Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

William (29) koopt voor honderden euro's vuurwerk: 'Zo mooi'

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    William (29) koopt voor honderden euro's vuurwerk: 'Zo mooi'

    Het is voor William van Velzen (29) uit Delft de 'allerbeste tijd' van het jaar: de laatste dagen van december. Zijn vuurwerkbuit heeft-ie al binnen. De kosten: ruim 400 euro. "Ik kan het niet laten."

    De eerste vuurwerkverkoopdag is een feit en William heeft de winkel vóór 10 uur vanochtend al verlaten. Met een hele doos vol vuurwerk, uiteraard. "Een oud en nieuw zónder vuurwerk, is voor mij echt ondenkbaar", vertelt hij.

    Het begon – cliché maar waar – als kind al bij hem. "Zodra het mocht, ging ik er de hele dag mee de straat op." Oké, nu is William daar wat te oud voor, maar hij gaat 'sowieso een mooi showtje geven' om 12 uur 's nachts. "Ik vier het thuis met wat vrienden. We gourmetten en drinken gezellig en om 12 uur gaan we de straat op om te knallen."

    'Aaaaah'
    En dan mag iedereen 'aaaah' en 'ooooh' roepen als William zijn geliefde aanwinsten afsteekt. "Het is vooral siervuurwerk, dit jaar. Helemaal mooi." Zorgvuldig uitgezocht, overigens: William gaat ieder jaar in december naar vuurwerkshows en -demonstraties. "Ik koop het spul altijd bij dezelfde winkel en wil wel weten wat ik koop. De grootste jongen die ik kocht, een sierpakket met één lont, kost 170 euro. Als je die aansteekt, heb je een complete show. Mooi toch?"

    De grens legt William bij 500 euro. "Ik geef niet meer uit dan dat." En ja, hij weet: het is 'best wel heel veel geld'. "Daar hoef je niet eens over te discussiëren. Maar ik houd zo van vuurwerk: het is het geld waard."

    RTLBRON
Working...
X