Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Int. vuurwerkfestival Deurne 8, 16 & 23 September

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Int. vuurwerkfestival Deurne 8, 16 & 23 September

    Gisteren was het dan zover de aftrap van het nieuwe vuurwerkfestival van Deurne.

    Met een heuse Diamanten Trofee (De Eugene Hendrickx Thropy) hebben de bedrijven wat om voor te strijden. Hendrickx en Lefeber uit Belgie mocht het spits afbijten in dit splinternieuwe festival.

    Hier alvast wat fotokes:


    het front en klein vuurwerk zoals fonteinen, single shots enzo stonden hier op gesteld


    de grotere mortieren stonden achteraan opgesteld






    midden tussen het andere vuurwerk zit hij toch echt, de princess bombe van Weco!


    mines met bommen, altijd een mooi tableau


    5 luchkeugelbatterijen met erbovenm prachtige peony met palm pistil boeketten


    de finale


    Volgende week is het de beurt aan onze oostenrijkse vrienden van Pyrovision. We hadden ze al eens aantal keren bezig gezien in Knokke, Chantilly en Hannover. tot op heden altijd met een perfect mooie show! Een aanrader dus om volgende week de 16e ook aanwezig te zijn bij het internationaal vuurwerkfestival van Deurne!

    meer fotos? ja zeker, die kan je *hier* vinden

    Een Video? uiteraard hebben we die, deze kan je *hier* downloaden.

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    #2
    ik jeffrey1 en nog 2 andere zijn ook geeest en hebben het ook foto's en film gemaakt

    hier de foto's gemaakt door jeffrey1 (vind ze zelf egt super:9 )











    klik hier voor de andere foto's

    en de film komt later


    ik von het zelf een mooie show aleen vond ik hem maar''kort''
    ik ben er 16e ook zeker bij miss tot dan

    grtz the_bulldog

    Comment


      #3
      Wij zijn gisterenavond in Deurne geweest voor de 2de ronde van het vuurwerkfestival. De show werd geschoten door Pyrovision uit Oostenrijk. Het was werkelijk een prachtige show die perfect op muziek was getimed. Een vliegende start met een volledig gevulde lucht, ondersteund met mines en candles. Er werden daarbij prachtige gouden watervabommen gebruikt. Het tweede thema begon heel rustig op Ierse muziek, waarbij gebruik werd gemaakt van letterbordjes met daarop keltische tekens, combinaties van fonteinen, draaizonnen en gasbranders, bekend van Groupe-F die ze ook zeer creatief gebruikt in de shows. Al met al zeer apart. Het laatste deel zat ook weer erg goed in elkaar met een stevige finale. Wij hebben genoten en vonden deze show meer dan de moeite waard. Kruitsnuiver heeft foto's gemaakt die binnenkort op de site staan. Straks vast een voorproefje.

      Mantronix

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door mantronix Bekijk bericht
        Wij zijn gisterenavond in Deurne geweest voor de 2de ronde van het vuurwerkfestival. De show werd geschoten door Pyrovision uit Oostenrijk. Het was werkelijk een prachtige show die perfect op muziek was getimed. Een vliegende start met een volledig gevulde lucht, ondersteund met mines en candles. Er werden daarbij prachtige gouden watervabommen gebruikt. Het tweede thema begon heel rustig op Ierse muziek, waarbij gebruik werd gemaakt van letterbordjes met daarop keltische tekens, combinaties van fonteinen, draaizonnen en gasbranders, bekend van Groupe-F die ze ook zeer creatief gebruikt in de shows. Al met al zeer apart. Het laatste deel zat ook weer erg goed in elkaar met een stevige finale. Wij hebben genoten en vonden deze show meer dan de moeite waard. Kruitsnuiver heeft foto's gemaakt die binnenkort op de site staan. Straks vast een voorproefje.

        Mantronix
        Ja, kan me hier natuurlijk alleen maar bij aansluiten. Prachtige show, mooie locatie en we hadden een mooie plek om volop van de show te kunnen genieten.
        Show zelf was erg goed in elkaar gezet, mooi op muziek, kwaliteit van het vuurwerk was zeer goed en ook de effecten waren zeer mooi en passend gekozen.

        Leuke bijkomst was dat de intro van de show van vorige week van Pyroworld werd afgebeeld op 2 grote schermen, toch een eer naar mijn mening.

        Hebben ons prima vermaakt, zeker een aanrader om naartoe te gaan! Complimenten aan Pyrovision voor deze prachtige show!

        Bij deze het voorproefje van foto's van Kruitsnuiver, de rest komt zo snel mogelijk online!






        Laatst aangepast door kruitsnuiver; 20 September 2006, 15:43.

        Comment


          #5
          heheheh, ja het was een gezellige bende gisteren ik heb me weer eens prima vermaakt. Samen de heren van Alpeco, DBK, Pyroworld en VuurwerkCrew hebben we de show gezamelijk gade geslagen. Het was een genot voor zowel het oog als oor!

          toen ik ineens het de intro van het filmpje van vorige week uit Deurne voorbij zag fietsen op de twee grote schermen links en rechts was ik blij verrast. Toen ik even bij de organisatie te raden ging werd mij verteld dat ze de intro erg mooi vonden, zo moi dat ie het waard was huier in de presentatie opgenomen te worden. Een beter compliment kun je inderdaad niet krijgen *trots*

          De intro die in het filmpje van Pyrovision zit zal volgende week weer in de presentatie zitten is me nu al verzekerd, ik ben benieuwd

          Maar goed ook wij hebben natuurlijk wat fotokes geschoten:


          Een salvo van 4inch shells met ervoor een van de 45 opgestelde Galaxis schiet systemen


          De brug en waterkant met vuurwerk


          verder naar voren nog meer vuurwerk














          de finale

          Meer fotos? die kan je *HIER* bekijken

          Video? jazekers... die kan je ook *HIER* downloaden , veel kijk plezier


          edit: originele soundtrack in het filmpje gezet
          Volgende week de laatste show, en dan is Pyro 2000 aan de beurt
          Laatst aangepast door RedBaron; 18 September 2006, 20:14.
          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

          Comment


            #6
            ,,Vuurwerk afschieten is zoals de liefde bedrijven"
            Vuurwerkartiest Marc Lefeber trots dat nu ook Antwerpen festival heeft

            DEURNE - Met liefst 12.000bommen die op de tonen van dramatische filmmuziek hoog in de lucht werden geschoten, werd gisteravond in het Rivierenhof de Bevrijding gevierd. Het vuurwerkspektakel was meteen de proloog van een internationale wedstrijd die ook nog de volgende vrijdagen de hemel boven Deurne spectaculair zal inkleuren. ,,Eindelijk heeft ook Antwerpen zijn festival", zucht Marc Lefeber (48) van de organiserende vuurwerkmakers Hendrickx & Lefeber. ,,Het is tegelijk een eerbetoon aan Eugène Hendrickx, een telg van de bekendste vuurwerkmeesters van ons land, misschien wel van Europa."



            Waarom verdient Eugène Hendrickx die herdenking?

            Marc Lefeber: ,,Eugène overleed zes jaar geleden. Hij stond als vuurwerkmaker wereldwijd erg hoog aangeschreven, maar kreeg in eigen stad nooit de erkenning die hij verdiende. In 1993, tijdens het Europese cultuurjaar, werd hij schandelijk over het hoofd gezien door de organisatoren. Over het horizontale vuurwerkfiasco dat volgde, wordt nu terecht nog schande gesproken."

            ,,In 2000, toen Eugène wel zijn gang mocht gaan, ging het spektakel letterlijk de mist in. Dat gaan we nu eindelijk goedmaken, tot tevredenheid ook van zijn broer Guy Hendrickx, die vandaag samen met mij de zaak voortzet."

            ,,Het idee rijpte vorige jaar tijdens de voorstelling van Chris De Stoops boek De Vuurwerkmeester . Dit wordt hopelijk de aanzet voor een jaarlijkse weerkerend spektakel. Ik droom van een meerdaagse wedstrijd met een finale op de Schelde."'

            Is vuurwerk vandaag nog populair?

            ,,We hebben een ontzettend drukke zomer achter de rug. Het festival Klankenberge in Blankenberge, de Gentse Feesten, het voetbalstadion van Genk; we doorkruisten het hele land en hebben daardoor noodgedwongen zelfs enkele uitnodigingen voor festivals in het buitenland naast ons neer moeten leggen."

            ,,Onlangs was er natuurlijk nog het vuurwerkfestival van Knokke-Heist dat we al jaren zelf organiseren voor de badstad. Strand en dijk zagen weer zwart van het volk. De bekende componist en orkestleider Robert Groslot heeft ons gevraagd om volgend jaar een groot vuurwerkspektakel te organiseren waarin zijn drijvend kunstwerk (Het drijvende schaakbord op de vijver van het Rivierenhof, nvdr.) centraal zal staan."

            Wanneer is een vuurwerk voor u geslaagd?

            ,,Voor mij is het zoals de liefde bedrijven: je bouwt zo'n show langzaam op en werkt naar een hoogtepunt toe met het publiek in de rol van minnares dat met oh's en ah's haar waardering uitdrukt. Om het spannend te houden zorgen we nu en dan voor een valse ,,bloemeké": het lijkt na zo'n schitterende kleurencompositie en snelle opeenvolging van knallen dan even gedaan, maar plots volgt toch nog een apotheose."

            Synchroon op de tonen

            ,,De muzikale begeleiding is, hoe lawaaierig vuurwerk soms mag zijn, toch belangrijk. We waren in 1960 de eerste firma die vuurwerk met muziek combineerde. Het blijft een uitdaging om synchroon op de tonen en het ritme van de muziek te werken. Daar komt een heuse choreografie bij te pas, waaraan we soms weken werken. Wij gebruiken vaak filmmuziek, maar ook klassiek zoals Mozart past goed bij vuurwerk."

            U praat nu wel enthousiast over uw vak, maar na een ongeval begin mei had u even geen zin meer in vuurwerk?

            ,,Ik heb toen echt geluk gehad. Bij een routineklus in ons magazijn in Hoevenen knipte ik met een tang op het ontstekingsmechanisme van een bommetje, dat plots ontplofte. Ook een paar andere bommen die daar lagen, gingen mee de lucht. De dakkoepel vloog er af en er ontstond een kleine brand, maar voor hetzelfde geld was ik er niet meer geweest of was ik een arm kwijt geweest. Het is allemaal goed afgelopen, maar ik heb weken geen plezier meer kunnen beleven aan vuurwerk."

            ,,Pas eind augustus, toen ik die Zwitsers aan het werk zag in Knokke, heb ik opnieuw genoten. Die typische geur van kruitdampen na de vuurwerkvoorstelling maakte me opnieuw high. De angst is weg. Ik heb kort na het ongeval een workshop gegeven over hoe omgaan met grote risico's aan een groep internationale kwaliteitsmanagers. Oog hebben voor details en 200 % waakzaam zijn was mijn boodschap. Ik heb mijn les wel geleerd."

            Is er dan geen gevaar voor het publiek?

            ,,Nee hoor. Ik raad wel af om met kinderen jonger dan zes jaar te komen kijken. Ook je hond laat je beter thuis. Het lawaai schrikt af. Voorts is de boodschap: kom niet te dichtbij. Mensen willen altijd zo dicht mogelijk komen, maar dat heeft geen zin. Je kan echt veel beter genieten van op zekere afstand. Het Rivierenhof is een prima locatie voor een vuurwerkspektakel. Het bladerdak van de bomen vangt het roet en de gensters op die door de wind soms al eens op het publiek terechtkomen. Ja, heel soms krijgen we wel eens een klacht over een jas met brandvlekken."

            Steken jullie zelf nog het vuur aan de lont?

            ,,Neen. Tegenwoordig verlopen alle vuurwerkspektakels computergestuurd. Gisteren hebben we de bommen zelfs voor het eerst met draadloze computers de lucht ingeschoten. Alleen een onweer kan in zulke omstandigheden nog spelbreker zijn. Door een blikseminslag kan de elektronica alle bommen te vroeg en in één keer lanceren, maar dan moet het al echt tegenzitten."

            Strenge milieuregels

            ,,Voor de vuurwerkmakers is die verbeterde techniek een zegen. Vroeger moesten we midden tussen de bommen staan om ze te ontsteken. Dat was niet alleen gevaarlijker, je werd er ook doof van. Je herkent een groepje vuurwerkmakers meteen aan hun luid gepraat: anders verstaan ze elkaar niet."

            Jullie worden wel vuurwerkmakers genoemd, maar produceren jullie zelf nog vuurwerk?

            ,,Neen, al vijf jaar niet meer. In ons land is dat nagenoeg onmogelijk geworden. De milieuregels zijn te streng. In Deurne zijn we niet moeten stoppen omdat het orderboekje leeg was hé, integendeel. We kregen geen milieuvergunning meer. In Hoevenen, waar we drie jaar geleden naar uitweken, bewaren we alleen wat bommetjes, overschot na gedane voorstellingen. Er is echt geen gevaar voor de omwonenden, wat sommigen ook beweren. De grote en zware bommen liggen allemaal in een beveiligde opslagplaats van wapenhandelaar FN in Zutendaal."

            Waar komt jullie vuurwerk dan wel vandaan?

            ,,De laatste tijd wordt bijna alles ingevoerd vanuit China, dat bovendien veel goedkoper kan leveren. Maar ook de regels om de bommen te vervoeren worden almaar strenger waardoor het bijna onbetaalbaar is geworden om de zware types (+175 mm) over zee te vervoeren. In Italië zijn er daarom vuurwerkmakers die opnieuw zelf artisanaal gaan produceren. Zelf vuurwerk maken blijft natuurlijk het summum. Met die kruitmengsels aan de slag gaan. Heerlijk."

            ,,Die Chinezen zijn ook niet creatief en kopiëren alleen maar, wat weinig originele vuurwerken oplevert. Ik droom ervan om binnen een paar jaar opnieuw zelf vuurwerk te gaan maken. Nee, niet in ons land. In Nederland is vuurwerk sinds de ramp in Enschede helemaal taboe geworden. Ik kijk rond in Portugal of Spanje. Daar is nog veel plaats, ver van de bewoning. Er staan daar nogal wat wijnboerderijen leeg. Waarom zou ik naast het maken van vuurwerkbomen niet mijn eigen wijn kunnen verbouwen? Dat zou pas een mooie combinatie zijn."


            Jan AUMAN09/09/2006

            Bron: Het nieuwsblad

            Vond dit nog wel een leuke toevoeging aan het geheel
            NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

            Comment


              #7
              Ik zie dat ik nog helemaal niet gereageerd had op deze thread terwijl i kde fotos en het filmpje al wel gezien had wat een schande (ben moontan ook mooi voor )
              Hendrickx en Lefeber:
              Aantal hele bijzondere bommen zoals 3dubbele ring en ook nog een meerslagen bom en de golden spider als ik me niet vergis !
              Goed op de muziek geschoten en gewerkt met verschillende soorten nummers!
              Gewoon een heel goed opgebouwen show met heel veel bijzondere stukken erin en een finale om je vingers bij af te likken

              Pyrovision:
              Erg goed met candles en dergelijk gewerkt waar ik ook fan van ben dus vond het erg mooi daarnaast geweldig goed op de muziek geschoten en een aantal hele mooie shells gezien!!
              En een behoorlijk indrukwekkende finale!!!!!

              Pyro2000:
              Deze komt nog online???

              @ feuerwerk ook bedankt voor dit stukje erg leuk om te lezen!!!

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Firespree Bekijk bericht
                I

                Pyro2000:
                Deze komt nog online???

                @ feuerwerk ook bedankt voor dit stukje erg leuk om te lezen!!!
                die komt er nu aan, een stukje verslag van mijn eigen website:

                De 3e en tevens laatste vuurwerkshow van Deurne was er weer eentje van een hoog niveau. Na deze vuurwerkshow werd deze avond direct bekend gemaakt wie er dit eerste festival in Deurne zou gaan winnen.


                Pyro 2000 heeft in 2000 al het bekende festival van Knokke-Heist gewonnen. We waren dus benieuwd wat men deze avond zou gaan doen! Bij aankomst op het terrein werd ons al direct duidelijk dat men niet bepaald op het aantal mortieren had bezuinigd. De hele binnenplaats achter in het park stond vol met mortierrekken. Voor rond de vijver stond natuurlijk ook het nodige opgesteld zoals klein kaliber shells, blokken candles, en fonteinen







                Na dit alles vast gelegd te hebben op foto en video zijn we stil aan naar voren gelopen alwaar we een praatje nog hebben gemaakt met de mensen van Pyro 2000. Hierna hebben we een plekje op het terras opgezocht alwaar we op onze gasten hebben zitten wachten. Nadat deze gearriveerd waren en we met z’n alleen nog wat gedronken hebben zijn we naar boven gegaan naar onze film en foto spot.


                De show begon klassiek met rood bengaals vuur wat na een tijdje veranderde in multi flashes met candles erboven. Toen de muziek aanzwelde ( Celine Dion, My hart will go on, Titanic) werd de hemel boven het park gevuld met grote crown bommen en gouden crackling crosette. Het geheel werd afgesloten met groot kaliber gouden bommen.





                Het volgende nummer was van Andrea bocceli en werd begeleid door een Z shaped blok en chrysnathemum shells. Even later werd dit aangevuld met glitter candles met dezelfde kleur glitter bommen erboven. Het nummer werd afgesloten met gouden crosettes en een mine salvo.


                Een muziek nummer van Edit Piaf was het volgende hoofdstuk in de show. Dit werd begeleid met rode crosette en kleine candletjes. Even later werden er fonteinen ontstoken. Toen de muziek weer op gang kwam was het de beurt aan zilveren crosette. Hierna was het wederom weer de beurt aan fonteinen, dit maal echter draaiende fonteinen. En weer werden hierna crosettes gebruikt alleen nu blauw. En jawel weer fonteinen na de crosettes, alleen nu lagen er fonteinen naast en ín het water, een mooi gezicht. Het nummer werd afgesloten met fluiter, boeket en crackling blokken. Met erboven mooie palm boeketten. En een grote willow er nog eens overheen.





                En dan was het alweer tijd voor de finale, gebaseerd op een klassiek stuk. Het stuk werd op gang getrokken met fluiters, spinners en zilveren boeketten. Het vuurwerk werd op klassieke wijze afgesloten met blokken en veel boeketten. Na deze mooie show zijn we naar beneden gegaan alwaar de spanning zachtjes aan opliep omdat dezelfde avond nog bekend zou worden wie het festival gewonnen zou hebben.


                Na een aantal speeches maakte Chris de Stoop (auteur van het boek de Vuurwerkmeesters) bekend wie het festival gewonnen had en wie er naar huis gingen met de twee neven prijzen. De stand van zaken zag er dan ook als volgt uit:





                De A-Award en de award voor de beste muziek van het Eugene Hendrickx festival is gegaan naar: Pyrovision uit Oostenrijk


                De prijs voor beste technische team is gegaan naar: Pyro 2000


                Allen van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten!


                Natuurlijk zijn er van deze 3e en laatste show meer foto’s beschikbaar deze kun je *HIER* bekijken. En natuurlijk is er ook een video beschikbaar deze kun je *HIER* downloaden


                We willen graag de firma Hendrickx & Lefeber vuurwerken en het Rivierenhof bedanken voor hun uiterst vriendelijke medewerking. We kijken alweer uit naar volgend jaar!
                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                Comment


                  #9
                  Super RedBaron wil je alvast bedanken voordat ik het filmpje en alle fotos ga doorwerken

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Feuerwerk Bekijk bericht
                    ,,Vuurwerk afschieten is zoals de liefde bedrijven"
                    Vuurwerkartiest Marc Lefeber trots dat nu ook Antwerpen festival heeft
                    Leuk Feuerwerk dit stukje informatie. Geeft freaks wat meer kijk van wat er achter schermen gebeurt.
                    En de films zijn ook weer alledrie van topkwaliteit
                    Bedankt mannen.
                    Laatst aangepast door Mattenfreak; 12 February 2007, 21:03.

                    Comment

                    Working...
                    X