Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote partij vuurwerk gevonden in Almere

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Grote partij vuurwerk gevonden in Almere

    Almere 23-11-2005 - Na een anonieme tip via het nummer Meld Misdaad Anoniem 0800-7000 heeft de politie in Almere-Haven een flinke hoeveelheid vuurwerk aangetroffen. De politie kreeg eerder op de dag een melding dat er met een auto vuurwerk zou worden vervoerd. De auto is vervolgens aangetroffen en gecontroleerd waarbij illegaal vuurwerk werd gevonden. Bij het onderzoek in de woning van de Almeerse automobilist werd later op de Middenhof, in een woning en in een schuurtje, ruim 300 kilogram vuurwerk ontdekt.

    Hennepkwekerij

    Verder vonden agenten op de zolderetage een hennepkwekerij waarin zich enkele honderden planten bevonden. Omdat ook met de stroomvoorziening was geknoeid heeft een medewerker van het energiebedrijf eerst de elektrische installatie hersteld. In samenwerking met de gemeente Almere zal de kwekerij later worden ontruimd nadat het vuurwerk is verwijderd uit de woning.

    Risico

    In verband met een verhoogd risico zijn de Brandweer en de GGD ook ter plaatse gekomen. Het vuurwerk, waaronder enkele zware bommen ter grote van een kleine voetbal kan in combinatie met een stroomvoorziening waaraan is geknutseld, gevaar opleveren. De straat is geruime tijd afgezet en naaste buren zijn tijdelijk uit hun woning geëvacueerd. Het vuurwerk wordt later op de avond met speciaal vervoer door de Dienst Domeinen afgevoerd en veilig opgeslagen. De Dierenambulance evacueerde de huisdieren van de naaste bewoners.

    Aanhoudingen

    In deze zaak zijn naast de mannelijke bewoner van het pand op de Middenhof, ook diens vrouwelijke partner en een buurman aangehouden. Zij worden verhoord in het politiebureau.


    Nog meer vuurwerk

    De politie maakt nu ook bekend dat al eerder deze maand een flinke vuurwerk vondst is gedaan. Ook toen speelde M (Meld Misdaad Anoniem) een rol. In een woning aan de Albaststraat in Almere werd toen ruim 500 kilogram illegaal vuurwerk aangetroffen. De verdachte is daarover deze week verhoord en met een dagvaarding van het Openbaar Ministerie heengezonden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    jah jah ik heb het intussen ook te horen gekregen

    het is natuurlijk nooit veilig om illegaal vuurwerk in huis te hebben..maar deze kerel had wel heel zwaar spul in huis (volgens mij tot 6'' ofzo..) en daarbij komt ook nog eens dat er schijnbaar met de stroom is geknutselt (voor die plantage denk ik) en daardoor is de kans op brand sterk toegenomen..
    en stel dat er brand komt met een zooi 6'' in je huis en nog ander spul..dan wil ik het resultaat liever niet zien

    maar het blijft verdomde zonde...weer een zooi damn nice vuurwerk verledentijd

    kruitsnuiver...
    Once a pyro, always a pyro

    Comment

    Working...
    X