Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts

    Xxix Festival Internacional De Pirotecnia De Valencia 2008

    Bron FPM:






    XXIX FESTIVAL INTERNACIONAL DE PIROTECNIA DE VALENCIA 2008

    Een 1 daags festival word gehouden in Valencia,

    Om/vanaf 00.00 uur worden er 2 shows geschoten in de rivierbedding.

    1e show: Pirotecnia Vicente Caballer
    2e show: Hunan Martarello Ningxiang Fireworks Pirotechnic Co. LTD de China.

    Ik ga hier samen met Tukker1978, Ollie, Sander en een kameraad van sander naartoe.

    We hebben van 5 t/m 12 oktober een villa gehuurt met zwembad

    Er zouden in deze dagen nog veel meer mascleta's en shows zijn in Valencia en omgeving maar daar komen we wel achter als we daar zijn.

    Ik zal proberen in Valencia ergens het internet op te gaan, anders horen jullie 12 oktober wel hoe het was met het nodige foto/video materiaal.


    Groeten Roel.

  2. #2
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ik heb begrepen dat er gefilmd wordt. en dat de beelden via Roel mijn kant op zullen komen. Dus ze zullen dan een dezer weken dan op PW verschijnen.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Heel veel plezier Roel daar. En Tukker1978,Ollie,Sander natuurlijk ook.
    Dit worden ongetwijfeld 2 hele grote shows.
    Good luck

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Berichten
    47
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Zondag 5 Oktober vertrekken we richting Valencia zoals Roel al schreef.
    We zullen proberen een beetje spectaculair beeldmateriaal te maken van alles wat we mee gaan maken deze week

    Groeten Chris.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik neem aan dat jullie de website van dit festival al kennen?

    http://pyrospectacular.blogspot.com/...stival_25.html

  6. #6
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts
    Ja moontan had er al op gekeken, maar kan niet veel wijs uit dat Spaans, staan nog wel wat andere castillo's en mascleta's op, zoals op 7 en 9 oktober.

    Maar heb gehoord dat het elke dag wel vuurwerk is dus dat gaat goedkomen.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts

    Thumbs up

    Doordat het gisteren flink regende hebben we genoeg tijd gehad om wat films in elkaar te draaien en online te zetten. Omdat het in deze thread gaat over het XXIX Festival de Pirotecnia zal ik alleen de 2 films van de 2 shows geschoten op 8 Oktober hier plaatsen.

    Veel plezier!!

    Voor het eerst sinds 2003 hebben we weer een festival in Valencia met 2 avond shows in de rivierbedding. Me hart ging sneller kloppen toen ik hoorde dat Vicente Caballer de 2de show zou schieten. Ik herinner me nog goed toen het festival in 2003 ook 2 avond shows had en Vicente ook de avond mocht afsluiten ik een fantastische avond heb beleefd. De oudere bezoekers onder ons kunnen vast nog wel de films herinneren waar ik compleet uit me dak gaat van de show en helemaal van de finale die maar door bleef gaan. (ZE GAAN DOOR!!!).

    WOW!! Zou het deze editie weer gebeuren??!!

    De eerste show werd geschoten door een Chinese dochter onderneming van het Italiaanse Martarello Fireworks genaamd Hunan Martarello Ningxiang Fireworks Pirotechnic Co. LTD de China. Toen ik dit hoorde hoopte ik natuurlijk dat ze wat mooie Italiaanse shells zouden laten leveren door de Italianen! En gelukkig is dit ook gebeurd. Niet dat het chinese vuurwerk erg slecht was wat ze bij zich hadden maar het was ook geen top spul. En de Italiaanse shells maakte dit weer helemaal goed.







    We hebben veel verschillende gezien zoals de Bomba da Tiro, Bomba de Farfalla, Stutatas in alle soorten en maten, Blinkers en ga zo maar door. De eerste 10 a 12 minuten werd er een beetje onsamenhangend geschoten. Teveel door elkaar en niet mooi op elkaar aansluitend. De laatste 10 minuten pakten ze de Italiaanse style op die we gewend zijn van de shows in Adelfia en San Severo en dat deden ze erg goed. Hier trokken ze mooie bommen uit de kast en het deed ons tijdens het filmen en fotograferen glimlachen! Daarbij konden we de ohhhs en zowwwws niet echt onderdrukken.




    De finale ging naar mijn mening iets te heftig van start. We zijn van de Italiaanse shows gewend dat er rustig naar een climax word toegewerkt maar hier gingen ze direct los met de shells in shells saluut clinders om daarna flink het gas erop te houden!

    Leuke show en ook erg lang met ruim 23 minuten! Het bekijken zeker de moeite waard!





    Hunan Martarello Ningxiang Fireworks
    File: wmv
    Size: 314Mb



    Na een korte pauze van zo een 10 minuten begon Vicente met zijn show. Hij begon een beetje vreemd en misschien te rustig. De shells in shells met diverse effecten hielpen niet echt om flitsend te openen. Ik moet eerlijk zeggen dat deze shells me ook niet meer kunnen bekoren. Ik snap ook totaal de gedachte niet achter zo een Shell met diverse effecten. Misschien kan iemand daar antwoord op geven? Zijn ze goedkoper in productie? Of zijn ze echt moeilijk om te maken en laat Vicente hiermee zien wat hij in huis heeft ? Ik weet het niet dus als 1 van jullie het weet dan hoor ik het graag.






    In de show zien we veel van dezelfde soorten Chinese shells als in de show ervoor. Vicente werkt ook samen met dit bedrijf en dit hadden we dus kunnen verwachten. Ook gebruikte Vicente een aantal mooie cilinder bommen tijdens zijn show. Of alles bij Martarello vandaan komt durf ik niet te zeggen omdat ik bij een aantal bommen een duidelijk verschil waarnam in bijvoorbeeld effect grootte (Stutatas).

    Uiteraard kregen we ook weer een staaltje digitale kunst te zien zoals we gewend zijn van Vicente. Hij gebruikte hiervoor veel verschillende effecten waarvan we zelfs een aantal nog nooit gezien hadden. Zie bijvoorbeeld de groene blinker single shots en de groene mines die hij van links naar rechts laat lopen. Alleen vond ik het wel jammer dat bepaalde sequences niet op het juiste tijdstip werden geschoten maar zo liep eigenlijk de hele show wel een beetje. Soms werd er teveel door elkaar geschoten en kreeg je niet het gevoel dat het 1 verhaal was. Eerder kreeg ik het gevoel dat iemand alle hoofdstukken door elkaar had gegooid en dat niemand dat gemerkt had voor het schieten..



    De finale was dit keer voor 90% anders dan dat we van Vicente gewend zijn. Hij duurde ontzettend lang en ging van slow en laag naar snel en een kasteeltje bouwen met natuurlijk aan het einde zijn bekende saluut finale.

    Ik vond de show al stukken beter dan zijn NIT DE FOC van Fallas 2008! En alles bij elkaar hebben we gisteren rond een 50 minuten aan vuurwerk gezien met top producten en zeer mooie thema’s al liep niet alles zoals je normaal van Vicente zou verwachten.

    Ik hoop dat ze volgend jaar weer 2 shows laten schieten op de 8ste van Oktober want dan is de kans groot dat ik er ook weer bij ben! Download en geniet van de films.





    Pirotecnia Vicente Caballer

    File: wmv
    Size: 334Mb

  8. #8
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts
    Zo ook weer uitgerust thuis

    Het was egt een super week, erg veel mascleta's, mascleta nocturna's en avondshows gezien echt fantastisch weer.
    We hebben rustig bij de opbouw kunnen kijken overal en ook voor dat de shows beginnen is er niemand op straat hooguit 100-200 man.
    Alleen met de 2 shows in de rivierbedding was het aardig druk, maar die shows waren dan ook enorm.

    We zaten met 5 man in een villa net buiten valencia in de bergen, zwembad erbij groot balkon en verranda, lekker gebbqt daar.
    En smorgens na het heerlijke ontbijt lekker het zwembad in.

    Wel heel anders nu in de stad dan tijdens Fallas, het is maar rustig overal en niet heel veel te doen maar dat was te verwachten.

    Waren met een mooie groep daar en hebben gezellig wat op het terras en amsteleria gezeten met z'n allen.
    Ook nog een avondje bowlen er achteraan.
    En Ollie kijk uit met die hamer in de speelhal, het is niet de bedoeling dat je die in je gezicht krijgt hahaha.

    Al met al een prachtige week gehad.

    Ollie,Sander,Chris,Dennis Toon,Thomas,Daniël+aanhang, bedankt voor de fantastische dagen.

    Groeten Roel.

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Berichten
    56
    Thanks
    1
    20 waarderingen in 3 posts
    Zoals beloofd ook een verslagje van moi:

    VEBLIJF
    De eigenaren waren super aardig en zijn die zondag morgen nog met ons langs wat winkels gereden voor boodschappen te doen maar dat is een verhaal opzich. De man zag er uit als een combinatie van:

    en

    Hij was wel wereld beroemd omdat hij 2 boeken had geschreven over breien en dat veel van zijn truien te zien waren geweest in engelse shows...
    Het huis zag er super uit en lag mooi in de bergen. |de toegangsweg was net de weg naar de batcave zoals je dat vroeger had in die oude batman serie!

    Het huis was voorzien van 2 verdiepingen en 2 slaapkamers, 1 woonkamer/keuken en een badkamer. Daarnaast een BBQ en een mooi zwembad. Er was een dvd-o-theek een dvdspeler met tv en een mp3 stereo (torentje). Grote ijskast en dito vriezer.

    De bedden lagen goed alleen wat last van nogal wat oerwoud geluiden uit het stapelbed... verder details zal ik maar voor me houden! :weird:

    VUURWERK
    We hebben tijdens ons verblijf een mascleta of 3 gezien, 1 nocturna's en 4 avondshows waarvan 2 met de omvang van een fallas show zo niet groter. We konden overal met de neus tussen staan en dat heeft een positieve invloed op de beleving. Sensatie! Ook sensatie was de 3 inch mine met fluiters die ons aanviel. Gelukkig allemaal goed afgelopen! Zelf ook nog wat vuurwerk gekocht en afgestoken bij palau maar dat was geen succes. de vibe was er niet zoals met fallas, je bent de enige, een palmboom ging al de hens in maar ging snel weer uit gelukkig en de politie was binnen 5 min ter plekke. dus niet voor herhaling vatbaar.

    DE SFEER
    Ik denk dat ik voor iedereen spreek dat het een leuke week was en dat we ons goed geamuseerd hebben. We hebben veel tijd doorgebracht op onze veranda onder het genot van een waterpijp, een bbq en wat te drinken. Mucho Gusto. Daarnaast is er genoeg omzet gegenereerd in diverse cafe's, cervezeria's, tapasbarren en pubs in en om valencia. We hebben met leuke plekkies kennis meegemaak waar we tijdens fallas nog veel plezier van kunnen krijgen. 2 bars waar je zelf aan je eigen bar kan tappen. 1 ervan zelfs met scoreborden en alltime highscores etc. Daarnaast hebben we ook gedronken en zijn we gaan bowlen met de mannen en vrouwen van fpm. Mocht je in valencia zijn en niet al te jong zijn is www.m80radio.com een leuke zender. in de auto op 98.6 meen ik of 96.1... Leuke muziek!

    OVERIG
    - "43" is een gvd lekker drankje zeker met cola of sprite... Aanrader. We hebben tegen Senia van de Black Sheep al gezegd dat ze moet zorgen voor genoeg flessen tijdens Fallas.
    - Een hamer van de kop van Jut kan ik de rebound heel hard aankomen en spanjaarden zijn maar slappelingen. Alles records van alle machines in die speelhal zijn verbroken en ruim.
    - een ford focus station kan net zoveel als een echte terreinwagen
    - man kan harder snurken als 153 db
    - in het begin van een normale week is er uitgaantechnisch niet veel te beleven. alles vroeg dicht
    - de plek bij palau heeft ruim een meter onder water gestaan met het noodweer maar zag erna toch weer prachtig uit
    - de boete voor foutpakeren bedraagt 30 euro
    - spanjaarden zijn niet gewend om mensen met een tot de nok toe gevulde winkelkar te zien rondrijden in de winkel, iedereen keek ons aan of na en we werden gewoon aangesproken wat we wel niet van plan waren. misschien chris foto van de kar posten.

    mannen en mannen van fpm inclusief vrouwen (als ze niet aan het winkelen waren :nuts bedankt voor de leuke tijd. Voor herhaling vatbaar!

  10. #10
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    leuk ideetje om in mn achterhoofd te houden!

    Erg vet!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •