Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 59 van 62 EersteEerste ... 9495758596061 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 871 t/m 885 van 922

Discussie: Jouw schietkist

  1. #871
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik dat de afwerking wel beter had gemogen voor dat geld.
    Die ethernetpoorten van de hoofunit hadden makkelijk in de koffer verwerkt kunnen worden. Scheelt weer invloeden van buitenaf die het metaal aantasten.

    Zelfde geldt voor die slats. Alsof die niet in een eenvoudige PVC box verwerkt konden worden.
    Ik weet dat je dat zelf wel kan doen, maar toch.
    Inderdaad je hebt gelijk de afwerking had beter gekunt.
    De deksel gaat toch dicht wanneer de kabels ingeplugt zijn.
    En voor de slats ga ik binnekort nog kleine houten kistjes maken.
    Het bedrag is misschien iets aan de hoge kant maar als je kijk naar het aantal cue's wat je er voor krijgt valt het nog mee.
    En ja ergens moet op bespaard worden voor dit geld.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  2. Deze 2 gebruikers waarderen maxxpower voor het bericht:


  3. #872
    VWC-Lid Webber84's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2010
    Berichten
    456
    Thanks
    244
    268 waarderingen in 84 posts
    Vorig jaar heb ik deze onderstaande gemaakt.
    Met een raspberry pi en 16ch. relay module.

    Via internet te bedienen met software, zelfs is het mogelijk met fw-simulator een show te maken en deze te programmeren in de software van de raspberry pi. (dat is mij zelf alleen nog niet gelukt) De meeste informatie heb ik van buitenlandse fora gehaald en een youtube collega uit America die ook de software heeft geschreven. Kijk maar naar het filmpje daar laat ik hem zien.


  4. Deze 4 gebruikers waarderen Webber84 voor het bericht:


  5. #873
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Webber84 Bekijk bericht
    Vorig jaar heb ik deze onderstaande gemaakt.
    Met een raspberry pi en 16ch. relay module.

    Via internet te bedienen met software, zelfs is het mogelijk met fw-simulator een show te maken en deze te programmeren in de software van de raspberry pi. (dat is mij zelf alleen nog niet gelukt) De meeste informatie heb ik van buitenlandse fora gehaald en een youtube collega uit America die ook de software heeft geschreven. Kijk maar naar het filmpje daar laat ik hem zien.

    Zooo, de mogelijkheden van die plastic gereedschapkist heb je maximaal benut. Dat mag wel gezegd worden.
    Iemand is hier zeer creatief bezig geweest.
    Nu nog een paar links naar de instructies die je hebt gebruikt voor ons onwetenden.

  6. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  7. #874
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Zijn er hier mensen met een cobra Audiobox??

  8. #875
    VWC-Lid wesley.s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2012
    Locatie
    nieuwegein
    Berichten
    753
    Thanks
    0
    334 waarderingen in 177 posts
    help!

    ik heb 2 schiet kisten 2x6 nu gaat er bij 1 middelste lampje knipperen bij andere brand hij weet iemand waarom hij dat doet zijn nieuwe batterijen

  9. #876
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wesley.s Bekijk bericht
    help!

    ik heb 2 schiet kisten 2x6 nu gaat er bij 1 middelste lampje knipperen bij andere brand hij weet iemand waarom hij dat doet zijn nieuwe batterijen
    Heb je al iets aangesloten qua kabels e.d.? Heb je merk of serienummer?

  10. #877
    VWC-Lid wesley.s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2012
    Locatie
    nieuwegein
    Berichten
    753
    Thanks
    0
    334 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Heb je al iets aangesloten qua kabels e.d.? Heb je merk of serienummer?
    kabel aangesloten gaat het lapje gewoon uit ik heb de firing system Db06r

  11. #878
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Welk lampje knippert er precies?

    Als je deze door de Google translate haalt of goed Duits spreekt:
    http://www.firework-shop.de/media/pr...1382262359.pdf

  12. #879
    VWC-Lid wesley.s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2012
    Locatie
    nieuwegein
    Berichten
    753
    Thanks
    0
    334 waarderingen in 177 posts
    bedankt ronno

    het is het ontvangst lampje hij doet het gelukkig wel we gaan het zien of de show in duigen valt

  13. #880
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Hallo mede forumleden,

    Allereerst iedereen de beste wensen voor 2017. Ik heb een leuk oud en nieuw gehad en hopelijk jullie ook.

    Vlak voor oud en nieuw heb ik een bende licht apparatuur verkocht wat ik niet meer gebruikte om toch wat budget te hebben voor vuurwerk, gezien dat door een financiële tegenslag in eerste instantie niet aan de orde was.

    Een van die producten die ik verkocht was een dimmer met relais functie op DMX (een lamp-dimmer zoals je een lamp kunt dimmen, die via het DMX protocol aanstuurt).

    Voor diegenen die niet weten wat het DMX protocol is, hieronder in het kort:
    Het DMX protocol is een standaard in de professionele Audio-Visuele techniek die via een digitaal signaal de DMX gestuurde apparaten aan sturen (die bewegende lampen in discotheken bijvoorbeeld). DMX controllers sturen een signaal tot 512 kanalen per universe (een universe is een DMX generator in een lichtmixer/DMX interface). DMX controllers kunnen "mengpanelen" zijn (gewoon met schuifjes en knopjes, vaak een paar kanalen) of via een DMX interface die te programmeren is via software op een PC.

    Nu bedacht ik me, dat een relais dus een stroom door kan laten op "commando" en dat daar wellicht mogelijkheden waren om dat via DMX aan te sturen zoals mijn verkochte dimmer, dus ben ik eens op internet aan het zoeken geweest naar een DMX gstuurde relais. Gezien in China vrijwel alles te koop is ben ik daar dus eens gaan zoeken en daar stuitte ik op een 12 kanaals DMX relais. Ik zou dus per universe (sommige DMX controllers kunnen meerdere universes aansturen), 42 van die 12 kanaals relais aan kunnen sturen (totaal 504 kanalen, dan zou ik met 2 universes dus ruim 1000 kanalen aan kunnen sturen ).

    Ik gebruik zelf een stukje software om DMX aan te sturen (Chamsys MagicQ PC). Daarmee kan ik ieder kanaal programmeren zoals ik wil. Ieder DMX kanaal stuurt een signaal met een waarde tussen 0 en 255, de relais zal tussen de 0 en 127 niets doen en tussen 128 en 255 de stroom doorlaten naar de ontsteker.

    In de software kan ik onder FLASH knoppen (momentary switch) programmeren welk kanaal wat moet doen.
    Voorbeeld:
    Flash button 1: kanaal 1+2 tegelijk 100% = relais 1+2 aan. Daar ontsteek ik dan 2x een salute cake als opening
    Flash button 2: kanaal 3,4,5,6 tegelijk 100% = gelinkte relais aan. Daar ontsteek je bijvoorbeeld 4 single shots tegelijk voor een waaier effect o.i.d.

    Maar de DMX software gaat verder dan dat. Je kunt ook een chase maken om bijvoorbeeld single shots te steppen.
    Met een chase laat je meerdere kanalen achter elkaar aangaan binnen een tijd zoals jij zou programmeren.

    In het veld bij het vuurwerk liggen de kastjes waar de relais in zijn gebouwd, deze worden doomiddel van een DMX kabel (of de versie die ik gevonden heb icm een omvormer, met RJ45/UTP kabel) verbonden met een DMX repeater (1 repeater per 10 DMX relais nodig, daarvoor kan een multi output DMX repeater voor worden gebruikt) en kunnen dan aan elkaar door gelinkt worden door middel van DMX of UTP kabel, daarna wordt de kabel aangesloten op de DMX controller die bij jou staat.
    Voeding van de relais kan via een 12 Volt verbinding (voeding van de relais en voldoende spanning om de ontsteker aan te sturen).


    Ik ga als het goed is volgende maand beginnen om de eerste 12 kanalen werkend te krijgen en eens te testen met cat.1 vuurwerk. Als alles goed werkt ga ik voor aankomende O&N een 120 kanaals versie bouwen ( zo heb ik nog geen repeater nodig, dat is pas bij meer dan 10 relais modules). Om te kijken of de step functies werken zoals ik wil, sluit ik eerst wat auto lampjes aan. Zo kan ik zien of de "ontstekers" minstens 2 seconden aangaan en dat ik de tijd tussen de steps goed kan aansturen.




    Een schema met onderdelen etc. volgt een deze dagen als ik zelf alles goed op papier heb.

  14. Deze gebruiker waardeert htevents voor het bericht:


  15. #881
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Laatste post op dit topic stamt van 2 januari 2017.
    Is er niemand meer bezig met dit soort systemen?

    Die Kingdom steppers lijken ook niet meer te koop.
    Die kerel van die Samenkopen acties bood ze enkele jaren geleden aan voor 60,- euro of zo per stuk. Jammer dat ik toen mijn kans niet heb gegrepen.

  16. #882
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Ik ben actief bezig met dromen over een schietkist met scripting mogelijkheden. Helaas ben ik arm

    Er is de laatste tijd wel t een en ander bespoken in het topic "welke ontstekers moet ik nemen".
    Keep it legal!

  17. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  18. #883
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    638
    Thanks
    128
    1.271 waarderingen in 323 posts
    Ik heb dit jaar om te testen een project elektrisch geschoten vanaf een klimrek met een 12 kanaals schietsysteem uit china (hieronder de beelden)
    Dit smaakten naar meer en daarom heb ik afgelopen week een groter systeem besteld namelijk de p1200. komend jaar ga ik wederom een show maken rondom het klimrek en ik verwacht 36 kanalen nodig te hebben.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen EHVuurwerk voor het bericht:


  20. #884
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EHVuurwerk Bekijk bericht
    Ik heb dit jaar om te testen een project elektrisch geschoten vanaf een klimrek met een 12 kanaals schietsysteem uit china (hieronder de beelden)
    Dit smaakten naar meer en daarom heb ik afgelopen week een groter systeem besteld namelijk de p1200. komend jaar ga ik wederom een show maken rondom het klimrek en ik verwacht 36 kanalen nodig te hebben.
    Ziet er goed uit!
    Keep it legal!

  21. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  22. #885
    VWC-Lid Savendro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2006
    Berichten
    349
    Thanks
    892
    496 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Laatste post op dit topic stamt van 2 januari 2017.
    Is er niemand meer bezig met dit soort systemen?

    Die Kingdom steppers lijken ook niet meer te koop.
    Die kerel van die Samenkopen acties bood ze enkele jaren geleden aan voor 60,- euro of zo per stuk. Jammer dat ik toen mijn kans niet heb gegrepen.
    http://www.firesystems.at/ (ik heb ze zelf ooit bij een andere Oostenrijkse site gehaald)

    Ik denk dat de meeste forummers die elektrisch schieten/steppen/hobbyen wat voorzichter zijn geworden en dat de drang naar alles online gooien wat verminderd. Helaas voor degene die er mee willen starten. Alles is nog wel breed verkrijgbaar.

  23. Deze gebruiker waardeert Savendro voor het bericht:


Pagina 59 van 62 EersteEerste ... 9495758596061 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •