Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 186
  1. #91
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2012
    Locatie
    Gieten
    Berichten
    463
    Thanks
    146
    283 waarderingen in 114 posts
    Da's leuk mustang. Marne had ik er vaak bij op mijn route bij de technische unie

  2. #92
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 november 2017
    Berichten
    0
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 1 post
    Mijn naam is Inge
    Ben 36 jaar en ook vuurwerk fan
    En mijn andere hobby's zijn paardrijden en dynamiek tennis
    Groetjes Inge

  3. Deze 9 gebruikers waarderen inge2018 voor het bericht:


  4. #93
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inge2018 Bekijk bericht
    Mijn naam is Inge
    Ben 36 jaar en ook vuurwerk fan
    En mijn andere hobby's zijn paardrijden en dynamiek tennis
    Groetjes Inge
    Altijd leuk vrouwelijke vw fans! Welkom...

  5. #94
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Welkom maar weer !

  6. #95
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    287
    Thanks
    925
    287 waarderingen in 97 posts
    Hallo VWC leden. Na ruim een jaar nu mee te hebben gelezen op dit mooie forum toch maar eens een account aangemaakt. Mijn naam is dus Ronald, 31 jaar, samenwonend met mijn vriendin in Amsterdam. In het dagelijkse leven ben ik huisman (vrouw werkt), geen kinderen en ben ik veel te vinden op de golfbaan waar ik competitie speel
    . Vuurwerk zit er van kind af aan in bij mij door mijn vader die toen ik 10 was mee meenam naar de vuurwerkwinkel waar hij de brandveiligheid installatie moest keuren. Tot mijn 18e elk jaar steeds meer kanonslagen, babypijltjes en romeinse kaarsen afgestoken. Natuurlijk mocht het meterpakket niet ontbreken. Na mijn 18e veel gefeest, gewerkt en vriendinnen gehad. Sinds het overlijden van mijn vader 3 jaar geleden weer de traditie in ere hersteld en mooi vuurwerk afgestoken. Ik zal nog vaak op dit forum actief gaan zijn.

    Tot snel allemaal in 1 van de vele interessante topics hier!

    Gr. Ronald

  7. Deze 5 gebruikers waarderen RonnieFreak voor het bericht:


  8. #96
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2008
    Locatie
    Apeldoorn-Enschede
    Berichten
    38
    Thanks
    36
    36 waarderingen in 8 posts
    Hoi allemaal,

    Ik ben Jan-Willem, 26 jaar oud en ik kom uit de omgeving van Apeldoorn.
    Momenteel ben ik student in het prachtige Enschede.

    Van kleins af aan ben ik al vertrouwd geraakt met vuurwerk.
    Als klein jochie ooit begonnen met knalerwtjes, grondbloemen en babypijltjes die ik samen met mijn zus en vader mocht afsteken.
    Voor siervuurwerk en knaltouwtjes was ik toen nog bang
    Sinds een jaar of 15 is de liefde voor vuurwerk serieus geworden tot het niveau dat iedereen in mijn omgeving zich er wel eens aan ergert
    Ik verzamel vuurwerkfolders van winkels uit de regio en heb inmiddels een kleine collectie bij elkaar gespaard van oude rotjes (vanaf ongeveer 2004) en dingetjes die in de loop van de tijd zijn verdwenen of verboden.

    Lang geleden heb ik mij al eens aangemeld voor superforum. Ik lees het hele jaar door meerdere keren per dag mee, maar nu vind ik het toch echt tijd worden om actiever te worden op dit prachtige forum

    Groetjes,
    Jan-Willem
    Anti vuurwerkverbod

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Jan-Willem voor het bericht:


  10. #97
    VWC-Lid Pirke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2018
    Locatie
    S&B
    Berichten
    247
    Thanks
    77
    196 waarderingen in 79 posts
    Hoi vuurwerkfanaten,

    Mijn naam is Erik, woon in de omgeving Eindhoven en werk in Utrecht.
    Ben 35 Jaar, ben al 14 jaar samen met mijn huidige vriendin en heb sinds een jaar een dochtertje.

    Sinds kort (eigenlijk pas een jaar of 5) ben ik helemaal gek geworden van vuurwerk. Heb het nooit meegekregen van mijn pa, maar heb het siervuurwerk ontdekt. Lijk wel verslaafd....

    Begonnen met wat kleine potjes van de dichts bijzijnde vuurwerkwinkel, tot afgelopen O&N voor 1000 euro

    Heerlijk was het om al die boxen de lucht in te zien gaan. O.a Rambam 2.0, Rumble in the Jungle en Transbomber waren toch wel de hoogte punten.

    Ik volg het forum al dik een jaar en heb alle reviews, filmpjes en andere informatie hier vandaan gehaald om mijn collectie samen te stellen. Ook de freakacties ontdekt en hier ruimschoots gebruik van gemaakt. Het werd dan ook tijd om een account aan te maken en wat actiever te worden op het forum. Wil ook mijn ervaringen delen met de rest waar mogelijk.

    Groet,
    Erik

  11. Deze 6 gebruikers waarderen Pirke voor het bericht:


  12. #98
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2017
    Locatie
    Noorden van het land
    Berichten
    304
    Thanks
    45
    120 waarderingen in 86 posts
    Hallo Vuurwerk Mannen en Vrouwen,

    Mijn naam is erik, 53 jaar, uit het midden v h land, en al sinds heel jong vuurwerkfan. Grappig want de rest van mijn familie had er helemaal niks mee. Was er eerder tegen. Sterretjes dat wel, verder was het zonde. Maar ik vind het prachtig en heeel spannend. Ook al jong dol op met kaarsen spelen, fikkie stoken, etc. Maar vroeger was het vuurwerk niet zo veel, als je het met nu vergelijkt. Tenminste ik heb het niet gezien, en er mocht ook niet zo veel volgens mij. Strenge regels. Weinig kruitinhoud.

    Het was vooral spannend en leuk om de folders te bekijken. Zoals nu internet filmpjes kijken. Je moest het allemaal zelf bij elkaar fantaseren. En om 12 uur zag je op tv groot vuurwerk, op het strand van Scheveningen geloof ik. Bij ons in de buurt was het niet zo veel. De dagen voor oud en nieuw hopen dat grotere jongens wat voor je mee wilden nemen uit de vuurwerkwinkel. Rotjes, babypijltjes, mini-matjes, en fonteintjes. Dat soort dingen. En zoeken op nieuwjaarsdag heel vroeg. Hopen dat iemand zijn restant in plastic zak op straat had laten liggen. Vaak vond je wel los spul en als je geluk had een restje in een zak.

    O ja, en dan rotjes zonder lont uit elkaar pulken, en kruit op een hoop gooien. Onder de tafeltennistafel, op zolder. En ehh..., met een sjekkie in je mondhoek.... Echt. En dat gaat natuurlijk een keer fout. Enorme steekvlam, wenkbrauwen en stuk haar weg, gloeiend gezicht. Snel onder de koude douche. Viel gelukkig mee. En geen brand. Wel hele vloerbedekking op zolder vol met schroeiputjes. En onderkant tafeltennistafel beetje zwart. Zo leer je dat.

    Later toen ik zelf mocht kopen, was je vooral afhankelijk van de winkelier (speelgoed/vuurwerk), wat die je vertelde over effecten en uitwerkingen. Er klopte vaak weinig van. De winkelier zei maar wat, en overdreef altijd erg. Ofwel, het viel vaak tegen. Of was mijn verwachting te hoog...?

    Toen ik een jaar of 19 of 20 was besloot ik om het eens heel anders te doen. De winkelier had ook 3 grote pijlen in het assortiment. Dikke stokken, en grote kartonnen kokers met plastic gekleurde punt bovenop, en eronder in. dezelfde kleur een plastic kapje over de lont. Dit was "professioneel", dat moest ook wel, want ze waren 25 gulden per stuk. Dit keer ging ik voor kwaliteit: alle 3 de pijlen. Zo veel geld, dit moest wel goed zijn. De speelgoed/vuurwerkwinkelier beschreef weer wat voor enorm effect ze zouden moeten geven.... Uit ervaring wist ik ondertussen dat ik het flink af moest zwakken, maar dan nog, dit kon toch niet slecht zijn. Zo duur en zo groot.

    Je voelt hem al aankomen. Pijl 1, 1 kleurtje en klaar, pijl 2, ander kleurtje en klaar, pijl 3, ging omhoog en verder niks. Hoog gingen ze wel. Ik was zo teleurgesteld. Terug naar de speelgoedwinkel/vuurwerkhandel, maar helaas ik kreeg niks terug. Toen was ik klaar met vuurwerk. Zonde van mijn geld, altijd teleurstelling.

    Zo'n 10 jaar geleden, toen mijn oudste een jaar of 8 of 9 was, toen vroeg ze om vuurwerk. En het was me al opgevallen dat het vuurwerk al beter was dan vroeger. Dus toen is het weer begonnen. Niet heel groots. Gewoon leuk, een meterpakket, met wat extra potten erbij. Een jaar of 4 of 5 geleden de eerste cakes en 1 cakebox (Rubro Sick Six). En dat beviel zo goed, dat het elk jaar iets meer werd. Alleen siervuurwerk. Dat knalt al hard genoeg als je de juiste cake/cakebox kiest. En zeker als je vlakbij staat in een nieuwbouw straatje. Maar voor volgend jaar ben ik van plan om weer wat te minderen.

    Groeten, Erik
    Laatst gewijzigd door erikv2; 18 januari 2018 om 10:58

  13. Deze 6 gebruikers waarderen erikv2 voor het bericht:


  14. #99
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Ivo, 33 jaar oud, en ben een paar jaar geleden van Baarle-Nassau naar Dongen verhuisd. Ik kon daar er helaas niet "alleen" voor het vuurwerk blijven wonen.
    Ik heb een vrouw, 2 kinderen en een kat die meer bang is voor regen dan voor vuurwerk.
    De afgelopen jaren gebruikte ik dit forum en de vuurwerkbieb om te zien wat ik het beste aan kon schaffen. Ik heb dus jaren lang gebruik gemaakt van jullie ervaringen en geweldige filmpjes. Bedankt hiervoor!
    Vorig jaar heb ik mij ingeschreven om ook mijn ervaringen af en toe te kunnen delen.
    Ik vind het leuk om een hele berg kleinere producten te kopen zodat ik lekker lang bezig ben. Ik geef geen duizenden euro's meer uit, maar weet er toch elk jaar een langer O&N van te maken

    Vroeger bewaarde ik altijd alle krantjes en kon ik er urenlang over fantaseren. Ik maakte collage's en kon er (nu nog niet) van slapen. Helaas begint dit proces al in september. Ik denk dat ik hier niet de enige in ben.

    Mijn favoriete effecten: Crackling en dikke blinkers!
    Maak mij dan ook maar wakker voor bijvoorbeeld een Transbomber

  15. Deze 4 gebruikers waarderen funkyi voor het bericht:


  16. #100
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    O jee ik ben bang dat ik me hier nooit netjes heb voorgesteld

    Ik ben Erwin, 35 jaar en wonende te Leeuwarden. Getrouwd, geen kids en werk bij een groot zuivelbedrijf in de veiligheid.

    Tsja vuurwerk, hoe kom ik hier terecht. Ik heb dit echt van mijn vader overgenomen, de liefde voor vuurwerk. Vroeger liep ik al de hele dag te knallen met astronauten, baby pijltjes en jumping jacks en ik ging altijd met mijn vader mee vuurwerk bestellen en ophalen. Toen was dat nog Diamond Collection.

    Het virus is eigenlijk nooit overgegaan maar de laatste 3 jaar pas echt in de hoogte geschoten doordat ik de freakacties leerde kennen! Ik vind het fijner dat je de kosten wat kan spreiden, en nu heb ik in december een leuke collectie. Mijn vader die volgt mij nu meer Ik kijk gedurende het jaar wat er zoal wordt aangeboden, ga ook echt online onderzoek doen wat leuk is en bestel af en toe wat. Mijn vader schrok zich afgelopen jaar dood toen Gerrit de bestelling naar buiten kwam rijden. Maar ik zie dat hij er van geniet.

    Omdat ik graag mee discusieer en dit forum waardeer wat betreft kennis en informatie zit ik hier dagelijks.

    Voor de rest heb ik een eigen massage praktijkje, en is mijn andere hobby airsoft (soort oorlogsimulatie/oorlogje spelen). Daarnaast knutsel ik graag aan auto's en drum ik af en toe wat.

    Mijn favoriete effecten zijn: crackling en fishtail effect.

  17. Deze 6 gebruikers waarderen TCDD voor het bericht:


  18. #101
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 januari 2018
    Berichten
    23
    Thanks
    12
    16 waarderingen in 9 posts
    Hallo medefreaks,

    Ik ben Olaf,36 jaar, uit den haag en ben gek op vuurwerk en alles daaromheen. Ik volg dit forum al enkele jaartjes, zoals info en filmpjes bekijken. Hier is echt van alles te vinden op deze site.Klasse!

    Ik ben sinds ongeveer mijn 12de gek geworden op vuurwerk. Maar wat ben ik blij dat er door de jaren heen steeds meer grotere cakeboxen op de markt komen. Dit houdt de interesse in illegaal vuurwerk ver bij mij vandaan.

    Mijn favoriete merken zijn; Rubro, Vuurwerkmania en Wolff.

    En ja, mijn forumnaam verraadt het al, The Junk vindt ik de allerbeste mortier die er is op de Nederlandse markt. Wat een gave dingen. Ben er verslaafd aan geraakt. Mijn doel is dan ook om er zoveel mogelijk van de kopen komend jaar.

    Nu op naar komend oud en nieuw. Ik kan al niet wachten!

  19. Deze 4 gebruikers waarderen TheJunkAddict voor het bericht:


  20. #102
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Hallo,

    Ik zie dat ik me hier nog nooit echt heb voorgesteld. Ik ben Daniël, op het moment van schrijven 15,5 jaar oud. Ik woon in West-Brabant.

    Mijn liefde voor vuurwerk is een halfjaartje ouder dan dit forumaccount (snap nogsteeds niet hoe ik als mannetje van 12 hier toen terecht kwam). Ik ben helemaal uit mezelf op deze hobby gekomen, mijn ouders hadden niks met vuurwerk.

    Maar ze toonden goede wil toen ik op mijn 12e mijn eerste vuurwerk ging kopen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en heb ik de halve familie aangestoken, figuurlijk.

    Ook film ik al best lang mijn vuurwerk voor mijn YouTube kanaal. Sommige forumleden volgen mij daar ook.

    Ik ben het hele jaar actief op dit forum, waarom? Ik heb zelf ook geen idee
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  21. Deze 6 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  22. #103
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 februari 2010
    Berichten
    57
    Thanks
    554
    46 waarderingen in 21 posts
    Hallo
    Ik ben hier niet heel actief maar neus al een aantal jaartjes rond, dus toch maar even voorstellen.
    Ik ben dus Roland 45 jaar oud. Stook vanaf mijn 12e jaar.
    2 kids een hond, cavias, koikarpers en een vrouw.

  23. Deze 9 gebruikers waarderen rodepo voor het bericht:


  24. #104
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rodepo Bekijk bericht
    Hallo
    Ik ben hier niet heel actief maar neus al een aantal jaartjes rond, dus toch maar even voorstellen.
    Ik ben dus Roland 45 jaar oud. Stook vanaf mijn 12e jaar.
    2 kids een hond, cavias, koikarpers en een vrouw.
    Haha, wat een fantastische opbouw van het benoemen van het gezin!

  25. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  26. #105
    VWC-Lid Dennish's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2017
    Berichten
    105
    Thanks
    65
    91 waarderingen in 33 posts
    Hallo,

    Ook ik zal me even voorstellen, ik ben Dennis.
    Niet heel actief, lees lekker mee.
    24 jaar oud en samenwonend in de omgeving Alkmaar.

    Vanaf jongs af aan al bezig met vuurwerk wat zich de laatste jaren
    steeds meer ontwikkelt.

  27. Deze gebruiker waardeert Dennish voor het bericht:


Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •