Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Mogelijk toch bus- en treinvervoer tijdens de jaarwisseling

    Het kabinet gaat kijken of er openbaar vervoer mogelijk is tijdens de jaarwisseling. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven reageert op een verzoek van VVD-Kamerlid Erik Ziengs die het onlogisch vindt dat er oudejaarsavond na acht uur 's avonds geen treinen en bussen meer rijden.

    Ziengs vindt het onlogisch dat er bijvoorbeeld geen treinen meer naar Schiphol rijden terwijl er nog wel vluchten op Schiphol aankomen en vertrekken. Ziengs verzocht de staatssecretaris om de zaak te onderzoeken. Van Veldhoven zei: "Te verkennen of de reizigers geholpen zouden zijn met ov tijdens de jaarwisseling''.

    Afwijking uit het verleden
    De regeling is destijds ingevoerd om de werknemers van de vervoerders een vrije oudejaarsavond te geven. Maar het aantal reizigers dat een beroep doet op het OV tijdens de nacht is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.

    De staatssecretaris is bereid om met de vervoerders in gesprek te gaan. Volgens Van Veldhoven moet 'deze afwijking uit het verleden' opnieuw tegen het licht worden gehouden. Zij waarschuwt wel dat alle vervoerders dan moeten gaan rijden.

    In de stad Rotterdam rijdt de metro de afgelopen twee jaar al tijdens oudejaarsnacht vanwege het Nationale Vuurwerk op de Erasmusbrug. De metro was gratis toegankelijk voor alle bezoekers. Ook in de buurt van enkele metrostations was parkeren gratis.

    RTL Nieuws

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    De regeling is destijds ingevoerd om de werknemers van de vervoerders een vrije oudejaarsavond te geven. Maar het aantal reizigers dat een beroep doet op het OV tijdens de nacht is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.
    Yeah sure Stientje, dus als ik opeens moet werken, dan sta jij dus naast mij ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  3. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    welke mallerd steekt er op oudjaarsavond nou geen vuurwerk af? Dan ga je toch niet lopen reizen haha
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. Deze 2 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Nou lekker dan. Een of ander deugmens verzint iets, maar dat gaat het personeel straks zijn oudjaarsavond kosten! Fijn! Lekker niet bij je vrienden/familie zijn omwille van die enkeling die misschien met het ov wil reizen. Helemaal top!
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Het is net zo iets als met andere feestdagen, winkels die opeens open zijn op eerste en 2e kerstdag of 1 januari.

    Ik vind het juist wel wat hebben in deze gesjeesde samenleving om een paar dagen per jaar even lekker op de noodrem te trappen en iedereen even tot rust te laten komen.

  7. #6
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Het is net zo iets als met andere feestdagen, winkels die opeens open zijn op eerste en 2e kerstdag of 1 januari.

    Ik vind het juist wel wat hebben in deze gesjeesde samenleving om een paar dagen per jaar even lekker op de noodrem te trappen en iedereen even tot rust te laten komen.
    Inderdaad, ik hou elke week een rustdag, vrij van school en werk en andere verplichtingen en het bevalt mij en anderen die dat doen zeer goed.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •