Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 47 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 700
  1. #61
    VWC-Lid sandert98's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2010
    Locatie
    Borculo
    Berichten
    226
    Thanks
    87
    18 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TLVD(G) Bekijk bericht
    Met dat schuifje regel je de lucht toevoer en aanzuiging. Als er lucht word aangezogen krijg je een blauwe erg hete vlam die ook geluid maakt met een puntje. en als je hem dicht draait word er geen zuurstof meer aangezogen en krijg je een normale gele vlam (waar roet bij vrij komt). Dus eigenlijk heb je wel gelijk dat je met dit schuifje van een volledige naar een onvolledige verbranding kan gaan.

    EDIT: ik zie nou ineens dat het over een andere aansteker gaat als dat ik dacht dus weet niet zeker of het bij die brander ook zo is, maar bij de metal torch etc. is dat wel zo.
    Oké, toch bedankt Alleen nu nog iemand die het weet over deze Jet 1300-C Butane Lighter? En weet je dan ook of hij op gewoon gas werkt? En zo niet, zijn er in de winkel gewoon kleine flessen butaan of zo? *geen flauw idee wat dat spul is...*
    Laatst gewijzigd door sandert98; 17 januari 2012 om 16:21
    Groet, Sander

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Heeft er misschien iemand ervaring met deze torch? Hij lijkt mij wel het proberen waard, of een van jullie moet andere bevindingen ermee hebben?

  3. #63
    VWC-Lid sandert98's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2010
    Locatie
    Borculo
    Berichten
    226
    Thanks
    87
    18 waarderingen in 8 posts
    De reviews op die site zien er goed uit over die Torch
    Groet, Sander

  4. #64
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
    Heeft er misschien iemand ervaring met deze torch? Hij lijkt mij wel het proberen waard, of een van jullie moet andere bevindingen ermee hebben?
    Deze is erg goed.
    Ik heb er ik nu drie jaar een aantal en ze doen het super.

    http://www.dealextreme.com/p/honest-...-lighter-19321
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  5. #65
    VWC-Lid sandert98's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2010
    Locatie
    Borculo
    Berichten
    226
    Thanks
    87
    18 waarderingen in 8 posts
    @The Cigarman
    Hoe kom jij aan Butaan gas? Is dat gewoon te koop in de winkel?
    Groet, Sander

  6. #66
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TLVD(G) Bekijk bericht
    Met dat schuifje regel je de lucht toevoer en aanzuiging. Als er lucht word aangezogen krijg je een blauwe erg hete vlam die ook geluid maakt met een puntje. en als je hem dicht draait word er geen zuurstof meer aangezogen en krijg je een normale gele vlam (waar roet bij vrij komt). Dus eigenlijk heb je wel gelijk dat je met dit schuifje van een volledige naar een onvolledige verbranding kan gaan.

    EDIT: ik zie nou ineens dat het over een andere aansteker gaat als dat ik dacht dus weet niet zeker of het bij die brander ook zo is, maar bij de metal torch etc. is dat wel zo.
    Nee dat is niet zo. Dan gooi je hem op slot. Dan krijg je de klik niet zodat er niet wordt gevonkt. Soort van kinderslot/beveiliging.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandert98 Bekijk bericht
    @The Cigarman
    Hoe kom jij aan Butaan gas? Is dat gewoon te koop in de winkel?
    Dat staat meestal gewoon aangegeven als aanstekervulling, zelfs campinggas gaat op Butaan, in principe is alles dat. Maar bij de Action staan deze bussen (soort deodorant zeg maar) te koop voor minder dan een euro.

  7. #67
    VWC-Lid kruitstress's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    078
    Berichten
    218
    Thanks
    58
    76 waarderingen in 41 posts
    Ik gebruik zelf sinds 2 jaar een grote (hendi) creme brulee brander, bevalt me echt prima!
    Goed te richten vlam die niet snel dooft door de wind, verstelbare vlam tot 15! cm en genoeg inhoud om uren te kunnen stoken Ook makkelijk hervulbaar met normaal aanstekergas.
    Enig nadeel is wel de prijs (+- €30), maar dan heb je ook wat!



    Edit: Mijn 100ste post in 7 jaar

  8. #68
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandert98 Bekijk bericht
    @The Cigarman
    Hoe kom jij aan Butaan gas? Is dat gewoon te koop in de winkel?
    Bij de sigarenboer, via www.aanstekerwinkel.nl of de Zeeman.
    Maar ik van iemand drie bussen gas cadeau gegeven, dus ik heb gas genoeg.
    Beetje een rare zin, trouwens... maar dat terzijde.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. #69
    VWC-Lid RickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    496
    Thanks
    101
    180 waarderingen in 77 posts
    Ik heb die Hendi brander nu ook al voor het tweede jaar gebruik, en doet het nog altijd even goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
    Ik gebruik zelf sinds 2 jaar een grote (hendi) creme brulee brander, bevalt me echt prima!
    Goed te richten vlam die niet snel dooft door de wind, verstelbare vlam tot 15! cm en genoeg inhoud om uren te kunnen stoken Ook makkelijk hervulbaar met normaal aanstekergas.
    Enig nadeel is wel de prijs (+- €30), maar dan heb je ook wat!

    image


    Edit: Mijn 100ste post in 7 jaar

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 september 2010
    Berichten
    86
    Thanks
    0
    17 waarderingen in 9 posts
    Ik raad deze aan:
    http://www.dealextreme.com/p/jet-130...e-lighter-1320
    Hij ligt lekker in de hand, je kunt de hoeveelheid gas die erin zit goed zien, het aanmaken gaat erg makkelijk. En voor maar 2 euro nogwat koop ik er hier 5 van, verkoop er 2-3 door en heb het geld terug verdiend en kan een dag probleemloos stoken

  11. #71
    VWC-Lid jorisman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2008
    Berichten
    993
    Thanks
    206
    739 waarderingen in 301 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strijkkopje Bekijk bericht
    Ik raad deze aan:
    http://www.dealextreme.com/p/jet-130...e-lighter-1320
    Hij ligt lekker in de hand, je kunt de hoeveelheid gas die erin zit goed zien, het aanmaken gaat erg makkelijk. En voor maar 2 euro nogwat koop ik er hier 5 van, verkoop er 2-3 door en heb het geld terug verdiend en kan een dag probleemloos stoken
    Niet helemaal probleemloos want van de 5 aanstekers die ik had deden ze het om 5 uur 's avonds allemaal niet meer. Gingen allemaal op een rare manier ineens kapot alles leek te werken alleen kwam er geen vlam. Houdt hier dus rekening mee als je ze koopt.
    Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

  12. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Wat ik vooral geleerd heb van dat soort aanstekers, is dat je eigenlijk altijd de viscolont haaks moet aansteken met dat soort aanstekers.

    Anders "spuit" het visco koolstof vuildeeltjes in je aansteker die erg kunnen 'aan-koeken' en zodoende werkt je elektrische piëzo-onsteking op den duur niet meer omdat de vonk niet meer goed overspringt van het pennetje naar het middengedeelte waar het gas uit komt.

    Veelal is een schoonmaakronde genoeg om alles weer werkend te krijgen. Soms even voorzichtig de metalen delen schoonkrabben met een mesje doet ook wonderen.

  13. Deze gebruiker waardeert FireDragon voor het bericht:


  14. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
    Wat ik vooral geleerd heb van dat soort aanstekers, is dat je eigenlijk altijd de viscolont haaks moet aansteken met dat soort aanstekers.

    Anders "spuit" het visco koolstof vuildeeltjes in je aansteker die erg kunnen 'aan-koeken' en zodoende werkt je elektrische piëzo-onsteking op den duur niet meer omdat de vonk niet meer goed overspringt van het pennetje naar het middengedeelte waar het gas uit komt.

    Veelal is een schoonmaakronde genoeg om alles weer werkend te krijgen. Soms even voorzichtig de metalen delen schoonkrabben met een mesje doet ook wonderen.
    Hoe moet je ze dan schoonmaken?
    Ik heb hier namelijk nog wat aanstekers liggen die het op oudjaarsdag begeven hebben..
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  15. #74
    VWC-Lid p-aart-y's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 februari 2010
    Locatie
    vestingdriehoek
    Berichten
    167
    Thanks
    37
    20 waarderingen in 14 posts
    Ik gebruik een oude tandenborstel en een kleine schroevendraaier. Even binnenin de mond poetsen en uitblazen. Soms verbuigt het kabeltje zodat de vonk niet goed overslaat, die moet je dan even zo buigen dat hij het gas weer kan aansteken.

  16. #75
    VWC-Lid musiman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Berichten
    57
    Thanks
    22
    39 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Deze is erg goed.
    Ik heb er ik nu drie jaar een aantal en ze doen het super.

    http://www.dealextreme.com/p/honest-...-lighter-19321
    Nou, ik heb je advies gelezen en hem vandaag besteld. Ben erg benieuwd hoe goed die is!

    Ik had eerder via DX een goedkope windproof aansteker gekocht. Deze:
    http://www.dealextreme.com/p/amo91-s...-lighter-21736
    Maar dat was echt NIKS. Alleen wanneer de aansteker gedurende "normale" temperaturen gebruikt wordt, ontsteekt de vlam direct en is die goed te gebruiken. Maar zodra de omgevingstemperatuur richting nul of daaronder gaat, dan weigert hij steevast. En laat ik 'm nu juist DAARvoor gekocht hebben, om 'm in de winter 's nachts zo rond 00:00 AM te kunnen gebruiken. ;)

Pagina 5 van 47 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •