Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 54
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Eerste burgerinitiatief naar de Tweede Kamer

    Eerste burgerinitiatief naar de Tweede Kamer

    ROTTERDAM (ANP) - Het eerste digitale burgerinitiatief wordt woensdag bij de Tweede Kamer ingediend. De raadsleden Arno Bonte (Rotterdam) en David Rietveld (Den Haag) van GroenLinks verzamelden sinds de jaarwisseling 63.775 handtekeningen.

    De twee raadsleden verzamelden de handtekeningen om het afsteken van consumentenvuurwerk te verbieden. Ze vinden dat uitsluitend professionals vuurwerk mogen afsteken.

    Als 40.000 mensen het initiatief ondertekenen, moet de Tweede Kamer het voorstel in behandeling nemen. 'Meer plezier met minder vuurwerk' heeft de primeur. De twee raadsleden overhandigen de handtekeningen aan Johan Remkes, die voorzitter is van de commissie voor burgerinitiatieven.

    http://www.gelderlander.nl/algemeen/...eede-Kamer.ece

  2. #2
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    Die gaan gelijk de schredder in. En laten ze die Arno er gelijk achteraan gooien!
    Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

  3. #3
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rollende_Babba Bekijk bericht
    Die gaan gelijk de schredder in. En laten ze die Arno er gelijk achteraan gooien!
    dat mogen we hopen
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Berichten
    616
    Thanks
    778
    79 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rollende_Babba Bekijk bericht
    Die gaan gelijk de schredder in. En laten ze die Arno er gelijk achteraan gooien!
    Dat mag van mij ook LETTERLIJK.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.891
    Thanks
    398
    428 waarderingen in 198 posts
    Hoorde het net ook al op Editie NL ben benieuwd wat resultaat zal zijn in prullebak of... ?

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Anti-vuurwerkmotie naar Kamer
    DEN HAAG - Het eerste digitale burgerinitiatief wordt vandaag ingediend bij de Tweede Kamer. Het Haagse raadslid David Rietveld (GroenLinks) heeft samen met zijn Rotterdamse collega Arno Bonte sinds de jaarwisseling 63.775 handtekeningen verzameld om het afsteken van consumentenvuurwerk te verbieden.

    FOTO ANP
    De twee vinden dat in ons land uitsluitend professionals vuurwerk mogen afsteken.

    Rietveld is opgetogen over de hoeveelheid reacties. „Eigenlijk hadden we er maar 40.000 nodig,’’ zegt hij. „Maar omdat het indienen bij de Kamer vertraging opliep, hebben zich in de tussentijd nog ruim 20.000 mensen gemeld.’’ Rietveld en zijn collega lanceerden het burgerinitiatief op 1 januari. Ze hopen dat het er toe leidt dat er in de toekomst minder vuurwerk wordt afgestoken.

    De actie viel niet bij iedereen in de smaak. „Ik heb een aantal negatieve reacties gehad. Sommige zijn goed onderbouwd, sommige niet. Ook vuurwerkleveranciers hebben gereageerd. Ze waren het niet met ons eens, maar ze droegen wel alternatieven aan.’’

    Rietveld zegt er begrip voor te hebben. „Na de vuurwerkramp in Enschede hebben de producenten veel moeten investeren in veiligheid. Het lijkt me redelijk als ze daarvoor in de toekomst zouden worden gecompenseerd.’’

    Het is onduidelijk waneer de Tweede Kamer het initiatief in behandeling neemt. „Ik verwacht het pas op z’n vroegst in april of mei. Er is nog een hoop werk te verrichten, want ik betwijfel of er nu een kamermeerderheid voor te vinden is,’’ aldus Rietveld.

    http://www.ad.nl/denhaag/stad/300847...aar_Kamer.html

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    De vergadering is om 12.00 uur en openbaar.
    Voor diegenen die tijd hebben en met spandoeken willen gaan staan.
    Lees ook dit topic:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...907#post145907

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    en nog steeds vind ik het onzin dat je überhaupt met een dergelijke petitie iets kan bereiken.. wat zijn nou 63.775 voorstanders? in de ogen van een mensen ziet het getal er misschien groot uit (vandaar het misverstand dat t veel mensen zijn?) maar in werkelijkheid stelt dit getal niks voor in vergelijking met het aantal NL inwoners... als ze nou 10 miljoen handtekeningen hadden, oke maar op deze manier vind ik het net als bijvoorbeeld peilingen de grootste onzin die er is.. luisterd de regering dan echt naar een "paar" mensen of zeggen ze net als ik dat dit eigenlijk niet reëel is.. binnenkort zullen we t weten...

  9. #9
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    en nog steeds vind ik het onzin dat je überhaupt met een dergelijke petitie iets kan bereiken.. wat zijn nou 63.775 voorstanders? in de ogen van een mensen ziet het getal er misschien groot uit (vandaar het misverstand dat t veel mensen zijn?) maar in werkelijkheid stelt dit getal niks voor in vergelijking met het aantal NL inwoners... als ze nou 10 miljoen handtekeningen hadden, oke maar op deze manier vind ik het net als bijvoorbeeld peilingen de grootste onzin die er is.. luisterd de regering dan echt naar een "paar" mensen of zeggen ze net als ik dat dit eigenlijk niet reëel is.. binnenkort zullen we t weten...


    Het moet minimaal 8 miljoen zijn vind ik. Toch is het gewoonweg onbespreekbaar voor mij. Ik vind dat je dit niet kunt maken tegenover de jeugd en de vuurwerkliefhebbers. Verder moeten ze het zeker niet flikken in deze tijd. Want geen vuurwerk is geen inkomsten.

    Toch komt er voorlopig gelukkig geen verbod. En dat geeft wel een lekkerg gevoel.


    p.s. Ik vind dat gezeur over een verbod erg raar. 2 jaar terug hoorde je niets en pleite de meerderheid van de politiek voor de 500 gram regel.


  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilvan Bekijk bericht
    Het moet minimaal 8 miljoen zijn vind ik. Toch is het gewoonweg onbespreekbaar voor mij. Ik vind dat je dit niet kunt maken tegenover de jeugd en de vuurwerkliefhebbers. Verder moeten ze het zeker niet flikken in deze tijd. Want geen vuurwerk is geen inkomsten.

    Toch komt er voorlopig gelukkig geen verbod. En dat geeft wel een lekkerg gevoel.


    p.s. Ik vind dat gezeur over een verbod erg raar. 2 jaar terug hoorde je niets en pleite de meerderheid van de politiek voor de 500 gram regel.

    klopt allemaal wat je zegt.. Vind het ook maar raar, heeft ook allemaal met de Media te maken die geld wil verdienen, denk dat zoals met zoveel dingen daar het probleem ligt.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.794
    Thanks
    527
    1.574 waarderingen in 582 posts
    Ach man het gaat echt gewoon nergens meer over in dit land

    We gaan richting de grootste economische depressie sinds de jaren '30..

    Bekwaam handelen en ingrijpen is nu grootste prioriteit voor de politiek en wat doet Arno Bontkoe, die gaat een anti-vuurwerk petitie aanbieden..

    Laten ze zich op dit moment eens liever wat drukker maken over de aankomende problemen rond werkloosheid, koopkracht en armoede

    Ik hoop dat ze hem keihard uitlachen,..

  12. #12
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.946 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    klopt allemaal wat je zegt.. Vind het ook maar raar, heeft ook allemaal met de Media te maken die geld wil verdienen, denk dat zoals met zoveel dingen daar het probleem ligt.
    En daarom nu gewoon alle 1.2 cake's/compacts toelaten i.v.m. de crisis
    Extreme Pyromaniac for life.

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    13:30 18 Februari 2009
    Kamer moet vuurwerkverbod bespreken

    Bij de Tweede Kamer is vandaag het burgerinitiatief tegen het afsteken van vuurwerk door consumenten ingediend. Twee raadsleden van GroenLinks vinden dat het afsteken van vuurwerk zo veel overlast veroorzaakt, dat alleen professionals het mogen afsteken.

    Dat idee is op internet ondertekend door bijna 64.000 mensen. Dat is ruim meer dan de benodigde 40.000 om het op de Kameragenda te krijgen. Voorwaarde is wel dat er in de Kamer in de twee jaar daarvoor niets over is besloten.

    Minister Ter Horst heeft al gezegd dat ze niets voelt voor een verbod op vuurwerk voor consumenten.

    http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009...42A230581.html

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2007
    Berichten
    41
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Denkt Bonte nou écht dat er een vuurwerkverbod zal komen? Ãls ze het al gaan bespreken in de 2e kamer, dan moeten ze eindelijk eens échte research doen, dan word wel duidelijk dat Bontes lastercampagne gebaseerd is op leugens en niet-relevante feiten welke nauwelijks betrekking hebben op vuurwerk, vandaar dat hij zoveel (domme) mensen heeft die hem volgen.

  15. #15
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    En, wat is de uitslag?

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •