Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 27 van 27 EersteEerste ... 17252627
Weergegeven resultaten: 391 t/m 399 van 399

Discussie: Mortier Buizen

  1. #391
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Na het schieten niet direct boven de buis gaan hangen, zwavel dampen zijn niet goed voor je, kan je zelfs van out gaat. even na elk schot 5/10 min wachten, uitkloppen en controleren op scheurtjes!

    Misschien handig om een zaklamp op zak te hebben om te kijken of de buis wel echt leeg is.

    Belangrijkste is denk ik wat je NOOIT mag vergeten: Hoofd/lichaam nooit boven de buis!!!

    Zijn al verschillende incidenten met dodelijke afloop door deze fout.

    En altijd glasvezel buizen gebruiken, zeker als je onervaren bent.

    Voldoende verlengen met visco, niet te veel want dat kan ook weer gevaarlijk zijn, vooral in woonwijken (wat ik af raad) dan duurt het te lang voordat de shells afgaat en kunnen er bijvoordbeeld autos en fietsers langs rijden, die niet zien wat jij aan het afsteken bent.

  2. #392
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    746
    Thanks
    612
    787 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fexZy Bekijk bericht
    Na het schieten niet direct boven de buis gaan hangen, zwavel dampen zijn niet goed voor je, kan je zelfs van out gaat. even na elk schot 5/10 min wachten, uitkloppen en controleren op scheurtjes!

    Misschien handig om een zaklamp op zak te hebben om te kijken of de buis wel echt leeg is.

    Belangrijkste is denk ik wat je NOOIT mag vergeten: Hoofd/lichaam nooit boven de buis!!!

    Zijn al verschillende incidenten met dodelijke afloop door deze fout.

    En altijd glasvezel buizen gebruiken, zeker als je onervaren bent.

    Voldoende verlengen met visco, niet te veel want dat kan ook weer gevaarlijk zijn, vooral in woonwijken (wat ik af raad) dan duurt het te lang voordat de shells afgaat en kunnen er bijvoordbeeld autos en fietsers langs rijden, die niet zien wat jij aan het afsteken bent.
    *edit

    Misschien even dit nieuwsbericht doorlezen:

    http://m.trouw.nl/tr/mobile/article/...=articleDetail

  3. #393
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Na een hele tijd van twijfel was het dan zover, ik ging shells schieten...een kitje dubbel burst en wat 2 en 3 inch...glasvezel mortieren stonden klaar (na lang twijfelen en op jullie aanraden niet voor staal en eigen maak buizen gegaan)...Ik moet zeggen jammer dat ik dit niet eerder deed...het was prachtig (vond ik toch) het is net wat ik ervan dacht het walhalla voor de vuurwerkfan...echt kicken...
    Alles verliep prima behalve dan met het kitje...bij de eerste shell ging het kartonnen mortier en de plastic voet volledig stuk de shell zelf ging gelukkig wel goed...verder kunnen schieten uit de glasvezelbuizen, maar voor mij dus geen shellkitjes met kartonnen mortieren meer...volgend jaar meer van dat echt leuke dingen die shells...wat me wel opviel dat de buizen helemaal niet zo warm werden als ik had gedacht...redelijk snel herlaadbaar dus...enfin...bedankt voor al jullie tips en tricks ik heb er echt veel aan gehad...ben ook blij dat ik er goed over had nagedacht want het werd ook al snel duidelijk dat dit niet voor onervaren stokers is...
    Fijn 2017 en nogmaals bedankt voor alle info...

  4. Deze 2 gebruikers waarderen xl champion voor het bericht:


  5. #394
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Het is allemaal geen rocket science...

  6. #395
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Neen klopt...met een portie gezond verstand kom je al een heel end....

  7. #396
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Iemand die weet hoe je kan controleren of je buizen nog ok zijn om volgende keer opnieuw aan de slag te gaan....ik bedoel waar moe je op letten en kun je ze testen op 1 of ander manier....

  8. #397
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Iemand die weet hoe je kan controleren of je buizen nog ok zijn om volgende keer opnieuw aan de slag te gaan....ik bedoel waar moe je op letten en kun je ze testen op 1 of ander manier....
    Goed checken met een zaklamp of er scheuren in zitten, zie je die niet dan kan je de bus nog vullen met water. Hij zou waterdicht moeten zijn. Als hij gaat zweten zitten er wel al mini scheurtjes in maar ik weet niet in hoeverre het zweten een indicatie is voor de kwaliteit van de buis. Dit is trouwens allemaal kennis die ik heb opgedaan van dit forum dus misschien kan iemand dit verhaal nog wat verduidelijken.

  9. #398
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    Met een glasvezelbuis schieten ging het prima. Gewoon wachten met het inladen van de shell tot hij is uitgerookt, dus gewoon een cake tussendoor afsteken. Was het eerste jaar en was een geweldige ervaring!

  10. #399
    VWC-Lid Savendro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2006
    Berichten
    349
    Thanks
    892
    496 waarderingen in 141 posts
    Even een waarschuwing voor gebruikers van zwarte glasvezelbuizen met stickering van pyrofreaks.
    Bij 1 van de 4 vloog de bovenste 30% van de buis weg.
    Een andere buis scheurde los bij de stop.
    De overige 2 buizen waren bij lange na niet meer gasdicht na een aantal rondes.

    Dit waren overigens diverse maten, nieuw en dit trad op binnen 10x gebruiken met voldoende schoonmaken, afkoelen etc.

    In principe kan er ondanks buis falen natuurlijk weinig fout gaan als je de overige spelregels in acht neemt, maar beter safe dan sorry

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Savendro voor het bericht:


Pagina 27 van 27 EersteEerste ... 17252627

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •