Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 11 van 52 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 775

Discussie: 25KG regeling

  1. #151
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Of de regel is achterhaalt of de producenten hebben schijt aan de regel/wet, want vandaag de dag worden er boxen geproduceerd en verkocht van 25KG+ Als je die aanschaft, vervoerd en thuis opslaat tot O&N ben je gewoon keihard in overtreding.

    Dat is toch krom ?

  2. #152
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Of de regel is achterhaalt of de producenten hebben schijt aan de regel/wet, want vandaag de dag worden er boxen geproduceerd en verkocht van 25KG+ Als je die aanschaft, vervoerd en thuis opslaat tot O&N ben je gewoon keihard in overtreding.

    Dat is toch krom ?
    Zwaar offtopic.
    Moet jezelf eens verdiepen in de wiet wetgeving.
    Je mag het als koffieshop wel verkopen, maar als je wiet professioneel gaat telen, dan ben je zwaar in overtreding.

    Ontopic.
    Misschien willen de importeurs iets uitlokken.
    Compound vuurwerk mag dit jaar, misschien volgend jaar een verhoging van de aantal kg vuurwerk wat je per persoon in je bezit mag hebben.

    Alles is mogelijk... Zeer weinig is zeker.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  3. #153
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Ik snap ook niet dat de importeurs en/of BPN niet zelf eens aan de bel trekken...
    Die 25kg regel is compleet achterhaald inmiddels.

  4. #154
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Alles wordt elk jaar hoger : belasting, ziekenfonds, boodschappen, sigaretten, alcohol. behalve .... het aantal kilo's aan vuurwerk

    Laat de 25 kilo maar gewoon staan, maar pas het aan tot 25 aan kruit gewicht, en we zijn allemaal blij
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. #155
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2017
    Berichten
    54
    Thanks
    0
    75 waarderingen in 24 posts
    Het is elk jaar weer met meerdere kofferbakken vol het vuurwerk van a naar b verplaatsen. Hoop dan altijd maar dat ik geen politie tegenkom. Maar je moet wat als je 800kg vuurwerk hebt af te steken

  6. #156
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M. L. R. 24.07. Bekijk bericht
    Het is elk jaar weer met meerdere kofferbakken vol het vuurwerk van a naar b verplaatsen. Hoop dan altijd maar dat ik geen politie tegenkom. Maar je moet wat als je 800kg vuurwerk hebt af te steken
    Zo dat is flink wat. Dan zul jij ook wel over 25 kg kruit zitten

  7. #157
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    Wanneer iemand beschikt over een goedgekeurde opslag praten we al niet meer over een consument. Gaat dus om bedrijfsmatig vervoer

    En nee praat niemand na, heb jaarlijks met het vervoer te maken!

    Gevarentekens is alleen van toepassing boven de vrijgestelde norm/punten. De bestuurder moet dan ook beschikken over een adr basis certificaat met uitbereiding klasse 1.
    Iemand met een goedgekeurde opslag is inderdaad geen consument meer. Ik ging er van uit dat het om 500 kg voor de "freak buurman" ging die iets te groot had ingekocht.
    Daaropaansluitend, hoe ver is de reikwijdte van het ADR? Want Gerwin haalde die aan, maar daar ben ik niet zo in thuis. Maar het ADR is best breed kwa gevarenklassen e.d., waaronder ook gasflessen (denk aan het propaanflesje bij de caravan) en brandbare vloeistof (benzine). Zit er een vorm van ondergrens of beperking in het ADR voor wat betreft transport van gevaarlijke stoffen? Anders zou je het ADR wel heel ver door moeten trekken richting transport door consumenten, en dan schiet het gevoelsmatig zijn doel ook wel weer voorbij.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RafQue Bekijk bericht
    Volgens mij staat het best wel duidelijk op de site van de Rijksoverheid:

    Wat moet ik weten als ik vuurwerk koop?
    Eigenlijk is hier het antwoord heel simpel op; het is geen wettekst. Maar het schetst wel de bedoelde interpetatie. Die is dan alleen ongelukkig opgeschreven, maar dat gebeurd wel vaker in overheidsland.

    (zijstapje dat we al gehad hebben; maaar ze noemen ook maxima 25 kg kopen, maar dat is dus wettelijk "per levering" en niet totaal)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  8. #158
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Iemand met een goedgekeurde opslag is inderdaad geen consument meer. Ik ging er van uit dat het om 500 kg voor de "freak buurman" ging die iets te groot had ingekocht.
    Daaropaansluitend, hoe ver is de reikwijdte van het ADR? Want Gerwin haalde die aan, maar daar ben ik niet zo in thuis. Maar het ADR is best breed kwa gevarenklassen e.d., waaronder ook gasflessen (denk aan het propaanflesje bij de caravan) en brandbare vloeistof (benzine). Zit er een vorm van ondergrens of beperking in het ADR voor wat betreft transport van gevaarlijke stoffen? Anders zou je het ADR wel heel ver door moeten trekken richting transport door consumenten, en dan schiet het gevoelsmatig zijn doel ook wel weer voorbij.




    Eigenlijk is hier het antwoord heel simpel op; het is geen wettekst. Maar het schetst wel de bedoelde interpetatie. Die is dan alleen ongelukkig opgeschreven, maar dat gebeurd wel vaker in overheidsland.

    (zijstapje dat we al gehad hebben; maaar ze noemen ook maxima 25 kg kopen, maar dat is dus wettelijk "per levering" en niet totaal)
    ADR bestaat uit 9 verschillende gevarenklassen (1 t/m 9) Die kan je hier vinden:

    https://nl.wikipedia.org/wiki/ADR-ge...sen_en_-labels

    Er wordt gewerkt met de 1000 punten regel, vervoer je meer dan 1000 punten moet je o.a. een ADR certificaat, goedgekeurd voertuig/ aanvullende veiligheidsmaatregelen in het voertuig hebben etc etc.

    Bij 1.4g consumenten vuurwerk kom je boven de 1000 punten met ik geloof uit mijn hoofd 330kg kruit.

    Privé zit je met een gasfles of een aantal liter benzine nog lang niet aan de 1000 punten
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  9. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  10. #159
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    ADR bestaat uit 9 verschillende gevarenklassen (1 t/m 9) Die kan je hier vinden:

    https://nl.wikipedia.org/wiki/ADR-ge...sen_en_-labels

    Er wordt gewerkt met de 1000 punten regel, vervoer je meer dan 1000 punten moet je o.a. een ADR certificaat, goedgekeurd voertuig/ aanvullende veiligheidsmaatregelen in het voertuig hebben etc etc.

    Bij 1.4g consumenten vuurwerk kom je boven de 1000 punten met ik geloof uit mijn hoofd 330kg kruit.

    Privé zit je met een gasfles of een aantal liter benzine nog lang niet aan de 1000 punten
    333kg kruit 1.4 heeft vervoerscategorie 2. Elke kilo in vervoerscategorie 2 is 3 punten.

    Maar is het niet zo dat consumentenvuurwerk in gevarenklasse 1.4 is ingedeeld vanwege de kooiverpakkingen? Zijn bijv losse potten niet 1.3? Ik meen ooit zoiets ergens gelezen te hebben. Mocht dit idd zo zijn dan is het max aantal kruit 20 kilo.

    Edit: De ADR is overigens een internationaal verdrag over het VERVOER van gevaarlijke stoffen maar niet over het BEZIT ;) Reken jezelf dus niet te snel rijk.
    Wie zoekt zal vinden

  11. Deze gebruiker waardeert duitje voor het bericht:


  12. #160
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Maar is het niet zo dat consumentenvuurwerk in gevarenklasse 1.4 is ingedeeld vanwege de kooiverpakkingen? Zijn bijv losse potten niet 1.3?
    Dit klopt inderdaad. Max. 5% burst van de totale kruit inhoud is 1.4G. Alles daarboven is minimaal 1.3G. In NL is daarvoor de kooi uitgevonden. Best bijzonder want dit betekend dat elke bufferbunker in een vuurwerkwinkel een 1.3G opslag is.
    ..

  13. #161
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    ADR bestaat uit 9 verschillende gevarenklassen (1 t/m 9) Die kan je hier vinden:

    https://nl.wikipedia.org/wiki/ADR-ge...sen_en_-labels

    Er wordt gewerkt met de 1000 punten regel, vervoer je meer dan 1000 punten moet je o.a. een ADR certificaat, goedgekeurd voertuig/ aanvullende veiligheidsmaatregelen in het voertuig hebben etc etc.

    Bij 1.4g consumenten vuurwerk kom je boven de 1000 punten met ik geloof uit mijn hoofd 330kg kruit.

    Privé zit je met een gasfles of een aantal liter benzine nog lang niet aan de 1000 punten
    Dank voor de korte heldere uitleg. De 9 klassen zijn me bekend door werk, maar "inhoudelijke kant" van het ADR gaat daar te ver voor (niet nodig, want voor werk gaat het over opslag van o.a. ADR 3, 8 en 9 en niet over vervoer). Het puntensysteem klinkt heel logisch overigens.

    Enige wat ik nog mis voor de discussie is dan de link tussen het artikel uit het vuurwerkbesluit (1.2.5 uit mijn hoofd) en de relevante passsage uit het ADR. In de wetteksten zelf wordt best veel naar het ADR verwezen, maar op dit stukje niet direct geloof ik.
    Morgen even verder zoeken en de toelichting doorspitten.

    Ik ben nogsteeds in de overtuiging dat er een "gebrek" in de regelgeving zit en dat we (als in: het hele nederlandse volk) altijd maar veel te veel geloven dat het allemaal wel klopt wat ons vertelt wordt over wetgeving.

    (overigens, in de praktijk zul je niet aangehouden met een paar kilo meer, maar het is goed om je rechten te kennen)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. #162
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Dit klopt inderdaad. Max. 5% burst van de totale kruit inhoud is 1.4G. Alles daarboven is minimaal 1.3G. In NL is daarvoor de kooi uitgevonden. Best bijzonder want dit betekend dat elke bufferbunker in een vuurwerkwinkel een 1.3G opslag is.
    Klopt helemaal

    En heb je er al eens over nagedacht hoe de situatie wordt als men losse doosjes single shots vervoert? Die zitten boven de 25 massaprocent flash... daarmee wordt het 1.1G. WÁT ZEGT JE?! Precies ja. 1.1G.

    De ADR vrijstellingsgrens voor transport van 1.3G (en volgens mij tevens 1.1G) ligt op 20 kg explosieve stof (=kruit). Dat is een stuk minder dan de grens van 333 kg voor 1.4G.
    Laten we lekker link gaan doen!

  15. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  16. #163
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Even terug te komen op de 25 kilo regeling, de regelgeving zegt dat je als particulier max 25 kilo consumenten vuurwerk in het bezit mag hebben en mag vervoeren, d.w.z. opslag, vervoer 25KG per persoon.
    Nu krijg ik een bericht van mijn plaatselijk vuurwerk leverancier met daarin het volgende vermeld.
    Waar het op neerkomt is dat deze boxen van 65 kilo wel toeglaten worden terwijl ze volgens de regels onverkoopbaar zijn en niet in handen van de consument mogen komen omdat deze dan de regel overtreedt. En toch worden deze aangeboden...... hoe krom is het gesteld in Nederland, een onwetende consument kan hier problemen mee krijgen.
    De leverancier zegt ophalen met 3 personen?? wat er daarna gebeurt interesseert ze niet (en terecht)want deze regel is niet uit te voeren.


  17. #164
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Lekker terug naar de kleine potten e de meter pakketten met het veilige omwaai vuurwerk,lekker terug naar ouderwets consumenten vuurwerk weg van semi professionele blokken

  18. #165
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Even terug te komen op de 25 kilo regeling, de regelgeving zegt dat je als particulier max 25 kilo consumenten vuurwerk in het bezit mag hebben en mag vervoeren, d.w.z. opslag, vervoer 25KG per persoon.
    Nu krijg ik een bericht van mijn plaatselijk vuurwerk leverancier met daarin het volgende vermeld.
    Waar het op neerkomt is dat deze boxen van 65 kilo wel toeglaten worden terwijl ze volgens de regels onverkoopbaar zijn en niet in handen van de consument mogen komen omdat deze dan de regel overtreedt. En toch worden deze aangeboden...... hoe krom is het gesteld in Nederland, een onwetende consument kan hier problemen mee krijgen.
    De leverancier zegt ophalen met 3 personen?? wat er daarna gebeurt interesseert ze niet (en terecht)want deze regel is niet uit te voeren.

    Inderdaad....

    Zo is het hier.... Je mag dus blijkbaar wel iets verkopen waardoor een ander in overtreding is/komt/raakt. Daar heb ik nog nooit van gehoord!

    Bij andere strafbare dingen zou dat medeplichtig genoemd worden.

  19. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


Pagina 11 van 52 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •