Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 58 van 58
  1. #46
    VWC-Lid Aftershock's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Berichten
    1.034
    Thanks
    525
    509 waarderingen in 247 posts
    **Tony dankt voor zijn prima reply op dit verhaal**

    Helemaal met je eens Tony, mooi verwoord en ik denk dat je de vergelijking met bijvoorbeeld kieskeurig niet uit het niets haalt.
    Steeds meer consumenten worden ook als het om vuurwerk gaat prijs/kwaliteits bewust. Men oriënteert zich steeds meer en dankzij de vele goede informatie op de fora en sites wordt het kiezen makkelijker. Men doet steeds meer "research" van te voren, dat kon ik vorig jaar merken toen ik in een vuurwerkwinkel aan het werk was. Men vraagt steeds gerichter. Ik zie dat als poisitief.

    Als de importeurs ook tot dat besef komen, is er best kans dat er meer en meer klantgericht wordt geageerd.

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 juni 2008
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    inderdaad tony zeer goede reactie een thanks van mijn kant. het klopt inderdaad wat ik zeg. kijk bijvoorbeeld maar naar de bezoekersaantallen van vooral avp. in de 'echte' vuurwerkmaanden vanaf half november tot eind december zijn het merendeel van de bezoekers gasten die niet aangemeld zijn vaak maar gewoon research doen op een forum alvorens ze geld uitgeven. ik vind dit zelf positief. Ik hoop dus ook maar dat bkv niet helemaal het zotte in de kop krijgt en dit ook gaat inzien want mijns inziens is ditmisschien wel een goede kortetermijn visie maar geen langetermijnvisie. Je hebt natuurlijk nog wel de jan *** die op 30 december ff een cakeje koopt en dan maar het grootste en spectaculairste pakt maar denk dat veel mensen toch wel even research gaan doen voordat ze zomaar ff 160 euro aan wat vuurwerk uitgeven. Ik neem zelfs aan dat de gemiddelde mens neit eens 160 euro aan vuurwerk uitgeeft. conclusie: het werkt misschien kort zon visie maar denk haast neit dat het op lange termijn werkt maar goed ik moet nog beginnen met mijn marketingstudie over ongeveer een jaar dus wie weet kom ik wel ergens anders achter
    jaja het begint nu alweer te kriebelen:)

  3. #48
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Allereerst een complimentje aan de crew. Bedankt voor dit nuttige verslag, en met name de voorbereiding er aan; de vragen van de leden.
    Elk bedrijf wilt winst maken. Winst maak je onder andere door zoveel mogenlijk producten te verkopen. Om deze verkoop te stimuleren maken bedrijven reclame. Dit kan op vele manieren, maar commerciële uitspraken zijn hier een onderdeel van. Als je Wolff, GBV of Lesli vraagt; wat is jullie strategie? Krijg je 3 uitspraken als; wij willen het beste van het beste voor de goedkoopste prijs aanbieden aan de consument.
    Gezien hebben we nu, dat als we deze vraag aan BKV vragen, we een antwoord krijgen in de vorm van; wij 'misleiden' de klant als het ware door winst te maken niet op de kwaliteit van de cake, maar van het uiterlijk.

    Het antwoord van bijvoorbeeld Wolff, GBV of Lesli is commercieel gezien verantwoord, en dat van BKV niet. Echter, aangezien BKV zich niet richt op de groep mensen die zich op dit forum bevinden (rond deze tijd van het jaar) mag het door eerlijk te blijven zich kronen als een koning.
    Want, elke vuurwerkimporteur stelt winst voorop. En dat kan niet gepaard gaan met kwalitatief vuurwerk, als er niet ergens anders geschort wordt. Zo zijn er bedrijven die meer grammen weergeven dan eigenlijk in het vuurwerk zit, zijn er bedrijven die de verpakking kleiner maken en zijn er bedrijven die kwalitatief goed vuurwerk uit het assortiment halen.

    Hier wordt dan geen hevige discussie over gevoerd. Dus, is de conclusie: Wat niet weet wat niet deert. Zeg maar gewoon tegen de mensen wat ze willen horen.
    Blijkbaar redeneert BKV dat eerlijkheid het langst duurt, en dat respecteer ik ten zeerste.

  4. #49
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
    Ik vind nog steeds dat een 500grams cake in Nederland niet meer dan €60 a €70,- mag kosten hoe groot je hem ook maak of welke label je er ook omheen laat plakken. Het is gewoon het maximum.

    Met de prijs van €60, a €70,- zit je ver boven het gemiddelde van wat deze (zelfde) cakes in andere landen kosten.

    Ik moet wel zeggen dat de cakes van Breeschoten qua effecten niet verkeerd zijn sommige zelfs erg goed. Ik heb het dan over de 200+ gram cakes. De oudere cakes met maximaal 200gram vind ik niet bijzonder en vaak zie je in veel cakes hetzelfde effecten alleen net de andere kant op geschoten. Maar ook dit is weer iets waar veel importeurs last van hebben.

    De groep Freaks zoals we helaas nog steeds genoemd worden en mij steeds meer tegen de borst gaat stuiten is allang geen groepje meer en deze mensen (De liefhebbers) hebben er voor gezorgd dat er veel meer bekend is geworden over de markt. Ik denk dat veel importeurs dit niet leuk vinden omdat nu iedereen van 10 tot 90 jaar op internet kan zien wat volgens de FREAKS (Kenners noem ik ze liever) van de spullen vinden. Of het word nog steeds onderschat of ze proberen de groep expres zo klein te houden maar ik weet wel beter en 1 van de dingen die ik weet is dat er 100.000zden bezoekers per jaar op de vuurwerk websites komen en dat we dezelfde functie krijgen of zelfs al hebben als de website kieskeurig.nl waar veel mensen van te voren kijken aan welke camera ze hun geld uitgeven en 80% van die mensen volgen de mening van de gebruikers waarvan niemand weet of ze er wel verstand van hebben en kopen het product wat aangeprezen word of laten het product staan wat afgekraakt word.

    Ik denk dat wij dit zelfs als vuurwerk websites dit nog beter doen omdat we er beeld materiaal bij laten zien en omdat we daadwerkelijk al het vuurwerk wat verkrijgbaar is krijgen te zien.

    Ik heb nog 1 ding te zeggen. Sommige mensen willen gewoon in de maling genomen worden en vinden alles al goed al was het maar omdat de verkoper heeft gezegd dat dit het beste stukje vuurwerk van Nederland is. En dan heb je ook het gedeelte van "Kijk wat de gek er voor geeft". Als iemand het ervoor over hebt om voor een 500grams cake tussen de 80 en 170 euro uit te geven verklaar ik hem voor gek maar het is zijn geld en ik ga er vanuit dat ie zelf wel weet wat ie uit wilt geven.
    bedankt voor je reply, ik kan me hier volledig in vinden.

    Internet is nu al belangrijk maar gaat in de toekomst nog veel belangrijker worden. Ik denk dat steeds meer consumenten op websites als fpm en 500gr.nl, vwc , etc ervaringen over vuurwerk lezen en delen en hun aankopen mede daarop baseren.

    Dan is het snel afgelopen met de verkooptrucen van BKV als de "consumenten" ineens lezen dat ze elders beter kunnen inkopen.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  5. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Quote: De cakes van BKV zijn in vergelijking met de andere importeurs veel hoger en breder, dit is een bewuste keuze, want de effecten met Special Space Powder-kruit komen op een grotere hoogte beter tot hun recht qua kleurstelling en uitwerking.

    Moet zeggen dat dit wel een duidelijk antwoord is van breeschoten.

    Qua kleurstelling en uitwerking is er niks mis met de cakes van breeschoten maar daar hoor ik hier niemand over. Alleen maar quasi negatieve prietpraat spuien is niet moeilijk maar goed beoordelen van een cake is blijkbaar toch moeilijk voor een hoop mensen. Welke cakes komen qua kleurstelling in de buurt??????????? Ja misschien proline maar die is ook van een breeschoten?????

  6. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Berichten
    552
    Thanks
    94
    223 waarderingen in 105 posts
    Als je Proline gaat vergelijken met de BKV cllectie is dat toch echt een teken dat je geen verstand van zaken hebt

  7. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Ik hoop echt dat die dure cakes slecht worden verkocht dan zitten ze daar lekker met de gebakken peren en doen ze er tenminste wat mee. De uitvoering van de marketing strategy geef ik een 8 het eindresultaat wordt hopelijk een 4.

  8. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    1.673
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jejestilo074 Bekijk bericht
    Ik hoop echt dat die dure cakes slecht worden verkocht dan zitten ze daar lekker met de gebakken peren en doen ze er tenminste wat mee. De uitvoering van de marketing strategy geef ik een 8 het eindresultaat wordt hopelijk een 4.
    Dus jij gunt een goede vuurwerkimporteur groot verlies of een slecht jaar?

    Als je goed kijk naar de punten die ze opnoemde snap je waarom het zo duur is, dat er freaks zijn die er hun geld niet aan uit willen geven is een ander verhaal

    Maar om nou een bedrijf te gunnen dat ze bepaalde producten niet verkopen vind ik wel wat onzin eerlijk gezegd.

  9. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Zij steken ons de gek aan met die prijzen. Zo lijkt het net alsof Nederlanders achterlijk zijn en alleen maar naar groottes van potten en kartonkleurig en dat van de Bronbridge blokken uit Belgie kennen. Daar speelt breeschoten bewust op in daarom zeg ik het ook zo op die manier. Een lichte frustratie zeg maar want ik vind het wel sneu voor de mensen die hier veel geld aan uitgeven.

  10. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Apeldoorn (Gld)
    Berichten
    701
    Thanks
    351
    99 waarderingen in 46 posts
    Je hebt het toch echt zelf in de hand of je nou die 159 euro uit geeft of niet. Er blijken dus genoeg mensen te zijn die, die grote cakes aanschaffen. Want, nogmaals, dit is uit onderzoek gebleken. Het is allemaal uitgelegd waarom het zo duur is. Je betaat dus niet alleen voor het vuurwerk, maar vooral ook voor de verpakkingsmaterialen (kooi etc.) en het vervoer (exploitatiekosten).
    De winkelier trekt dat geld echt niet uit de portomonnee van de consument. Het wordt allemaal bewust gedaan.
    Persoonlijk denk ik, dat over een aantal jaar minder gigantische cakes op de markt zijn.
    Dit vanwege het bekende verhaal van het verdelen van de kosten per verpakkingseenheid.

  11. #56
    VWC-Lid Janniekske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    3.074
    Thanks
    3.493
    7.046 waarderingen in 1.561 posts
    Mooie reportage!

  12. #57
    Banned
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Berichten
    102
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Vuurwerkcrew: komt er dit jaar ook weer een bezoek aan de Kruiterij?
    Ben zelf een liefhebber van dit vuurwerk, in mijn plaats zit een dealer en ik ben reuzebenieuwd naar de nieuwe artikelen

  13. #58
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Zeker wel, we zijn laatst een keer onaangekondigd langsgegaan, waren om de hoek bij GBV geweest, dusja, kan het altijd proberen. Toen lukte het helaas niet, maar we gaan zeker nog een afspraak maken ja.

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •