Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tripreport Mattenfreak en Kruitsnuiver

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Tripreport Mattenfreak en Kruitsnuiver

    Vandaag was het zover, Mattenfreak en Kruitsnuiver gingen richting Baarle om daar de winkels op foto te zetten met oog op de nieuwe topics die komen gaan (informatie per winkel). Hierbij was het puur voor informatie en dus werd er totaal geen vuurwerk aangekocht, maar hadden we wel de grote sporttassen mee op meteen de "controles" op de proef te stellen.

    We vertrokken vanochtend om 07.45 met de trein richting Tilburg om daar met de bus verder af te reizen naar Baarle. Zo gezegd, zo gedaan, rond 10.30 waren wij aangekomen in Baarle, maar helaas bij een verkeerde halte uitgestapt. Eigenwijs als we zijn gewoon lekker ergens gaan zoeken zonder te weten waar we liepen dus na vele meters omlopen en een totaal van 3x vragen en 35 minuten kwamen we daar aan bij de winkels. Als eerste zouden we Klavertje Vier binnengaan, daarna Loots, daarna Zena en als laatste naar de (goede ) bushalte en daarbij dus meteen nog even een stop bij Dolfijn.

    Klavertje Vier was het dus waar we als eerste naar binnen gingen. Wij stelden ons netjes voor (hadden vooraf ook mail verzonden) en het leek er al op dat deze man niet van onze komst af wist. Al goed, met de nodige uitleg werd het hem allemaal duidelijk, maar helaas wilde deze man niet meewerken. De toch gratis promotie op onze site vond hij allemaal niet nodig aangezien de site van de winkel helemaal op orde was en foto's maken was daardoor ook al niet nodig. Zelfs een foto van de winkel in het algemeen was al teveel gevraagd, de gevel mocht gelukkig wél op de foto.
    Al met al dus een onvriendelijke behandeling, hierbij was natuurlijk vooral de toon waarop waar ik het dan over heb. Geen medewerking moeten wij natuurlijk accepteren, maar helaas bracht deze man het nogal hard.

    Als tweede gingen we dus even bij Harry Loots een kijkje nemen in de winkel. Hier werden wij direct leuk ontvangen en nog zonder voor te stellen wist Harry al wie wij waren en waar wij voor kwamen, altijd een leuk ontvangst zo natuurlijk.
    Was al redelijk druk in de winkel, 6 jongeren (geen freaks van fora) kwamen het nodige vuurwerk aanschaffen wat een jaarlijkse traditie is naar mijn weten. Uiteraard wachtten wij op onze beurt en hebben we intussen vast wat foto's geschoten in de winkel. Leuk gesprek gehad met de jongens die er dus waren terwijl hun vuurwerk werd klaargezet en nadat zij alles hadden ingepakt konden wij nog even een praatje maken met Harry over de winkel in het algemeen. Erg leuk gesprek ook weer met de nodige uitleg en informatie. Al snel kwamen er weer nieuwe klanten het nodige bestellen en die waren de deur nog niet uit of de volgende liepen alweer binnen, heel apart, zelf nog niet in Baarle geweest, maar rond deze tijd had ik dit niet echt zo druk verwacht.
    Er is nog een andere vestiging van Harry Loots, deze toonzaal is ook groter en zit bij de Puppykennel. Ook daar mochten wij foto's maken, was nog de vraag of het open was, maar de service was zo goed dat we daar sowieso wel binnen zouden geraken. Eenmaal binnen ook daar weer de nodige foto's gemaakt en daarna nog even terug geweest om Harry uiteraard te bedanken voor de gastvrijheid waarna we nog wat te drinken kregen aangeboden.

    Even schuin oversteken en we liepen alweer bij Zena naar binnen. Hier even gewacht op Gijs (liep tijdens het oversteken voorbij, had al zo'n vermoeden) en intussen dus al even rondgekeken in de winkel. Ook hier waren weer klanten aanwezig die voor de nodige euro's aan het bestellen waren en ook hier konden we dus meteen de service bekijken tegenover de klant, overigens erg positief.
    Toen Gijs weer binnen kwam met een partijtje vuurwerk die hij aan de andere kant had gehaald voor de klanten kregen wij de toestemming tot het maken van de nodige foto's in de winkel wat wij dan ook volop hebben gedaan. Winkel is in een nieuw jasje gestoken met mooie creaties van graffiti op de muren, zag er zeer mooi uit (idee voor eigen kamer?). Ook veel artikelen mooi uitgestald in de vitrines en kasten. Wederom een leuk en informatief gesprek gevoerd, met Gijs in dit geval, en ook hieruit bleek dus de gastvrijheid top. Ook kregen wij een mooi Original-petje aangeboden, welke overigens erg mooi petten zijn.
    In dit gesprek kwam ook onze "controle-test" ter sprake en om deze test te versterken heb ik een dummy van een oude 200-grams WECO-pijl meegekregen zodat er een mooie dikke stok uit mijn tas stak, die was ook niet te missen.

    Uiteraard ook bij Zena even naar het andere filiaal gelopen en ook hier natuurlijk weer de nodige foto's geschoten van de winkel en de uitgestalde producten. Ook hier ziet alles er top uit met de mooie graffiti op de muren en de vele vitrines vol met artikelen. Een gesprek was hier uiteraard ook weer aan de orde en we hebben daarbij ook direct de uitleg van de Lantern Cracker gekregen wat wij ook zeer op prijs stelden, hier was namelijk nog geen dummy van aanwezig.
    Nadat wij ook hier klaar waren weer vriendelijk bedankt voor alles en weer tijd om richting Dolfijn/bushalte te gaan.

    Eenmaal aangekomen bij Dolfijn meteen wat foto's van de gevel gemaakt en daarna naar binnen gegaan. Ook hier weer de uitleg van onze komst aangegeven, maar helaas mag je hier geen foto's van binnen in de winkel maken wat ook aangegeven staat op de balie. Jammer, maar een begrijpelijk beleid en dus alleen een gesprek aangekaart. Het werd een zeer leuk gesprek, begin met de vrouw en later ook de man erbij. Ondertussen kregen we een bakkie koffie of chocomel aangeboden waar wij uiteraard geen nee tegen zeggen en wat wij ook zeer op prijs stelden. Is een stukje service die zij al de tijd al gebruiken en wat naar mijn weten ook zeker voor klantenbinding zorgt.
    Na ook bij Dolfijn de mensen vriendelijk bedankt te hebben zijn we naar de bushalte gelopen waarbij onze controle-test van start ging.

    De bus in was geen probleem, hadden wij ook niet verwacht, maar bij het station/kaartcontrole rekenden wij op de aanspraak op de stok of de tassen op zich uiteraard. Als je eenmaal bij de trein staat kunnen ze moeilijk wat doen, lopen daar zo ontzettend veel mensen met tassen in alle maten, iedereen kan wel vuurwerk hebben. Nu hadden wij dus een pijlenstok die behoorlijk uit de tas stak, maar op enkele blikken van reizigers na niets gemerkt.
    Wij dus in de trein naar huis met 2x overstappen, hebben 2x kaarcontrole gehad en in drukke treinen en over drukke stations gelopen, maar HELEMAAL NIEMAND zei er iets over. De conducteur kan zo'n stok moeilijk gemist hebben, zou je toch zeggen dat ie het verdacht moet gaan vinden.
    Controle-test is dus uigekomen dat je met gemak een tasje vol vuurwerk mee kan nemen, normaal gesproken zullen er geen stokken uitsteken en is het dus nog makkelijker verbergen. Toch moet je er niet 100% van uit gaan natuurlijk, maar wij hebben het idee, ook na gesprekken in Baarle, dat het pure bangmakerij is en dat ze af en toe een extra controle op stations houden waarbij ze het een keer controleren, dat is dan natuurlijk net even pech hebben, maar het wakkert die verhalen over controles meteen weer op.


    Al met al een geslaagde dag, ook zonder vuurwerk kopen is Baarle leuk om heen te gaan, je kijkt je ogen uit. Wij willen bij deze nogmaals Zena, Harry Loots en Dolfijn hartelijk danken voor de gastvrijheid, de informatie en de leuke gesprekken.



    We hebben deze informatie en foto's dus verzameld om topics te maken over de winkels. Wij zullen deze week de winkels te Baarle en Kapellen een topic geven, wij gaan proberen zoveel mogelijk winkels voor jullie te beschrijven met een eigen topic, maar dit zal uiteraard niet allemaal dit jaar gaan lukken.

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    TR

    Nice TR. Ben blij dat mijnvriendin je de goede kant op heeft gestuurd.
    Jammer dat je geen opmerkingen hebt gehad over je pijl .

    Ik wacht je foto''s af!

    Vwfreak_tijn
    Laatst aangepast door Mattenfreak; 26 October 2006, 00:25.

    Comment


      #3
      Hej leuke Tripreport! Ik wacht de nieuwe winkel topics af, heb er goede hoop in!

      En ik vind het ook, Klavertje vier zag er soieso niet echt vriendelijk uit.. dus van mij mag die zaak alvast ze eigen graf graven.
      Laatst aangepast door PyroWaR; 26 October 2006, 00:18.

      Comment


        #4
        @ vwfreak_tijn: bedank je vriendin nogmaals namens ons, wel leuk dat zij het aangaf terwijl wij de echte freaks waren met z'n 3-en.

        @ Pyrowar: bedankt voor je achtergelaten bericht in Baarle, altijd leuk.

        Comment


          #5
          Ik was naar lan anders was ik ook meegeweest was dan toch gratis met ov maja lag om 11 uur nog in bed
          Gerwin

          Comment


            #6
            ja het was een zéér geslaagde dag met veel lol en veel vuurwerk.

            we zaten inderdaad lekker vroeg in de trein maar hebben ons totaal niet verveeld, we hebben een beetje vuurwerk folders uit binnen en buitenland bekeken en ook nog even snel een catalogus door gekeken. en natuurlijk een beetje bespreken welke winkel we eerst zouden doen en wat we zouden kunnen vragen bij welke winkels.

            daarna de bus, helemaal leuk en aardig maar zoals mattenfreak al zei waren we iets te vroeg uit gestapt, dus wij gingen lopen in de richting die ons wel aanstond haha, uiteindelijk tog maar even de weg gevraagt en uiteindelijk kwamen we aan waar we moesten zijn.

            Klavertje 4:
            ik kon me nog herineren dat ik 3 of 4 jaar terug goed geholpen werd bij deze zaak dus we gingen met goede hoop naar binnen. schijnbaar is er veel gebeurt in die 3/4 jaartjes want de toen aardige man was vandaag niet egt te genieten (hete adem van concurentie in baarle?). wij hebben ons netjes voorgesteld en uitgelegd wat we van plan waren etc etc, zoals mattenfreak al zei vond de verkoper het niet nodig om zijn winkel uitgebrijd te bespreken op het forum aangezien zijn eigen site van alle informatie voorzien was, maar als ik op die site kijk zie ik zéér weinig nuttige informatie.

            Loots:
            hier werden we WEL zeer vriendelijk geholpen, en hebben we ook uitgebrijd kunnen zien hou hij de klanten helpt en goed advies geeft voordat ze iets kopen.
            daarna even een praatje gemaakt met harry over de gang van zaken etc etc, na een korte tijd kwamen er weer klanten binnen en zijn wij foto's gaan maken zodat harry de klanten kon helpen, daarna werd ons aangeboden om mee te lopen naar zijn vestiging de puppykennel maar de klanten bleven maar binnen komen dus vroeg hij of we het zelf af konden daar, en dat is prima gelukt en hebben daar op ons gemak foto's kunnen maken van de winkel.
            hierna terug gegaan naar harry om hem vriendelijk te bedanken en wij kregen een blikje cola mee wat altijd lekker is.

            Zena tabakotiek:
            Hier zoals mattenfreak al zei eerst even op Gijs gewacht, en daarna een praatje met hem gemaakt en we hebben foto's gemaakt van de winkel die er overgins erg mooi uitzag met de vuurwerk graffiti op de muren. ook hier hebben we inderdaag gezien hoe de klanten werden geholpen en dat was gewoon zeer klantvriendelijk en met het passende ''kado'' voor de klant na een bestelling.
            ook hebben we hier inderdaad een dummy van een weco pijl meegekregen om de politie even iets meer uit te dagen haha, ook een mooi original petje gekregen daar wat wij erg op prijs stelden.

            Zena de bunker:
            vlak voordat we naar binnen gingen, herinerde we ons dat er de dag ervoor een vuurwerkfreak was geweest die voor ons op een bepaalde plek een briefje had neergelegd, die hebben wij dus ook gevonden en er stond op ''vuurwerkcrew veel plezier, pyrowar was hier!'' haha erg grappig dus.
            eenmaal binnengekomen weer een praatje gemaakt met 1 van de verkopers daar en natuurlijk hebben we de nodige foto's gemaakt en de nodige informatie opgeslagen, wat we erg leuk vonden is dat de verkoper even liet zien hoe die ''lantern cracker'' nou precies werkte enz, egt een geinig ding is dit.

            als laatste gingen wij naar de vuurwerkzaak Dolfijn, hier werden we vriendelijk ontvangen en hebben ons voorgesteld en gevraagd of we foto's mochten maken, dit mocht helaas niet maar bij deze winkel werd het tenminste op een normale vriendelijke toon uitgelegd wat bij sommige andere winkels niet altijd gebeurt.
            hier hebben we nog een zeer leuk gesprek gehad met de verkopers en niet te vergeten kregen we een bakkie koffie en warme chocomel aangeboden wat overgins een vast iets is bij dolfijn. het leuke aan deze winkel is dat ze totaal ander vuurwerk verkopen als de andere vuurwerk winkels in baarle die allemaal wel original of bonbridge verkopen, bij dolfijn verkopen ze vooral spul van Panda,Beko en Sky Line.

            Al met al een zeer geslaagde dag met veel lol en vuurwerk.
            We hebben met veel moeite geen vuurwerk gekocht ondanks al het mooie spul in baarle.

            Ook ik wil Loots,Zena en Dolfijn bedanken voor de gastvrijheid, en klavertje 4 mischien volgende keer beter
            Laatst aangepast door kruitsnuiver; 2 October 2007, 20:22.
            Once a pyro, always a pyro

            Comment


              #7
              Hahaha, Mattenfreak heb het met plezier gedaan

              Comment


                #8
                mattenfreak en kruitsnuiver.
                hardstikke leuk jullie trip report. heerlijk om te lezen.
                bedankt voor de informatie

                Comment


                  #9
                  Wel grappig die test
                  Dat jullie je hebben kunnen weerhouden van het kopen
                  Njah ben benieuwd naar de foto's. Ik ben alleen bij Zena geweest en moet zeggen dat dat goed is bevallen

                  En als ik op avp de trip reports lees wordt er echt extreem veel afgereist naar
                  Baarle .

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
                    Wel grappig die test
                    Dat jullie je hebben kunnen weerhouden van het kopen
                    Njah ben benieuwd naar de foto's. Ik ben alleen bij Zena geweest en moet zeggen dat dat goed is bevallen

                    En als ik op avp de trip reports lees wordt er echt extreem veel afgereist naar
                    Baarle .


                    Zeker weten Guy. Ik denk dat het vooral komt omdat er 4 zaken zijn binnen loopafstand. En het grote assortiment bij Zena met hun leuke acties doet ook wonderen.

                    Comment


                      #11
                      Ja zodra (vooral nederlanders) mensen het woord gratis horen dan is de keuze snel gemaakt..
                      Ben zelf nog nooit in baarle geweest ben trouwe alpeco fan maar zal de topics eens goed bekijken om misschien toch nog maar eens baarle op te zoeken...
                      Leuke tripreport hoor erg goed!!

                      Comment


                        #12
                        Ja daarom gaat men naar bepaalde zaken toe: omdat die bekend staan om het gratis weggeven van vuurwerk.
                        Snap nog wel dat die jonkies met weinig geld het daarvoor doen, maar dat ze andere zaken afkraken omdat ze daar minder of niets gratis krijgen is ronduit triest. (Zie bepaalde reacties op avp)

                        Maar voor Mattenfreak en kruitsnuiver dus gewoon een leuk dagje uit geweest

                        Comment


                          #13
                          Ach, ik doe het niet omdat het gratis is. Is alleen mooi meegenomen zou ik zo zeggen. Baarle is nou gewoon eenmaal goed te bereiken met OV, wat denk ik voor veel jeugd te doen is.

                          Comment


                            #14
                            Zoals uit de gesprekken bleek is het ook weleens dat mensen komen met het idee gratis artikelen te krijgen. Vind het persoonlijk echt triest als je alleen daarom wat gaat halen daar, je moet het juist doen voor het vuurwerk wat je koopt en al het extra is dan mooi meegenomen. Als je ergens vanuit gaat kan het tegenvallen, gewoon tevreden zijn met wat je toekomt.

                            Was gister echt ontzettend druk, heb serieus nog nooit zoiets gezien. Scheen drukker te zijn dan de dagen ervoor aangezien de bussen niet reden e.d., maar ook dan zullen er zat mensen komen. Was wel herfstvakantie natuurlijk, maar de ene klant was nog niet buiten of de volgende paar klanten kwamen binnen en allemaal voor leuke bedragen en 80% met het OV en dan ook eigenlijk alleen maar jeugd die tassen volgooit. Sommigen kwamen met ouders, waren er ook bij die ook rustig een hele bende vuurwerk bestelen natuurlijk, maar ook velen als vervoersmiddel.

                            Comment


                              #15
                              leuke report mannen wel erg jammer dat je erbij die ene zaak dus zo uit gewieberd werd... erg slecht voor ze zaak als teveel mensen dit lezen vrees ik .. maar goed klant is koning toch en is een beetje extra sponsering nou zo erg??? maar wel erg leuk om te lezen

                              Comment

                              Working...
                              X