Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk in huis... en nu ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

  • Djaimy
    replied
    Kan niet wachten om mijn vuurwerk thuis te hebben, pffff

    Leave a comment:


  • Lime
    replied
    Wachten, wachten, wachten! Ik heb nog een paar kleine dingen over van vorig jaar misschien dat ik die producten overdag ga afsteken zolang ze niet te veel geluid maken. De 29e in de ochtend kan ik mijn vuurwerk ophalen, dan moet ik lang wachten dus!

    Leave a comment:


  • mikeyy
    replied
    Alles uitpakken. Alle karton eraf halen van de kartonnen wat ik heb gekocht. Alles uitstallen en mooie foto's nemen . Dit jaar ga ik niks lonten ofzo daarom heb ik dit jaar veel tijd over om wel een collectie te maken wat ik dan om 18:00 kan afsteken en alle lontjes al vast klaar maken en dan gaan we het wel zien wat het brengt.

    Leave a comment:


  • Daphy111
    replied
    Alles uitpakken uit tassen en dozen Foto's maken Genieten Alles uitstallen Collectiefoto maken Genieten Alles nog een paar keer vasthouden Genieten

    Leave a comment:


  • Palm Tree
    replied
    even nieuw draadje gestart over het folie verhaal,
    kunnen we hier weer ontopic

    Leave a comment:


  • Thunderboy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Dat top papier(folie bovenkant?) weg halen zie ik vaker voorbij komen, maar wat is daar de reden van? Zie er zelf namelijk geen reden voor.
    Ik haal altijd de folie eraf voor ik de cake schiet.
    Waarom?

    Ik controleer of alle tubes goed zijn (niet ingedeukt) en vooral of alle bombettes helemaal onderin de tubes zitten. Met de folie erop, zie je dit niet.

    Na deze controle doe ik er een nieuwe folie op. Ik pak hiervoor aluminiumfolie, scheelt weer vonkoverslag en elke cake waar alufolie opzit is gecontroleerd dus klaar om te schieten.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	SNC19271.jpg
Vertoningen:1
Grootte:212,3 KB
ID:	1558453

    Leave a comment:


  • Palm Tree
    replied
    Zelf zo nog nooit over nagedacht, maar als de folie er af is zou het eventuele vocht weg kunnen.
    Hoewel je niet moet vergeten dat kruit zelf ook vocht onttrekt uit de lucht...

    Leave a comment:


  • ivivuurwerk
    replied
    Is het misschien om de cake beter te laten drogen? Folie eraf, dan kunnen de bombette's makkelijker wat drogen de laatste paar dagen...

    Leave a comment:


  • Palm Tree
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Ja inderdaad! Ik zie er alleen maar nadelen in. Dus toch oprecht benieuwd waarom sommigen dit doen.
    Heb zelf ooit eens een cake (Golden Palm ProLine) gehad die zijn eerste bombette slechts 3 meter hoog schoot met brandgaten in meerdere jassen als gevolg, op die cake zat nog het plastic folie.
    Heb natuurlijk geen idee of het daar werkelijk aan lag, of dat de stijglading niet goed was, maar sinds dien haal ik het er altijd af.

    Tijdrovend, tja, je blijft lekker bezig...
    Vind het zelf een gaaf gezicht om de tubes te zien

    En dat de tubes nat worden door de regen lijkt me best stug...
    Je kan mij niet vertellen dat een cake die een halve minuut duurt, in 30 seconden compleet doorweekt is, daarnaast is het zo, dat als je het folie er wel op laat zitten het na het eerste schot ook stuk is en worden je tubes alsnog nat
    Afgelopen 1 januari vond ik nog een cake van me zelf die de hele nacht heeft buiten gestaan in de motregen zonder folie, deed het nog prima!

    Leave a comment:


  • arviidd
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Dat is ook echt helemaal niet nodig, tubes hebben een dermate startsnelheid dat het met gemak door karton schiet.
    Nog een nadeel van het weghalen buiten dat het tijdrovend is, is dat je tubes bij regen nat worden. Lekker laten zitten dus.
    Ja inderdaad! Ik zie er alleen maar nadelen in. Dus toch oprecht benieuwd waarom sommigen dit doen.

    Leave a comment:


  • jakhal
    replied
    Dat is ook echt helemaal niet nodig, tubes hebben een dermate startsnelheid dat het met gemak door karton schiet.
    Nog een nadeel van het weghalen buiten dat het tijdrovend is, is dat je tubes bij regen nat worden. Lekker laten zitten dus.
    Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Dat top papier(folie bovenkant?) weg halen zie ik vaker voorbij komen, maar wat is daar de reden van? Zie er zelf namelijk geen reden voor.

    Leave a comment:


  • arviidd
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    29e vuurwerk halen, thuis alle dozen uitpakken en foto's maken.
    Daarna opslaan op zolder en alvast alle lontjes los halen en top papier weg halen
    Dat top papier(folie bovenkant?) weg halen zie ik vaker voorbij komen, maar wat is daar de reden van? Zie er zelf namelijk geen reden voor.

    Leave a comment:


  • Fireworkfreakz19
    replied
    Als ik het in huis heb.. dan heb ik bijna als 100x in me handen gewoon om dat het kan die laaste 3 dagen lekker veel foto,s maken en er van geniete en de boxen doorlonten is ook een hop werk.. hoe meer boxen hoe meer werk je heb

    Leave a comment:


  • Levensgenieter
    replied
    Ja dit is altijd een heel complex iets

    Alles verzamelen bij de winkels de 29e en dan inderdaad uitstallen. Gebeurd hier in de woonkamer (geen kleine kids en geen dieren)
    En dan kun je echt visualiseren want die lijstjes elke x naast elkaar is niet echt overzichtelijk.
    En dan een beetje combineren wat bij elkaar past qua categorie..
    En projectjes zijn vaak al uitgedacht en eventueel al in elkaar gezet. De rest van de projecten maak ik die 2 dagen (deze plan ik altijd vrij).
    Een leuk overzichts filmpje maken en er elke keer wanneer ik er langs loop even 'er aan zitten'. En elke keer zie je wel weer iets nieuws. Of komt een idee in je boven..

    Leave a comment:


  • Palm Tree
    replied
    29e vuurwerk halen, thuis alle dozen uitpakken en foto's maken.
    Daarna opslaan op zolder en alvast alle lontjes los halen en top papier weg halen

    Leave a comment:

Working...
X