|
|||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
#31 |
|
VWC-Lid
moontan is
|
Komt er nog een vervolg in deze spannende aflevering?
![]() Iemand die zijn verhaal kwijt wil? De topicstarter, Firedragon himself, misschien? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VWC-Lid
Derk is
|
Leuk onderwerp dit!
Ik ga eerst altijd in de zomervakantie beetje internet kijken enzo Dan ga ik naar Vuurwerkplanet.nl en ga ik mijn lijstje maken Dan Pak ik eerst mijn oude vuurwerklijst van het jaar daarvoor erbij! Ik streep alles af dat ik niet leuk vond en de topppers staan boven aan Uiteindelijk kom je dan op een lijst met alleen maar toppers dan pak ik gewoon wat vuurwerk dat ik van internet heb gezien En dat zet ik ook op mijn lijst (Het jaar daarna kies ik dan weer of ik het weer zal nemen) Dan als in oktober vuurwerkplanet zich vernieuwt kijk ik naar de nieuwe dingen Mijn indeling Ik wil altijd wel wat te knallen hebben voor in de vroege uurtjes Genoeg vuurwerk voor de hele dag Rond de avond wil ik kleine potjes enz afsteken Om 12 uur wil ik alles afsteken zodat het een spectaculaire show wordt! om 2 uur wil ik gewoon nog aan het afsteken zijn En dan hopelijk iets overhouden |
|
|
|
|
|
#33 |
|
VWC-Lid
DarkSoul is
|
Hulde voor FireDragons vraag! Grappig dat dit eigenlijk nog nooit eerder gevraagd is, want het is wel een zeer belangrijk onderwerp voor ons freaks.
Ik heb het voordeel (maar daarmee ook meteen het nadeel) dat ik, hopelijk ook dit jaar, weer in een vuurwerkwinkel werk. Dat betekent dat ik een zéér aantrekkelijke personeelskorting krijg op ons eigen assortiment, maar dat betekent ook dat ik gewoonweg (haast) geen tijd heb om andere winkels te bezoeken. Ik kan dus voor een prikkie producten meenemen waar ik werk; zelfs zó voordelig dat zelfs de beste producten van andere winkels onaantrekkelijk worden, omdat ik daar veeel meer voor moet betalen. Ik koop dus verreweg het meest bij de winkel waar ik werk, puur omdat de prijs zó laag is, dat zelfs de betere artikelen bij de concurrent niet interessant zijn vanwege de hogere prijs. Maar stel dat ik een winkel zou vinden waar ik met 25% of meer korting kan kopen, dan wordt dat tóch weer interessant. Ik moet dan wel zorgvuldig afwegen welke producten ik bij die andere winkel kan kopen, en welke producten ik met meer korting bij mijn eigen winkel koop. Afgelopen jaar moest ik zó veel werken, dat ik nul komma nul tijd had om bij andere winkels langs te gaan. Gelukkig kon ik via-via wat andere producten krijgen van een winkel die mij toch wat leuks te bieden had. Ik was dan ook erg blij met deze Bonfireworks producten, ook al waren het er maar een paar. Toch hoop ik dit jaar wel even ergens een uurtje vrij te kunnen vinden om even wat unieke items te halen bij een andere zaak in de buurt. Welke producten ik uiteindelijk koop, hangt bij mij dus sterk af van de winkel waar ik al dan niet ga werken. Werk ik niet in de winkel, dan zal voor mij het werkelijke lijstjes maken vele dagen in beslag nemen! Maar als ik wel in de winkel werk, dan zal het overgrote merendeel van budget op gaan naar de winkel waar ik werk, en hoef ik mij dus eigenlijk alleen te beperken tot het assortiment van die winkel. Met slechts twee of drie merken maakt dat het al een stuk makkelijker. De keuze van de producten is voor mij niet echt gestructureerd. Ik koop 90% cakes, en hooguit 10% klein spul. Dat kleine spul zijn voornamelijk single shots en misschien een knalmatje ofzo. Ik heb namelijk niet veel klein spul nodig: ik stook overdag niet meer, maar alleen in de avond. Ik hecht dan ook meer waarde aan wat leuke sierpotten voor in de vooravond, dan tassen vol kanonslagen en grondbloemen. Daar ben ik inmiddels te oud voor. Welke cakes ik koop, hangt voornamelijk van de prijs/kwaliteits verhouding van de cakes af. Ik koop zelden cakes die ik eerder heb gehad. De producten die ik meerdere keren heb gekocht, zijn werkelijk op één hand te tellen. Ik houd gewoon van diversiteit. Ook daarop baseer ik mijn keuze. Als mijn lijstje zo'n beetje rond is, kijk ik kritisch naar de effecten. Ik kom dan bijvoorbeeld tot de ontdekking dat ik nog geen snelle fanshaped cake heb, dus die zoek ik dan uit. Of ik merk dat ik te veel gouden effecten heb, dus dan streep ik de slechtste weg. Of ik wil een fluitproject maken, dus zoek ik nog een extra fluitcake erbij om het project aan te vullen. Mijn feitelijke lijstje maak ik pas op papier rond half december op z'n vroegst. Pas dan zijn alle demo's ongeveer geweest, en zijn dus alle films en productervaringen bekend. Vervolgens blijf ik mijn lijstje constant veranderen. Mijn feitelijke collectie kan dan ook nog wel eens afwijken van mijn lijstje, omdat ik (wanneer ik werk in de vuurwerkwinkel) afhankelijk ben van wat er overblijft. Bepaalde dingen kunnen dus op zijn, waardoor ik die niet kan kopen, en een alternatief zal nemen. Dit jaar zal ik waarschijnlijk voor het eerst een goed pijlenpakket nemen. Ik houd eigenlijk niet van pijlen. Het opstijgen is bruut, maar zo vaak valt het effect in de lucht tegen. Zeker als je je dan bedenkt wat je er voor betaald hebt, besef je je pas dat je wordt afgezet voor het leven. Maar na afgelopen jaar wat mooie pijlen in het echt te hebben gezien, heb ik mijn zinnen gezet op een lekker pakket. Waarschijnlijk weet ik ook al welke. Maar nog steeds zal zeker 80% van mijn budget gaan naar cakes. |
|
|
|