Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet ieder spotje heeft nut

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Niet ieder spotje heeft nut

    SIRE Veertig jaar ideële reclame

    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt, een slimme meid is op haar toekomst voorbereid en wie is toch die man die zondags het vlees komt snijden? Iedereen kent deze kreten, maar wat leveren ze op?

    Iedereen kent ze wel: de SIRE-campagnes. Al 40 jaar sieren ze menig tijdschrift, poster en tv-spotje. Maar wat hebben ze opgeleverd?

    Volgens een woordvoerder van Consument en Veiligheid waren met name de vuurwerkcampagnes niet effectief. ‘De ‘rundcampagne’ sprak jongeren niet aan. Ze dachten dat het vooral ging om stunten met illegaal vuurwerk en niet met gewoon vuurwerk.’ SIRE stopte na het millennium met zijn vuurwerkcampagnes en gaf het stokje over aan Consument en Veiligheid. Die pasten de spotjes aan. ‘De nadruk kwam meer te liggen op het gevaarlijke verrassingseffect van vuurwerk. Vanaf dat moment is het aantal vuurwerkslachtoffers gedaald. Waren het er daarvoor vaak duizend per jaarwisseling, nu zijn dat er ongeveer 600



    Bron:
Working...
X