Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongeval met vuurwerk laat sporen na

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ongeval met vuurwerk laat sporen na

    Ongeval met vuurwerk laat sporen na

    WEERSELO
    Voetballer Renzo Bolk doet noodgedwongen stapje terug.

    De prikkel om als voetballer het uiterste uit zichzelf te halen, is er nog altijd. Maar helemaal de oude zal Renzo Bolk op het voetbalveld niet meer worden. Daarvoor is de handicap te groot. De 33-jarige inwoner van Weerselo heeft daarom bewust gekozen voor een stapje terug. Hij verruilde Sportclub Enschede voor Stevo. "Ik twijfelde dit jaar voor het eerst of ik de hoofdklasse nog wel aankan. Het lijkt me daarom beter iets lager te gaan spelen", zo motiveert de oud-prof van Heracles zijn keuze voor de tweedeklasser uit Geesteren. Bolk raakte op nieuwjaarsdag ernstig gewond. Een vuurwerkprojectiel ontplofte bij zijn linkeroog. In het ziekenhuis werd geprobeerd de schade zo veel mogelijk te beperken. Maar veel kan hij niet meer zien met dat oog. "Ik heb ongeveer tien procent zicht. Vooral in het licht zie ik bijna niets. In het donker is het wat beter." De routinier zal er de eerstkomende jaren mee moeten leren leven. "Mijn zicht zal niet beter worden. Dat kan pas na een hoornvliestransplantatie. Die krijg ik over twee of drie jaar. Dan zal het zicht weer tachtig tot honderd procent zijn." Als gevolg van het vuurwerkongeval kwam Bolk in de tweede competitiehelft amper in actie. Alleen in de laatste competitiemaand kon hij bij Sportclub Enschede nog wat wedstrijden meespelen. Maar geweldig ging dat niet. "Ik heb het twee keer voor mijn ploeg verknald. Door fouten van mij ontstonden tegengoals. Tja, dan word je wel geconfronteerd met het slechte zicht aan één oog. Ik moet nu anders spelen. Meer draaien met mijn gezicht, zodat ik met het goede oog alles zie." Van plaatsgenoot René Bekhuis, die bij UD Weerselo speelt, kreeg hij de nodige tips. "Hij ziet ook maar met één oog. Ik heb nog met hem getraind en hij gaf me wat aanwijzingen waarmee ik mijn voordeel kan doen." Het is de bedoeling dat Bolk in Geesteren oefenmeester Nico Kats gaat assisteren. "Ik word als speler-trainer een verlengstuk van de trainer. Als speler wil ik nog graag van toegevoegde waarde zijn voor Stevo. Daarnaast zie ik het wel zitten later eventueel iets in de trainerswereld te gaan doen. Ik heb nog geen diploma's. Maar komend seizoen kan ik ervaren hoe dat is", zegt Bolk.

Working...
X