Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Kleine) Singleshots per 2018 eruit.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Besluit hierover zal dit voorjaar (omstreeks juni schat ik) genomen worden. Mocht men besluiten dit soort vuurwerk te verbieden ga ik er vanuit dat men een doorloopperiode hanteert zodat leveranciers huidige voorraden kunnen verkopen. Een verbod zal dan pas vanaf 2019 actief zijn.

    Maar stiekem hoop ik nog steeds op positief nieuws vanuit Den Haag.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
      Die reactie is iets te voorbarig.

      Wat ik er van weet is dat binnen de BPN wordt afgewacht wat er in Den Haag gaat gebeuren. Want daar staat of valt alles mee. Alles wijst erop dat er maatregelen zullen volgen maar hoe ver deze zullen gaan en per wanneer die dan eventueel in zullen gaan is nog niet duidelijk. Mocht er bijv. daadwerkelijk een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen komen dan zal de single shot mogelijk helemaal verdwijnen. Het zou ook nog kunnen dat er in afgezwakte vorm een beperking van het NL-assortiment wordt opgelegd. Natuurlijk is het ook een optie zoals jij aangeeft dat er helemaal niks mee gaat gebeuren maar dat vraag ik mij af. Ik hoop het van harte daar niet van!

      De verwachting is dat er tijdens de Commissie Vergadering die binnenkort plaats vindt er waarschijnlijk al wat meer duidelijk wordt welke kant het op gaat. En anders in ieder geval nog voor de zomer.
      Een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen staat volgensmij helemaal los van een verbod op singleshots. Singleshots zijn in alle soorten en maten siervuurwerk, wetmatig gezien.
      Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
        Een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen staat volgensmij helemaal los van een verbod op singleshots. Singleshots zijn in alle soorten en maten siervuurwerk, wetmatig gezien.
        Je begrijpt denk ik mijn reactie niet helemaal of leest deze verkeerd. Dit topic gaat over het al dan niet verdwijnen van de single shot.

        De BPN had een ban op dit type vuurwerk in overweging, al dan niet vooruitlopend op een toekomstig verbod vanuit Den Haag. Inmiddels lijkt het erop dat er meerdere wijzigingen op stapel staan en dus wacht de BPN met verdere stappen, ook omtrent de single shot, totdat er meer duidelijkheid vanuit Den Haag komt.

        Net als eerder met de Babypijlen en Romeinse Kaarsen kan Den Haag bijv. ook zomaar besluiten dat een type vuurwerk, zoals de (kleine) Single Shot, verboden wordt en dat de rest blijft zoals het is. Tegelijkertijd zijn we allemaal natuurlijk bekend met de aanbeveling van de Onderzoeksraad om al het Knalvuurwerk en Vuurpijlen te verbieden. Ook al valt een single shot wetmatig onder siervuurwerk kun je ervan op aan dat Den Haag een eenvoudige thunderking toch echt wel onder Knalvuurwerk schaart.

        Begin april is de Commissie Vergadering en dan weten we hopelijk al wat meer.
        www.huismanvuurwerk.nl

        Comment


          ik vind het ronduit smerig dat toen met die test dag geen enkel rotje is aangestoken, en alleen maar buitenlandse knallers!

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
            ik vind het ronduit smerig dat toen met die test dag geen enkel rotje is aangestoken, en alleen maar buitenlandse knallers!
            Verklaar je nader... welke testdag?

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
              Je begrijpt denk ik mijn reactie niet helemaal of leest deze verkeerd. Dit topic gaat over het al dan niet verdwijnen van de single shot.

              De BPN had een ban op dit type vuurwerk in overweging, al dan niet vooruitlopend op een toekomstig verbod vanuit Den Haag. Inmiddels lijkt het erop dat er meerdere wijzigingen op stapel staan en dus wacht de BPN met verdere stappen, ook omtrent de single shot, totdat er meer duidelijkheid vanuit Den Haag komt.

              Net als eerder met de Babypijlen en Romeinse Kaarsen kan Den Haag bijv. ook zomaar besluiten dat een type vuurwerk, zoals de (kleine) Single Shot, verboden wordt en dat de rest blijft zoals het is. Tegelijkertijd zijn we allemaal natuurlijk bekend met de aanbeveling van de Onderzoeksraad om al het Knalvuurwerk en Vuurpijlen te verbieden. Ook al valt een single shot wetmatig onder siervuurwerk kun je ervan op aan dat Den Haag een eenvoudige thunderking toch echt wel onder Knalvuurwerk schaart.

              Begin april is de Commissie Vergadering en dan weten we hopelijk al wat meer.
              Bedankt voor je heldere uitleg! We gaan het gewoon even afwachten, ik heb al een aantal grotere singel shots besteld, nu maar hopen dat ze niet geannuleerd hoeven te worden

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door PyroMikePyro Bekijk bericht
                Bedankt voor je heldere uitleg! We gaan het gewoon even afwachten, ik heb al een aantal grotere singel shots besteld, nu maar hopen dat ze niet geannuleerd hoeven te worden
                Annuleren hoef je het sowieso niet. Mochten er veranderingen optreden in de wet, dan zal er altijd een overloopperiode plaatsvinden om de restvoorraad te verkopen. Aangezien het verbod er nog niet is, zal dit dus hoogstens voor 2019 gaan gelden en dan is dit het overloopjaar.
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
                  Annuleren hoef je het sowieso niet. Mochten er veranderingen optreden in de wet, dan zal er altijd een overloopperiode plaatsvinden om de restvoorraad te verkopen. Aangezien het verbod er nog niet is, zal dit dus hoogstens voor 2019 gaan gelden en dan is dit het overloopjaar.
                  Goed om te horen. Het bericht op de site van Haokan bij de single shots maakte me toch even ongerust!
                  Niemand die hier eigenlijk iets zinnigs over kan zeggen, wordt gewoon in spanning afwachten dus!

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                    Goed om te horen. Het bericht op de site van Haokan bij de single shots maakte me toch even ongerust!
                    Niemand die hier eigenlijk iets zinnigs over kan zeggen, wordt gewoon in spanning afwachten dus!
                    Zo is het...
                    www.huismanvuurwerk.nl

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
                      Verklaar je nader... welke testdag?
                      van de onderzoeksraad.
                      moet wel ergens op het forum staan.
                      hebben ze van nitraten tot cobra's getest, en knalpijlen wat de kracht/schade er van is, en DAAROM is de aanbeveling om pijlen en rotjes in de ban te doen...

                      Comment


                        Heeft iemand al iets vernomen van de BPN aangezien ze laatst in een intervieuw noemden de single ahot te verbannen uit de winkel.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
                          Heeft iemand al iets vernomen van de BPN aangezien ze laatst in een intervieuw noemden de single ahot te verbannen uit de winkel.
                          Wij worden bij Huisman regelmatig bijgepraat door onze Importeurs en vooralsnog hebben ze allemaal de single shots "gewoon" in het programma voor aanstaand verkoopseizoen zitten. De Importeurs zijn ook alweer druk bezig met de conceptfolders en ook daar staan ze volgens mij gewoon in. In dat interview is de verwachting uitgesproken dat dit mogelijk (lees ooit) gaat gebeuren maar dat wisten we natuurlijk allang...
                          www.huismanvuurwerk.nl

                          Comment


                            Ik zie inderdaad al behoorlijk wat nieuwe Single Shots voorbij komen zowel bulk als de grotere. Persoonlijk kunnen er voor mij nig genoeg nieuwe bijkomen.Hoe meer hoe leuker

                            Comment


                              Goed nieuws, als je slim bent. Sla je genoeg in. Nu het nog kan...
                              En niet thuis leggen he.
                              75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                              Comment


                                Ik heb de laatste tijd geruchten gehoord dat het volgend jaar dan gaat gebeuren, iemand die daar een bevestiging van kan geven?

                                Had eigenlijk gehoopt dat dit plan in de ijskast zou verdwijnen. Maar als het alleen de BPN importeurs betreft ga ik goede zaken doen met Cafferata.
                                Laatst aangepast door RandomDaniel; 24 October 2018, 11:26.
                                Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                                Comment

                                Working...
                                X