Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Bezoek aan Beko Vuurwerk 18-06-2008

    Verslag van het bezoek aan Beko Vuurwerk d.d. 18-06-2008

    Inleiding
    Woensdag 18 juni 2008 waren wij te gast bij Beko Vuurwerk in Tilburg. Vorig jaar hadden wij van Vuurwerkcrew al kennisgemaakt met Beko Vuurwerk tijdens de vuurwerkdemonstratie in Het Land van Ooit, maar het leek ons ook interessant en leuk om het bedrijf eens te gaan te bezoeken. Per slot van rekening is Beko een interessant bedrijf, het voert de top collectie SkyLine, daarnaast het Novelties vuurwerk en de Master Blaster collectie. Verder is Beko natuurlijk ook bekend bij de erkende schietbedrijven aan wie Beko professioneel vuurwerk levert en tot slot verzorgt Beko zelf ook vuurwerkshows.

    Beko bestaat al sinds 1968 en is daarmee een van de oudste vuurwerkimporteurs van Nederland. Het personeelsbestand bestaat uit 6 full-time medewerkers waaronder de dochter van de in 1982 overleden heer J.C. van Belkom, oprichter van Beko Vuurwerk.



    Aankomst en ontvangst
    Om iets over 9 uur in de morgen kwamen we aan bij Beko Vuurwerk en we werden ontvangen door de huidige directeur de heer Elwin van den Berg. (hierna te noemen als Elwin). We mochten plaats nemen aan een tafel in 1 van de 2 showrooms, zij hebben namelijk 2 identieke showrooms om zo ook meerdere klanten te kunnen ontvangen op dezelfde tijd. In de showrooms staan alle artikelen uit het assortiment uitgestald.
    Onder het genot van een lekker bakje koffie kwam het gesprek op gang, Elwin vertelde ons dat het de eerste keer was dat hij met vertegenwoordigers van een vuurwerkwebsite om de tafel zat. Hij vertelde dat hij zich thans realiseert dat vuurwerk en alle bijkomstigheden daar omheen onder de echte liefhebbers het hele jaar leeft. Van onze kant hebben wij nog een korte toelichting gegeven op het begrip vuurwerkfreak en de bestaande belangrijkste websites op vuurwerkgebied in Nederland, waaronder uiteraard onze eigen site, Vuurwerkcrew.nl.



    Het gesprek.
    Het gesprek met Elwin verliep vlot, maar gezellig, Elwin had zich uitstekend voorbereid op dit gesprek en gaf ons alle informatie die wij maar wilden hebben.
    Het eerste onderwerp van gesprek waren de vragen die de leden van VWC hadden gesteld;

    •Als 1e vraag kwam naar boven de teleurstellende ervaringen van veel leden met de Sky Screamers afgelopen jaarwisseling. Elwin gaf toe dat er slechte berichten waren binnengekomen over de Sky Screamers, de oorzaak was gelegen in een afwijking in de samenstelling van het fluitsas. Beko Vuurwerk heeft ondanks grote voorzorg dit gebrek niet kunnen voorkomen. Gedupeerde klanten die bij Beko Vuurwerk hadden gereclameerd, hebben allemaal toezegging op vergoeding via de winkelier gekregen. Dit jaar wordt de Sky Screamers uit de collectie gehaald, als alternatief heeft Beko de Jet Stream in het assortiment opgenomen, deze duurt 40 seconden en heeft 36 schoten. Ik heb inmiddels het filmpje bekeken van de Jet Stream en ik moet zeggen, hij ziet er goed uit en heeft veel weg van de Sky Screamers.



    •De 2e vraag was of de Sky Symphony dit jaar weer te koop is. Deze vraag kan bevestigend beantwoord worden.

    •De 3e vraag ging over de uitbreidingen in de collectie dit jaar.
    De Skyline collectie kent de volgende nieuwe producten dit jaar:

    • Golden Sky Palm - 200 gram 12 schoten
    • Diamond - mixed effects fontein
    • Swimming stars - 500 gram 66 schoten
    • Fire in the Night - 16 shots 200 gram
    • Strato Vector (terug van weggeweest)
    • Jet Stream - 36 schoten
    • Sky Action - 8 schoten


    Een viertal cakes uit de SkyLine collectie zullen uit het assortimen verdwijnen:


    Ook is er nog een nieuwe cake van Shogun in het assortiment opgenomen, de Mega Mammoth Missile Monster.



    •De 4e vraag gaat over de samenwerking met Schuurmans.
    Het antwoord hier op is dat Beko sinds 2004 deel uitmaakt van de Vulcan-organisatie (Hong Kong), waar ook Schuurmans Leeuwarden deel van uitmaakt, maar beide importeurs kennen een eigen historie en hun eigen bedrijfsvoering. Beko zoekt zelf haar producten uit in China of krijgt producten aangeboden vanuit de 5 eigen fabrieken in China, enorm veel keuze dus. Het kan zijn dat beide importeurs eenzelfde product uitzoeken, maar ze stemmen het niet op elkaar af, dit gaat afzonderlijk van elkaar. Er bestaat echter wel de mogelijkheid voor klanten om bij beide bedrijven elkaars collecties te bestellen. Samenwerking tussen de bedrijven vindt verder met name plaats op het gebied van wet- en regelgeving en het uitwisselen van voorraden.

    •De 5e vraag: Deze ging over de constatering dat er in het verleden veel meer losse artikelen op de markt waren dan tegenwoordig. Elwin ( Beko) bestrijdt dit ten dele want er komen dit jaar diverse nieuwe artikelen op de markt. Daarnaast moest Beko dit jaar zeer snel bestellen in verband met de problematiek van de leveringen door de Olympische spelen, hierdoor ontstond er weinig tijd voor nieuwe ontwikkelingen.

    •De 6e en laatste vraag: Deze ging over de novelties. De novelties zullen dit jaar niet uitgebreid worden, want de novelties lopen niet echt hard, ze maken het assortiment echter wel compleet voor de ware liefhebber. Volgend jaar mag er wel weer iets nieuws in deze groep worden verwacht, het blijven natuurlijk toch aandachttrekkers.



    Vervolgens ging het gesprek over meer algemene onderwerpen. Beko is inmiddels ook bezig (in een voorbereidende fase) met het CE keurmerk, maar waar meer tijd in gaat zitten momenteel is de REACH-wetgeving. De uitvoering van deze wet heeft bij hun hoge prioriteit. Bij deze wet komt het er in het kort gezegd op neer dat de import van chemicaliën moet worden geregistreerd. Gelet op het grote assortiment van Beko brengt dit een enorme hoeveelheid werkzaamheden met zich mee.

    Na ruim 2 uur gezellig en onderhoudend gesproken te hebben kregen we van Elwin nog een rondleiding door het bedrijf. Prachtige nieuwbouw, moderne bunkers allen voorzien van een automatische brandmeldinstallatie en sprinklerinstallatie conform de nieuwste eisen op grond van het vuurwerkbesluit. De bunkers kennen een opslagcapaciteit voor 650.000 kg consumentenvuurwerk.
    De gebouwen, kantoren, bunkers en de terreinen maakten op ons een bijzonder verzorgde indruk. Het zag er allemaal erg keurig uit.





    Wij kregen bij Beko ook een systeem te zien welke wij nog niet eerder hebben gezien. Het gaat om de automatische luchtvochtregelaars, Beko heeft er 7 kasten voor aangeschaft om dit in iedere bunker toe te kunnen passen (1 kast kan meer dan 1 bunker aan). Het principe is heel simpel, de lucht wordt via een koker in een hoek van de bunker opgezogen en gaat via een buizenstelsel naar een vochtregulator. Hier wordt de luchtvochtigheid gemeten (deze mag niet hoger zijn dan 65%) en de lucht wordt droog gemaakt en weer in de bunker geblazen via een buis bij het plafond. Door dit systeem is er een constante ideale luchtkwaliteit, iets wat natuurlijk ten goede komt aan de kwaliteit van het opgeslagen vuurwerk.



    Aan alles komt een eind, zo ook aan dit bezoek, Beko heeft op ons een prima indruk geleverd. Dat de producten van Beko goed zijn wisten we natuurlijk al, maar achter Beko schuilt een team van enthousiaste en vriendelijke mensen die met zijn allen keihard werken aan een goed product.


    Elwin van den Berg

    Wij danken Elwin en Beko Vuurwerk voor de gastvrije ontvangst en wensen hun uiteraard heel veel succes toe voor het aankomend jaar. Wij hopen van harte dat de geleverde inspanningen en goede producten zullen resulteren in het behalen van de doelstellingen. Graag tot een volgende keer.

    Wij hebben nog veel meer foto's geschoten bij Beko, *klik hier* voor de rest van de foto's.
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 24 juni 2008 om 20:46

  2. #2
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Wederom een prima verwoording van ons bezoek aan een importeur Fred, bedankt. Het was inderdaad erg gezellig bij Beko, Elwin heeft ons enorm gastvrij ontvangen, kon ons prima voorzien van informatie en de rondleiding was zeker interessant, voornamelijk het verhaal over de luchtvochtregulators, weer iets nieuws geleerd.

    Beko komt met een aantal nieuwe producten waar ik veel van verwacht, hopelijk maken ze die verwachting ook waar, maar jouw reactie op de films is gelukkig ook positief.


  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.617
    945 waarderingen in 366 posts
    Wat is dat toch altijd leuk dat er weer nieuwe produkten bijkomen. Maar het lijstje wordt wel alleen maar groter en groter. Ook erg jammer om iets van je lijstje te schrappen als je weer iets nieuws ontdekt. Ben benieuwd naar de nieuwe produkten van Skyline met Jetstream in het bijzonder.

  4. #4
    VWC-Lid Bert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    408
    Thanks
    343
    41 waarderingen in 28 posts
    Mooi om te zien dat er weer een aantal nieuwe producten bijkomen.

    De "Swimming Stars" is dus de High Jinx van Shogun (zie bovenkant), filmpje:
    http://www.shogun.com.hk/quicktime/lbm81.mov

    Filmpje van de "Mega Mammoth Missile Monster":
    http://www.shogun.com.hk/2008mov/LBM97.mov

  5. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wederom een zeer goed verslag.
    Beko is een erg goede lijn,afgelopen jaar voor het eerst kennis mee gemaakt.
    Maar dat is me zeer goed bevallen

    Tuurlijk, de sky schreamer was een grote flop, dat kan een keer gebeuren.
    Je kunt zien aan Beko dat ze zo goed mogelijk vuurwerk willen verkopen.
    Vrijwel direct na de slechte berichten kwamen ze al met een antwoord.

    Ook een plus punt vind ik dat ze de sky schreamer er uit hebben gehaald en een vergelijkare cake terug brengen, top.
    Laatst gewijzigd door omepje; 24 juni 2008 om 14:30

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Nog even een reactie:
    Ik heb alleen de film van de Jet Stream gezien.
    Rest van de producten die op de video staan is niet bestemd voor de Nederlandse (consumenten) markt.

  7. #7
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Leuk verslag Fred, jullie blijven aan de gang met die bezoekjes! Top
    Leuke foto's erbij en goede informatie.

    Ik ben erg benieuwd naar de Jet Stream ik had hier ergens al iets over gelezen.

    Bedankt voor jullie bezoek/verslag.

    Groeten,
    Pyro-rola

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    een zeer leuk verslag weer weten te maken, lekker uitgebreid en zeer goede informatie weten te verkrijgen. ik heb in ieder geval met veel plezier gelezen en de foto's zien er ook goed uit.

  9. #9
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    ik heb dit weer met plezier gelezen! mooi verslag. ik ben blij dat er nieuwe producten bij komen. ook mooie foto's. ik ben benieuwd warneer de eerste filmpjes verschijnen........

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    1.673
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Hier even een late reactie van mijn kant:

    Wederom weer een boeiend verslag zoals ik altijd weer zeg.
    Tot nu toe vind ik eerlijk gezegd dit bezoek/verslag het meest interessant.
    Er zijn goede vragen gesteld waaronder mijne en ze zijn dan ook echt prima geäntwoord precies zoals ik het graag wou lezen.


    Nog wat reactie's over stukjes uit het verslag waar ik even op wil reageren:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Wij kregen bij Beko ook een systeem te zien welke wij nog niet eerder hebben gezien. Het gaat om de automatische luchtvochtregelaars, Beko heeft er 7 kasten voor aangeschaft om dit in iedere bunker toe te kunnen passen (1 kast kan meer dan 1 bunker aan). Het principe is heel simpel, de lucht wordt via een koker in een hoek van de bunker opgezogen en gaat via een buizenstelsel naar een vochtregulator. Hier wordt de luchtvochtigheid gemeten (deze mag niet hoger zijn dan 65%) en de lucht wordt droog gemaakt en weer in de bunker geblazen via een buis bij het plafond. Door dit systeem is er een constante ideale luchtkwaliteit, iets wat natuurlijk ten goede komt aan de kwaliteit van het opgeslagen vuurwerk.
    Dit had ik ook nog nooit eerder gehoord, ik vind het goed dat BEKO dit doet.
    Vooral wat erg netjes is, is dat ze 1 kast per bunker gebruiken terwijl die kasten meer dan 1 bunker kunnen hebben, dus niet slordig 1 kast per 2 bunkers gebruiken vanwege de kosten. Leuk om dit te lezen hoe dat nou precies zit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    •Als 1e vraag kwam naar boven de teleurstellende ervaringen van veel leden met de Sky Screamers afgelopen jaarwisseling. Elwin gaf toe dat er slechte berichten waren binnengekomen over de Sky Screamers, de oorzaak was gelegen in een afwijking in de samenstelling van het fluitsas. Beko Vuurwerk heeft ondanks grote voorzorg dit gebrek niet kunnen voorkomen. Gedupeerde klanten die bij Beko Vuurwerk hadden gereclameerd, hebben allemaal toezegging op vergoeding via de winkelier gekregen. Dit jaar wordt de Sky Screamers uit de collectie gehaald, als alternatief heeft Beko de Jet Stream in het assortiment opgenomen, deze duurt 40 seconden en heeft 36 schoten. Ik heb inmiddels het filmpje bekeken van de Jet Stream en ik moet zeggen, hij ziet er goed uit en heeft veel weg van de Sky Screamers.
    Ik ben benieuwd hoe dit product gaat worden, ik heb gezien dat die ook eindigt met rode falling leaves en dat heb ik (Geloof) ik nog nooit eerder gezien in nederlands consument?
    Deze cake probeer ik dan ook zeker te krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    •De 6e en laatste vraag: Deze ging over de novelties. De novelties zullen dit jaar niet uitgebreid worden, want de novelties lopen niet echt hard, ze maken het assortiment echter wel compleet voor de ware liefhebber. Volgend jaar mag er wel weer iets nieuws in deze groep worden verwacht, het blijven natuurlijk toch aandachttrekkers.
    Dit was mijn vraag en hij is goed beäntwoord, ik ben het dan ook totaal met hun eens vooral dat het aandachttrekkers zijn.



    Ik wil BEKO Vuurwerk bedanken voor hun gastvrijheid en de ruime info. die ze hebben gegeven over alles.
    Jullie hebben er een klant bij zou ik maar zeggen!!

  11. #11
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Die kasten doen dus wel meer dan 1 bunker, je vat hem iets verkeerd op.
    Bedankt voor je uitgebreide reactie trouwens.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •