Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemene ervaring/mening Diamond Collection

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Algemene ervaring/mening Diamond Collection

    Post hier jouw ervaring en/of mening over het merk Diamond Collection in het algemeen.

    Ervaring met bepaalde producten kunnen in desbetreffende topics worden besproken, dit topic is puur voor Diamond Collection in het algemeen.
    Laatst aangepast door Mattenfreak; 22 September 2006, 20:19.

    #2
    wij hadden 2 jaar terug een pijlen pakket van Diamond Collection, daarvan bleven er zo'n 2 stokken staan terwijl de kop wel de lucht in ging, de pijlen knalden in de tuin en op de straat.. wel een mooi groot effect ..

    voor de rest heb ik niet erg veel ervaring met Diamond maar het is volgens mij gewoon een goed merk.

    Wel heb ik ervaring met de diamond screamer, dit vond ik een erg goed product. er komt egt een hels kabaal uit.

    Kruitsnuiver..
    Laatst aangepast door kruitsnuiver; 11 July 2006, 14:32.
    Once a pyro, always a pyro

    Comment


      #3
      Heb altijd Diamond gekocht, van begin af aan, en ben er zeer goed over te spreken. Ik vind het echt vuurwerk van goede kwaliteit al zijn er wat dingen de laatste jaren echt flink op achteruit gegaan en dan met name de pijlen. De pijlen zijn wel goed soms, zeker niet alle, maar de prijzen zijn zo belachelijk hoog voor die kwaliteit. Ik heb dan ook al jaren geen pijlen van Diamond meer gekocht.

      De pakketten zijn gewoon leuk, ook voor 's nachts, ligt er helemaal aan wat je budget is. Zelf steek ik die pakketten 's avonds af, maar het is gewoon leuk vuurwerk voor de mensen die er niet teveel aan uit willen geven. Ik heb ervaring met de 2 goedkoopste pakketten (Emerald en Ruby geloof ik) en die zijn echt zeer goedkoop, hebben redelijk wat fonteinen, maar wel mooie.

      Ik koop zelf altijd losse potten van dit merk, want er zitten wel degelijk mooie potten bij die qua prijs ook nog goed te doen zijn. Helaas hebben ze afgelopen jaar enkele potten veranderd zoals de Color Bees en is de prijs omhoog gegaan, die pot was echt serieus erg mooi en kostte meen ik 17,- 2 jaar geleden. De prijs-/kwaliteitsverhouding van dit merk is zeker niet optimaal, soms verre van, maar als je een beetje probeert en genoeg videomateriaal zoekt kan je makkelijker weten wat je moet kopen zonder een miskoop te doen. Dat heb ik wel geleerd bij dit merk en je moet dan ook zeker niet zomaar de grootste en duurste dingen kopen zonder er wat over te weten.
      Ik zal even wat dingen opnoemen die ik heb gehad, weet ze niet allemaal meer, sommige dingen zijn er niet eens meer.

      Ghost House: naar mijn weten 1 jaar op de markt geweest, was echt een topcake met harde fluiteffecten, fonteinen én mooie boeketten. Kostte geen drol, dat weet ik nog wel en ik wilde er het jaar daarop meerdere van. Helaas dus nooit meer gezien op de markt, erg zonde.

      Diamond Screamer: ooit op aanraden op AVP maar eens gekocht en gelukkig had ik er direct 2 genomen. De prijs is ietwat hoog, maar het is echt een must ieder jaar en kan hem iedereen aanraden. Mooie fontein op zich, maar die schelle fluiten aan het einde maken hem zo top, echt oorverdovend, niet normaal.

      Colourfull Willow: één van mijn favorieten. Heb hem nu al meerdere jaren gehad en hij blijft top. Hij is wel erg prijzig, maar ik vind het wel waard voor die mooie willows die hieruit komen.

      Color bees: zoals ik al zei is deze afgelopen jaar veranderd en duurder geworden. Het was voor mij zeker een favoriet en wilde hem afgelopen jaar zeker weer kopen als hij hetzelfde was gebleven. Mooie silver spinners die uiteenklapten in een groene peony met groot bees-effect erin als ik me niet vergis. Topper!

      Special Edition ass.: heb deze het eerste jaar dat ze op de markt waren gekocht en heb er goede ervaringen mee. De 4 fonteinen lijken wel erg op elkaar, vooral veel crackling, maar ze waren zeer goed voor die prijs. Ze duurden een flinke tijd en de crackling was ook zeer goed, erg hard en vol. Een aanrader, je krijgt ook nog eens 10% korting met zo'n pasje.

      Special Edition Fountain Box: gratis ontvangen bij een bestelling. Het zijn 6 kleine vulkaantjes, maar echt van lage kwaliteit, wel grappig, maar gelukkig waren ze gratis.

      Vulkanen ass.: ook deze kreeg ik een keer gratis bij een bestelling. Zijn 3 vulkanen van verschillende formaten en ze zijn qua gewicht redelijk zwaar. Bleken zeer leuke vulkanen te zijn met een goede hoogte en mooie effecten. Viel trouwens op dat de kleinste mij het meest beviel en ik vind het wel iets wat ik ook zou kopen.

      Spring Fountain Box: 4 kleine fotneintjes, ook gratis ontvangen bij een bestelling, maar wat een troep zeg, zou ze nooit kopen en zelfs als gratis dingen was het nog niet de moeite. Filmpje heeft ooit online gestaan van 2 van deze fonteintjes meen ik, cilindervormige dingen.

      Purple Rain: deze had mijn vriendin welliswaar gekocht, maar heb hem zelf dus ook ervaren en moet zeggen dat het een erg goede fontein is. Niet duur en toch een mooie, volle en langdurige fontein, zeker wel aan te raden.

      Silver Festival: kleine fontein, kost geen drol, maar is toch grappig. Gewoon leuk om erbij te hebben en voor op de avond enzo.

      Crackling Carnaval: zelfde verhaal als bij de Silver Festival, kost geen drol en is toch leuk om erbij te hebben.

      Majestic Fountain: ook hier weer hetzelfde verhaal als bij de 2 voorgaande, kost geen drol en is leuk om erbij te hebben. Deze is wel beter dan de voorgaande, deze heeft ook nog tails.

      Flashing Diamonds: wie kent ze niet, felle flitsen die alles verlichten. Leuk om te hebben en zijn goedkoop.

      Flittering Whistle Rockets: ook erg bekend bij velen, leuke pijltjes, ietwat prijzig, maar als je geld over hebt is het een leuk extraatje. Zijn toch zeer nette pijltjes voor dit formaat.

      Bolpijlen: heb die ooit eens kunnen krijgen, zelfde jaar als de Ghost House, waren het jaar daarop helaas uit het ass. gehaald. Waren mijn eerste grote pijlen en die waren kwalitatief echt helemaal top. Jammer dat ze er niet meer zijn, zou ze zeker weer kopen.


      Aangezien ook American Dream erbij hoort zal ik die ook even plaatsen.

      Wild West 300 schots: was mijn eerste grote fluitblok en beviel mij prima. Mooi oplopend tempo en goede fluit en crackling. De prijs vond ik toch wel wat hoog vergeleken met andere merken, maar toch wel een aanrader.

      Rodeo Rider: een fontein van ongeveer 2 minuten met als einde een 'verrassing'. Er komen dan meerdere grondbloemen uit en dat geeft een zeer leuk effect. De reacties hierop waren zeer goed en zelf vond ik hem ook top. Ook voor die prijs zeker een aanrader.

      Rodeo-pakket: deze had mijn vriendin gekocht, maar heb ze dus wel ervaren. Gewoon een leuk pakket voor niet al teveel geld, echt zo'n gezinspakketje en leuk voor op de avond.

      Desert Night: grootste pakket, niet zelf gekocht ook weer, maar wel iemand waarmee ik het vierde. Mooi pakket, zit mooi vuurwerk in en duurt zeker lang. De pijlen waren ook wel goed te noemen op zich. Nadeel was dat het veel van hetzelfde was en dus was eentonig werd. De prijs vind ik veel te hoog, maar hij was gekocht als aanbieding op de laatste dag en daardoor toen geen miskoop. Volgens mij is ie niet meer te krijgen trouwens.


      Zo, vind het wel weer even genoeg, heb nog wel enkele dingen gehad, maar dat is al jaren niet meer op de markt en kan ze me niet goed herinneren.
      Laatst aangepast door Mattenfreak; 5 August 2006, 15:44.

      Comment


        #4
        Ik heb van Diamond de laatste jaren niet zoveel gekocht.
        In de beginjaren toen zij de markt veroverden met voor die tijd professioneel vuurwerk (1992,1993) verbraste ik al mijn geld aan Diamond.

        De laatste jaren heb ik de Diamond Screamer standaard in mijn uitrusting. Die is hierboven uitvoerig beschreven. Die is echt steengoed.
        Multicolor Rainbow had ik vorig jaar ook. Een fontein van 25 euro. Duurt erg lang en heeft echt mooie kleuren maar is gewoon veel te duur.
        Colorfull Willow. Zoveel moois over deze batterij gehoord dat ik hem dit jaar ga aanschaffen

        Comment


          #5
          In 1999 ben ik begonnen met het kopen van de grote "semi-pro" collectie potten en pakketten van Diamond. Het toenmalig aangeprezen "tien kilo pakket" bevatte een goede selectie toppers, al was dat pakket best prijzig. Helaas is dat pakket (DA-50) het jaar erna vervangen door een andere selectie (DA48) waarbij de twee zwaarste cakes plaats moesten maken voor cakes met een iets bescheidener effect.

          Vanaf jaarwisseling 2003/2004 ben ik bewust andere merken op gaan zoeken. Mede via sites als AVP leerde ik andere merken en producten kennen die toch een wat betere prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Maar evenwel heeft Diamond nog steeds toppers die ik er elk jaar zeker weer bij wil hebben:

          Tsja, ik ga nu een paar inmiddels meermaals genoemde artikelen opsommen, omdat ik kan beamen dat zij inderdaad van grote kwaliteit zijn:

          Diamond Screamer
          Zoals reeds aangegeven door Mattenfreak, echt een heel bijzondere lawaaischopper die er voor mij zeker bij hoort.

          Colourfull Willow
          Kon ik afgelopen jaar voor een zeer schappelijk prijsje bij een lokale dealer scoren. Normaal zijn deze rond de 24 euro (dacht ik). Ik betaalde 17 euro per stuk en kocht er dus gelijk maar drie Mooie, relatief lang hangende willows. Als tegenhanger had ik de Vuurwerkreus Golden Palm gekocht (25 euro). Maar deze was duidelijk een stuk minder spectaculair. Omdat ik de "oohtjes" een de "aahtjes" in de straat ook dit jaar niet wil missen is dit artikel een verplicht item geworden.

          Tenslotte zag ik dat de DA-48 assortimentsdoos afgelopen jaar alweer van inhoud was veranderd. Er zaten nu wat Magnum Candles bij en er was ook weer wat met de cakes gespeeld. Voor "gewone mensen" (dus geen freaks) die mij vragen wat ze moeten kopen adviseer ik meestal om deze doos te overwegen. Er zit van alles wat in en al is de doos voor hen relatief wat duur(95 euro), je speelt vwb de kwaliteit op zeker.

          Zelf koop ik sinds 2 jaar geen assortimentsboxen meer, omdat ik redelijk precies weet wat ik wil. Dan kosten de cakes los soms wat meer, maar dat interesseert mij eigenlijk niet echt. Op mijn O&N feestje vind je mijn selectie van de verschillende topmerken in Nederland terug. Diamond, maar ook Proline, Crown, Lidu en Star Collection horen daar zeker bij.

          O ja, een groot aantal pijlen van Diamond (waar ik doorgaans niets van wil weten) is het afgelopen jaar herontworpen. Niet alleen de inhoud, maar ook de constructie is daarbij onder handen genomen. Zo is de burst duidelijk krachtiger geworden dankzij een "shelltype" ontwerp. Tijdens een bunkerbezoek in Leiden kregen we zo'n nieuwe pijl kado. Ik moet zeggen dat deze het best goed deed. Echt een verbetering, al ligt mijn hart qua pijlen nog steeds bij de Triple-X van een ander merk ;)

          Groetjes,
          Cameo
          -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
          Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

          Comment


            #6
            ik heb 3x een pakketje van diamond gekocht en 2x een pijlen pakket. wat een regelrechte meuk nooit geen diamond voor mij.
            ze moeten eens wat meer aandacht besteden aan de in houd vande pijlen en potten. inplaats van aan de buitekant met mooie luxe foto's enzovoorts kleurtjes.

            Comment


              #7
              Heb voor het laatst in 2001 iets van Diamond gekocht. Zegt genoeg over hoe ik over de spullen van Diamond denk, denk ik...

              Comment


                #8
                ja maar ja het is toch ook knoei kwaliteit..
                het is echt bijna allemaal pruts fontijntjes een fatsoenlijk lucht blokkie hebben ze niet. geen mooie sets zoals bij de crown collectie dan noemt men gelijk de super 4

                en zo kan ik van een hoop merken wel wat noemen maar van diamond niet echt...
                pijlen ook gigantische dingen groot mooie plaatjes der op noem maar op. maar de uitwerking is om te huilen komen er 3 gekleurde balletjes uit omg

                Comment


                  #9
                  Ik heb altijd ook al erg veel Diamond gekocht. De meeste mensen zeggen dat het veel te prijzig is met erg slechte effecten e.d., maar dat is niet bij elk product zo. Ik denk dat velen daarbij doelen op de pakketjes waar veel fonteinen e.d. in zitten. Maar Diamond heeft ook veel goede producten met wel een goede prijs - kwaliteits verhouding.

                  Diamond Screamer - Dit vind ik persoonlijk een van de top fonteinen bij Diamond. Eerst geeft hij een vrij leuk fonteintje en dan komt er halverwege een vrij harde gil.

                  Colourfull Willow - Een pot die over het algemeen wat aan de dure kant is (zo'n €22), maar als je eenmaal de effecten hebt gezien ben je er erg tevreden over. Dit is ook een topper vind ik.

                  Flittering Whistle Rockets - Leuke pijltjes die iets groter zijn als babypijlen. Ze gaan met een erg velle gil de lucht in en daarna volgt een leuk crackling effect. Ze zitten per 12 verpakt en zijn ong. €2,50.

                  Flashing Diamond - Een klein stukje vuurwerk waar een aantal erg velle flitsen van af komt! Als je hem aansteekt kan ik bijna garanderen dat hij opvalt in de hele straat.

                  Magnum Candle's - Dit zijn 3 candle's voor €10 met een erg mooi effect! 2 Jaartjes terug kwamen er 10 schoten uit met minder gram per schot, en vorig jaar kwamen er 6 shoten uit met een hoger aantal gram per schot en een veel groter effect. Dit is een van de toppers vind ik.

                  Fountain Festival pakket - Een pakket uit de special edition serie. Dit pakket bestaat alleen uit fonteinen. De een is minder als de andere maar wat wel leuk en opvallend is is de mooie crackling die bij sommige zit.

                  Assortiment Ruby - Een leuk pakketje om er bij te hebben. Hij bestaat uit 7 potten met verschillende effecten. De prijs was geloof ik zo'n €16.

                  Wild West - Een leuke fluit bak uit de American Dream collectie. De gillen zijn vrij vel en worden met een vrij hoog tempo af geschoten, dus dit is echt een artikel voor mensen die van chaos houden.

                  Verder heb ik met nog wel wat artikellen ervaring maar die weet ik zo snel niet meer uit m'n hoofd te noemen, ik zal het eens op zoeken.

                  Ik verwacht dat Diamond dit jaar nog beter word na een aantal dingen te hebben gezien en gehoord. De potten lijken al een stuk goedkoper te gaan worden in verhouding en de effecten zullen ook gaan meevallen dit jaar. Wat ik ook gelezen heb ik dat Diamond met een variant van de Thunderkings komt en dat ze een met een 156 DB knaller komen. Dus nu maar wachten op meer info!

                  Groeten,
                  Lwdvuurwerk

                  Comment


                    #10
                    we wachten af ik ga het zelf in iedergeval niet kopen ,ben al te diep teleurgesteld door deze collectie mischien dat de verhalen in januarie mijn vertrouwen terug winnen voor deze producten van dit merk ,ik wacht af

                    Comment


                      #11
                      Sluit mij aan bij Gurby, zijn nu zat alternatieven voor Diamond. In de jaren 90 was het top, maar inmiddels zijn ze bijgehaald én voorbij gestreefd door anderen.



                      Zag dit trouwens staan:
                      Flittering Whistle Rockets - Leuke pijltjes die iets groter zijn als babypijlen. Ze gaan met een erg velle gil de lucht in en daarna volgt een leuk crackling effect. Ze zitten per 12 verpakt en zijn ong. €2,50.


                      leuk en aardig, maar een aantal jaar geleden was het die zelfde prijs in GULDENS. en toen de euro net kwam, lag de prijs per zakje rond de 1,25/1,50 en kan je dus in een jaar of 4 een behoorlijke prijsstijging zien. Vooral de prijs zorgt ervoor dat ik niets meer van diamond koop; zeker gezien het feit dat bepaalde producten ook gewoon zwak zijn en daardoor de prijs-kwaliteitverhouding nog slechter wordt.

                      Comment


                        #12
                        In tegen stelling tot andere jaren vond ik de Diamond Screamer dit jaar tegenvallen. Het kan zijn dat dit komt door een productiefout of dat er een wijziging in het product tot stand is gebracht.
                        De fluit was veel minder schel dan in andere jaren en zaten nu ook pauzes tussen terwijl voorgaande jaren de fluit in een keer doorging van langzaam tot zeer luid. Jammer. Hebben anderen deze ervaring ook gehad.?

                        De colourful willow was weer buitengewoon mooi. Prachtige boeketten willows.
                        Die komt er dit jaar vast en zeker weer.

                        Wat ik verder van filmpjes heb gezien vind ik van de 500 grammers de Wolf ook erg mooi. Ik twijfel alleen omdat hij toch wel duur is.

                        Comment


                          #13
                          dat iedereen zo *** doet over diamond ik koop er al 5 jaar en ik ben er tevreden over en de vriendelijkheid bij de winkel
                          www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                          Comment


                            #14
                            Vriendelijkheid is natuurlijk per winkel verschillend he
                            Maar ik heb me er nooit aan gewaagd iets van te kopen. Maar als ik filmpjes zie en je bataald dan 20 euro voor een fonteintje met 3 schoten nee dank u. Maar toch heeft het ook zijn goede producten.

                            Overigens is daimond wel aan het veranderen geloof ik, het gaat steed meer voor echte multischots.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door nitraat12 Bekijk bericht
                              dat iedereen zo *** doet over diamond ik koop er al 5 jaar en ik ben er tevreden over en de vriendelijkheid bij de winkel
                              Het is de smaak van de mensen he. Het is natuurlijk wel zo dat anderen de meningen snel overnemen als er meerdere mensen zijn die een negatieve mening hebben, maar vaak is de prijs-/kwaliteitsverhouding ook gewoon niet optimaal vergeleken met andere merken. Het vuurwerk is goed, maar die verhouding doet het em.

                              Comment

                              Working...
                              X