Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamagawa hanabi vuurwerkshow in Tokyo

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Tamagawa hanabi vuurwerkshow in Tokyo

    We zitten nu in Tokyo , ons eindpunt van de rondreis door Japan.

    Er wordt vandaag in een buitenwijk langs de rivier een eerder wegens weersomstandigheden uitgestelde vuurwerkshow van augustus verschoten.

    Wat een mazzel, overmorgen vliegen we terug naar Nederland !


    未来の光(みらいのひかり)~For the future smile~


    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231021_135957_Chrome.jpg
Vertoningen:1
Grootte:41,5 KB
ID:	1618928

    Het begint om 18.00, en er worden c.a 400/500.000 toeschouwers verwacht.

    We hebben een plekje weten te vinden tegenover de afvuurplaats.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231021_133403_Google.jpg
Vertoningen:1
Grootte:97,7 KB
ID:	1618929

    Het is nog niet druk.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231021_141149.jpg
Vertoningen:1
Grootte:275,8 KB
ID:	1618930

    We zitten kosteloos naast de stoeltjesplek en ik denk dat we een prachtig plekje hebben.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231021_133737.jpg
Vertoningen:1
Grootte:196,7 KB
ID:	1618931

    Nu nog even 3 uur en 3 kwartier hier rondhangen, we zijn zeer benieuwd.

    De japanners lijken de afvuurplek nat te maken met water.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231021_141621.jpg
Vertoningen:1
Grootte:202,8 KB
ID:	1618932

    #2
    Wow Japan, geweldig! Das dr nog 1 van mij op de bucketlist. Duiken rond de japanse eilandjes en daar ook cultuursnuiven. Punt is dat mn vrouw 0,0 geeft om deze bestemming.

    Maar goed, mag niet klagen. Komen net van Bali vandaan en gaan in januari weer naar Thailand

    Wat een mooie afsluiter van je vakantie. Geniet ervan en we zien de fotos vanzelf wel voorbij komen

    Comment


      #3
      Misschien kun je haar toch overtuigen..;)

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231016_152958.jpg
Vertoningen:1
Grootte:325,3 KB
ID:	1600854

      Het was voor ons een droomvakantie. Niet alleen wegens de prachtige natuur en steden, maar de cultuur en sfeer is hier fenomenaal.

      Japanners zijn enorm vriendelijk en behulpzaam. Maar waar ik echt elke dag van geniet is hun gedisciplineerde manier van SAMEN-leven.

      Nergens afval of zwerfvuil. Ik zeg wel eens tegen mijn vrouw dat ik ze ervan verdenk s nachts de straat te stofzuigen. Het is overal, tm de rivierbeddingen en achterafsteegjes BRANDSCHOON.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231021_120428.jpg
Vertoningen:1
Grootte:246,3 KB
ID:	1600853

      Een totale absentie van alle uiterlijke vormen van anti sociaal gedrag. Het is overal vaak erg druk, maar toch gedragen Japanners zich heel rustig. Geen geschreeuw, geen gedrang. Netjes in de rij wachten op je beurt. Ouderen gaan overal voor. Je fiets kun je rustig ergens neerzetten met een eenvoudig slot, als je terugkomt staat hij er nog steeds.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231021_154945_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:61,0 KB
ID:	1600862
      Gevonden voorwerpen in een stadspark.

      En het eten is overal zeer kwalitatief. Japanners gaan altijd voor kwaliteit lijkt het wel. Ik heb me echt ongans gegeten aan de wagyu a5 en a4 die hier voor een relatief laag bedrag overal te krijgen is. Je gaat hier uitstekend uit eten met 2 personen voor 15/25 euro.

      De japanse maatschappij is mono cultuur. 98.5% Japanners, niet 20 etniciteiten die allemaal hun plaats en respect OPEISEN. Hierdoor is er in Japan een hele sterke sociale cohesie ipv de ieder voor zich mentaliteit zoals vaak in NL.

      Als je hier bent pas je je aan en gedraag je je, er is een grote mate van sociale controle en ik vind de rust en discipline elke dag een weldaad om te ervaren.

      We gaan maandag weer naar nl na 3 weken Japan en ik ga het hier oprecht missen.
      Laatst aangepast door rvabuilder75; 21 October 2023, 10:24.

      Comment


        #4
        Nog anderhalf uur...

        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231021_161424.jpg
Vertoningen:1
Grootte:216,2 KB
ID:	1600863

        Het begint behoorlijk vol te lopen en al licht te schemeren.

        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231021_154204_Google.jpg
Vertoningen:1
Grootte:92,2 KB
ID:	1600864

        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231021_154104.jpg
Vertoningen:1
Grootte:277,7 KB
ID:	1600865

        De sfeer is gemoedelijk. Overal Japanse gezinnen die een hapje eten en rustig afwachten tot het vuurwerk begint.

        Wat ik ook een genot vind hier : de totale afwezigheid van die debiele invasieve electronische teringherrie die in Nederland voor muziek moet doorgaan.

        In de publieke ruimte hier klinkt goeie instrumentale jazz uit de jaren 50 en 60 of klassieke muziek. Ik snap dat dit een persoonlijke mening is, maar het is voor mij de kers op de taart ..,)

        Comment


          #5
          Heerlijke bijdrages weer hoor, genieten. Bedankt voor zover en kijk uit naar de beelden.
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #6
            clipje tokyo show

            Zo...dat was een ware stratosferische uitputtingsslag om weer terug te komen naar NL., een directe vlucht van 13 uur van Tokyo Narita naar Schiphol waarbij we langs Rusland en bijna via de noordpool terugvlogen. Gelukkig gingen we nu 7 uur in tijd achteruit maar het was echt een pokke eind.12500 km overbruggen. Het blijft heel apart om in zon tijdsbestek in een totaal andere wereld te kunnen belanden, een hele ervaring an sich.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231024_195136_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:68,3 KB
ID:	1600932


            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20231021-WA0042.jpg
Vertoningen:1
Grootte:124,4 KB
ID:	1600934

            Japan smaakt wat ons betreft wel naar meer. Wat een geweldig leuk land om te bezoeken, het is ontzettend strak geregeld daar. reizen met de hogesnelheidstrein, het ov vervoer in de grote steden, lokale bussen...ze rijden met een militaire precisie op de minuut nauwkeurig. Het heeft allemaal grote indruk op me gemaakt. Het is een heel mooi en apart land om te bezoeken, we vergeten dit nooit meer.

            Ik heb het merendeel van de vuurwerkshow op mijn telefoon gefilmd, niet de beste kwaliteit maar geeft wel een goed beeld van de show. De sfeer was gemoedelijk, en het waren echt Japanse gezinnen met kinderen. Hanabi/shells horen bij de Japanse cultuur en in augustus is er 1x per week minimaal ergens in Japan een show of een 12" shell competitie.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG-20231021-WA0046.jpg
Vertoningen:1
Grootte:129,5 KB
ID:	1600933


            Vergeleken met Huis ten Bosch was dit niet zo spectaculair, maar was de sfeer erbij en de dikke volleys die ze tussendoor schoten gewoon enorm genieten. De huis ten Bosch show vergeet ik nooit meer, zoiets is wel het summum voor een vuurwerkshow liefhebber.



            Dit is de "tussenshow"van huis ten bosch en van een Amerikaanse bedrijf. Ik vond de filmmuziek met deze show heel erg tof gedaan.

            In Tokyo schoten ze gewoon een uur lang vuurwerk af wat af en toe een beetje voortkabbelde, maar wel met dikke shellvolleys ertussen. Op een brug 400 meter naar rechts schoten ze 12"ghostshells en ander grote kalibers af en voerden ze een "duel" met het afsteekpunt tegenover de toeschouwers.

            Ik denk dat ze bij onze schietplek tot max 8"gingen.



            Laatst aangepast door rvabuilder75; 25 October 2023, 01:22.

            Comment


              #7
              Prachtige reis. Bedankt voor je verslag
              Ook mooi dat stukje mono cultuur, iets wat hier helaas utopie is.
              Laatst aangepast door Kees; 22 December 2023, 09:37.

              Comment


                #8
                Heb dit topic een beetje gevolgd. Wat een moddervet avontuur heb je beleefd. Als ik de centjes ervoor had....
                [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

                Comment

                Working...
                X