Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts

    'Wij hebben echte bommen thuis' (bij vuurwerk Hol +filmpje)

    'Wij hebben echte bommen thuis'
    Door VICTOR SCHILDKAMP (tekst en video) en ERIC BORSJE (video)

    NIEUWERKERK A/D IJSSEL - Vuurwerk blijft onverminderd populair. Tientallen miljoenen worden er weer gespendeerd om het nieuwe jaar op gepaste wijze in te luiden. Wat wordt er gekocht?

    [Filmpje]

    Kopers aan het woord bij het verkooppunt van Smederij Hol in Nieuwerkerk aan den IJssel.

    ‘Ik heb thuis echt bommen uit België’ (Marc van de Kloet (24) uit Capelle)

    „Ik koop hier vooral siervuurwerk. Ik ben een beetje te oud geworden voor knallers. Ja, 24 is nog jong, maar die astronautjes zijn voor kinderen.
    Toen ik 16 was had ik wel knalvuurwerk. Vroeg m’n bed uit, vlinders in mijn buik, maar da’s nu voorbij. 120 euro geef ik er ongeveer aan uit. Het gaat best hard. En ik heb wel illegaal vuurwerk uit België thuis liggen. Van die super-super- vlinders, dat is echt buskruit. Ik stak er vanmorgen eentje af, buiten, maar de hele portiek zat meteen onder de rook.
    Echt asociaal, gelijk piep in m’n oren. Ik heb echt bommen thuis. Ja, waarom, omdat je toch even lekker het jaar goed wil in knallen. Ik ben eigenlijk een beetje te eerlijk hè?’’

    ‘Een paar dingetjes moet je eerst testen’ (Michel Van (18) uit Nieuwerkerk aan den IJssel)

    „Ik heb een paar vuurpijlen, een paar potten en nog een ratelbandje gekocht, voor de rest niet veel boeiends. Ik heb thuis ook al wat liggen. Ik heb denk ik voor zo’n 200 euro bij elkaar aan vuurwerk gekocht. Ja, dat is ver boven het landelijk gemiddelde. Ik heb er voor gespaard.

    Speciaal voor gewerkt, hier verderop bij een timmerbedrijf. Ja, één keer per jaar vind ik het wel mooi, vuurwerk. Het meeste gaat gewoon de lucht in met oud en nieuw. Het meeste ja, een paar dingetjes moet je van tevoren een beetje testen hè.’’

    ‘Normaal ben ik gek op pijlen, maar dit jaar heb ik mij ingehouden’

    (Ron van Boven (43) met kinderen Max (13) en Valentijn (9) en vriendje Maarten uit Capelle)

    „Ik heb rotjes en licht vuurwerk voor de kinderen gekocht. Normaal gesproken ben ik gek van vuurpijlen, maar ik heb me dit jaar ingehouden. Recessie hè. Nee hoor, dat is niet echt de reden. Gewoon alleen rotjes en vuurpijlen. Niet van dat grote werk als vorig jaar.

    Dit jaar ga ik meer zelf kijken. Met die mist vorig jaar, zag ik de meeste pijlen niet. Ach, dit jaar doe ik een beetje rustig aan. Ik heb er nu zo’n 60 euro aan uitgegeven. Valt mee hè? Ja, de kinderen zijn 13 en 9, die zijn nog best tevreden met die kleine rotjes.’’
    Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

  2. #2
    VWC-Lid teun48's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Locatie
    0181
    Berichten
    2.928
    Thanks
    525
    530 waarderingen in 195 posts
    Ik dacht dat dit hier al gepost was. Ik heb het gisteren namelijk ook al gelezen en gezien. Maar wel stoer dat die jongen dat heeft zeg.

  3. #3
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    ow nou dan moet er maar een dik slot op. of verwijderd worden.
    Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

  4. #4
    VWC-Lid teun48's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Locatie
    0181
    Berichten
    2.928
    Thanks
    525
    530 waarderingen in 195 posts
    Haha ik weet het niet zeker het kan ook op een ander forum zijn geweest.

  5. #5
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Leuk stukje, ik kon hem iig nog niet.

    Alleen die gozer met z'n super super vlinders, tjah...

  6. #6
    VWC-Lid Mr.Y's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 november 2008
    Berichten
    344
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Deze gozer verdient echt een schop onder zn reet..

  7. #7
    VWC-Lid NLsandman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    270
    Thanks
    29
    36 waarderingen in 18 posts
    Als je met naam en woonplaats in de krant staat dan moet die gast niet raar staan op te kijken als de politie eventjes komt kijken, wat een dombo.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •