Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookbommen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Rookbommen

    Laatst ben ik half Den Haag en Delft afgegaan op zoek naar rookbommen.. ik heb uiteindelijk welgeteld 2 winkels gevonden die ze verkopen, en dan gelijk voor een erg hoge prijs. Wie weet hoe dit opeens gekomen? Een aardige verkoper vertelde me dat het niet meer mocht dus dacht ik Oh, zal wel goed zijn. Maar ik heb dus wel 2 winkels gevonden waar ze het wél verkochten. Zelf denk ik namelijk dat je er een speciale vergunning voor moet hebben en dat daarom weinig winkels het nog verkopen. Wie weet hier meer van?
    We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

    #2
    Weet ik ook niet...

    Ik weet het ook niet hoor, . . . bij de ene winkel zeggen ze dat ze het niet mogen verkopen, en bij de ander hebben ze ze altijd op voorraad
    Nou eigenlijk zou ik dit ook wel een Zeker willen weten ;)
    Dus het zelfde als de freak hier boven:

    Wie weet dat?

    Comment


      #3
      rookballetjes mogen niet meer verkocht worden omdat er een giftige stof in zou zitten.

      je kan allicht bij botenwinkels gaan kijken of ze daar oranje rook als noodsingaal hebben. alleen die schijnen ook flink prijzig te zijn. mocht je ooit in belgie komen dan is de weco rookstaaf de topper onder de rookstaven/fakkels

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jetztgehtslos
        rookballetjes mogen niet meer verkocht worden omdat er een giftige stof in zou zitten.

        je kan allicht bij botenwinkels gaan kijken of ze daar oranje rook als noodsingaal hebben. alleen die schijnen ook flink prijzig te zijn. mocht je ooit in belgie komen dan is de weco rookstaaf de topper onder de rookstaven/fakkels
        en wat zijn de kosten van de weco rookstaven?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jetztgehtslos
          rookballetjes mogen niet meer verkocht worden omdat er een giftige stof in zou zitten.

          je kan allicht bij botenwinkels gaan kijken of ze daar oranje rook als noodsingaal hebben. alleen die schijnen ook flink prijzig te zijn. mocht je ooit in belgie komen dan is de weco rookstaaf de topper onder de rookstaven/fakkels
          Een paar weken terug had ik bij de fopwinkel een paar zakjes (6 bommetjes per zakje) gekocht.Is de wet pas veranderd ofzo dat het niet mag ???

          Groeten Kees
          Wie zoekt zal vinden

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sjef
            en wat zijn de kosten van de weco rookstaven?

            de weco rookstaaf is dat kartonachtige ding in het midden naast de rookstaaf van bonbridge en aan de andere kant ligt een multiflash.
            het is onduidelijk te zien, maar als het goed is zie je al **,** staan als prijs. dat zou iets van 13,25 moeten zijn als ik mij niet vergis. hoe het zit met een korting vanaf meerdere weet ik niet, is al helemaal niet te lezen op de foto. tevens schijnt de prijs bij andere zaken op te kunnen lopen richting de 20 euro per staaf.

            overigens zie je ook de bonbridge smoke tubes, andere prijzen, andere uitwerking, andere kwaliteit. leuk als je meerdere tubes aan elkaar doorlont, minder als je ze los af mag gaan steken.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door duitje
              Een paar weken terug had ik bij de fopwinkel een paar zakjes (6 bommetjes per zakje) gekocht.Is de wet pas veranderd ofzo dat het niet mag ???

              Groeten Kees
              Enkele verkooppunten meldden mij afgelopen december dat ze geen rookballetjes meer mochten verkopen ivm giftige stoffen die in de producten zijn. En dat dat zo is, is wel bekend. Rookartikelen bevatten zeer schadelijke stoffen, heb vorig jaar de lucht van de Bonbridge smoketubes mogen meemaken en daar kon je ook zeer goed merken wat voor effect de chemicalien in het stuk vuurwerk hebben. Misschien heb ik afgelopen jaar bij verschillende zaken verkeerde informatie gehad, misschien heb je gewoon geluk dat je die rookballetjes kan kopen.

              Meen ook op fpm afgelopen jaar te hebben gelezen dat ze rookballetjes afgekeurd waren doordat er een giftige stof in zat. Misschien dat het oude topic nog bestaat, maar denk van niet. Anders moet je het daar even navragen voor de zekerheid, want op FPM zitten jongen die de regels, keuringen etc beter kennen dan ik. Ik vertel je nu alleen wat mijn ervaringen zijn met rookartikelen.

              Comment


                #8
                Het zou goed kunnen van die giftige stoffen, maar zou ook best andere redenen kunnen hebben. Ik denk dat ik het dit jaar nogmaals ga vragen.
                Wat ik wel hoorde, maar dus niet meer zeker weet of dat ook voor die rookbommen een reden was, was dat de sterretjes niet verkocht mogen worden aan jongeren onder de 16. Dit was het geval vanwege de extreme hitte (kan gevaarlijk zijn bij verkeerd gebruik) die eraf komt en er vaak rookbommen van gemaakt worden die overlast kunnen veroorzaken. Dit zou dus ook naar mijn weten voor de rookbommen zelf kunnen gelden.

                Comment


                  #9
                  Zou best kunnen van sterretje.. je kan er namelijk flinke rookbommen van maken Maar gelukkig heb ik nog 250 sterretjes liggen
                  We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

                  Comment


                    #10
                    hier mag t niet meer verkocht worden omdat er een lontje aanzit en het dus vuurwerk is hadden ze het over.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ldeerenberg
                      Zou best kunnen van sterretje.. je kan er namelijk flinke rookbommen van maken Maar gelukkig heb ik nog 250 sterretjes liggen
                      Sterretjes zijn toch nog gewoon te koop hoor, maar je moet 16 jaar of ouder zijn en mag alleen de laatste maand/dagen.

                      Toch als je kijkt bij een groothandel, bijvoorbeeld een Hocras, dan hebben ze pakken met 50 pakjes sterretjes voor €5,- liggen. Kan je gewoon kopen het hele jaar door.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak
                        Het zou goed kunnen van die giftige stoffen, maar zou ook best andere redenen kunnen hebben. Ik denk dat ik het dit jaar nogmaals ga vragen.
                        Wat ik wel hoorde, maar dus niet meer zeker weet of dat ook voor die rookbommen een reden was, was dat de sterretjes niet verkocht mogen worden aan jongeren onder de 16. Dit was het geval vanwege de extreme hitte (kan gevaarlijk zijn bij verkeerd gebruik) die eraf komt en er vaak rookbommen van gemaakt worden die overlast kunnen veroorzaken. Dit zou dus ook naar mijn weten voor de rookbommen zelf kunnen gelden.

                        Ik hoorde dat de rookballetjes teveel overlast zou veroorzaken voor de burgers.
                        maar nu verkopen ze weer rooktabletten en dat is ook witte rook, dus giftige stof lijkt me sterk.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkfreakz
                          Ik hoorde dat de rookballetjes teveel overlast zou veroorzaken voor de burgers.
                          maar nu verkopen ze weer rooktabletten en dat is ook witte rook, dus giftige stof lijkt me sterk.
                          Ik ben ook niet degene die over giftige stoffen begon.
                          Van rooktabletten heb ik nog niets gehoord, heb je foto of filmpje van zoiets? Ben wel benieuwd wat dat is.

                          Comment


                            #14
                            ik heb wel een rooktabletten gezien, ze werden bij een fop winkel verkocht, maar door overlast stopten ze met het verkopen ervan ( ook met de verkoop van stinkbommen ) door overlast.

                            ik heb geen filmpje van die rooktabletten maar t waren witte platte schijven.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ToxicSnake
                              ik heb wel een rooktabletten gezien, ze werden bij een fop winkel verkocht, maar door overlast stopten ze met het verkopen ervan ( ook met de verkoop van stinkbommen ) door overlast.

                              ik heb geen filmpje van die rooktabletten maar t waren witte platte schijven.
                              net als pepermuntjes,precies het zelfde ,aleen bij de rooktabbeleten is het aan een kant recht ipv rond,de aansteek kant is dat.

                              Comment

                              Working...
                              X