Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 102 van 201 EersteEerste ... 25292100101102103104112152 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.516 t/m 1.530 van 3010

Discussie: Transbomber

  1. #1516
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroP Bekijk bericht
    Heb hier de 2017 variant zonder het ‘Rubro systeem’. Lekker handig voor de minder ervaren mensen. Snap niet dat ze de cakes dan ook nog eens vastlijmen..
    Dat is inderdaad wel heel merkwaardig.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  2. #1517
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Dat is inderdaad wel heel merkwaardig.
    En toch heb ik hetzelfde met de 2016 versie. Maar komt echt wel goed hoor ;-)

  3. #1518
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    En toch heb ik hetzelfde met de 2016 versie. Maar komt echt wel goed hoor ;-)
    Snap niet dat er zoveel verschil in zit, ene wel met het ''rubro systeem'' en de ander weer niet.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  4. #1519
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Berichten
    365
    Thanks
    91
    297 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroP Bekijk bericht
    Heb hier de 2017 variant zonder het ‘Rubro systeem’. Lekker handig voor de minder ervaren mensen. Snap niet dat ze de cakes dan ook nog eens vastlijmen..
    Heb je een foto van jouw systeem/cakes? Ben nu wel benieuwd!

  5. #1520
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2016
    Berichten
    24
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diek13 Bekijk bericht
    Heb je een foto van jouw systeem/cakes? Ben nu wel benieuwd!
    Nee helaas niet, ben net klaar. Of bedoel je van het eindresultaat? (Weet niet of dat mag?)

  6. #1521
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    94
    Thanks
    11
    19 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    als je er niet te veel ervaring mee hebben, gewoon bovenop de cake de lonten samen vast maken met een tie wrap en de lont dan aan de zijkant vd cake met tape vastzetten, zou niet meer gaan doen als je niet weet hoe.
    Dank voor de tip man!
    Ik moet het met foto’s van de interne of deze site doen want heb nog niet eerder een TB uitgepakt gezien.
    De mijne haal ik nl morgen pas op.
    Ik heb een plaatje gevonden en de hier gebruikte tape is dus niet goed, dat moet papier zijn waarschijnlijk.
    Maar wat en in welke volgorde tape ik nou aan elkaar?

    Naam: AF6D30E3-F46B-43FB-99DF-4574166960AB.jpg
Bekeken: 1119
Grootte: 181,9 KB

  7. #1522
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    94
    Thanks
    11
    19 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Eigenlijk is het niet ingewikkeld; de reden dat de winkelier het niet doet, is omdat de regelgeving in NL dit niet toestaat. Om het duidelijker te maken voor jou als leek (wat top is om te delen tussen de freaks hier) is het principe het volgende:

    Als je cake 1 aansteekt aan de hoofdlont, schiet deze in een door de fabrikant gekozen snelheid onderin van tube naar tube. Dit gaat met snellont, en hoe sneller het lont is, hoe sneller de shots elkaar opvolgen. Het einde van diezelfde lont komt uit de (op 1 na?) laatste tube, en loopt over in 'normaal' visco lont. Dat laatste stukje zie jij als zijnde de reserve-lont. Die verbrand dus ook. Als je de cake los schiet, is er naderhand dus niks meer over van het lont.

    Wil je dat de tweede cake erachteraan ontbrand, hoef je dus alleen de reserve-lont te verbinden met de hoofdlont van de volgende cake (cake twee dus). De simpelste manier is inderdaad bovenop beide lonten vrijmaken, tegen elkaar aanleggen, en met een tie-wrapje of schilderstape aan elkaar vast maken. Visco steekt elkaar met gemak aan als het tegen elkaar aan ligt (hoe meer contact hoe beter).

    De reden dat de 'freaks' dit onderaan de tube doen en het label insnijden, is om het visco gedeelte over te slaan, en dus snellont met elkaar verbinden. Daardoor heb je geen vertraging. Bij visco is dit 1 seconde per centimeter.

    Conclusie; als je het niet erg vind om 2-5 seconden tussen twee cakes te hebben, kun je ze gewoon bovenop verbinden. Wil je dat niet; zie inderdaad YouTube en bovenstaande beschrijving.

    Ben je hiermee geholpen?
    Dan voor je uitgebreide uitleg!
    Ik ben zo’n nono op dit gebied en heb geen idee wat het reserve of hoofdlont is!,..:-(
    Zit de 31e hier met een hoop vrienden en ook kids en wil het zo makkelijk, simpel en zeker zo veilig mogelijk houden!!
    Heb in een andere reply een fotootje van de VWC site geplaatst van een TB-cake van een ander,
    maar daar wordt ik ook geen wijs uit,......
    Tis toch wat hier hè?,,,,,met al die amateurs!,...:-)

  8. #1523
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Absolutbeginner Bekijk bericht
    Dank voor de tip man!
    Ik moet het met foto’s van de interne of deze site doen want heb nog niet eerder een TB uitgepakt gezien.
    De mijne haal ik nl morgen pas op.
    Ik heb een plaatje gevonden en de hier gebruikte tape is dus niet goed, dat moet papier zijn waarschijnlijk.
    Maar wat en in welke volgorde tape ik nou aan elkaar?
    Officieel mogen we hier geen lessen doorlonten geven ;-) Maar om je op weg te helpen:
    Lont 1 (soms A) is de hoofdlont. Lont 2 (soms B) is de reservelont. De reden dat je ze daaraan kunt doorverbinden is dat de reservelont ook afbrand aan het einde van de cake. Toevallig biedt dat de mogelijkheid om daarna de hoofdlont van de volgende cake weer aan te zetten ;-)

    Wat ik wel advisser aan de hand van deze foto:
    - Geen tape bovenop de cakes
    - Tape OM alle cakes als een bundel (dus dat ze alle 4 tegen elkaar aan zitten)
    - Gebruik schilderstape om de lonten heen, er moet een beetje zuurstof bij kunnen.

    Verder uiteraard van harte welkom op dit forum, doorlonten is niet een transbomber specifiek iets, probeer hier dus eigenlijk even een ander topic voor te vinden ;-) En als allerlaatste: wellicht zit er al het doorbrand systeem van Rubro in je transbomber en maak je je zorgen om niets.

  9. #1524
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2012
    Berichten
    399
    Thanks
    296
    204 waarderingen in 125 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Absolutbeginner Bekijk bericht
    Dan voor je uitgebreide uitleg!
    Ik ben zo’n nono op dit gebied en heb geen idee wat het reserve of hoofdlont is!,..:-(
    Zit de 31e hier met een hoop vrienden en ook kids en wil het zo makkelijk, simpel en zeker zo veilig mogelijk houden!!
    Heb in een andere reply een fotootje van de VWC site geplaatst van een TB-cake van een ander,
    maar daar wordt ik ook geen wijs uit,......
    Tis toch wat hier hè?,,,,,met al die amateurs!,...:-)
    Nummertje 1 is hoofdlont, 2 is reserve lont. Een aantal jaar terug stond in het topic van de immortal gold een uitgebreide uitleg met foto'S, even kijken of ik dat kan vinden voor je

  10. #1525
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Absolutbeginner Bekijk bericht
    Dank voor de tip man!
    Ik moet het met foto’s van de interne of deze site doen want heb nog niet eerder een TB uitgepakt gezien.
    De mijne haal ik nl morgen pas op.
    Ik heb een plaatje gevonden en de hier gebruikte tape is dus niet goed, dat moet papier zijn waarschijnlijk.
    Maar wat en in welke volgorde tape ik nou aan elkaar?

    Naam: AF6D30E3-F46B-43FB-99DF-4574166960AB.jpg
Bekeken: 1119
Grootte: 181,9 KB
    Boven op elke cake zit een sticker met een nummer (1, 2, 3 of 4)
    Aan elke cake zitten 2 lonten (lont 1 en lont 2)
    Normaal zou het zo moeten zijn dat bij elke lont van elke cake er aan de zijkant 6 korte extra lontjes zitten, deze geven een soort steekvlam en dat steekt het volgende lont aan van de andere cake.

    Wat je voor de zekerheid kan doen is het laagje karton wat over deze extra lontjes zit weg halen, zodat de extra lontjes van de ene cake, tegen de extra lontjes van de andere cake zitten.
    Druk vervolgens alle cakes tegen elkaar aan, doe er tape omheen zodat ze goed strak blijven zitten.

    Nu zet je de cakes weer terug in de doos, en ben je klaar om af te steken de 31e
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  11. #1526
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2012
    Berichten
    399
    Thanks
    296
    204 waarderingen in 125 posts
    Evt ter info als er niet van die lontjes onder het karton zitten:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...-20-gram/page9

  12. #1527
    VWC-Lid Calim3ro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2008
    Berichten
    521
    Thanks
    271
    594 waarderingen in 172 posts
    Een video kan je wellicht helpen. Hierin wordt het basic doorlonten uitgelegd. Dit is niet mijn video maar kwam hem tegen om Youtube.


  13. #1528
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Heb ook de 2017 versie zonder het Rubro systeem. De cakes zitten bij mij dan weer niet vast gelijmd, dus dat scheelt weer. Overigens zitten bij mij de cakes in de Sick Six dan weer wel verlijmd. Valt geen pijl op te trekken

  14. #1529
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2011
    Berichten
    195
    Thanks
    9
    192 waarderingen in 65 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    Normaal zou het zo moeten zijn dat bij elke lont van elke cake er aan de zijkant 6 korte extra lontjes zitten, deze geven een soort steekvlam en dat steekt het volgende lont aan van de andere cake.
    Deze lontje zitten er bij mij ook niet op.. Echt ouderwets doorlonten dus.
    Als je het bovenin doet heb je dus een grote pauze tussen de cakes..

  15. #1530
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2016
    Berichten
    24
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plintje Bekijk bericht
    Heb ook de 2017 versie zonder het Rubro systeem. De cakes zitten bij mij dan weer niet vast gelijmd, dus dat scheelt weer. Overigens zitten bij mij de cakes in de Sick Six dan weer wel verlijmd. Valt geen pijl op te trekken
    Vreemd dat het zo inconsistent is.

Pagina 102 van 201 EersteEerste ... 25292100101102103104112152 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •