Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling vuurwerkregels Nederland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Versoepeling vuurwerkregels Nederland

    Oorspronkelijk geplaatst door zink901
    Er is weer wat nieuws over de nieuwe vuurwerkregels in Nederland. Afgelopen seizoen werd het al gemeld op avp, de cakes mogen vanaf dit jaar 500 gram sas bevatten. Original Fireworks komt met meerdere filialen in Nederland en zal hier goed op inspelen. Original zal vanaf dit jaar steeds meer 'Zena winkels' krijgen in Nederland en daar worden meerdere eigen merken verkocht.

    Het laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat rollen maximaal 2,5 kilogram pts mogen gaan bevatten (enkel buskruit) en de maximale geluidsdruk wordt opgeschroeft van 153 naar 156dB. Dit zal ook gelden voor los knalvuurwerk en betekent een vedubbeling van het geluid!! De astronauten zullen dus beter knallen dan voorheen.

    De pijlen blijven 40 gram maximaal.

    Als er meer nieuws is wordt het uiteraard gemeld!
    Aldus zink901 op HeavyFireworks.

    #2
    Dat zijn de dingen die wel willen horen
    Gerwin

    Comment


      #3
      het aantal gram per tube zal niet veranderen ( blijft maximaal 15gram per tube) dus ze effecten in de blokjes zullen niet beter zijn, de blokjes zullen alleen groter zijn met meer shot's.. ook zal je voor deze 500grams blokjes de hoofdprijs moeten betalen.

      over het aantal DB in losse knallers kan nog wel mooi uitpakken, ze mogen dus dubbel zo hard knallen als de rotjes van nu.. dat is opzich niet slecht voor in nederland

      Kruitsnuiver,,
      Once a pyro, always a pyro

      Comment


        #4
        Achja, het is sowieso goed nieuws, zolang het maar niet verslechterd. Hoe het allemaal uitpakt moeten we nog maar bekijken, maar over die regels van het knalvuurwerk ben ik al tevreden als die door gaan, lijkt me een goed plan.

        Comment


          #5
          meeste nederlandse vuurwerkdealers zullen wel gaan voor de grote flowerbeds met maximale vulling en die verkopen voor 80 euro per stuk...

          ik wil dit allemaal nog wel eens zien, maximale aantal pts per schot blijft immers 15 gram.
          zou wel gaaf zijn als de zogenaamde 19 schots 250 grams cakes nu allen 15 gram pts krijgen voor zelfde prijs of met een zeer kleine prijsstijging. dan kan je in ieder geval wel gebruik maken van maximale kruitvulling en aan de wet voldoen. ik denk echter dat men meer voor nieuwe producten zal gaan ipv de oude te verbeteren...

          mijn mening komt dus vrijwel overeen met de mening van kruitsnuiver

          Comment


            #6
            Een 500 grams waaier pot of vshaped pot in dit verband zal er natuurlijk een stuk mooier uit zien. Nu zie je af en toe ook waaier blokkies, maar daarzit zo weinig sas in per tube dat het gewoon niks is. Met deze nieuwe regeling zal je zien dat het dan wél wat wordt. (hoop ik thans )
            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

            Comment


              #7
              waarscheinlijk zal het inderdaad erg duur worden. Maar het is en blijft een verbetering.

              Dan ben ik wel benieuwd wat er met vuurwerk wordt gedaan wat aan dezelfde eisen voldoet en dus ook een nederlandse gebruiksaanwijzing gebeurd, wanneer je dit de grens overneemt.

              Over de knaller vind ik verwarrend, want volgens mij zitten we in nederland aan een kruit limiet. En met ons kruit limiet voor een "losse knaller" halen we dezertijd niet eens die 153dB.

              Maar die matten bijvoorbeeld, die zullen waarscheinlijk flink verbeteren.

              We zullen het allemaal wel zien

              Comment


                #8
                Ik geloof er niks van dat we het dit jaar al gaan merken, vorig jaar in begin november was het ook al bekend en er werd niks mee gedaan, maar aangezien er nu al 14 maanden tussen zitten ben ik benieuwd, al word het vuurwerk volgens mij niet verkocht, geen ene idioot legt 60 mischien wel 80?? euro neer voro een potje die alleen maar meer schots heeft, het knalvuurwerk zal ook niet veel verbeteren aangezien we hier geen Flash kruit in de knallers mogen

                Kortom: moet het allemaal nog maar zien, mischien word het vuurwerk goedkoper en worden de 500 grams potten niet veel duurder dan de nu 200 grams potten

                zo niet: blijven we allemaal naar belgie gaan, De regering hoopt hier door minder illegaal vuurwerk in NL te krijgen, maar als ze van die achterlijke prijzen invoeren heeft het nog niet veel zin


                We will see

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door picollo
                  Ik geloof er niks van dat we het dit jaar al gaan merken, vorig jaar in begin november was het ook al bekend en er werd niks mee gedaan, maar aangezien er nu al 14 maanden tussen zitten ben ik benieuwd, al word het vuurwerk volgens mij niet verkocht, geen ene idioot legt 60 mischien wel 80?? euro neer voro een potje die alleen maar meer schots heeft, het knalvuurwerk zal ook niet veel verbeteren aangezien we hier geen Flash kruit in de knallers mogen
                  Moet jij eens opletten wat mensen neerleggen, hoe groter hoe beter. Voor iemand die zich er niet in verdiept is het een totaal ander iets wat veel beter is, maar wij zullen daar eerst nog over na gaan denken en afwegen.

                  Dat we het dit jaar gaan merken geloof ik wel, zeker qua potten. Ik las ergens dat er toch wel meerdere producenten al 500-grams potten in hun catalogus hebben opgenomen. Laten we dus hopen dat die er dit jaar al door komen, het is sowieso een stap in de goede richting.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak
                    Moet jij eens opletten wat mensen neerleggen, hoe groter hoe beter. Voor iemand die zich er niet in verdiept is het een totaal ander iets wat veel beter is, maar wij zullen daar eerst nog over na gaan denken en afwegen.

                    Dat we het dit jaar gaan merken geloof ik wel, zeker qua potten. Ik las ergens dat er toch wel meerdere producenten al 500-grams potten in hun catalogus hebben opgenomen. Laten we dus hopen dat die er dit jaar al door komen, het is sowieso een stap in de goede richting.

                    Ben het helemaal met Mattenfreak eens. Ja hoor er zullen zat mensen zijn die 80 euro neerleggen. De mensen willen spektakel zien en laten zien aan anderen.
                    Ben zelf ook vol verwachting van de nieuwe dingen.

                    Comment


                      #11
                      mrja een astronaut die dan misch wel 2x zo hard knalt, is nog niet supervet, maarja tis natuurlijk wel n verbeterig



                      EDIT:
                      geen verhalen hoe je stukken vuurwerk uit elkaar kan halen om een bepaald effect te krijgen. vuurwerk dient gebruikt te worden zoals het in de originele staat geleverd wordt en met bijbehorende veiligheidsinstructies is.
                      Laatst aangepast door Jupilerfreak; 4 April 2006, 14:48.

                      Comment


                        #12
                        Blijf benieuwd naar hoe dat ze komend jaar de mensen op gaan lichten

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak
                          Blijf benieuwd naar hoe dat ze komend jaar de mensen op gaan lichten
                          Ik denk dat er in de folders grote texten komen als: NU MET 2X ZO VEEL KRUID VULLING!! of, WEGENS NIEUWE REGELS 2X MEER KRUIDVULLING ... :P

                          Of bedoelde je dat niet

                          Comment


                            #14
                            Onder andere ja. En zoiets van "Nog nooit vertoond, 50000 schots versie bla bla bla"
                            Of weer gewoon pijlen die er eerder uitzien als een dildo, een speer of weet ik veel wat etc.

                            Ben zelf erg bang dat het weinig voor zal gaan stellen qua nieuwe producten. Ipv oude producten te verbeteren of licht uit te breiden zullen ze denk ik een heleboel producten op de markt brengen waarbij prijs-kwaliteit verhouding scheef gaat staan. Denk dat er vooral van Diamond Collection kant af een hoop rommel bij zal komen

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door moontan
                              Vuurwerkhandel Hol is al bezig om zijn website te up to daten.
                              link: http://www.vuurwerk-hol.nl/

                              :
                              Ook Diamond:
                              Professional Serie Wolf
                              Merk: Diamond Nieuw! 2006
                              Soort: Luchtvuurwerk
                              Info: Cake van 30 shots en 450 gram

                              Laatst aangepast door moontan; 7 July 2006, 18:38.

                              Comment

                              Working...
                              X