Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 23 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 341

Discussie: Vuurwerk en boetes

  1. #31
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik denk dat je met Belgisch of Duits consumentenvuurwerk niet snel een strafblad zal krijgen. Wanneer je handelt in [Duits of Belgisch] vuurwerk zal het anders liggen, en ook wanneer je hoeveelheden hebt die voor de handel bedoeld zouden kunnen zijn. Maar als particulier enige (tientallen) buitenlands consumentenvuurwerk bezitten zal mijns inziens meestal met een schikking worden afgedaan.
    Ik kan me voorstellen dat verboden vuurwerk als lawinepijlen en shells zwaarder worden gerekend. Ook vallen gevallen als Cobra's of Explods waarschijnlijk eerder in de risicogroep om tot een strafblad te leiden. Mar het grijze gebied tussen schikkingsvoorstel en voorkomen (strafblad) is erg groot. Er is niet een duidelijke grens vast te leggen waaronder altijd alleen een schikkingsvoorstel zal worden gedaan.

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Berichten
    72
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    12 kg meeste original spulletjes staat gelijk aan een schikkingsvoorstel van 500 euro.

    amen

  3. #33
    VWC-Lid spanischcracker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Locatie
    .......
    Berichten
    947
    Thanks
    898
    1.232 waarderingen in 334 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
    De ervaring leert dat als je meer als 10 kilo consumenten vuurwerk hebt in je huis in de verkoopdagen, dat ze gewoon alles meenemen, en niet 10 kilo laten staan.
    Maar hoe willen ze bewijzen dat jij meer in huis hebt? Ze mogen toch niet zomaar je huis binnen gaan? En wat houd die 10 kilo in? Het kruid in grammen of het totale gewicht? Denk dat iedere freak wel tientallen kilo's heeft liggen met o&n. Ik geef ongeveer 500 uit aan uitsluitend nederlands vuurwerk om gezeik te voorkomen,en dan zou ik dus een boete krijgen omdat ik teveel kilo's heb? Een goede 500grammer weegt al aardig wat...

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Berichten
    71
    Thanks
    8
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spanischcracker Bekijk bericht
    Maar hoe willen ze bewijzen dat jij meer in huis hebt? Ze mogen toch niet zomaar je huis binnen gaan? En wat houd die 10 kilo in? Het kruid in grammen of het totale gewicht? Denk dat iedere freak wel tientallen kilo's heeft liggen met o&n. Ik geef ongeveer 500 uit aan uitsluitend nederlands vuurwerk om gezeik te voorkomen,en dan zou ik dus een boete krijgen omdat ik teveel kilo's heb? Een goede 500grammer weegt al aardig wat...
    Ze bedoelen PTS. Pyro Technische Sas.

  5. #35
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Dat denk ik niet. In de nederlandse vuurwerk winkels word ook niet om het aantal grammen kruit gedacht. Maar het totaal gewicht van het product.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  6. #36
    VWC-Lid originalmaster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2007
    Locatie
    seist
    Berichten
    63
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remio Bekijk bericht
    12 kg meeste original spulletjes staat gelijk aan een schikkingsvoorstel van 500 euro.

    amen

    is dat netto of brutto?

    mvg O

  7. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 januari 2009
    Berichten
    56
    Thanks
    66
    8 waarderingen in 8 posts
    Hoe zit het eigenlijk met straffen wanneer je bijvoorbeeld naar alpeco gaat en je haalt daar met KVK een 100 / 150 shots blok of net iets hardere klappers... Krijg je dan de zelfde straf als voor bijvoorbeeld strijkers etc. of valt het dan onder zwaar vuurwerk zoals shells, cobras etc.

  8. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 oktober 2006
    Berichten
    238
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik denk dat je met Belgisch of Duits consumentenvuurwerk niet snel een strafblad zal krijgen. Wanneer je handelt in [Duits of Belgisch] vuurwerk zal het anders liggen, en ook wanneer je hoeveelheden hebt die voor de handel bedoeld zouden kunnen zijn. Maar als particulier enige (tientallen) buitenlands consumentenvuurwerk bezitten zal mijns inziens meestal met een schikking worden afgedaan.
    Ik kan me voorstellen dat verboden vuurwerk als lawinepijlen en shells zwaarder worden gerekend. Ook vallen gevallen als Cobra's of Explods waarschijnlijk eerder in de risicogroep om tot een strafblad te leiden. Mar het grijze gebied tussen schikkingsvoorstel en voorkomen (strafblad) is erg groot. Er is niet een duidelijke grens vast te leggen waaronder altijd alleen een schikkingsvoorstel zal worden gedaan.

    Ik ben in November 2008 gepakt met 3 Cobra's, 3 Explods, En 20 TT's. En ik heb een boete gehad van 200 euro meer niet ook geen strafblad. Ik moest meteen de dag nadat ik op het bureau was geweest de boete betalen. Die dag voor dat ik op het bureau was geweest waren ze op me flat geweest en bij me moeder. Alleen ik was niet thuis.
    Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

  9. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Berichten
    72
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door originalmaster Bekijk bericht
    is dat netto of brutto?

    mvg O
    bruto 12kg, dus gewoon totaalgewicht.

  10. #40
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.004 waarderingen in 953 posts
    voor 13 kilo aan illegaal vuurwerk, 386 stuks bestaande uit vlinders, nitraten & één lawinepijl. krijg je 60 uur werkstraf. dit komt dus neer op anderhalve week werken. een bekende van mij kreeg laatst deze straf opgelegt

    voor degene die denken zo wat veel 386 stuks. dit heb je al heel snel. het waren 12 pakken vlinders en 12 pak nitraat en nog wat losse nitraten. een beetje freak heeft dit volgens mij al snel in huis liggen. mocht je gepakt worden reken dan bij zo iets maar op 60 uur werken :P

  11. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Berichten
    1.473
    Thanks
    184
    571 waarderingen in 189 posts
    Hee? ik lees als je tog voor een boete kiest een strafblad?
    wow het is wel slim om die schoon te houden :O
    liever halt dan
    Gelukkig ben ik nooit gepakt met vuurwerk en dat zal wel zo blijven denk ik

  12. #42
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Je hebt niet direct een strafblad hoor. Als jij kiest om te betalen zonder dat een rechter oid ertussen komt heb je geen strafblad. Weiger je te betalen en dient er een rechter bij te komen dan krijg je wel een strafblad.
    Gerwin

  13. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Berichten
    1.473
    Thanks
    184
    571 waarderingen in 189 posts
    Ow dus dan geldt het alleen bij erg hoge geldbedragen?
    D8 al klonk wel een beetje raar

  14. #44
    VWC-Lid PatjuH's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    31
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piepie Bekijk bericht
    Je krijgt pas een strafblad, als je bent voor gekomen en bent veroordeeld.
    Dus als jij een boete/schikking krijgt van justitie en die optijd betaald krijg je dus geen verdere rechts vervolging.

    Dus ook geen strafblad!

    Als jij je vlindertjes/nitaartjes staat te stoken. En jij wordt gepakt zul je paar maanden later gewoon een boete/schikking krijgen.
    Dat zal ook met andere zwaardre vuurwerk zo zijn (mits je geen andere in gevaar brengt)

    Dus er wordt hier zwaar overdreven door' de "kenners"
    Krijg je ook niet zoiets als registratie bij justitie als je gepakt word met zwaar vuurwerk?
    maatjes van mij zijn opgepakt met balletjespistooltjes, kregen uiteindelijk geen strafblad, maar registratie bij justitie terwijl ze wel een boete moesten betalen.
    Nu vallen die balletjespistolen onder de wapenwet. dus geen idee of het voor vuurwerk ook geld maar toch...
    Laatst gewijzigd door PatjuH; 19 augustus 2009 om 20:18

  15. #45
    VWC-Lid Robinho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2007
    Locatie
    035
    Berichten
    30
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Een strafblad krijg je alleen als je een misdrijf begaat en wordt vervolgd en dat gebeurt als het goed is niet zo snel;) Voor elk vuurwerkfeit krijg je een aantekening achter je naam, met uitzondering van minderjarige daar wordt het afgedaan met HALT zoals we weten.

    Een balletjespistool valt onder Wet Wapens en Munitie, dat weegt ff ietsjes zwaarder.

Pagina 3 van 23 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •