Banner GBV-WECO - EvolutionVuurwerk.nl
Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 286 t/m 300 van 352

Discussie: Titanium Thunder

  1. #286
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Het aantal grammen is niet zo zeer het probleem voor de knalcakes. Het gaat meer om de 120db regel die de harde knalcakes in NL tegenhoud.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Burning Salvo voor het bericht:


  3. #287
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    Ook weggestookt en daarna de final fate.
    Prima cake maar miste toch wel de wow factor!
    Mischien ben ik flink kritisch maar dat mag voor de centen die je er voor neerlegt.
    Wat ik vaak tegenkom is dat we met zn allen een beleving van een cake meemaken en dat evo roept volgend jaar, importeur, wordt aan gewerkt. neem de zinnen niet te letterlijk maar je snapt mn punt.
    betaalde centjes zijn al weg als de kritiek komt, maar dit kan je voor zijn..
    Althans de kritiek kan je voorzijn.
    Maar hamer nou eens flink op die continue kwaliteit!
    Zitten prima producten in jullie asortiment.
    Die ik van harte komend oud en nieuw weer de lucht in jank.
    Maar neem die twijfel weg bij de consument.
    Weet dat jullie er alles aan doen en sommige dingen buiten je bereik zijn.
    Maar toch een klein puntje van mijn kant.
    Maar tis heel jammer dat je er niet helemaal zeker van kan zijn.
    Even a broken clock is right twice a day.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen Ischa voor het bericht:


  5. #288
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ischa Bekijk bericht
    Ook weggestookt en daarna de final fate.
    Prima cake maar miste toch wel de wow factor!
    Mischien ben ik flink kritisch maar dat mag voor de centen die je er voor neerlegt.
    Wat ik vaak tegenkom is dat we met zn allen een beleving van een cake meemaken en dat evo roept volgend jaar, importeur, wordt aan gewerkt. neem de zinnen niet te letterlijk maar je snapt mn punt.
    betaalde centjes zijn al weg als de kritiek komt, maar dit kan je voor zijn..
    Althans de kritiek kan je voorzijn.
    Maar hamer nou eens flink op die continue kwaliteit!
    Zitten prima producten in jullie asortiment.
    Die ik van harte komend oud en nieuw weer de lucht in jank.
    Maar neem die twijfel weg bij de consument.
    Weet dat jullie er alles aan doen en sommige dingen buiten je bereik zijn.
    Maar toch een klein puntje van mijn kant.
    Maar tis heel jammer dat je er niet helemaal zeker van kan zijn.
    Het blijven Chinezen.
    Echter komt onze agent/leverancier over een weekje of twee bij ons op de koffie en hebben we een stevig gesprek.
    We zijn flink groeiende en uiteraard wil men mee groeien want het gaat toch om harde dollars.
    Dus als ze daadwerkelijk mee wil groeien zal ze de productie beter moeten checken.
    Ze weet inmiddels welke eisen ik stel en verwacht van het vuurwerk.

    gr
    Evolution Fireworks
    Extreme Pyromaniac for life.

  6. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  7. #289
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Ik snap dat de 'op het randje praktijken' van voorheen wellicht verleden tijd zijn, en terecht ook.
    Maar hoe kan het dan dat een bak als de Cruel Traction (en zo zijn er meerdere) van die heerlijke bursts heeft zonder over de grens te gaan, terwijl vrijwel alle 'knalcakes' in ons land daar bij lange na niet aan kunnen tippen? Ik zie te vaak dat siercakes bursts hebben die aanmerkelijk harder zijn dan die van knalcakes. Wat is dat toch? Als het bij een sierbak kan dan moet dat toch ook kunnen bij een knalcake (rekening gehouden met salvo's etc).

    Ik heb inmiddels besloten 'knalcakes' bij de volgende jaarwisseling links te laten liggen, aangezien je echt mazzel moet hebben wil je een goede jaargang of batch in je bezit hebben. Merendeel valt simpelweg tegen. Ik hoop dat men bij Evolution het spul op niveau weet te krijgen, want dan sta ik vooraan in de rij aangezien het concept gewoon steengoed is!

  8. Deze 4 gebruikers waarderen dabombe voor het bericht:


  9. #290
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Ik snap dat de 'op het randje praktijken' van voorheen wellicht verleden tijd zijn, en terecht ook.
    Maar hoe kan het dan dat een bak als de Cruel Traction (en zo zijn er meerdere) van die heerlijke bursts heeft zonder over de grens te gaan, terwijl vrijwel alle 'knalcakes' in ons land daar bij lange na niet aan kunnen tippen? Ik zie te vaak dat siercakes bursts hebben die aanmerkelijk harder zijn dan die van knalcakes. Wat is dat toch? Als het bij een sierbak kan dan moet dat toch ook kunnen bij een knalcake (rekening gehouden met salvo's etc).

    Ik heb inmiddels besloten 'knalcakes' bij de volgende jaarwisseling links te laten liggen, aangezien je echt mazzel moet hebben wil je een goede jaargang of batch in je bezit hebben. Merendeel valt simpelweg tegen. Ik hoop dat men bij Evolution het spul op niveau weet te krijgen, want dan sta ik vooraan in de rij aangezien het concept gewoon steengoed is!
    Even een paar kleine technische feiten.
    Sier cakes bevatten vaak bombettes van 25 a 30mm.
    Deze bevatten vaak 1.8 gram sas.
    Door dat het verdeeld zit in een grote ruimte geeft het een diepere vollere klank.
    Daarbij branden de stars ook mee wat een hetere verbranding voort brengt.
    Dus meer power bij de break.

    Knal cakes zijn vaak bombettes van 15 tot 20mm.
    Hier zit de flash in geperst.
    Dit resulteerd in een hogere piek in de knal.
    Door de krappe ruimte geeft het een fellere knal ten opzichte van een sier cake.
    En het fijt is dat een doffere knal lekkerder dus harder in het oor licht dan een felle knal.
    Kwa decibel liggen ze gelijk maar de diepere knal zal luider klinken en beter galmen.

    Ik hoor je denken.. Maak een knal cake van 30mm..
    Klinkt leuk maar is gewoon duurder en wordt een knal cake onbetaalbaar.

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk brengt.
    Ik denk dat het maximale nu wel is berijkt in NL.
    Harder gaan we helaas niet meer legaal mee maken.

  10. Deze 8 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  11. #291
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Even een paar kleine technische feiten.
    Sier cakes bevatten vaak bombettes van 25 a 30mm.
    Deze bevatten vaak 1.8 gram sas.
    Door dat het verdeeld zit in een grote ruimte geeft het een diepere vollere klank.
    Daarbij branden de stars ook mee wat een hetere verbranding voort brengt.
    Dus meer power bij de break.

    Knal cakes zijn vaak bombettes van 15 tot 20mm.
    Hier zit de flash in geperst.
    Dit resulteerd in een hogere piek in de knal.
    Door de krappe ruimte geeft het een fellere knal ten opzichte van een sier cake.
    En het fijt is dat een doffere knal lekkerder dus harder in het oor licht dan een felle knal.
    Kwa decibel liggen ze gelijk maar de diepere knal zal luider klinken en beter galmen.

    Ik hoor je denken.. Maak een knal cake van 30mm..
    Klinkt leuk maar is gewoon duurder en wordt een knal cake onbetaalbaar.

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk brengt.
    Ik denk dat het maximale nu wel is berijkt in NL.
    Harder gaan we helaas niet meer legaal mee maken.
    Waarom was het voorheen wel mogelijk om zulke knallen te krijgen? Zoals Thunderstruck, Dutch Thunder, Secret Salute, Silver Salute en dan alle producten in het eerste jaar van Evolution Fireworks. Die waren allemaal goed gekeurd, maar ze worden allemaal minder gemaakt. Terwijl, zoals dabombe al zegt, de siercakes wel harder knallen. Ik snap dat je geen grenzen over wilt maar dat deed niemand al hiervoor, dus waarom aanpassen? De regels zijn toch niet strenger geworden? Het moet echt wel mogelijk zijn om weer goede knalcakes op de markt te brengen en daar is ook gewoon veel animo voor. En trouwens, alle knalcakes bevatten nu allemaal sterren dus dat komt toch op hetzelfde neer als een siercake?

  12. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  13. #292
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    De regels zijn niet strenger geworden. De controles wel.
    Vandaar dat veel importeurs of het gewicht na beneden gooien of het uit hun assortiment halen.
    Niemand wil minimaal 25000 boeten krijgen en met een afgekeurde partij opgescheept zitten.
    Dat is de reden.
    Voorheen kon er gewoon meer de grens op gezocht worden.
    Maar dat is nu niet meer mogelijk.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  15. #293
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Even een reactie,in een 30mm uitvoering is een saluut met 1,9 gram Flash niet mogelijk.
    1,9 gram Flash verdeeld over de 28mm innertube dan krijg je een filter dun laagje Flash wat absoluut geen fatsoenlijke saluut krijgt.

    Daarom zijn de beste knalcakes het beste met 15,20 of met geluk 25mm.

  16. Deze 4 gebruikers waarderen 500gram voor het bericht:


  17. #294
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Even een reactie,in een 30mm uitvoering is een saluut met 1,9 gram Flash niet mogelijk.
    1,9 gram Flash verdeeld over de 28mm innertube dan krijg je een filter dun laagje Flash wat absoluut geen fatsoenlijke saluut krijgt.

    Daarom zijn de beste knalcakes het beste met 15,20 of met geluk 25mm.
    Klopt het kan inprincipe in een holle 30mm tube. Maar dat kost zo veel en is in praktijk bijna onmogelijk uitvte voeren.

  18. #295
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    De regels zijn niet strenger geworden. De controles wel.
    Vandaar dat veel importeurs of het gewicht na beneden gooien of het uit hun assortiment halen.
    Niemand wil minimaal 25000 boeten krijgen en met een afgekeurde partij opgescheept zitten.
    Dat is de reden.
    Voorheen kon er gewoon meer de grens op gezocht worden.
    Maar dat is nu niet meer mogelijk.
    Maar een grens opzoeken is niet een grens overschrijden toch? De marges worden nu wel heel ruim genomen. En als er dan vanuit Evolution Fireworks word gezegd dat de knalcakes puur voor de freaks zijn, dan vraag ik me af waarom ze nu nog geproduceerd worden. Op deze manier maak je namelijk geen freaks blij, dan kan je je beter gaan focussen op de siercakes zoals de doorlontboxen van afgelopen jaar. Daar maak je de freaks wel blij mee!

  19. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  20. #296
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Ik kan me niet herinneren iets gezegd te hebben over dat de salutecakes alleen voor de freaks zijn?

    Gr
    Evolution Fireworks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Maar een grens opzoeken is niet een grens overschrijden toch? De marges worden nu wel heel ruim genomen. En als er dan vanuit Evolution Fireworks word gezegd dat de knalcakes puur voor de freaks zijn, dan vraag ik me af waarom ze nu nog geproduceerd worden. Op deze manier maak je namelijk geen freaks blij, dan kan je je beter gaan focussen op de siercakes zoals de doorlontboxen van afgelopen jaar. Daar maak je de freaks wel blij mee!
    Extreme Pyromaniac for life.

  21. #297
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Maar een grens opzoeken is niet een grens overschrijden toch? De marges worden nu wel heel ruim genomen. En als er dan vanuit Evolution Fireworks word gezegd dat de knalcakes puur voor de freaks zijn, dan vraag ik me af waarom ze nu nog geproduceerd worden. Op deze manier maak je namelijk geen freaks blij, dan kan je je beter gaan focussen op de siercakes zoals de doorlontboxen van afgelopen jaar. Daar maak je de freaks wel blij mee!
    Leg anders zelf even 25.000 neer wanneer een Chinees een doosje maandagochtend cakes vooraan de container heeft gezet wanneer het ILT een doosje meeneemt.
    "I came in like a crackling ball."

  22. Deze gebruiker waardeert Bram95 voor het bericht:


  23. #298
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ik kan me niet herinneren iets gezegd te hebben over dat de salutecakes alleen voor de freaks zijn?

    Gr
    Evolution Fireworks
    Natuurlijk zijn ze niet enkel voor de freaks/liefhebbers, maar je zegt zelf terecht in het Happy Thunder Q topic ( post #137 ) dat knalcakes merendeels bedoelt zijn voor liefhebbers.

  24. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  25. #299
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Daar bedoel ik mee te zeggen dat de liefhebbers meer afnemen dan een doorsnee consument.
    Die neemt er één of twee waar die liefhebbers vaak veel meer pakken.
    Al lijkt het er wel op dat ook de gewone consument een leuke knalcake wel waarderen kan.

    Echec horen de knalcakes wel goed te zijn en is de klacht reeds bij de producent bekend en ben ik inmiddels bezig met knalcake nr 5.
    En als deze word zoals ik voor ogen heb word dit weer een toppertje

    Gr
    Evolution Fireworks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Natuurlijk zijn ze niet enkel voor de freaks/liefhebbers, maar je zegt zelf terecht in het Happy Thunder Q topic ( post #137 ) dat knalcakes merendeels bedoelt zijn voor liefhebbers.
    Extreme Pyromaniac for life.

  26. Deze 2 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  27. #300
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Maar een grens opzoeken is niet een grens overschrijden toch? De marges worden nu wel heel ruim genomen. En als er dan vanuit Evolution Fireworks word gezegd dat de knalcakes puur voor de freaks zijn, dan vraag ik me af waarom ze nu nog geproduceerd worden. Op deze manier maak je namelijk geen freaks blij, dan kan je je beter gaan focussen op de siercakes zoals de doorlontboxen van afgelopen jaar. Daar maak je de freaks wel blij mee!
    Ik kan me wel in vinden deze opmerkingen. Er wordt nu zodanig op safe gespeeld, dat er volgens mij ruim onder de max Db grens wordt ingezet (zie ook Secret Salute 2015). Begrijpelijk, maar soms wel erg ruim ondermaats. Ploffers in plaats van mooie bursts tot gevolg (even het verhaal van 3xh in het achterhoofd houdend).

    Die sterren in de Thunderstorm lijn, daar kan ik gewoon heel goed mee leven zolang er een dikke burst achter zit. Dat geldt overigens voor heel veel mensen: het effect hoeft niet perfect rond en altijd even vol/zuiver te zijn zolang er maar een flinke 'rotklap' achter zit. Volgens mij is die 120Db, ondanks de gangbare 20mm tubes van salute cakes, ruim genoeg om een goede knalcake neer te zetten, dat is in het recente verleden wel gebleken.

Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •