Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 57
  1. #16
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Als jij een pot afsteekt met een aansteker en je houdt die erg dicht bij de pot dan kan het zomaar zijn dat je de pot direct aansteekt en de vertraging dus overslaat...
    Als je daarnaast een pot hebt met een dikke crackling mine.......wellicht dat je dan dit resultaat krijgt....

    Best bijzonder trouwens...hij is lasser en draagt daarbij altijd een lasbril of masker neem ik aan. Waarom geen vuurwerkbril dan?

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2012
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    244
    Thanks
    199
    195 waarderingen in 112 posts
    Natuurlijk hebben we allen twijfels bij het verhaal als geschreven maar een groot deel van de reacties die jullie geven zijn eveneens gebaseerd op aannames. Doe ook alsjeblieft iets aan jullie taal gebruik, hiermee bevestigen jullie een vooroordeel dat leeft onder de tegenstanders van onze vuurwerk traditie. Vergeet niet dat pers, media en tegenstanders ook simpelweg op Google speuren naar discussies en verhalen en jullie zijn helaas geen fijn visitekaartje voor onze club!

  3. #18
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alfa-broer Bekijk bericht
    Natuurlijk hebben we allen twijfels bij het verhaal als geschreven maar een groot deel van de reacties die jullie geven zijn eveneens gebaseerd op aannames. Doe ook alsjeblieft iets aan jullie taal gebruik, hiermee bevestigen jullie een vooroordeel dat leeft onder de tegenstanders van onze vuurwerk traditie. Vergeet niet dat pers, media en tegenstanders ook simpelweg op Google speuren naar discussies en verhalen en jullie zijn helaas geen fijn visitekaartje voor onze club!
    Dat is wel erg generalistisch ;)

  4. #19
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Kan best hoor heb het ook gehad met de eerste batch van de hydra cakes hadden ze de qm niet goed afgeplakt nou die ging af in minder dan een seconde maar hing er niet boven.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  5. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Kan best hoor heb het ook gehad met de eerste batch van de hydra cakes hadden ze de qm niet goed afgeplakt nou die ging af in minder dan een seconde maar hing er niet boven.
    Daar doelde ik ook op. Ik merk hier dat als er ergens iets is gebeurt, er vaak van uit wordt gegaan dat het verhaal niet klopt of is aangedikt door de media of de direct betrokkene en dat er fel op wordt gereageerd dit deze verhalen niet op waarheid berusten. Ik vind het dan ook heel krom dat er hier dan ook wordt berederneerd dat zo iets nooit kan gebeuren. Nou geloof mij dat waar producten worden gefrabriceerd, of het nou met de hand of met een machine wordt genaakt er ten allen tijde een productiefout in kan voorkomen.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  7. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Het wordt allemaal wat extra aangedikt in dit bericht ook hoor. Hij durft niet meer te fietsen want dan kan hij vallen en een been breken en voetbalwedstrijdje gaat niet omdat mensen roken langs de lijn en 1 vonkje is genoeg..?

    Het is heel sneu voor die jongen en hij heeft pech gehad maar hij heeft 2 heel belangrijke zaken overgeslagen: brilletje op en nooit met je kanus boven het vuurwerk hangen.

  9. #22
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Helemaal met Torrr eens. Het enige wat waarschijnlijk niet klopt in het stuk, is dat het bij de man in Meppel waarschijnlijk ging om een groot kaliber mortier en niet om een cake. Ook op dit forum lees je wel eens over legale cake die snel afgaan. Dat kan een fout van de afsteker zijn (door (per ongeluk) het lont in het midden aan te steken) of de fabrikant die verkeerd lont heeft gebruikt.

    Hier is het een straat verder ook mis gegaan. Illegale Poolse cake/flowerbed. Jongen is zijn oog kwijt. Cake ging onmiddellijk af. Daarom altijd nuchter met een vuurwerkbril en met gestrekte arm het vuurwerk afsteken. En bij twijfel, niet afsteken. Ik steek alleen reservelont aan wanneer ik 100% zeker weet dat dit normaal lont is.

  10. #23
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.061 waarderingen in 322 posts
    Het kan weldegelijk gebeuren dat er snellont wordt gebruikt. Tijdens de jaarwisseling 2015/2016 had ik de Ne Zha's Fury van Haokan en de reservelont was roze snellont. Als je zo'n cake andersom afsteekt terwijl je er met je hoofd boven hangt heb je een probleem ja..

  11. #24
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Begind bij vuurwerk en cafe.
    Nu ken ik het verhaal niet...
    Maar cafe is vaak drank.
    En drank en vuurwerk is ongelukken.
    En met drank vertraagd de reactie vermogen.
    Dus het meteen ontploffen is waarschijnlijk met zattekop te traag geweest.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  13. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Kan best hoor heb het ook gehad met de eerste batch van de hydra cakes hadden ze de qm niet goed afgeplakt nou die ging af in minder dan een seconde maar hing er niet boven.
    Ik heb exact hetzelfde gehad met de eerste hydra serie. ik hing er ook niet boven, maar het blijkt maar weer dat je voorzichtig moet zijn. Ik geloof best dat deze schade kan ontstaan en elk slachtoffer van vuurwerk is er eentje teveel. Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Maar men moet in Nederland eens gaan beseffen dat vuurwerk geen speelgoed is. Je moet altijd voorzichtig zijn, altijd de veiligheidsregels lezen. En nooit met drank op vuurwerk afsteken. Ik weet niet of dit het geval is geweest, maar het stukje doet wel zo vermoeden.
    Al met al niet tof dit, maar ik hoop dat zoiets bijdraagt aan het voorzichtig omgaan met vuurwerk. Al ben ik er een beetje bang voor.
    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

  14. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  15. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Helemaal met Torrr eens. Het enige wat waarschijnlijk niet klopt in het stuk, is dat het bij de man in Meppel waarschijnlijk ging om een groot kaliber mortier en niet om een cake. Ook op dit forum lees je wel eens over legale cake die snel afgaan. Dat kan een fout van de afsteker zijn (door (per ongeluk) het lont in het midden aan te steken) of de fabrikant die verkeerd lont heeft gebruikt.

    Hier is het een straat verder ook mis gegaan. Illegale Poolse cake/flowerbed. Jongen is zijn oog kwijt. Cake ging onmiddellijk af. Daarom altijd nuchter met een vuurwerkbril en met gestrekte arm het vuurwerk afsteken. En bij twijfel, niet afsteken. Ik steek alleen reservelont aan wanneer ik 100% zeker weet dat dit normaal lont is.
    Waarom is nog steeds niet exact bekend met wat voor stuk vuurwerk het in Meppel is foutgegaan..?

  16. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 augustus 2012
    Berichten
    17
    Thanks
    6
    4 waarderingen in 4 posts
    Had dit jaar ook een cake, waarvan het hoofdlont roze snellont was.
    Een stukje visco ervoor gezet en helemaal veilig maar iemand die gewoon wat cakes haalt bij de plaatselijke dealer zal zo snel niet weten dat roze lont snellont is en het gewoon direct aansteken.
    Met zulke gebeurtenissen ten gevolg bijvoorbeeld.

  17. #28
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BvV99 Bekijk bericht
    Had dit jaar ook een cake, waarvan het hoofdlont roze snellont was.
    Een stukje visco ervoor gezet en helemaal veilig maar iemand die gewoon wat cakes haalt bij de plaatselijke dealer zal zo snel niet weten dat roze lont snellont is en het gewoon direct aansteken.
    Met zulke gebeurtenissen ten gevolg bijvoorbeeld.
    Het vervelende is dat sommige importeurs roze lont gebruiken als reserve lont, puur en alleen om aan te geven dat het om reservelont gaat, maar in veel gevallen is dit ook gewoon normaal lont. Ik gok dat bij jouw cake in China per ongeluk een roze lontje als main fuse gebruikt is. Neemt niet weg dat dit ontzettend verwarrend is en potentieel gevaarlijk. Wat als het echt om snel lont gaat?

    Ook hier gaat aan alles wat ik niet vertrouw een stukje betrouwbaar visco aan. Ik vind het dan ook geen juiste keuze dat men de verkoop van normaal visco lont verboden heeft. Ik begrijp de beweegredenen, maar ik zou er niet van staan te kijken dat er juist hierdoor meer ongelukken komen in het illegale circuit. Juist bij de grote kaliber mortieren wil je er een betrouwbare visco aan hangen. Maar ook bij legaal spul komt het dus van pas.

  18. #29
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ik beweer niet gelijk dat drank mede de oorzaak is geweest van dit incident, maar het riekt er wel erg naar.
    Nog maar eens: een vuurwerkbril op en er naast blijven ipv er boven.En zonder alcohol op natuurlijk.
    Heb ook sterk de indruk dat de media net zo lang aan het zoeken is om consumentenvuurwerk in een kwaad daglicht te zetten, waardoor het tenslotte ook in de ban wordt gedaan.
    Laatst gewijzigd door Happiness; 12 januari 2017 om 16:03
    December Will Be Magic Again!!

  19. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:

    3xh

  20. #30
    VWC-Lid nismo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2005
    Berichten
    730
    Thanks
    238
    980 waarderingen in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Wat een ongelofelijke bullshit dit zeg. Natuurlijk worden verhalen vaak verdraaid, vaak door de persoon in kwestie zelf als door de media maar hoe kan jij nu nu zo zeker zijn dat de waarheid compleet anders is en het niet zo is gegaan als staat omschreven ?
    Vind jou gedachtengang echt te bekrompen voor woorden
    Volgens mij moet je even goed lezen Torrr want ik schrijf niet voor niks erbij (Zo mijn speculaties om het consumentenvuurwerk goed te praten) en dat zijn het en blijven het want we krijgen nooit de waarheid te horen van dit soort voorvallen. Ongeluk in Meppel zou legale pot zijn geweest maar ze hebben de pot die het veroorzaakt heeft niet meer ??? ja tuurlijk, we weten inmiddels beter. Nu met dit verhaal weer het zelfde BPN vraagt om de pot die het veroorzaakt heeft maar die is nergens meer?? en ze weten ook niet wat voor pot het was ??

    Dit hele stuk stinkt Faber niet meer en niet minder dat wil zeggen 99% is gelogen want die vent spreekt geen waarheid en is tot alles in staat.
    Maar goed iedereen mag denken wat die wil en zeggen, nou dit is mijn gedachten.

  21. Deze gebruiker waardeert nismo voor het bericht:


Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •