Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTOS] Vianden (luxemburg) Sound and light

    Dit weekend zijn we afgereisd naar Luxemburg om daar in Vianden het Spektakel "Sound and Light" mee te mogen maken. Vanaf het prachtige Kasteel Vianden werd dit 50 minuten durende pyro spektakel voltrokken.



    Als je de snelweg afmoet in de grens streek in België moet je over normale wegen richting Vianden. Deze wegen lijden je door prachtige landelijke gebieden. Hoe dichter je bij Vianden komt hoe heuvelachtiger het wordt. Je moet de rivier volgen die dwars door Vianden loopt, om in Vianden te kunnen geraken. Als je dan de gemeente grens bereikt moet je de rivier oversteken via een brug. Dan doemt opeens het prachtige Kasteel Vianden op. Werkelijk een schitterend gezicht. Het kasteel is dan ook op een hoge heuvel gebouwd waar De stad omheen kronkelt.


    het mooie Kasteel Vianden

    Direct toen we het Kasteel zagen, zagen we ook al de speakers hangen welke ons deze avond van geluid zouden voorzien voor de Pyromusical. Aangekomen in het Stadje parkeerde we onze auto. Wat ons eigenlijk direct opviel is dat je hier eigenlijk best met Nederlands terecht kunt, overal hoor je Nederlanders en Vlamingen praten. Óók met Duits kun je hier goed terecht, en uiteraard ook met de Franse taal.


    Een paar prachtige tourbillions

    We zijn eerst maar eens het Stadje ingegaan waar een middeleeuwse markt was in de straten. Een bijzonder prettige sfeer, al lopend naar boven toe richting het Kasteel paseer je dan ook diverse stalletje met allerlei middeleeuwse goederen. Ook de plaatselijke bevolking heeft zich in middeleeuwse kleding gestoken.


    Mooie salvo van changing color shells

    Aangekomen op het Kasteel (is toch nog best wel een klim pfff) zagen we eindelijk pas goed hoe wonderschoon dit gerestaureerde kasteel is. Bovenop de kantelen had men tevens alle blokken en fonteinen uitgestald dit samen met de lampen die het kasteel van een mooi kleurtje moesten voorzien deze avond.


    Plopperdeplop. Een massa aan poppingflower shells, werkelijk prachtig altijd

    Nadat we het Kasteel nog wat beter van binnen hadden bekeken zijn we weer terug naar het dorp beneden gegaan, alwaar we onze stek voor deze avond gingen opzoeken. Toen we bijna beneden waren kwamen we nog iemand van Feuerwerk.net tegen, samen met deze vriendelijke jongeman zijn we naar onze stek toegelopen.


    spaanse bommen

    Na flink wat wachten begon dan eindelijk om 23:00 uur de show. Met een sprookjesachtig blauw en paars licht werd het kasteel mooi uitgelicht en was dit het sein om de eerste bommen het lichtruim te laten kiezen. Het was een show met veel mooie bommen, blokken en fonteinen. Hier en daar wat single shots.


    paar mooie salvos van bommen


    Ondanks dat 50 minuten toch vrij lang lijkt, was de show afgelopen voor we er erg in hadden. Het was dus een uitermate leuke show, die zo nu en dan goed op muziek geschoten werd. Om 50 minuten geheel op muziek te schieten lijkt me denk ik wat veel. Het was desondanks een goede show die we volgend jaar zeker weer gaan bekijken in Vianden!


    stuks je van de finale

    Van deze show zijn natuurlijk een hele berg foto’s beschikbaar, deze kan je *HIER* vinden. Ook heb de gehele show online gezet. PAS OP! Dit is wel even een downloadje, het filmpje duurt dan ook ruim 50 minuten en heeft een grote van maar liefst 640MB. Je kan ze *HIER* downloaden.

    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 15 juli 2007 om 23:48
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.099
    Thanks
    12.962
    19.579 waarderingen in 4.246 posts
    Mooi verhaal man, leuk om te beschrijven waar het was met die omgeving, kan je toch een voorstelling erbij maken. Prachtige foto's weer, Blackbaron verdient weer een compliment hiermee, effecten komen prachtig uit.

    De film duurt wel even, maar gelukkig een goede server, ruime 7 minuutjes downloaden, maar dan heb je ook wel wat. Reactie op de film komt vanavond of morgen nog.

    Bedankt weer voor het delen!

  3. #3
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Geweldig ook om het hele verhaal er omheen te horen bedankt lijkt me een hele gebeurtenis
    Ook erg mooie fotos en aan de film ga ik me "nog" niet wagen

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Berichten
    94
    Thanks
    3
    13 waarderingen in 6 posts
    Verwijderde post
    Laatst gewijzigd door mikeyvwfreak; 30 mei 2011 om 19:25

  5. #5
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.099
    Thanks
    12.962
    19.579 waarderingen in 4.246 posts
    Haha, goede actie dan.

    Ik heb de show ook gekeken, niet in zijn geheel, maar wel het grootste gedeelt. Vond het een prima show, mooi doorgeschoten met goed vuurwerk. Het was gewoon echt al die minuten lang lekker vuurwerk kijken, zou live wel top geweest zijn, maar het verbaasde mij wat voor een mooie volle finale ze toch even wegschoten na toch al zo'n lading te hebben weggeknald. Echt een aanrader deze show, wil er volgend jaar weleens bij zijn, is de rit zeker wel waard!

    Compliment ook voor de video, leuke beelden in het begin erin gezet en de show zelf staat er weer prima op!


  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    :d

    00000000000
    Laatst gewijzigd door djdestiny; 15 juni 2008 om 16:57

  7. #7
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.099
    Thanks
    12.962
    19.579 waarderingen in 4.246 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djdestiny Bekijk bericht
    ik vind het leuk dat jullie het eigenlijk wel goed gevonden hebben...
    ik denk dat de crew van tnt fireworks en de crew waar ik in werkte van SN produkties sound&light er blij mee is

    btw ik kan de film niet meer downloaden gelieve deze naar mij door te sturen langs mijn profiel dank u
    Leuk om reactie te krijgen van mensen die hier aan meegewerkt hebben.
    Dit is helaas wel het topic van de show in 2006, de show van 2007 is iets minder positief ontvangen en is hier te vinden;

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=3253
    en
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=3264

    De film van Pyroworld moet nog komen, helaas is de server down en kan ook die van vorig jaar momenteel niet gedownload worden.


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •