Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 21 van 21
  1. #16
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Wat wordt bedoeld met "Hulpverlening aan instanties"? Hulp verlenen lijkt me goed toch?
    Volgens mij heeft dit betrekking op de inzet van Politie bij een incident waar ze normaal gesproken niet bij worden ingezet zoals bijv. een containerbrandje. Normaal handelt de brandweer dat alleen af maar als blijkt dat zij bij het blussen worden tegengewerkt door raddraaiers dan halen ze de Politie erbij.
    www.huismanvuurwerk.nl

  2. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Volgens mij heeft dit betrekking op de inzet van Politie bij een incident waar ze normaal gesproken niet bij worden ingezet zoals bijv. een containerbrandje. Normaal handelt de brandweer dat alleen af maar als blijkt dat zij bij het blussen worden tegengewerkt door raddraaiers dan halen ze de Politie erbij.
    Ow dus de bange brandweerman wordt dan beschermd door de nog bangere politieman en zijn hond (welke overigens ook bang is voor vuurwerk).

    Maargoed, zonder dollen heeft het weinig met schade of overlast te maken

  4. #18
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Maargoed, zonder dollen heeft het weinig met schade of overlast te maken
    Hmm, laat ik het nog even iets meer toelichten dan: dit heeft voor 100% met schade en overlast te maken. Dit rapport en de getoonde getallen gaan over Oud & Nieuw in algemene zin. Dit gaat dus niet alleen over vuurwerk. Op het moment dat er iemand ingezet moet worden heeft dat een aanleiding. Neem mijn voorbeeld van het containerbrandje: er is ergens fik en dat geeft overlast, de brandweer moet komen en dat kost geld, als er raddraaiers zijn geeft dat overlast, daardoor komt de politie en dat kost geld, de container moet vervangen worden en een nieuwe container kost geld en er moet iemand komen om de container daadwerkelijk te vervangen en dat kost ook geld. Kortom: 1 lullig containerbrandje kost zomaar EUR 1.000,00 aan gemeenschapsgeld. Geld is ook schade. En dus betekent dat in de ogen van de Overheid en ongeveer 75% van NL-bevolking overlast en schade.
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    413
    Thanks
    2
    140 waarderingen in 89 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Ow dus de bange brandweerman wordt dan beschermd door de nog bangere politieman en zijn hond (welke overigens ook bang is voor vuurwerk).

    Maargoed, zonder dollen heeft het weinig met schade of overlast te maken
    Beetje meer respect voor deze mannen zou wel op zijn plaats zijn! Wil jou wel eens horen als je bekogeld word door tuig met delova rana's!

  7. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mlap Bekijk bericht
    Beetje meer respect voor deze mannen zou wel op zijn plaats zijn! Wil jou wel eens horen als je bekogeld word door tuig met delova rana's!
    Respect heb ik zeker hoor . Waar zie je dat ze bekogeld worden? In het voorbeeld ging het om een containerbrandje waarbij raddraaiers aanwezig waren en tegenwerken.

    Ik ga verder niet in op het voorbeeld dat hier gegeven is, voor mij is nu duidelijk wat er met het cijfer wordt bedoeld.

  8. #21
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Of met veel geluk nog een uurtje van 0.00 uur tot 1.00 uur cakeboxen toestaan aangezien de branche daar het meeste aan verdiend. Stukje bij beetje ziet het er slecht uit, ik vind dit helemaal niks begin februari. Bah.....
    Dat heeft niet zoveel zin:

    1. De jeugd (< 12 jaar) heeft niet zoveel geld om een of meer cakeboxen te kopen.
    2. Mensen gaan cakeboxen uit elkaar halen om zelf singleshots te maken, met alle gevolgen van dien.
    3. Tussen 00.00 en 01.00 uur zou het een gekkenwerk worden met iedereen op straat die als een dolle hond af gaat steken.
    4. De inkomsten zullen teruglopen omdat mensen eerder geneigd zullen zijn om MINDER te kopen (muv de liefhebbers) ivm de sterk beperkte afsteektijd.
    5. Er zullen meer mensen dronken zijn en wellicht dronken af gaan steken omdat de rest van de avond niets te doen valt en de drank direct binnen bereik is.
    6. O&N is niet O&N en vuurwerk is geen vuurwerk (voor mij dan) zonder een diversiteit aan vuurwerkproducten.


    Een totaalverbod heeft ook niet zoveel zin:

    1. Het valt niet na te leven, hoeveel manschappen je ook heb.
    2. In de omliggende landen zal altijd wel vuurwerk te koop zijn of in de landen even verderop (Polen, CZ, SVK enz).
    3. Het grootste stuk vuurwerk dat er bestaat op de Nederlandse consumentenmarkt zijn cakeboxen. Een cakebox duurt gemiddeld een minuut. No way dat de politie binnen een minuut op locatie is. En al zijn ze dat wel, dan zit je nog met dat je moet bewijzen wie wat gedaan heeft. Als we mensen op vermoedens gaan arresteren zal het snel bergafwaarts gaan met ons land.
    4. Zelfs al komt er een totaalverbod, zal je dit soort rapporten altijd blijven hebben. Mensen zullen altijd dingen blijven vinden waar ze andere dingen mee kunnen mollen. Toevallig misbruiken zij daar vuurwerk voor. Als vuurwerk niet meer (makkelijk) voor handen is te krijgen, zullen ze zelf dingen gaan maken, ijzeren buizen, houten palen enz gaan gebruiken om vandalisme mee te plegen of geweld mee uit te oefenen.
    5. Een totaalverbod zal leiden tot een toename van dronken mensen (immers niets te doen) ofmensen onder invloed van verdovende middelen om de nacht toch nog "spannend" te houden, met gevolgen voor het openbare leven.

    Maar ik zie Den Haag er wel voor aan om het vuurwerk te verbieden. Wat Gizmo al zegt. Van die 65 miljoen jaarlijks zullen ze niet van op kijken. Nederland kent veel importeurs, maar de naam zegt het al, we IMPORTEREN, we EXPORTEREN niets. Die 65 miljoen per jaar en die eenmalige compensatie van de regering aan importeurs gaat Den Haag niet pijn doen. Verbieden betekent "laten zien dat je iets doet om het probleem aan te pakken" en behoud van geld in eigen land wat weer aan andere dingen zal worden uitgegeven. Waren we een exportland wat vuurwerk betreft, dan zou er geen enkel Haangse haar denken aan een totaalverbod.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •