Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 45
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    19e Internationaal Vuurwerkfestival Hannover, 2009

    De Datums en deelnemers van het (19e) Internationaal vuurwerkfestival van Hannover 2009 zijn bekend gemaakt


    • 16 Mei: Frankrijk – Intermède (winnaar 2008)
    • 06 Juni: Polen - Surex
    • 22 Augustus: China - Vulcan Pyrotechnics
    • 05 September: Malta – The Art of Fireworks
    • 19 September: Turkije – Eda Havaifisek


    Om heel eerlijk te zijn mis ik dit keer de wat grotere bekende namen. Aan de andere kant de wat opvallendere keuzes voor bedrijven helemaal uit Korea en Turkije vind ik dan wel weer gewaagd.

    De deelname uit Malta daar kijk ik echter heel erg naar uit. Ik hoop dan ook dat ze hun land eer aan doen en flink met echte malteese cilinderbommen mogen gaan smijten!
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 27 april 2009 om 00:44
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Je bent er al weer vroeg bij Jack.
    Surex Polen is inmiddels wel een gevestigde naam
    Malta als deelnemer is natuurlijk geweldig, voor veel mensen de kans om het schitterende Maltese vuurwerk van dichtbij te gaan bewonderen.
    En een deelnemer uit Turkije? Laat maar komen, leuk, kijken wat ze in huis hebben.
    Laatst gewijzigd door moontan; 11 november 2008 om 10:09

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Het bedrijf uit Malta dat hier meedoet. Is voornamelijk bekend om zn wielen\zonnen.

    En dat zijn niet zomaar simepele wielen of zonnen.. pure magie vind ik het. Hier een paar filmpjes:

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    En zelfs Goteborg uit Zweden weet er wel raad mee. Die zo een wiel (irdied\irdieden?)besteld heeft bij ze


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    flyer van dit festival kun je hier downloaden (pdf)

    Verder een kleine verandering in het schema van de line up. Korea heeft afgezegd,. in plaats daarvan kunnen we genieten van VULCAN Pyrotechnics die China zal vertegenwoordigen!

    lijstje zal er nu dus zo uit gaan zien:
    • 16 Mei: Frankrijk – Intermède (winnaar 2008)
    • 06 Juni: Polen - Surex
    • 22 Augustus: China - Vulcan Pyrotechnics
    • 05 September: Malta – The Art of Fireworks
    • 19 September: Turkije – Eda Havaifisek
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Het bedrijf uit Malta dat hier meedoet. Is voornamelijk bekend om zn wielen\zonnen.

    En dat zijn niet zomaar simepele wielen of zonnen.. pure magie vind ik het. Hier een paar filmpjes:

    movie

    movie

    movie

    En zelfs Goteborg uit Zweden weet er wel raad mee. Die zo een wiel (irdied\irdieden?)besteld heeft bij ze


    movie
    hoe zouden de wiellen toch technish in elkaar zitten .
    want ze maken de meest aparte figuren .
    echt heeel mooi
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  6. #6
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    hoe zouden de wiellen toch technish in elkaar zitten .
    want ze maken de meest aparte figuren .
    echt heeel mooi
    mja.. ik hoop echt dat ze dit meenemen naar Hannover.. dan kan ik ze eens van dichtbij bekijken

    hier trouwens nog de filmpjes van de winnende show van intermede (Frankrijk) Die doen daarom nu weer mee om de titel te verdedigen:

    Deel 1

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Deel 2

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Deel 3

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    1. Feuerwerk zum 19. internationalem Feuerwerkswettbewerb in Hannover Herrenhausen Team Intermede (Frankreich)
    Copywright: Feuerwerkswettbewerb


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  8. #8
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO\FOTOS\VERSLAG] Hannnover 2009: Intermede Frankrijk 16-5-2009

    Ook in Hannover is het vuurwerkseizoen weer begonnen. En dus vertrokken wij afgelopen zaterdagmorgen vroeg richting Hannover. Met een vochtig en regenachtig Nederland zagen we op de diverse weersites dat het in Hannover droog zou zijn met hier en daar bewolking. maar toch nog een aangename 19 graden.

    eenmaal vertrokken bereikte we al snel de duitse grens.Al meters voor de grens werd al voorzichtig het gas wat harder ingetrapt en eenmaal de grens overschreden werd het gaspedaal tot op de bodem ingetrapt en scheurde we al snel richting de 180 richting Hannover.

    Dit ging lang goed tot we vlak voor Oberhausen in een File terecht kwamen. Gelukkig was deze hobbel snel gepakt en konden we al weer snel planken. Maar helaas een aantal kiometers voorbij Oberhausen belande we opnieuw in de File.



    Dit maal eentje van 7 kilometer lengte.. ook deze dachten we dan snel doorheen te zijn. Helaas...met een slakke gangetje van enkele meters per kwartier schoot het maar niet op. op bepaalde momenten stonden we gewoon minuten tot een kwartier zowat nagenoeg stil. Dit allemaal door wegwerkzaamheden op een idioot druk knooppunt van diverse snelwegen.

    Kortom een frustrerende bezigheid. want we waren al extra vroeg vertrokken, en deze tijdswinst verdween als sneeuw voor de zon. De File werd nog eens verergerd. Door domme britten die op versmalde weg stroken met pech kwamen te staan.. maar niet op het briljante idee kwamen om hun wrak ( ja dat was het) even een paar meter verder de berm in te duwen.



    Eenmaal daar voorbij (met de nodige boze blikken, reacties van passerende voertuigen ) ging het schuifelend verder met stapvoets rijden. Dit tot vlak op het knooppunt tot een auto van een stel Polen het idee opvatte om er maar mee te stoppen.. Ook toen stond het verkeer muur en muur vast weer.

    Enfin: twee en een half uur later waren we dan eindelijk uit de file geraakt. En toen was het echt een baksteen op dat gas pedaal en zo hard als kon laag vliegen richting Hannover. Daar kwamen we iets voor zessen aan.



    Net, maar dan ook nét op tijd om nog een goed plekje te vinden om de show van deze avond goed in beeld te kunnen brengen. Gelukkig kennen we het vaste clubje wat daar vooraan zit aardig. Dus een beetje inschikken en wij konden er alsnog bij. uiteindelijk mochten we achter een 4 tal staan wat ook altijd vooraan zit. Waar voor onze oprechte dank.

    Eenmaal ons gestationeerd even de vaste ronde gedaan om het veld. Daar viel me direct het enorme aantal candles op van Ricasa. Een nadere blik op de setup leerde ook meteen dat er weer veel Sinlgeshots en vooral met 3,4 en 5 inch gewerkt ging worden deze avond.



    Wat verder doorgelopen zag ik op een stel nada rekken in een paar vijvers van de tuin girandolas opgesteld. Dat moet wel leuk zijn dacht ik zo. Het aantal grote kalibers was beperkt. Wat iemand zorgen baarde die met ons mee was. hij vond het toch wat weinig.

    Hierop reageerde ik dat het ontzetten breed stond opgesteld. Zou je de hele handel uit deze tuin bij elkaar zetten dan zou het toch wel een beste hoeveelheid zijn. Dat was hij dan ook wel met me eens. Eenmaal terug op onze plek snel wat te eten gekocht en een lekkere warme bak koffie. Het begon immers al goed af te koelen.






    Eenmaal dat achter onze kiezen kwam Markus Klatt aangelopen. De eigenaar van feuerwerk.net. Ik had gehoord over zijn net nieuw aangekochte camera. En daar vertelde hij dan ook vol trots over (en terecht). Hij had er al mee gefilmd zo hier en daar, en was er al mee naar Malta geweest recentelijk. Ik hoop dan ook dat ie snel wat beelden er van online zal zetten.

    Na een dikke 20 minuten met hem gesproken te hebben en we elkaar gedag hadden gezegd zag ik ineens achter een hek en muurtje een bekend gezicht opduiken. Jawel Rob Bakker, deze was met nieuw aangekocht caravan afgereisd naar Hannover. En was van plan om dus in Hannover te overnachten met zijn gezin, om dan de andere dag weer terug te gaan. Ik hoop dat dit bevallen is! Het was leuk om ook deze gesproken te hebben.





    Om stipt half elf begon de show dan eindelijk. Na het volkslied begon de show met een klassiek stuk uit William Tell. dit direct stevig ingezet met meer slagen cilinders en een breed front van Witte mines als opening. De cilinders bleven maar terug komen zowel enkel slags als meerslags.

    Dit was een opgelegd nummer, beter goed gejat dan slecht bedacht dit idee (Nuits de Feu). na dit opgelegde nummer ging men verder met een ander klassiek nummer: Het zwanen meer. Dit met prachtige girandolas. en Italiaanse zilveren kamuros, tourbillions, en het nodige Singleshot gekletter.






    Het 3e nummer was voor intermede denk ik het sein om maar alle registers open te trekken. We werden getracteerd op een knap staaltje singleshot werk. Mines vlogen ons om de oren. Dit afgewisseld met troubillion mines met knal. Dit thema werd afgesloten met een mooi salvo van wederom zilveren kamuros.

    Mij is ooit verteld dat Fransen gek zijn op candles, en dat werken met veel candles typisch frans is dus. Wel het 4e stuk uit deze pyromusical liet men dus even zien dat je met veel candles toch iets heel moois kan maken. Dit vergezeld met bommen in dezelfde kleur. Dit geheel ging over van tail candles naar crosette candles in toch wel dezelfde stijl.





    Ook het zesde hoofdstuk was weer iets typisch frans. Wederom met veel candles werd dit stuk geopend. Een soort van omgekeerde regenboog maakte men met candles, zo noem ik het maar even. Maar men duwde er ook een groot aantal bundle candles doorheen. De muziek was apart, maar toch niet bepaald irritant. Het slot van dit nummer werd kunstig afgewikkeld met mines, tourbillion mines en tourbillion bommen.


    Hoofdstuk 7 werd gevormd door het prachtige stuk The Firebird Suite van Igor Stravinsky. Sommige onder ons zullen deze herkennen als het opgelegde muziek stuk van Nuits de Feu 2008. Het nummer werd aangekondigd met een flits van rode flashes die mij even totaal verblinde. Daarna ontbranden rode bengalen en was het even rustig.





    Even want al snel kwamen de bommen erbij die een apart effect hadden maar op een of andere manier toch iets met de muziek deden. Het nummer werd nogal spectaculair afgesloten met kort achter elkaar afgevuurde Studatas werd dit nummer spectaculair afgesloten.

    Even een rust momentje zal men gedacht hebben. Want het 8e deel in deze prachtig show werd ingezet met een aantal hele mooie fonteinen en candles. dit op de tonen van een hoog zingende dame. Als de muziek begint aan te zwellen zien we gouden watervallen en willows het luchtruim verkiezen.





    Muziek (uit ik meen) peter en de Wolff neem het rustige deel nu over. Wederom met veel candles. dit maal echter met candles waarvan bij sommige kennelijk de sterren niet of nouwelijks tot ontbranden kwamen.. ontzettend zonde want een heel frontje ging er jammerlijk de mist mee in. Gelukkig was dit maar even. Als de muziek haar climax bereikt komen er zilver kamuro mines met kleine kamuros de tuin oplichten. Even later flink veel glittering mines, en bommen.

    En dan is het tijd voor de finale. Welke wordt ingezet met hele mooie watervallen. Even erna gouden glittering candles met weer even later dezelfde type bommen erboven. Het plaatje wordt compleet gemaakt met mines ook weer van hetzelfde type erbij. Dit is gewoon af is mijn mening!










    Opeens herken ik de muziek en knal ik compleet uit mijn stekker. In de lucht en op de grond ontrafelt zich een stukje vuurwerk wat bij mij gil, op schreeuw, op whoehoe ontlokt . Nog steeds gebruikt men het zelfde type gouden glitter met blauw.

    Singleshots vliegen me om de oren en ik bespring zowat degene voor me van en enthousiasme op het geen ik zie. Daarna is het een en al goud wat tot een prachtig slot van deze show leid! Zelden sta ik zo te stuiteren en uit me dak te gaan. Maar ik ben zelf helemaal gek op de muziek die men in de finale gebruikt. Ik gebruik het soort muziek namelijk vrijwel altijd in mijn montages, en intros. 1+1 is in dit geval voor mij gewoon 1000

    Oeps het verslag is toch wel een tikkeltje lang geworden. Ik vond het in iedergeval een supershow. Zeer strak geschoten en vrijwel foutloos. Maar goed, meer fotos kunnen jullie natuurlijk *HIER* vinden. De video is ook reeds online, en kun je *HIER* downloaden

    veel kijk plezier!!

    in een paar dagen ook de HD versie online.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 mei 2009
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    350
    Thanks
    4
    61 waarderingen in 34 posts
    wauw een goed verslag zeg .
    mooie foto's wat voor camera heb jij ,?

    maar leuk dat het er zo leuk was
    no Pyro no Party....

  10. #10
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Zo dan, deze show maar eens bekeken, de foto's gaven al een geweldige show weer. Een prachtige show, zeer veel gebruik gemaakt van laag vuurwerk, super, al heb ik het stukje met enkel candles toch even doorgespoeld, dat werd me toch echt even te rommelig, doe je niets aan. Gewoon genoten, goed op de muziek ingespeeld, eerste nummer had wel wat beter gebruikt kunnen worden, maar de afsluiting is uniek. Steeds meer geweld en dan dat laatste nummer er nog even achteraan, perfect op de muziek, terecht dat je daar even wat enthousiast wordt haha, maar dan ineens die gouden bommen op de maat, waan-zin-nig!!! Gewoon kippenvel achter de monitor, dat zal in werkelijkheid dus helemaal overweldigend moeten zijn geweest.

    Bedankt voor deze bijdrage, superfoto's en superfilm van een supershow, bedankt!

  11. #11
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Wat een supergelikte fotos weer BlackBaron kolere!!!!
    Denk wel de frustratie in de auto waard geweest!

    En RedBaron complimenten voor het wederom heerlijk te lezen verslag!!
    Samen met die fotos echt een toppertje!
    De film is nu aan het laden om bewondert te worden!!!
    Bedankt kerel!

  12. #12
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    en dan hier de HD beelden in 2 delen:

    Deel 1:

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    HD direct link *KLIK*

    Deel 2:

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    HD direct link *KLIK*

    veel kijk plezier
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  13. #13
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dank je wel ja was zeker de moeite waard.

    Ik gebruik een EOS 40D als camera met in dit geval de 14..22 EF USM Lens.
    De tuin foto's zijn genomen met de 17..55 EF USM lens.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  14. #14
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    zo he wat een leuk verslag ik ga nu gouw de film bekijken want je hebt me nu echt
    benieuwt

    al vast bedankt voor het filmen .
    deze film zal zeker een verrijking zijn voor mijn verzameling
    Laatst gewijzigd door magnolia; 18 mei 2009 om 16:16
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  15. #15
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Sooooo, gruwelijk goede show zeg, écht super goed geschoten!
    Ook een netjes verslag Jack, makkelijk te lezen en mooie toegevoegde foto's.

    Films zien er ook goed uit, vooral deel 2 (YouTube) vanaf 9.03, kippenvel..
    Complimenten mannen voor het wéér prachtige materiaal!

    Laatst gewijzigd door Pyro-rola; 18 mei 2009 om 18:46

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •