Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Politie alert op Pyroteam Mierlo-Hout

    Politie alert op Pyroteam Mierlo-Hout
    door Inge Lepelaars. woensdag 22 oktober 2008 | 20:13 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 23 oktober 2008 | 12:28

    bron: www.youtube.com

    HELMOND - De politie is 'extra alert' op het Pyroteam Mierlo-Hout. Dat is een groep jongeren die met zelfgemaakte pijpbommen bijvoorbeeld vuilnisbakken opblaast.
    Zie ook:
    Raadselachtige knallen in Mierlo; wie weet meer?
    De jongeren zetten filmpjes van hun acties op internet. Er circuleert ook een filmpje met 'de beste tien bommen' van de club.

    Volgens een woordvoerder is het team in zijn algemeenheid bij de politie bekend, maar is het nog niet gelukt om te achterhalen om welke jongeren het gaat. De politie zegt ook op de hoogte te zijn van de filmpjes op internet.

    Een pijpbom is een aan beide kanten dichtgeslagen metalen buis met buskruit erin. Bij de explosie kunnen er stukjes brandend ijzer door de lucht vliegen. Door de knal kunnen omstanders een gehoorbeschadiging oplopen.

    Het is (nog) onduidelijk of het Pyroteam iets te maken heeft met de harde knallen in Mierlo en omgeving de laatste weken. De politie heeft geen enkel idee wie daarvoor verantwoordelijk is of zijn. Veel inwoners vermoeden, net als de politie, dat de knallen van vuurwerk afkomstig zijn.

    Bewoners van de Houtwijk in Mierlo-Hout klagen al jaren over hangjongeren die overlast veroorzaken, onder meer door vuurwerk. De politie zegt desgevraagd de laatste weken minder overlastmeldingen uit de Houtwijk te krijgen, maar benadrukt dat dat niet wil zeggen dat de overlast ook daadwerkelijk is verminderd. De politie houdt daarom nog even dezelfde, verhoogde, inzet, aldus de woordvoerder.

    http://www.ed.nl/regio/helmondstad/3...MierloHout.ece

  2. #2
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    slecht verhaal dit....door dit soort mensen krijgt mensen (en ook de politiek) een hekel aan vuurwerk...
    Als ik het heel hard zeg: afschieten deze mensen...

    Ik hoop echt dat ze ze te pakken krijgen..

  3. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Inderdaad, laat ze dit zoort mensen maar kei hard aan pakken.
    Door dit zoort figuren krijgt vuurwerk een slechte naam en worden vele normale mensen die er niet om geven bang voor.
    Ook zijn dit stukken die voor de media interesant zijn, nog een paar scheppen er boven op en je heb weer een mooi stuk voor in de krant.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    15 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    782 waarderingen in 190 posts
    Mierlo?? Dat is niet zover vandaan van eindhoven, Ik had volgens mij ooit een filmpje gezien op youtube van hun iets met 80kilo pijpbom, dit is echt niet normaal...

    Maar waarom ik niet snap... Die mensne hierboven mij zeggen: meteen hekel aan vuurwerk, vuurwerk slechte naam...


    Pijpbom is toch geen vuurwerk...
    Laatst gewijzigd door Bombone; 23 oktober 2008 om 16:20

  5. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Nee maar het word wel gebruikt als vuurwerk!!!
    En de media gebruiken ook termen als nitraat bommen en dergelijke, die bestaan ook niet

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Heb dit jaar nog niets over de croftybommen gelezen, ik ben benieuwd of we daar nog wat van zullen gaan horen.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    15 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    782 waarderingen in 190 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Nee maar het word wel gebruikt als vuurwerk!!!
    Vuurwerk gebruik je toch ook niet op die manier als je kan zien op de filmpjes met die pijpbom...?!?

    Ik snap jou zin niet helemaal...

  8. #8
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Voor mij en jou is dit inderdaad geen vuurwerk, en het zou de naam vuurwerk ook niet eens mogen hebben!
    Maar dit word door de overheid enzo wel gezien als vuurwerk.
    Hoop dat ik nu iets duidelijker ben.

  9. #9
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Hup, de cel in met deze gasten. 5 jaar wegens maken van explosieven. Als dit nog scherfwerking krijgt heb je gelijk zwaar gewonden. Dit wordt levensgevaarlijk. En de media bebruikt ook nog de naam VUUWERKBOMMEN. Dit zijn handgranaten.

  10. #10
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    We hebben het hier niet meer over vuurwerk maar over zelfgemaakte pijp/staafbommen met als doel dingen op te blazen,In mijn ogen hebben we het dan over springstof.Van mij mogen deze gasten gepakt worden,En als ze ze hebben moeten ze verplicht hun eigen dierbare eigendommen ermee opblazen.Kijken of ze het dan nog zo leuk of stoer vinden.
    Zo leren ze het wel af,Hard aanpakken die personen want zij brengen onze hobby in gevaar.
    Extreme Pyromaniac for life.

  11. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ik hoop dat ze gepakt worden. En ik hoop dat ze veroordeeld gaan worden niet als individuen maar als een Bende, of misschien wel als Groep met een terroristisch oogmerk. Maarja das misschien wel erg overtrokken.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #12
    Banned pyrorboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    groningen-centrum
    Berichten
    300
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    zo begint het inderdaad meestal. en later gaan ze steeds een stukje verder en dat leid tot een terrorist.

    zet ze gewoon wat jaartjes de jeugdgevangenis in.

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Ik denk dat het inderdaad onder kattekwaad valt. Dingen slopen met dit keur ik zeker af.

    Als je zo nodig zo'n bommetje wil maken, steek het vervolgens in open plaatsen af en blaas er geen prullebak mee op.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •