Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes

    de titel zegt het al..post hier jou foto's van je rekjes voor pijlen/candles/mortieren enz.

    ik zal later deze avond of morgen even wat foto's posten.
    (ben vandaag weer aan het knutselen gegaan met m'n vader)

    kruitsnuiver..
    Once a pyro, always a pyro

    #2
    Mijn rek voor babypijltjes

    Ik heb een houten framepje gemaakt met daarbovenop een rij spijkers. Om de spijkertjes heb ik staaldraad gevlochten en daarbovenop heb ik een aantal sterretjes neergelegd. Twee in de breedte en de rest in de lengte.


    De pijltjes hebben we de 31ste met ze'n 4en op de sterretjes en op het staaldraad geplaatst. Het lijkt zo dat de sterretjes alleen eigenlijk wel voldoende waren maar toch kwam de staaldraad wel van pas.

    Hier een foto van het gevulde rek:


    Hij begon erg rustig maar na +- 30 a 45 seconden waren er 10 sterretjes tegelijk aan het fikken en brak er echt een hels kabaal los. De rookontwikkeling was ook erg goed.

    Filmpje post ik ws in september pas.
    www.pietersvuurwerk.nl / www.koopjegadget.nl

    Comment


      #3
      hier wat foto's van wat mooie rekjes:






      Once a pyro, always a pyro

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
        Mijn rek voor babypijltjes

        Ik heb een houten framepje gemaakt met daarbovenop een rij spijkers. Om de spijkertjes heb ik staaldraad gevlochten en daarbovenop heb ik een aantal (plaatje)

        De pijltjes hebben we de 31ste met ze'n 4en op de sterretjes en op het staaldraad geplaatst. Het lijkt zo dat de sterretjes alleen eigenlijk wel voldoende waren maar toch kwam de staaldraad wel van pas.

        Hier een foto van het gevulde rek:
        (plaatje)
        Hij begon erg rustig maar na +- 30 a 45 seconden waren er 10 sterretjes tegelijk aan het fikken en brak er echt een hels kabaal los. De rookontwikkeling was ook erg goed.

        Filmpje post ik ws in september pas.
        Leuk gedaan, ik wil er binnenkort ook eentje maken, maar ik heb geen sterretjes om de pijltjes aan te steken
        Zijn er ook nog andere manieren om alle pijltjes aan te steken, behalve met sterretjes??

        Groeten,
        Aansteker

        Comment


          #5
          Sterretjes kan je kopen?
          Maar daarnaast kan je ook gewoon astronauten gebruiken, doormidden breken en het (zwarte) kruit gebruiken, zorg dan wel dat je een gesloten plaat hebt waar je de pijltjes in hebt staan, en niet zoals op bovenstaande afbeelding, dat werkt weinig

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Cakey
            Sterretjes kan je kopen?
            Maar daarnaast kan je ook gewoon astronauten gebruiken, doormidden breken en het (zwarte) kruit gebruiken, zorg dan wel dat je een gesloten plaat hebt waar je de pijltjes in hebt staan, en niet zoals op bovenstaande afbeelding, dat werkt weinig
            Ok bedankt, trouwens je kunt op deze tijd hier geen sterretjes kopen

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Aansteker
              Ok bedankt, trouwens je kunt op deze tijd hier geen sterretjes kopen

              Woon jij in Afrika dan ofzo?

              Bij de plaatselijke fopwinkel kan je latijd wel wat kopen, en vaak ook bij tuincentra. Sterretjes, Morning Glory e.d. is Fop-Schets vuurwerk, en dit mag het hele jaar door verkocht worden..

              Comment


                #8
                6" fans hape

                hier een 6" fan shape rek
                Laatst aangepast door kruitsnuiver; 3 September 2006, 14:33.

                Comment


                  #9
                  Verwijderde post]
                  Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:25.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kruitsnuiver Bekijk bericht
                    hier wat foto's van wat mooie rekjes:



                    Geweldig deze foto's! Bedankt, zo ga ik mijn pijlenstandaard dus ook maar maken denk ik. En dan alle pijlen verlengen met VISCO lont. Zat eerst t e denken om het electrisch te doen. Maar dat is meer werk denk ik. En ik heb geen sterke transformator tot mijn beschikking.
                    Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rollende_Babba Bekijk bericht
                      Geweldig deze foto's! Bedankt, zo ga ik mijn pijlenstandaard dus ook maar maken denk ik.

                      van een soortgelijk rek komt er ook nog een uitgebrijd topic online waarin je uitgelegd krijgt hoe je zo'n rek maakt. met foto's etc.

                      Kruitsnuiver
                      Once a pyro, always a pyro

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
                        hier een 6" fan shape rek

                        Is dit rek van jezelf?

                        Comment


                          #13
                          Nee pyro master dit rek is niet van mij zelf ik ... ik ben wel bezig met 6 inch schiet rekken.. maar dan niet in fan shaped vorm dat durf ik niet aan ..

                          Comment


                            #14


                            5'' rek voor 6 buizen, heb eens een andere methode toegepast dan steeds die 1 op 1, nu is het 2 op 2.

                            Ruimte tussen elke serie van 2 buizen is 14cm.
                            Dikte van het hout 27mm.

                            Comment


                              #15




                              Comment

                              Working...
                              X