Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Ontzettend jammer dat vuurwerk misschien verboden wordt'.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    'Ontzettend jammer dat vuurwerk misschien verboden wordt'.

    Ik k vind het zo ontzettend jammer dat vuurwerk misschien verboden wordt of dat er zones worden aangewezen waar het wel mag. Ik denk ook dat die zones aanwijzen het probleem verplaatsen is. Als er zo veel mensen op een plek vuurwerk moeten gaan afsteken, dan is de kans dat het daar fout gaat best groot.

    Ik ben nog maar 13. Ik heb tijdens oud en nieuw een kleine cake (een kartonnen vuurwerkblok waar meerdere pijlen uit komen) afgestoken en dat was voor mij echt een heel gelukkig moment.

    Ik vind het ook vervelend als mensen of dieren overlast ervaren maar het gaat hier over één dag en nacht per jaar. Ik wil zo graag mijn eigen vuurwerk kunnen afsteken, en niet op 10 kilometer afstand van mijn huis, op een plek waar honderden mensen al bezig zijn.

    De schade kan best door vuurwerkfans worden betaald. Ik geloof dat de vuurwerkfans echt wel een eurootje meer willen betalen voor hun spullen.

    Ook gewonden kunnen worden voorkomen. Door bijvoorbeeld beschermende handschoentjes bij het vuurwerk te verkopen en ook de vuurwerkbril na 6 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts buiten te dragen.

    Ik wil zo graag mijn eigen vuurwerk kunnen afsteken, en niet op tien kilometer afstand van mijn huis, op een plek waar honderden mensen al bezig zijn, schrijft Daaf Elzes in een lezersbrief aan Het Parool.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Ik ga niet betalen voor hersenloze slopers
    Jeder Schuss ein Genuss

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
      Ik ga niet betalen voor hersenloze slopers
      I'm agree.
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #4
        Haha, we betalen zoiezo al voor die hersenloze slopers.
        Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

        Comment


          #5
          een eurotje meer daarom de prijsstijging bij evo dus!!!
          nee misplaats grapje.
          volgens mij betaal je al vrij veel belasting voor alles wat je koopt ook op vuurwerk dus nee ben niet bereid meer te betalen laat de politie maar is goed werk doen afgelopen aut en nieuw heb ik ze zeer weinig gezien en elk jaar lijkt het minder te worden aantal jaar terug was het elke 10 minuten nu nog hooguit 5 keer op een dag.

          Comment


            #6
            Erg leuk stukje, fijn om ook positieve berichten te lezen

            Comment


              #7
              De helft van mijn salaris moet mijn werkgever direct aan de overheid doorsluizen, van het geld wat ik over hou gaat meer dan 20 procent ook nog eens naar de overheid...

              En daarnaast, er komt een groter bedrag aan BTW binnen over vuurwerk dan dat er uitgegeven moet worden aan schade door idioten die niet met vuurwerk om kunnen gaan.
              When you stand for nothing, you fall for anything.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
                Ik ga niet betalen voor hersenloze slopers
                Je moet daarbij in acht nemen dat het hier een jongen van 13 is die zijn mening ventileert

                Comment


                  #9
                  Ik hoop dat die een grote spaarpot heeft :P
                  Stook verstandig, en niet in de buurt van dieren

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
                    De helft van mijn salaris moet mijn werkgever direct aan de overheid doorsluizen, van het geld wat ik over hou gaat meer dan 20 procent ook nog eens naar de overheid...

                    En daarnaast, er komt een groter bedrag aan BTW binnen over vuurwerk dan dat er uitgegeven moet worden aan schade door idioten die niet met vuurwerk om kunnen gaan.
                    Enige probleem is dat alles wat jij afdraagd via loon, btw e.d. in de straatkas komt en dat schades uit de gemeentelijke kas worden betaald. Het is 1 overheid, totdat er betaald moet worden.
                    Overigens helpt die euro extra op vuurwerk dan ook niet, want ook die verdwijnt in de staatskas.
                    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                    Comment


                      #11
                      Het is fijn om te lezen dat een 13-jarige jongen al inziet welke problemen een centrale show of afsteekplaats met zich meebrengen. Je kunt niet verwachten dat hij ook nog eens het belastingsysteem kent, waar hij nog niets mee te maken heeft.

                      Al met al een leuk en positief stukje van een jonge liefhebber die ook nog eens met veiligheid bezig is. Dikke prima wat mij betreft.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
                        Enige probleem is dat alles wat jij afdraagd via loon, btw e.d. in de straatkas komt en dat schades uit de gemeentelijke kas worden betaald. Het is 1 overheid, totdat er betaald moet worden.
                        Overigens helpt die euro extra op vuurwerk dan ook niet, want ook die verdwijnt in de staatskas.
                        De gemeente "verdient" wel aan de OZB van de vuurwerkwinkel. Misschien een idee om kortlopend statiegeld op vuurwerk in te voeren? Ruimt iedereen meteen zijn troep op en kan niet opgeëist statiegeld afgedragen worden aan de gemeente.
                        There is no such thing as enough fireworks.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
                          De gemeente "verdient" wel aan de OZB van de vuurwerkwinkel. Misschien een idee om kortlopend statiegeld op vuurwerk in te voeren? Ruimt iedereen meteen zijn troep op en kan niet opgeëist statiegeld afgedragen worden aan de gemeente.
                          Bij ons in de buurt kan je je vuurwerkafval inleveren. Per afvalzak krijg je dan 50 cent. Je wordt er niet rijk van maar de buurt ruimt zichzelf op. Wat je vaak ziet zijn dat kinderen dit doen, die kunnen op deze manier een leuke zakcentje aan verdienen.

                          Comment


                            #14
                            Dat klopt inderdaad Rendier. Wij hebben ooit deze actie ingezet om een positief gebaar te maken naar de gemeente. Het loopt nu zo leuk dat er door de jeugd 160zakken met vuurwerkafval is ingeleverd en totaal € 80,00 is uitgekeerd. De gemeente stukken minder werk en wij laten als vuurwerkharmelen en goed indruk achter. RTV Utrecht heeft er opnames van gemaakt, prima toch..
                            Samen komen we er wel wij als verkoop punt en vooral liefhebber van vuurwerk.

                            Mvg,

                            Gé van der Linden
                            Bemmel Container Service en vuurwerkharmelen.nl

                            Comment

                            Working...
                            X