Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Nieuw verkooppunt Groningen

    Smid op Kopaf gaat in vuurwerk
    DVHN | Gepubliceerd op 05 maart 2009, 12:37
    nieuwolda -
    Siersmid Hans van der Louw oftewel Hans Hekwerk uit Nieuwolda is zeker nog niet uitgehamerd. Maar juist ook vandaag de dag is het zaak te zorgen dat de kachel blijft branden. Als dat betekent dat je er als smid iets bij moet doen op een heel ander vlak, dan zij het zo.

    Van der Louw gaat, als hij alle vergunningen rond krijgt aan de slag als vuurwerkverkoper. "Waarom niet. Ik zit hier in een heel mooi groot boerenpand, ideaal in de middle of nowhere met weinig mensen om me heen." De smid betrok vorig jaar zijn pand op Kopaf 1, op de grens van Nieuwolda en Wagenborgen. "Mooi in de ruimte en toch in de buurt van een doorgaande weg." Alleen stapt hij overigens niet in het vuurwerkavontuur. Samen met Sierland Winschoten investeert hij in de vuurwerkbunker die tien ton consumentenvuurwerk kan bergen. "Het zijn behoorlijke bedragen die je moet neertellen. Maar ik denk dat het gaat lukken. Natuurlijk, anders was ik dit avontuur niet aangegaan."

    Naast de smeedijzeren hekwerken, deurluifels en sierornamenten gaat Van der Louw straks dus in de gillende meiden, de vuurtollen, pijlen en harde 'knappers'. "Ik ben een ambachtsman die houdt van werken. Maar harder dan hard kun je in dit vak niet. Of ik altijd al een fascinatie had voor vuurwerk? Nou nee. Het is meer een samenloop van omstandigheden. Je wilt je verbreden, kijkt naar wat mogelijk is. Nou dit dus. Het voordeel is dat je er maar tijdelijk mee bezig bent. Een paar weken in het jaar hard buffelen en dan kun je je weer richten op het gewone werk. Dat is te doen."

    http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/gr...at_in_vuurwerk

  2. #2
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    Ik ben erg benieuwd welke importeur deze dealer gaat vertegenwoordigen!

  3. #3
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Ik ga dit topic eens even bumpen.
    Deze dealer verkoopt Breeschoten, Richardus

    27 decemeber zal weer de jaarlijkse demonstratie gehouden worden.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    haha 2,5 jaar tussen vraag en antwoord. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

  5. #5
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Zo is het Genius

    Voor meer informatie kun je trouwens terecht op www.hansvuurwerk.nl

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •