Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 27 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 399

Discussie: Mortier Buizen

  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    @peter, het was absoluut niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen hoor, en 3e rangs rotzooi is een beetje overdreven reactie vanuit jou kant vind ik.

    maargoed,

    ik heb bij zowel pyro-art als fire-event tot nog toe 2 keer een bestelling geplaatst en wat ik in mijn post heb vermeld zijn gewoon puur mijn ervaringen, en dat is dat fire-event net een stukje beter is. By the way doe ik al mijn bestellingen telefonisch en niet via de mail, dus dat heeft er misschien ook mee te maken hoe ik de bedrijven ervaar. Pyro-art ben ik langs geweest en heb die mensen zelf gesproken.

    Om een lang verhaal kort te maken: Er zit weinig verschil tussen de mortieren van pyro-art en fire-event alleen vind ik die van laatstgenoemde net eventjes wat beter. En kraak geen van beide af

    p.s De buizen van pyro-art worden ook gewoon in china gefabriceerd ( van de 50 zaten daar ook een aantal bij waarvan de wanddikte op sommige plaatsen duidelijk dunner was dan zou moeten zijn ) evenals die van Fire-event of bijv kruiterij.

    peter even goede vrienden hoor
    Laatst gewijzigd door Kees; 20 augustus 2007 om 19:27

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    @peter, het was absoluut niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen hoor, en 3e rangs rotzooi is een beetje overdreven reactie vanuit jou kant vind ik.

    maargoed,

    ik heb bij zowel pyro-art als fire-event tot nog toe 2 keer een bestelling geplaatst en wat ik in mijn post heb vermeld zijn gewoon puur mijn ervaringen, en dat is dat fire-event net een stukje beter is. By the way doe ik al mijn bestellingen telefonisch en niet via de mail, dus dat heeft er misschien ook mee te maken hoe ik de bedrijven ervaar. Pyro-art ben ik langs geweest en heb die mensen zelf gesproken.

    Om een lang verhaal kort te maken: Er zit weinig verschil tussen de mortieren van pyro-art en fire-event alleen vind ik die van laatstgenoemde net eventjes wat beter. En kraak geen van beide af

    p.s De buizen van pyro-art worden ook gewoon in china gefabriceerd ( van de 50 zaten daar ook een aantal bij waarvan de wanddikte op sommige plaatsen duidelijk dunner was dan zou moeten zijn ) evenals die van Fire-event of bijv kruiterij.

    peter even goede vrienden hoor
    Dat op sommige plaatsen de wand ietwat dunner is heb ik zelf ook ervaren, maar toch gebruiken veel pyrotechnikers in Duitsland de buizen van Pyro-art.
    Natuurlijk kraak ik Fire-event niet af, alleen ik vind het erg jammer dat er pas laat op men bestelling gereageerd werdt door Fire-event, ik was bang dat ze het niet eens gelezen hadden dus heb ik de bestelling bij Pyro-art geplaatst, jammer genoeg toen die bestelling rond was en ik het geld over gemaakt heb naar Pyro-art kwam de mail van Fire-event pas, naja jammer dan maar de volgende keer iets eerder reageren dacht ik dan.
    Maar weet je hoe dat komt dat de wand op sommige plaatsen dunner is, dit is mede doordat er geen verdikte monding is waardoor je letterlijk de doorsnee van de wanddikte kan zien, de verdikte monding laat dit niet zien vanwege de verdikking, maar de kans is ook groot dat de buizen met een verdikte mondig dat ook hetzelfde hebben hoor.
    Buizen van de Kruiterij vind ik zelf maar slecht afgewerkte troep, zal je meteen zeggen waarom.
    Ik had een paar 125mm buizen van BKV waarvan de stop er gewoon beroerd inzat, het leek erop of er een complete kuil in de stop zat of dat er een stuk vergeten was om mee te gieten, daarnaast heeft de wand over kuiltjes wat dus duidelijk duidt op wandverdunning op die plek, ook leek het er op dat sommige plekken alleen bestonden uit hars en zonder kevlardraad.
    Die kuiltjes tonen elke fabrikant GFK-buizen helaas alleen die van BKV was het stukken erger mee(Pyro-art, Fire-event, Alpeco, etc, etc), het heeft te maken met het gieten in de mal, soms is de hars eerder hard of zakt het niet helemaal naar beneden af en dan is de mal niet helemaal compleet afgevult waardoor op die plek een kuiltje ontstaat.
    Maar het gevlochten kevlar draad voorkomt uitscheuren gelukkig.
    Maargoed zolang er een stop inzit en de wanddikte inorde is zouden alle buizen het zonder moeilijkheden vol moeten houden naar talloze schoten, met of zonder verdikte monding.


    Even goede vrienden hoor, mijn posts was duidelijk geen persoonlijke aanval of afkraken in die zin, alleen ik wou zelf men mening geven over het geheel.

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Buizen van fire-event.com..


  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Buizen van fire-event.com..
    Grappig, ik heb ook 3" buizen van Fire Event maar die zijn oranje. Zit hier nog verschil in behalve de kleur?

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk bericht
    Grappig, ik heb ook 3" buizen van Fire Event maar die zijn oranje. Zit hier nog verschil in behalve de kleur?
    Naar mijn weten niet, de gele buizen die op de foto getoont zijn 77mm binnendiameter en hebben een lengte van 450mm (45cm).

  6. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2006
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    3'' Met Gaatje (?)

    Ik was laatst bij een kennis en deze had oa. 10 mortieren 3'' besteld en ontvangen van Pyro-art, nu blijkt dat bij al deze mortieren een ''kogelrond'' gaatje (doorsnede ongeveer 4mm) zich bevind aan de bovenzijde van de mortier, ongeveer 3cm onder de bovenrand.
    Heeft iemand dit al meegemaakt en waar is dat gaatje voor???

  7. #37
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Klinkt als een opening voor de elektrische ontsteker, die kan daar wel door.

  8. #38
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Is idd gewoon een gat voor het lont door doen of het handig is is een tweede maar ieder zijn keuze toch ?
    Gerwin

  9. #39
    VWC-Lid Leviathan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    de vuilnisbak die zo'n verdomde vandalist heeft opgeblazen :@!
    Berichten
    13
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Post

    Hoi, allereerst mijn eerste post na zeer lang te hebben gelezen toch maar een account aangemaakt . Nou was mijn vraag, met een mortierbuis van Alpeco, zou ik aan 2 genoeg hebben voor een karton 3 inch? of misschien zelfs aan 1, en geld dit ook voor 4 inch ?

    alvast bedankt, het nieuwe lid

  10. #40
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
    Hoi, allereerst mijn eerste post na zeer lang te hebben gelezen toch maar een account aangemaakt . Nou was mijn vraag, met een mortierbuis van Alpeco, zou ik aan 2 genoeg hebben voor een karton 3 inch? of misschien zelfs aan 1, en geld dit ook voor 4 inch ?

    alvast bedankt, het nieuwe lid
    ben je wel wijs, in een karton 3" zitten 72 shells in een karton 4" 36

    dus eigenlijk zou je dan 72 3" mortieren moeten hebben en 36 4"mortieren
    maar goed dat is natuurlijk iets wat zelden gebeurt,maar 1 a 2 mortieren zijn uit den boze schaf er minstens 15 aan voor een karton 3" zo'n mortier moet je na elk schot even schoon maken leeg kloppen,koelen etc opnieuw inspecteren.

    en alleen al uit je vraag maak ik op dat je niet tot helemaal niet bekend bent met het schieten van shells,spit het forum even goed door voordat je hier echt aan begint.
    want als je een beetje verstand er van had,dan had je moeten weten dat je heel officieel eigenlijk shells 1op1 schiet dus 1 mortier met 1 shell

  11. #41
    VWC-Lid Leviathan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    de vuilnisbak die zo'n verdomde vandalist heeft opgeblazen :@!
    Berichten
    13
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Post

    Wat je post weet ik eigenlijk allemaal wel, maar ik krijg bij een karton 2 mortieren, dus nu vroeg ik mezelf af of het genoeg was, maar nee dus
    ik zal gewoon naar alpeco gaan en de 4 inch lekker laten liggen bij de handelaar volgend jaar en nog 13 buizen 3 inch kopen, word wel aardig duur trouwens .

    edit: 13x 10, ik denk niet dat dat bij mij thuis gaat lukken, hoe groot is de kans dat er een buis kapot gaat ongeveer, ik heb het goed opgezocht op het forum, eerlijk gezegt ieder topic over shells op ieder forum al gelezen, maar kon het niet vinden :(.
    Laatst gewijzigd door Leviathan; 3 januari 2008 om 10:39

  12. #42
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
    Wat je post weet ik eigenlijk allemaal wel, maar ik krijg bij een karton 2 mortieren, dus nu vroeg ik mezelf af of het genoeg was, maar nee dus
    ik zal gewoon naar alpeco gaan en de 4 inch lekker laten liggen bij de handelaar volgend jaar en nog 13 buizen 3 inch kopen, word wel aardig duur trouwens .
    hoezo nou erg duur je kan beter geld uit geven aan veiligheid,dan aan ik moet zo nodig paar honderd euro uit geven aan 72 shells en niet aan een serie fatsoenlijke buizen.. dat vind ik zoizo veel belangrijker,want om 12 uur schiet je je prachtige shells de lucht in en ,ik neem niet aan dat jij dan een minuut of 15 gaat staan wachte tot dat je mortier echt weer helemaal safe is om te reloaden.. dus dat word achter elkaar door laden tot dat het fout gaat..zulke situatie's krijg je met maar 1 of 2 mortieren als je wel 72 shells hebt.

    en over het kapot gaan scheuren van een mortier,daar is geen pijl op te trekken ze kunnen scheuren na gewoon goed gebruik, dat ie als het waren (versleten is) maar je kan ook een shell hebben die de lucht niet ingaat en explodeerd in je mortier dan is je buis ook gescheurd,en als je dan maar 1 buis heb zit je meteen zonder..
    Laatst gewijzigd door Gurby; 3 januari 2008 om 10:42

  13. #43
    VWC-Lid Leviathan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    de vuilnisbak die zo'n verdomde vandalist heeft opgeblazen :@!
    Berichten
    13
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Post

    okey, bedankt voor de snelle reacties ik weet genoeg, en ik betaal geen paar honderd euro voor 72 shells hoor .. maar dat maakt niet uit veiligheid voor alles! nogmaals bedankt voor je posts, ik denk dat ik nog wel op dit forum blijf plakken .

  14. #44
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Is idd gewoon een gat voor het lont door doen of het handig is is een tweede maar ieder zijn keuze toch ?
    Het gat is bedoeld om de ontstekingsdraad op vast te zetten, zodat met het electrisch afschieten niet de kabelboom mee omhoog getrokken kan worden en er eventueel andere kabels losbreken.



    Hier is een filmpje te vinden, van hoe het in zijn werk gaat

    mvg Frans

  15. #45
    VWC-Lid dutcheese's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    48
    Thanks
    1
    4 waarderingen in 3 posts

    mortieren alpeco

    Beste mensen,

    Ik weet dat je bij alpeco mortieren kunt kopen.
    Alleen op de site staat vermeld dat dit alleen voor proffesionals is.
    Is dit in de praktijk ook zo?
    Want ik wou graag een paar buizen ophalen maar nu weet ik niet zeker of ik ze meekrijg.

    m.v.g.

    dutcheese

Pagina 3 van 27 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •