Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Einde in zicht voor vuurwerkwinkels in centrum Baarle?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Dus nu zijn ze dicht? Ik zie er online geen teken van....

    Comment


      #17
      Zou dat niet 1 juli in gaan?
      Werkt Aanstekelijk

      Comment


        #18
        Ben gister bij Zena geweest en toen ik er naar vroeg zei hij: niet alles geloven wat op internet staat. Ipv dat ze gewoon effe communiceren krijg je dus dit gezeur

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
          Dus nu zijn ze dicht? Ik zie er online geen teken van....
          Is het al 1 juli dan?

          Comment


            #20
            Eh oh ik dacht 1 juNi....sorryyyyyy

            Comment


              #21
              Ben benieuwd, denk op de lange termijn dat een industrieterrein voor alle partijen beter is. Dat er een stukje oud sentiment verloren gaat is natuurlijk wel erg jammer

              Comment


                #22
                Vorige week was ik even bij Zena, daar maakten ze zich nog weinig zorgen mbt 1 juli. Er wordt achter de schermen van alles gedaan werd me verteld. Bij Pyroshop is dat kennelijk toch anders helaas. Biedt wel kansen voor wie morgen tijd heeft..

                In onze winkel vindt u een zeer ruim assortiment van allerlei soorten Belgisch knal en siervuurwerk waaronder nitraten, vlinders, chineese rollen, knalpijlen, 500gram cakes, mega vuurpijlen, rookbommen etc... Je kunt bij ons pinnen met Nederlandse & Belgische bankpassen!


                Het beste van VWC

                Comment


                  #23
                  Pyroshop wist -gisteren- te vertellen dat hij teveel spullen heeft liggen. Niet zozeer in tonnage, maar in qua het aantal verschillende producten en dat werkt niet voor hem. Dat is de reden voor de actie die hij nu heeft.

                  Voor wat betreft de vergunning maakt hij zich ook weinig zorgen.

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nyxx Bekijk bericht
                    Pyroshop wist -gisteren- te vertellen dat hij teveel spullen heeft liggen. Niet zozeer in tonnage, maar in qua het aantal verschillende producten en dat werkt niet voor hem. Dat is de reden voor de actie die hij nu heeft.
                    Dat klink als een aantrekkelijke verklaring voor de uitverkoop van morgen. Maar ook niet als het volledige verhaal, want waarom dan per 1 juli voorlopig gesloten?

                    Het beste van VWC

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigers

                      Mag weg...
                      bepaalt u of uw eigen posts weg mogen ipv die van een ander. De procedure hier is dat u bijdragen die, in uw ogen, de regels overtreden kunt rapporteren.

                      On topic; Zena vandaag ook extra open met uitverkoop. Is me onduidelijk of die ook tijdelijk sluiten, maar er lijkt toch meer aan de hand.


                      Het beste van VWC

                      Comment


                        #26
                        Denk dat ie gewoon z'n eigen post bedoelde, maar de quote vergat te verwijderen.

                        Hmm, Zena ook al. Dan was een reis mss toch de moeite. Hadden ze het maar eerder en beter moeten communiceren

                        Comment


                          #27
                          En hoe zit met loots vuurwerk en dolfijn vuurwerk dan die hebben geen uitverkoop? of ik heb iest gemist de afgelopen dagen


                          Keek net met toeval op de site van de pyroshop dat open zijn op 24 juni alleen op zaterdag/zondag tussen 10.00 17.00 open zijn

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfreakz19 Bekijk bericht
                            En hoe zit met loots vuurwerk en dolfijn vuurwerk dan die hebben geen uitverkoop? of ik heb iest gemist


                            Loots geen idee. Dolfijn doet sinds 10 mei al aan leegverkoop (10% korting) op afspraak. Normaal openen ze pas in september. Geen idee of ze ook dicht gaan vanaf morgen.​​​.

                            niet voor alle winkels geldt hetzelfde:

                            ”,,De zes winkels in het centrum van Baarle-Hertog hadden nog een omgevingsvergunning voor de bunkeropslag tot 30 juni 2024”, zegt burgemeester Frans De Bont. ,,Zij moesten dus een nieuwe omgevingsvergunning aanvragen. Drie van hen hebben dat gedaan, maar die hebben we als college recent geweigerd. De andere drie hebben nog geen nieuwe aanvraag gedaan.”

                            …..

                            De handelaren zelf willen voorlopig niet reageren. Voor de drie winkels die nog geen vernieuwing hebben aangevraagd, lijkt het sowieso definitief gedaan. Maar ook voor de drie waarvan de vergunning is geweigerd lijkt de kans klein dat er in beroep nog voor 1 juli een andere beslissing wordt genomen.”



                            Laatst aangepast door Guusje; 30 June 2024, 13:16.
                            Het beste van VWC

                            Comment


                              #29
                              Hopelijk komt er snel duidelijkheid...

                              Comment


                                #30
                                Ze zien het zelf wel positief in en verwachten dat de vergunning middels een kort geding weer veilig gesteld zal worden. Voorlopig zijn Pyroshop en Zena de Bunker in ieder geval dicht, de bunkers moeten letterlijk leeg aangezien er geen vergunning is om vuurwerk op te slaan. Hun eigen verwachting is dat ze in augustus weer open gaan. Bij Loots heb ik niemand meer kunnen spreken dus die situatie is mij niet duidelijk, grote kans dat ze voorlopig ook gesloten zijn in ieder geval.
                                Het mooiste werk is vuurwerk!

                                Comment

                                Working...
                                X