Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 23 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 341

Discussie: Vuurwerk en boetes

  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.404
    1.919 waarderingen in 698 posts
    ik moest in 2004 ook voorkomen voor een heel klein beetje vw.
    doosje doodskopstrijkers, hindoe 3k, 2x chain 100.
    100 euro boete en 28 uur taakstraf voorwaardelijk.
    stelt weinig voor dus, maar heb ik nu een strafblad, puur omdat ik voor de rechter gestaan heb?

  2. #47
    VWC-Lid dizz0r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2006
    Berichten
    198
    Thanks
    18
    35 waarderingen in 12 posts
    Nee, je hebt een aantekening op je strafblad. Vuurwerk is in het algemeen een economisch delict en hierdoor zal je geen problemen krijgen bij het aanvragen van een bewijs van goed gedrag. Deze aantekening zal na 8 jaar verstrijken.

  3. #48
    VWC-Lid Robinho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2007
    Locatie
    035
    Berichten
    30
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Onder de 18 word je gewoon doorverwezen naar HALT op een nader bepaalde datum en tijdstip, ben je er op dat moment niet dan word het een bekeuring + aantekening.

  4. #49
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2008
    Berichten
    107
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Aan wat vorige posters,

    Bij illegaal vuurwerk krijg je een strafblad officieel of dit altijd word nageleefd is de vraag, dat weet ik niet.

    In principe als je gepakt word met illegaal vuurwerk vervoeren vanaf België naar Nederland hoor je ook een strafblad te krijgen automatisch.

    Maar of dit altijd gebeurt is de vraag.

    Normaliter krijg je altijd een strafblad of je nou naar halt gaat of 18 jaar of ouder bent, je krijgt altijd automatisch een proces-verbaal als het goed is.

    Deze word niet weggehaald, tenzij je een aanvraag hiervoor doet, dan word je getoetst voor 'goed gedrag' etc.

    Ik zou me sowieso niet druk maken om een strafblad waar op staat vermeld "Vuurwerk afgestoken op 29-12"

    Alleen als je hoge functies wilt bereiken zoals Leger/luchtmacht/directeurs of ander werk met screenings dan zou ik het niet doen

    Kan het ook fout hebben dus niet boos worden als het niet zo is
    Ik maak me er niet zo druk om.
    Laatst gewijzigd door lamatje; 27 oktober 2009 om 15:19

  5. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Richtlijn voor strafvordering vuurwerkovertredingen (2009R009)
    Bron: Openbaar Ministerie

    Vanaf 1 november 2009 gelden er nieuwe richtlijnen
    De straffen zijn veel zwaarder geworden en uitgebreider.


    Hier kun je de nieuwe regels lezen:
    http://www.om.nl/algemene_onderdelen...htlijn_voor_3/

  6. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  7. #51
    VWC-Lid dizz0r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2006
    Berichten
    198
    Thanks
    18
    35 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamatje Bekijk bericht
    Aan wat vorige posters,

    Bij illegaal vuurwerk krijg je een strafblad officieel of dit altijd word nageleefd is de vraag, dat weet ik niet.

    In principe als je gepakt word met illegaal vuurwerk vervoeren vanaf België naar Nederland hoor je ook een strafblad te krijgen automatisch.

    Maar of dit altijd gebeurt is de vraag.

    Normaliter krijg je altijd een strafblad of je nou naar halt gaat of 18 jaar of ouder bent, je krijgt altijd automatisch een proces-verbaal als het goed is.

    Deze word niet weggehaald, tenzij je een aanvraag hiervoor doet, dan word je getoetst voor 'goed gedrag' etc.

    Ik zou me sowieso niet druk maken om een strafblad waar op staat vermeld "Vuurwerk afgestoken op 29-12"

    Alleen als je hoge functies wilt bereiken zoals Leger/luchtmacht/directeurs of ander werk met screenings dan zou ik het niet doen

    Kan het ook fout hebben dus niet boos worden als het niet zo is
    Ik maak me er niet zo druk om.
    Je krijgt een aantekening op je strafblad. Meestal voor economisch delict. Na 8 jaar zal deze aantekening verwijderd op je strafblad. Maar nog wel aanwezig zijn in je persoonlijk dossier.

  8. #52
    Banned
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Sittard/Leiden
    Berichten
    360
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 10 posts
    Leuke lijsten allemaal maar ze rekenen in Kilogrammen. En ze tellen denk het bruto gewicht

    neem een 100sh blokje dan ben je dus snel al 22kg verder maar in werkelijkheid zit daar 2kg kruit in.

    Wordt je dan nog eens extra genaaid?

  9. #53
    VWC-Lid ward-01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    89
    Thanks
    11
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ze kijken niet naar de kruit inhoud. Enkel naar de kilogrammen van het product.

    Dat is juist zo krom aan de nederlandse regelgeving. Je word zwaarder bestraft als je een cake van 8 kg hebt dan van 4 kg. Met dezelfde kruitinhoud.

    Verder moet je je weinig aantrekken van die lijsten met boetes. Als ik de politie moest geloven had ik een boete van ruim 10 000 euro gehad.. Uit eindelijk ben ik er na veel gezeik met een (veel te lange) taakstraf vanaf gekomen...

    Gr Ward.
    Zena medewerker! | Fallas Valencia 2010! | Liuyang (China) 2012!

  10. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2009
    Berichten
    8
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 3 posts
    wat als ik lekker ga shoppen in belgie en word gepakt bij de grens,en ben ouder dan 18 en is gewoon voor me zelf,hoef je toch niet vast te zitten?of wel?

    mvg

  11. #55
    VWC-Lid Johnno's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2008
    Berichten
    121
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bob80 Bekijk bericht
    wat als ik lekker ga shoppen in belgie en word gepakt bij de grens,en ben ouder dan 18 en is gewoon voor me zelf,hoef je toch niet vast te zitten?of wel?

    mvg
    Als je geen achtelijke hoeveelheden hebt wordt het gewoon in beslag genomen en je krijgt een boete. Pas bij zeer grote hoeveelheden moet je pas voorkomen volgens mij.

  12. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.404
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnno Bekijk bericht
    Als je geen achtelijke hoeveelheden hebt wordt het gewoon in beslag genomen en je krijgt een boete. Pas bij zeer grote hoeveelheden moet je pas voorkomen volgens mij.
    roep dat maar niet te hard...
    ik moest voorkomen voor 1 doosje doodskop, 2x chain 100 en een hindoe 3k!!
    een dom restje wat ik vergeten was elders neer te leggen wat ik destijds in 2004 gelukkig wel met de rest had gedaan

    100 euri boete

  13. #57
    VWC-Lid DenHaagVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Locatie
    den haag
    Berichten
    29
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik had ergens in september dit jaar een astronautje afgestoken..reed er dus 20meter achter me politie..

    in eerste instantie zeiden ze je bent 16 dus niet naar halt, ik dus vragen hoe duur is die boete dan zeggen zij : 250 euro of meer dat bepaalt de officier van justitie.

    na een goed gesprek met beide agenten heb ik uiteindelijk alleen een boete gekregen voor geen licht

  14. #58
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.003 waarderingen in 953 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ward-01 Bekijk bericht
    Ze kijken niet naar de kruit inhoud. Enkel naar de kilogrammen van het product.

    Dat is juist zo krom aan de nederlandse regelgeving. Je word zwaarder bestraft als je een cake van 8 kg hebt dan van 4 kg. Met dezelfde kruitinhoud.

    Verder moet je je weinig aantrekken van die lijsten met boetes. Als ik de politie moest geloven had ik een boete van ruim 10 000 euro gehad.. Uit eindelijk ben ik er na veel gezeik met een (veel te lange) taakstraf vanaf gekomen...

    Gr Ward.

    Die lijsten stellen inderdaad helemaal niks voor daar moet je helemaal niet naar kijken.

    voor 10 pak nitraten zou je al 3 weken de bak in moeten en voor 11 pak vlinders 10 weken. dat gebeurd echt niet
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #59
    VWC-Lid DragonFly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ben geapkt met vuurwerk van duitsland naar nederland..
    heb een bewijs van ontvangst in huis gekregen..

    daarop staat het vuurwerk wat ze in beslag hebben genomen enzo..
    en erstaat categorie omschrijving: wapens/muntie/springstof.
    object vuurwerk..

    Denk dat ik goed de L*L ben!

  16. #60
    VWC-Lid KnalErwt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    60
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DragonFly Bekijk bericht
    ben geapkt met vuurwerk van duitsland naar nederland..
    heb een bewijs van ontvangst in huis gekregen..

    daarop staat het vuurwerk wat ze in beslag hebben genomen enzo..
    en erstaat categorie omschrijving: wapens/muntie/springstof.
    object vuurwerk..

    Denk dat ik goed de L*L ben!
    Als het veel was kun je op een flink aantal maanden cel rekenen. Een kameraad van me die al jaren naar Italië, Polen en waar dan ook rijdt om klasse 1.1 spul te halen was dit jaar opgepakt. Hij had niet heel veel bij want hij was slechts weg geweest voor de contacten e.d. hij had voor ong. €800 aan 1.1 bij en na voorkomen moet hij nu voor 4 maanden de cel in. Dit was in hoger beroep, de eerste eis was 6 maanden en 1 maand voorwaardelijk. Als ze hem 1 maand later op hadden gepakt (dan ging hij meer halen) had hij op ong. 2 jaar kunnen rekenen (dit was met een bestelbus vol geweest +/- €6500 en ik denk rond de 700 - 1000KG).. Dus afhankelijk van wat je bijhad kun je wel ong. wat uitrekenen.
    [U]Het[/U] is weer bijna zover!

Pagina 4 van 23 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •