Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe Edwin Vader Ed Raket werd

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hoe Edwin Vader Ed Raket werd

    Hoe Edwin Vader Ed Raket werd

    Eigenlijk heeft Edwin Vader twee bijzondere beroepen: kermisexploitant en vuurwerkhandelaar. "Veel exploitanten gaan in de wintermaanden oliebollen bakken, maar daar had ik niet zoveel zin in. Toen is het vuurwerk geworden."

    Bergen op Zoom - Edwin heeft diverse kermisattracties, waaronder ballen gooien, eendjes vissen en grijpmachines. In 2000 begon hij met vuurwerk. "Het heette toen nog Millennium Vuurwerk, niet zo origineel in die tijd. Op een gegeven moment zou ik naar mijn moeders verjaardag komen met vuurwerk. En mijn neefjes maar roepen: 'Waar blijft Ed Raket, waar blijft Ed Raket?' Die hebben we er in gehouden."

    China
    Voor hem is het een mooie invulling voor de rustige wintermaanden. "Mensen denken vaak dat je met vuurwerkverkoop maar één week per jaar bezig bent, maar het kost me echt wel twee, drie maanden. In januari ga ik al kijken wat ik het komend jaar ga doen." Regelmatig gaat hij naar China om vuurwerk in te kopen.

    Op de kermis is tegenwoordig minder te verdienen dan vroeger, weet hij uit ondervinding. "Als de economie aantrekt, zijn wij de laatste die daarvan profiteren. Mensen kopen eerst die keuken of de auto die ze al een tijd wilden hebben. Kermis is dan toch een luxe. Vuurwerk ook wel, maar dat kan je alleen op oudjaar afsteken. Daar wil men dan toch wel geld aan besteden." Edwin staat voor goed, veilig vuurwerk. "Als je legaal vuurwerk koopt, en er goed mee om gaat, is het niet gevaarlijk. Ik merk wel dat mensen steeds meer siervuurwerk kopen in plaats van knallers. Zelf ben ik ook een liefhebber van mooi vuurwerk, dus ik begrijp dat maar al te goed!"

    Show
    Op 16 december houdt Ed Raket zijn jaarlijkse vuurwerkshow bij het Strandhuys op de Boulevard. Aanvang 19.30 uur. Hij laat dan zien wat er te koop is, compleet met uitleg en prijs. Ter afsluiting wordt een spectaculaire vuurwerkshow gehouden. Hij raadt belangstellenden aan op tijd aanwezig te zijn om de toelichting goed te kunnen volgen.



Working...
X