Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 76

Discussie: Shellkitjes

  1. #61
    VWC-Lid Sniper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    91
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    Bonbridge 2" Thunderking shellkit (oude versie)

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.




    Laatst gewijzigd door Sniper; 13 september 2010 om 11:03 Reden: Ook nog even 2 foto's toegevoegd
    Moderator @ [url=www.avpvuurwerk.nl]AVP[/url] - [url]http://www.youtube.com/sniperpyrofreak[/url]

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2013
    Berichten
    5
    Thanks
    2
    0 waarderingen in 0 posts
    de midget bomb3 25mm zijn leuke dingen voor weinig geld Naam: midget.jpg
Bekeken: 1001
Grootte: 9,2 KB

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Ik vroeg mij af of het de moeite is om naar Polen ofzo te rijden enkel voor shell kitjes, ik had ze nog nooit, en vraag me af of ze zoveel beter zijn dan de 75 gram pijlen die ik hier (Belgie) gewoon kan kopen, afgezien van de prijs natuurlijk.

  4. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik vroeg mij af of het de moeite is om naar Polen ofzo te rijden enkel voor shell kitjes, ik had ze nog nooit, en vraag me af of ze zoveel beter zijn dan de 75 gram pijlen die ik hier (Belgie) gewoon kan kopen, afgezien van de prijs natuurlijk.
    De huidige goede 500 gram cakes in NL zijn beter dan deze kitjes. Ik nam tot 4 jr geleden ieder jaar met wintersport vanuit Tjechie wat shell kitjes mee. De kitjes die ik had kosten zo'n 15,- en dan had je 16 dubbele shells (2 bollen aan elkaar) en met 2 mortieren.

    Dus mijn advies: niet doen en lekker bij de pijlen blijven. Kleine kanttekening: Niks kan tippen aan het geluid wanneer een shell uit een mortier schiet, "Ppfffffflompp" alleen daarom al zouden ze zulke kitje moeten gaan verkopen, zelfs al zaten de shells vooraf in een mortier verwerkt. (Jaja Rubro heeft zo setje, maar die kost f*cking 25,- voor 4 Shells... Daarvoor koop je bij een goed adres ook 4 3"inch sier shells)

  5. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Kwam deze voor gemonteerde shell(kitjes)op standaard tegen. Wel een veilige manier opzich.

    Naam: IMG_4332kl.jpg
Bekeken: 1980
Grootte: 167,6 KB
    Laatst gewijzigd door bassie1978; 22 mei 2015 om 15:08

  6. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Ik heb een vraagje over dergelijke shellkitjes, die moertiertjes die erbij zitten geleverd die zijn uit karton, zijn die stevig genoeg om een gans kitje mee af te schieten? Wat me ook opvalt is dat er visco lont aan zit en geen "schietlont" zoals bij andere shells, duurt het dan niet erg lang eer die lonten op zijn gebrand en de shell ontstoken kan worden? De lont inkorten is waarschijnlijk geen optie....

  7. #67
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik heb een vraagje over dergelijke shellkitjes, die moertiertjes die erbij zitten geleverd die zijn uit karton, zijn die stevig genoeg om een gans kitje mee af te schieten? Wat me ook opvalt is dat er visco lont aan zit en geen "schietlont" zoals bij andere shells, duurt het dan niet erg lang eer die lonten op zijn gebrand en de shell ontstoken kan worden? De lont inkorten is waarschijnlijk geen optie....
    Met de mortiertjes die erbij zitten kan je de hele shellkit schieten. Die zijn echt stevig genoeg. Het Viscolont wat eraan zit gaat hartstikke snel dus de lont zeker NIET INKORTEN en ook niet denken dat je alle tijd van de wereld hebt..
    Vuurwerkland AVRI: www.avri-vuurwerkland.nl

  8. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    tx voor de info....

  9. #69
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Dat lont brandt voor visco begrippen snel op.
    Dus niet inkorten aub.

    En als je twijfelt over de stevigheid van de kartonnen buis, koop dan een glasvezel buis.
    (Niet zelf van PVC maken! Dat is levensgevaarlijk.)
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  10. #70
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    Het is geen probleem om de meegeleverde kartonnen mortier te gebruiken voor het gehele shellkitje.
    Ze zijn er immers voor ontworpen.

    Maar: schiet niet te snel achter elkaar, en klop altijd de mortier leeg. Regelmatig blijven er gloeiende resten achter.
    Je gaat er op dezelfde manier mee om als een HDPE mortier, alleen zou ik deze niet van binnen schoonmaken met water

  11. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Merci voor jullie info, beter 3 vragen teveel stellen dan 1 te weinig

  12. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Vraagje aan de kenners....
    Is het normaal da de shells nogal "spannen" in de buis?
    2 inch schel en 2 inch mortier buis maar ik merk dat ze nogal moeilijk in de buis gaan....zeker als je ze tot beneden wil krijgen... (is een glasvezel mortierbuis voor het afvuren van shells)
    Als ik de shells uit een kit met karton buis bekijk (1,75 inch)merk ik dat deze wel soepel in en uit de buis gaan...tips? Even met schuurpapier door de glasvezel buis lopen ofzo?
    Bedankt voor jullie hulp.

  13. #73
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Hoe soepel de shell in de mortier gaat verschilt vaak per merk en ook zelfs per shell. Heb wel eens mee gemaakt dat bij een maat van mij de shell halverwege klem bleef zitten. Die heeft verder geen risico genomen en het gelaten voor wat het was, omdat er op dat moment ook andere toeschouwers bij stonden. Maar die shell zat ook echt klem vast, die kreeg je er ook niet meer uit. Maar in Italie en andere landen dan proppen ze de shells er gewoon in, die zijn praktisch te groot en dan worden die er gewoon ingestampt. En gaan prima de lucht in.

    Maar zoals jij het omschrijft is er helemaal niks aan de hand, shells kunnen gewoon een enkele millimeter verschillen en zolang die er gewoon tot de bodem ingaat is het helemaal prima. Beter dan dat je te veel ruimte hebt. Ik zou dus niks aan de buis doen en gewoon lekker schieten!

  14. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Tx voor de info...mag ik de shell met bv een stokje ofzo voorzichtig tot onder in de mortier drukken?
    Bepaalde shells gaan er wel vlotjes in dus zal meer aan de shell liggen dan aan de buis denk ik...

  15. #75
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Als de shell dus niet geheel soepel erin gaat en met lichtelijk drukken wel makkelijk, dan zou ik dat als grens nemen. En dan beter als laatste schieten en liever ergens op een pleintje ( is sowieso altijd aan te raden ). Als de shell echt moeizaam er in gaat dan moet je hem gewoon niet schieten, geen risico nemen voor zo'n simpel shelltje. Veiligheid van je zelf en anderen gaat altijd voor op!

    Niet boven de buis hangen bij het ontsteken en anderen op voldoende afstand laten staan. Het klinkt allemaal vanzelf sprekend maar liever te veel gezegd dan te weinig!

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •