Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaar cel voor afsteken vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Jaar cel voor afsteken vuurwerk

    Jaar cel voor afsteken vuurwerk

    Gepubliceerd op 27 april 2006, 16:47
    Laatst bijgewerkt op 27 april 2006, 17:01

    groningen -

    De rechtbank heeft de 34-jarige Erik van L. uit Groningen veroordeeld tot twaalf maanden gevangenisstraf.

    Tijdens de oudejaarsnacht gooide man met vuurwerk op het Marktplein in Loppersum. Daar waren op dat moment veel mensen aanwezig. Het vuurwerk, dat Van L. zei te hebben gekregen, bleek geen consumentenvuurwerk, maar lawinepijlen.

    Drie mensen raakten gewond, onder wie een 11-jarig meisje. Zij liep onder meer derdegraads brandwonden op.

    Van L. verklaarde dat hij die nacht niet de opzet had iemand te verwonden. Volgens hem was het een ongeluk. De rechtbank is het daar niet mee eens.

    Behalve de gevangenisstraf moet Van L. 1347 euro betalen aan het slachtoffertje.

    Bron

    #2
    typisch geval van verkeerde spullen in verkeerde handen verkeerd gebruikt.

    heb oo verhalen gehoord van idioten die te veel op hebben en lawinepijlen vanuit de hand schieten, nou zulke mensen hoef ik niet in mijn buurt te hebben. vorig jaar ook weer gehad dat men pijlen op de grond legde. bah. zulke mensen moeten idd flinke straf krijgen. is het niet via de rechter dan wel een paar corrigerende tikken.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak
      typisch geval van verkeerde spullen in verkeerde handen verkeerd gebruikt.

      heb oo verhalen gehoord van idioten die te veel op hebben en lawinepijlen vanuit de hand schieten, nou zulke mensen hoef ik niet in mijn buurt te hebben. vorig jaar ook weer gehad dat men pijlen op de grond legde. bah. zulke mensen moeten idd flinke straf krijgen. is het niet via de rechter dan wel een paar corrigerende tikken.
      inderdaad, als je niet met vuurwerk om kan gaan, koop het dan niet!... ik kan me er egt boos over maken hoe dom sommige mensen zijn

      Comment


        #4
        Dit is gewoon te belachelijk voor woorden inderdaad. Die straf slaat ook weer nergens op natuurlijk, zo'n straf schrikt toch niet echt af dat anderen het nu zeker niet zullen doen enzo?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak
          Dit is gewoon te belachelijk voor woorden inderdaad. Die straf slaat ook weer nergens op natuurlijk, zo'n straf schrikt toch niet echt af dat anderen het nu zeker niet zullen doen enzo?

          Nou dat zeg je nou wel maar toen ik het bericht las dacht ik echt van Damn.
          Een jaar gevangenis straf dat is best een hoop hoor. Tuurlijk is het niet normaal wat deze kerel gedaan heeft maar een jaar gevangenis...Aan de andere kant moet je het zien als mishandeling met ernstig letsel want daar valt dit ook onder en dan jah dan is de straf ook niet te hoog.

          Aan de andere kant mag hij en de mensen die er bij waren van geluk spreken er had zomaar een dooie kunnen vallen. Het meisje van 11 heeft ik denk een klein engeltje bij zich gehad.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tony
            Nou dat zeg je nou wel maar toen ik het bericht las dacht ik echt van Damn.
            Een jaar gevangenis straf dat is best een hoop hoor. Tuurlijk is het niet normaal wat deze kerel gedaan heeft maar een jaar gevangenis...Aan de andere kant moet je het zien als mishandeling met ernstig letsel want daar valt dit ook onder en dan jah dan is de straf ook niet te hoog.

            Aan de andere kant mag hij en de mensen die er bij waren van geluk spreken er had zomaar een dooie kunnen vallen. Het meisje van 11 heeft ik denk een klein engeltje bij zich gehad.
            Ja, een jaar is wel een flinke tijd voor zoiets wellicht, maar ik kijk uit de ogen van de slachtoffers en dat meisje heeft er nu levenslang littekens van.

            Gevangenis is niet eens wat ik hem zou geven, allereerst een vergoeding die flink hoger moet zijn voor het slachtoffer en gewoon een taakstraf bij iets waar hij enorm veel leed ziet en telkens met zijn daad geconfronteerd wordt. Een jaar cel is alleen afzondering, maar is lang niet altijd zo slecht om daar te zitten hoor.

            Maarja, heeft weinig zin natuurlijk, deze straf heeft ie gekregen, is al goed dat ie überhaupt al opgepakt is voor zijn daad. Zijn ook slachtoffers die de daders niet kunnen vinden (rene306).

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak

              Gevangenis is niet eens wat ik hem zou geven, allereerst een vergoeding die flink hoger moet zijn voor het slachtoffer en gewoon een taakstraf bij iets waar hij enorm veel leed ziet en telkens met zijn daad geconfronteerd wordt. Een jaar cel is alleen afzondering, maar is lang niet altijd zo slecht om daar te zitten hoor.
              Een hoop mensen vergissen zich in de gevangenis. Denk er eens over na om een jaar lang binnen te zitten, nergens heen te kunnen ect ect. De eerste week denk je ach valt ook wel mee maar kijk eens na 6 maanden. Je bent gewoon een jaar kwijt van je leven.. En eerlijk gezegd zou ik een jaar echt niet willen missen.

              Maar wat je ook zegt over de slachtoffers klopt helemaal. Die mensen hebben er heel hun leven last van.

              Comment


                #8
                Je kan tegenwoordig beter in een gevangenis zitten dan in een verzorgingstehuis...

                Comment


                  #9
                  alsof die 1347 euro dat slachtoffertje help met 3'e graads brandwonden is het elk jaar naar het ziekenhuis voor huid transplantaties
                  Gerwin

                  Comment


                    #10
                    Dit soort mensen zwaar straffen, en inderdaad zoals al wordt gezegt de dader in confrontatie laten komen met wat hij heeft aangericht.
                    Bijvoorbeeld een X aantal uren in een brandwonden centrum werken.

                    Natuurlijk is een jaar gevangenisstraf weldegelijk iets. Maar 1 jaar de bak in voor iets waar het slachtoffer levenslangs mee loopt

                    Lijkt me trouwens ook weer te zijn samen gegaan met alcohol of andere drugs

                    Comment

                    Working...
                    X