Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

valencia (Fallas 2006) - Review

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    valencia (Fallas 2006) - Review

    nou ik ben terug van valencia, het plan was om elke avond/nacht een verslag uit te brengen maar door problemen met internet in het hotel is dat helaas niet gelukt. daarom zal ik nu vertellen hoe het was.

    17-03-06:
    Wij kwamen rond 12uur aan op het vliegveld van Valencia, vanuit daar zijn we meteen met de taxi naar het hotel gegaan om daar onze spullen neer te leggen om daarna meteen weer in de taxi te stappen om de grote mascleta van 2uur nog te halen.
    onderweg zag je op verschillende plaatsen kleine mascleta's hangen.
    Eenmaal daar aangekomen gingen we vooraan staan en moesten we nog een uurtje wachten op de mascleta.

    het was onze eerste mascleta, maar wat was hij HARD. het hele plein hing stampvol met vlinders van alle maten, en allemaal rekken met salutes en mines.
    zo'n mascleta gaat egt zo ontzettend hard, je broekspijpen gaan er egt van wapperen (net zoals je trommelvliezen haha). tijdens deze mascleta was er 127 decibel gemeten. (ook werd er wat in een ritme geschoten)

    daarna zijn we opzoek gegaan naar kleine mascleta's maar we hebben niets gevonden, toen zijn we maar naar de pyroshopping en el falero gegaan om wat spaans vuurwerk in te kopen.
    daarna zijn we naar de opbouw van de avond show van ricardo cabaler gaan kijken, en er stond egt een flinke zooi opgesteld.

    rond een uurtje of 9 zijn we naar de rivier bedding vertrokken om daar met een groep vuurwerkfreaks te gaan stoken, bij de mascleta trillen je trommelvliezen maar daar gingen ze ook lekker tekeer .
    na een poosje knallen werd er een showtje geschoten door een paar freaks (het showtje was egt super lekker ).
    en na dat showtje zijn we gewoon weer verder gaan knallen met z'n alle.

    na wat rond lopen door de stad enz zijn we een plek gaan zoeken voor de avond show van ricardo cabaler.
    deze show was egt fantastisch goed.. erg veel verschillende mooie effecten en veel met mines en tail's enz.. egt super mooi. de finale bestond uit een flinke hoeveelheid salutes..we stonden op een afstand van 300/350 meter ofzo maar die finale voelde je egt in je buik

    na de show zijn we naar het hotel gelopen.. na de avond shows staat egt heel valencia stampvol met (vooral dronke) mensen.

    kortom de eerste dag fallas was super


    18-03-06

    als eerst zijn we naar de opbouw van de grote mascleta van 2uur gaan kijken en
    om 2 uur hebben we de grote mascleta meegemaakt, en deze keer was hij egt SUPER hard (voor mijn gevoel harder dan die van de 19de).
    in deze mascleta werd er ook in een ritme geknalt maar dat ging niet helemaal lekker doordat er een paar knallers die in het ritme hoorde niet af waren gegaan.
    de finale bestond uit een gigantische zooi vlinders tegelijk, en daarna egt zéér veel mines met knal en een flinke hoeveelheid salutes, en reken maar dat je die in je buik voeld..ook gaan je broekspijpen vreselijk tekeer
    egt veel te BRUUT!

    na de grote mascleta zijn we de stad in gegaan om kleine mascleta's te zoeken, ook vandaag geen kleine mascleta's in werking gezien.. wel hebben we er een paar gezien die werden opgebouwd.
    toen we klaar waren in de stad zijn we naar de opbouw van ''nit del foc'' gegaan. wat ons opviel was dat er veel minder opgesteld stond dan de dag ervoor.

    daarna zijn we weer even vuurwerk gaan shoppen en vanuit daar weer vertrokken naar de rivierbedding om te stoken..
    in de avond stonden we egt met een grote groep te stoken daar. de ene na de andere traca brande op en overal vlogen vlinders, voetzoekers en trueno pijlen.. zo nu en dan ging er weer een lekker blokje de lucht in en dan weer is een shelletje.
    en toen iedereen weg was was het pleintje waar we stonden egt een tering zooi..overal lag opgebrand vuurwerk

    verder op de avond zijn we de stad in gegaan omdat daar een avond mascleta zou zijn..uiteindelijk was deze er helemaal niet..jammer maarja..
    toen zijn we maar wat gaan drinken om daarna plaats te nemen voor ''nit del foc''
    ik had deze show beter verwacht..MAAAR hij was zéér bruut. egt zeer mooie effecten op verschillende hoogtes.
    daarna weer door het overvolle centrum terug naar het hotel gelopen.

    19-03-06

    Dit was de aller bruutste dag vond ik zelf.
    overal stonden mascleta's opgesteld en egt iedereen is aan het knallen in de stad, egt 1 groot feest.
    zelf zijn we niet naar de grote mascleta gegaan van 2uur omdat we veel kleine mascleta's wouden meemaken. we hebben er een stuk of 6 gezien van afstanden van +- 4 meter van de salute finale af, dit was een zeer bruut effect.

    nadat we verschillende mascleta's hebben meegemaakt zijn we voor de laatste keer vuurwerk gaan halen bij el falero, daarna zijn we naar de opbouw van de grote crema gaan kijken op het grote plein in de stad.

    nadat we de opbouw hebben bekeken zijn we naar de rivierbedding vertrokken om daar even rustig te zitten en wat vuurwerk af te steken...toen we net lekker bezig waren kwamen er een paar vuurwerkfreaks bij en hebben we met hun even lekker geknalt.
    onderandere traca's van 30 meter en 50 meter.

    toen we uit waren geknalt zijn we naar de aankomst van een optocht gaan kijken, waarbij ook een vuurwerk showtje bij hoorde.. dit was een lekker showtje met vooral goude effecten van 3/4'' en af en toe wat grotere boeketen er tussen door..

    daarna zijn we met het zelfde groepje freaks richting de metro gegaan om daar campagnar te gaan voor een mooie avond show.
    onder weg hebben we een pakje of 6 trueno's in een moordend tempo gestookt onder de brug..dat was een erg lekker spectakeltje

    eenmaal in campagnar aangekomen stond daar egt een gigantische pop met een kasteel van lichtjes enz er omheen..erg mooi gezicht was dat.
    en een stuk achter de pop stond egt een grote show opgesteld..
    deze show was tot 8'''en we stonden op zo'n 100 meter afstand..dat was een zeer bruut effect

    tijdens het wachten op de show zag je egt overal kleine showtjes boven valencia uit komen, dit was een erg mooi gezicht.


    dit was de eerste en zeker niet de laatste fallas voor ons

    Kruitsnuiver en mantronix.
    Laatst aangepast door kruitsnuiver; 20 March 2006, 20:15.
    Once a pyro, always a pyro

    #2
    Leuk om te lezen zo Het klinkt echt helemaal geweldig. Echt iets voor mij zegmaar... miss maareens niet op wintersport komend jaar

    Heb je nog fotos gemaakt? :P
    Laatst aangepast door kruitsnuiver; 20 March 2006, 20:37. Reden: foutje...ben nog beetje moe van fallas :P haha
    www.pietersvuurwerk.nl / www.koopjegadget.nl

    Comment


      #3
      ik heb zo'n 300 scherpe foto's gemaakt en zo'n 4 uur film..

      ik zal zometeen even wat foto's plaatsen hier,
      Once a pyro, always a pyro

      Comment


        #4
        hier een paar fallas foto's:












        ( meer foto's zullen zeker nog volgen in het foto album..dit is pas een klein voorproefje )
        Once a pyro, always a pyro

        Comment


          #5
          Heel tof om dit te lezen en toch wel een beetje jaloers hoor.
          Ik denk dat we maar eens moeten gaan uitzoeken wat het zoal gaat kosten om daarheen te gaan, want ik wil dit volgend jaar graag meemaken! Gewoon met meerdere van de crew naar Fallas, altijd top.

          De foto's komen allemaal naar mij toe en ik zal mijn best doen ze zo snel mogelijk allemaal online te zetten.

          Comment


            #6
            Kan maar een woord bedenken: MACHTIG!!!
            *met natuurlijk de nodige uitroep tekens

            Erg mooi verslag erg leuk om dit te lezen, jammer dat het niet lukte vanuit daar want was al aant wachten Maar ik geloof dat je je wel hebt geamusseerd he

            Zeker nu ik dit jaar weer de verhalen hoor en enkele foto's heb kunnen zien zegt iets in me daar moet ik heen. Denk dat als ik flink zeur thuis ik misschien komend jaar dit kan meemaken.

            Want mijn grootste angst is dat als ik over 2 of 3 jaar wil gaan de wetten zo aangepast zijn dat veel niet meer mogelijk zal zijn. Daarom maar zo snel mogelijk erheen.

            Comment


              #7
              Heey mooi verslag je hebt wel genoten zotezien
              Gerwin

              Comment


                #8
                De eerste 98 foto's staan online in het Fallas-gedeelte van ons foto-album. Er komen er nog een flink aantal bij, maar het begin staat er dus vast.

                Directe link:

                Comment


                  #9
                  Ik ben jaloers hoor! Foto's zien er top uit en het verhaal leest lekker. GJ.


                  Volgend jaar ga ik ook?

                  Comment


                    #10
                    De eerste 5 fallas filmpjes staan online..
                    in deze week/weken zullen er nog avond show's,mascleta's en filmpjes van spaans consumenten vuurwerk volgen dus hou het in de gaten.
                    (ook zal er de komende week weer een update zijn met nog is +- 100 fallas foto's)

                    hier een directe link naar de filmpjes van fallas 2006:


                    Kruitsnuiver...
                    Once a pyro, always a pyro

                    Comment


                      #11
                      En fallas 2007 is geboekt

                      Word weer 1 groot gekkenhuis, we gaan nu 5 dagen in plaats van (2006) 3 dagen. ook gaan er dit jaar crew members mee (Gerwin,Guy en Mattenfreak).

                      Het duurt nog even maar wij hebben er zeker al zin in hehe

                      Kruitsnuiver...
                      Once a pyro, always a pyro

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kruitsnuiver
                        En fallas 2007 is geboekt

                        Word weer 1 groot gekkenhuis, we gaan nu 5 dagen in plaats van (2006) 3 dagen. ook gaan er dit jaar crew members mee (Gerwin,Guy en Mattenfreak).

                        Het duurt nog even maar wij hebben er zeker al zin in hehe

                        Kruitsnuiver...
                        Wat leuk man.
                        Ik zou best willen gaan. Ik heb de nodige films gezien en verhalen gelezen.
                        Ik begin zelf ook heel enthousiast te worden.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door moontan
                          Ik zou best willen gaan. Ik heb de nodige films gezien en verhalen gelezen.
                          Ik begin zelf ook heel enthousiast te worden.
                          Wat houd je nog tegen haha .

                          Het is egt de moeite waard. Maar bedenk wel, als je er één keer bent geweest ben je verslaaft en ga je gegarandeerd het jaar daarna weer en de jaren daarna ook weer

                          Kruitsnuiver..
                          Once a pyro, always a pyro

                          Comment


                            #14
                            Ik hoop er in 2007 ook bij te zijn, binnekort boeken als alles geregeld is!

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door zinkie
                              Ik hoop er in 2007 ook bij te zijn, binnekort boeken als alles geregeld is!
                              je zal er geen spijt van krijgen, elk jaar gaan er weer meer nederlandse freaks naar fallas, kan nog leuk worden in de rivierbedding in de avond

                              Laters...
                              Once a pyro, always a pyro

                              Comment

                              Working...
                              X