schevningen was. Denk dat organisatie van Scheveningen is met die van Venetië moet praten.

Working...
X