Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Vuurwerkverbod komt er in Tilburg, ook al is het niet te handhaven

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerkverbod komt er in Tilburg, ook al is het niet te handhaven

    Er komt een vuurwerkverbod in de gemeente Tilburg, een meerderheid van de gemeenteraad heeft daar maandagavond mee ingestemd. Al gaf burgemeester Weterings aan dat het verbod niet te handhaven is.


    Wat een waardeloze argumenten en gemeenteraad, ik mag toch hopen dat heel Tilburg hier massaal schijt aan gaat hebben ! Volgas afsteken en zoveel mogelijk

    #2
    In de coronajaren merkte ik er ook weinig van. Er zal niet veel veranderen.

    Comment


      #3
      Te kansloos beleid voor woorden, dat moet door zowel vuurwerkhaters als liefhebbers worden gezien.

      Comment


        #4
        Zo ook in Zeist.

        Honderd inwoners zijn bij inschrijving gekozen om samen in een burgerberaad advies op te stellen over hoe ze de viering van de jaarwisseling kunnen vernieuwen en verbeteren. Ik vrees dat ik al weet wat op 4 juli het antwoord is.

        Onze inwoners vieren de jaarwisseling op veel verschillende manieren. Waar de een van geniet, kan voor de ander vervelend zijn. Hoe kunnen we de viering van de jaarwisseling verbeteren?
        December Will Be Magic Again!!

        Comment


          #5
          Tilburg zet tijdens de komende jaarwisseling in op lokale initiatieven. Daarom stelt de gemeente subsidies tot 7.500 euro beschikbaar voor evenementen in de wijken en dorpen. Samen met jaarwisselingsshows moeten die zorgen voor een feestelijke oud & nieuw. Vuurwerk afsteken is niet langer toegestaan.


          Zielige bedoeling wordt het zo zeg, zal toch toch wel veel vuurwerk afgestoken worden maar toch gaat de lol er zo wel vanaf.

          Comment


            #6
            Zelfs subsidies geven van 7500 euro, echt om van te kotsen he !
            Alles er aan doen om het afsteken van vuurwerk te ontmoedigen.

            Nooit luistert deze Gemeenteraad naar de Tilburgers, maar wij moeten wel naar hun luisteren, linkse zooi is het geworden.

            We gaan het meemaken.

            Comment


              #7
              Iedere gemeenteraad die hier een beslissing over gaat nemen gaat besluiten om vuurwerk te verbieden. Dat komt doordat er bepaalde types in zo'n gemeenteraad zitten en die houden niet van vuurwerk. Dat is niet eens per se erg, als ze maar snappen dat er ook mensen zijn die vuurwerk wel leuk vinden en ze dat gunnen. Maar het is tegenwoordig hip om geen respect voor elkaar te hebben, maar gelijk mensen weg te zetten als minderwaardig als ze anders denken. Mensen die vuurwerk afsteken? Da's maar tuig. Da's allemaal domme baldadigheid, pure ellende en overlast. Volgens mij hebben ze echt niet door dat je daar überhaupt iets anders van kùnt vinden; dat er mensen zijn die naar nieuwjaar uitkijken wegens het vuurwerk en het heel erg zouden missen. Het is voor hen een van de dingen die het leven leuk maakt en zin geeft. Daarom durfden mensen tijdens cojona massaal een strafblad te riskeren; daaruit blijkt hoe graag mensen vuurwerk willen. Zeker in die tijd! Omdat er al zo veel ellende was (om niks trouwens maar da's een andere kwestie) was vuurwerk juist extra hard nodig om weer een klein beetje positiviteit te ervaren.

              Vuurwerk is heel belangrijk in Nederland. Ik denk dat Nederland zelfs een van de meest fanatieke vuurwerklanden ter wereld is. Zoek maar op youtube naar filmpjes van vuurwerkproducten en je vindt vooral Nederlanders. De meest overdreven stunts (een rek met honderden lawinepijlen, 12 inch shells, dat soort dingen) zijn altijd in Nederland. De passie voor vuurwerk is hier ongekend groot en die gaat dus ook niet zomaar weg, of het nou mag of niet.

              Comment


                #8
                Nederland is in europa nu eenmaal een "welvarend, progressief" land.
                Die vuurwerktraditie hier krijg je er dus gewoon niet uit.
                Ze kunnen proberen wat ze willen die overheid, de massa wint toch, en maar goed ook.
                De overheid is er eigenlijk voor ons, maar keert zich tegenwoordig eigenlijk juist tegen ons. Tja dan krijg je de situatie zoals die er nu is: deze overheid jaagt de bevolking juist tegen ze in het harnas.
                Des te meer verboden, des te meer de burgerlijke ongehoorzaamheid groeit, actie-reactie.
                Ben dus wel benieuwd wat de gekozen partijen na de november-verkiezingen gaan doen, of die wèl beter naar de burgers willen luisteren....
                Maar de zeikerds die een podium krijgen houd je spijtig genoeg toch ben ik bang. Nadeel van het internet, klagen ging vroeger per briefpost, dus veel minder gezeik toen.

                Comment


                  #9
                  Waar mijn bloed echt van gaat koken, is dat er gewoon gezegd wordt:

                  Ok Tilburgers, vanaf nu gaan jullie Oud en Nieuw op deze manier vieren.
                  Dit zijn de opties, JULLIE doen het er maar mee en wat jullie gewend zijn is vanaf nu verboden.

                  Kijk zo werkt het niet he.

                  Ik woon zelf 47 jaar in deze stad en constateer elk jaar weer met eigen ogen hoeveel plezier men beleefd hier.
                  Wat ik nu zo links en rechts hoor, is dit :

                  -Ja maar ik wil helemaal geen oud en nieuw vieren met duizenden anderen.
                  -Nou ik ga niet met een glaasje op nog eens midden in de nacht naar een show hoor.
                  -Ja en dan staan we daar en roven ze ons huis leeg.
                  -Ik als moeder blijf liever bij mn huisdier binnen terwijl mijn man met de kinderen buiten vuurwerk gaat afsteken met de buren.

                  Voor mij voelt dit ook nog eens als een soort extra steek in de rug.
                  Of wij echt een voorbeeldfunctie als liefhebbers hebben, het is wel zo als jij elk jaar je best probeert te doen om een positieve oud en nieuw neer te zetten dan wordt dat nu ineens ook afgestraft.

                  Elke vuurwerkbril die ik bij een bestelling krijg, deel ik uit aan mensen buiten.
                  Je ruimt je zooi op, zodat de kinderen een dag later weer lekker kunnen voetballen op het veld.
                  Je zorgt er voor dat je niet zo blauw als een tientje buiten staat, zodat je ook nog een fatsoenlijk gesprek kunt voeren met de handhaving of buren.

                  Vuurwerk verbroedert, vaak zie je dat buren elkaar door het jaar heen maar amper spreken en dan is Oud en Nieuw natuurlijk een supermooi moment om eens ff lekker bij te buurten.
                  De mannen en kinderen staan lekker met elkaar te knallen, terwijl de dames genieten van een heerlijke oliebol en glaasje champagne. Mensen willen dit niet kwijt !

                  Naar mijn mening is de mooiste show die je maar kunt hebben een show die men met zn allen maakt. Het schietbedrijf is: De Tilburgers zelf.
                  Deze duurt elk jaar minimaal een uur lang en daar kan geen enkele georganiseerde show tegenop.
                  Laatst aangepast door Thunderboy; 8 October 2023, 13:34.

                  Comment


                    #10
                    Zo is het maar net.
                    December Will Be Magic Again!!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
                      de mooiste show die je maar kunt hebben een show die men met zn allen maakt. Het schietbedrijf is: De Tilburgers zelf.
                      Deze duurt elk jaar minimaal een uur lang en daar kan geen enkele georganiseerde show tegenop.
                      Bam! Die kan zo op een tegeltje.

                      Comment


                        #12
                        Mooi he er komt een verbod maar al meteen zeggen we gaan het niet handhaven. Waarom in vredesnaam je tijd en geld uitgeven aan deze onzin?
                        ook bekend op avp met de zelfde naam

                        Comment


                          #13
                          Ongekend inderdaad. Tog een verbod er door drukken terwijl je zelf al weet dat het niet gaat werken. Kansloos gewoon.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht

                            Naar mijn mening is de mooiste show die je maar kunt hebben een show die men met zn allen maakt. Het schietbedrijf is: De Tilburgers zelf.
                            Deze duurt elk jaar minimaal een uur lang en daar kan geen enkele georganiseerde show tegenop.
                            Jaarwisseling 2022/2023


                            Zegt genoeg he !

                            Comment


                              #15
                              zijn hier tilburgers?

                              Comment

                              Working...
                              X