Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Show Heemstede 29/04/2006

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Show Heemstede 29/04/2006

    Het koninginnedagvuurwerk in Heemstede heb ik ook dit jaar weer vastgelegd.

    Deze show, zoals elk jaar op het RCH terrein, was over het geheel genomen best aardig. Al had de show best iets langer mogen duren.

    Rond 21:50 arriveerde ik bij het terrein alwaar ik, in tegenstelling tot eerdere jaren, geen plekje met de auto kon vinden. Het was bijzonder druk. Goed, de auto maar even op de stoep gezet (voor het goede doel ;) ) en richting het hek gelopen. Daar liep BBmarty al (we hadden afgesproken).

    Als een waar camerateam namen we strategische posities in aan de rechterzijde van het veld.

    Dit jaar was een aantal zaken duidelijk anders dan ervoor. Zo begon de show echt om 22:15 (zoals aangekondigd), terwijl men normaal rekt tot 22:30. Daarnaast was de show korter en viel zowel de hoeveelheid als het type shells me wat tegen. De vele V-, W- en Z-shapes maakte echter weer een hoop goed. Er zaten echt hele bijzondere effecten tussen.

    Ook al was de show minder spectaculair dan voorgaande jaren (wordt hopelijk geen trend?!), toch was het bezoek zeer de moeite waard. Het staat allemaal op tape om het "gemis" van een lokale show op 29/4 voor sommigen wat te verzachten.




    Klik HIER om naar de (vrij toegankelijke) downloadpage van het Museum te gaan

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

    #2
    Bedankt voor het delen Cameo, altijd leuk om ook andere shows te bekijken op deze manier.
    Vond de show toch wel leuk hoor, voornamelijk de Z-shapes spraken me erg aan, maar ook de shells die gebruikt werden waren zeker wel mooi. De hoeveelheid viel jou nogal tegen, maar als ik dit filmpje zo bekijk dan lijkt het in mijn ogen toch echt wel een flink aantal shells wat ze daar de lucht in pompen. Ik zag wel dat je wat kleine pauzes geknipt had o.i.d., misschien dat het daardoor een andere visie geeft.

    Die finale was trouwens erg netjes, flinke hoeveelheid en mooie shells, maar die laatste gaat dan nog de lucht in en dan lijkt het net alsof er nog een keer een rek met een aantal salutes de lucht in zouden moeten gaan. Die miste ik dan ook wel even.

    Al met al een leuke show die zeker wel de moeite waard is denk ik, hopelijk voor jou (en anderen ook natuurlijk) dat ze er geen trend van maken als ze eerst beter waren.

    Comment


      #3
      Bedankt voor je commentaar, Mattenfreak ;)
      Och, misschien ben ik wat te streng of wellicht gewoon verwend. Het viel me alleen op dat de shells die in voorgaande jaren werden gebruikt van een groter kaliber waren en (mede daardoor) een breder effect gaven. Het evenwicht tussen onder, midden en hoog vuurwerk was mijns inziens niet consequent. En ik miste de harde titanium salutes. Maar, je hebt gelijk, BBMarty en ik stonden echt te genieten van de show, want met name de bijzondere (Z/W/V) effecten waren prima neergezet.

      Groetjes,
      Cameo
      -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
      Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Cameo
        Het evenwicht tussen onder, midden en hoog vuurwerk was mijns inziens niet consequent.

        Hier sluit ik me wel bij aan, dat was zeker niet top georganiseerd, soms verre van.

        Comment


          #5
          Hij is fijn. Hij is heel fijn.
          Mooi stukje vuurwerk. Vooral de Z-shapes
          En een heerlijke finale.
          De show duurde wel heel kort.
          Bedankt in ieder geval.

          Comment

          Working...
          X